Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkka  (Luettu 985136 kertaa)

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #735 : 03.02.2013 11:39:47 »
Tennis on tehokas täryyttäjä. Onnittelut Piikatyttö, joka voit sitä pelata. Joskus entisessä elämässäni tenniskenttä oli vieressä ja siellä vähän juoksin pallon perässä, mutta siitä on aikaa. Nyt tärisevin suoritukseni on nousta varpaille ja tömäyttää kantapäät lattiaan. Toinen liike on nostaa polvi koukkuun ja iskeä koko jalkapohja lattiaan. Hyppely sattuu liian kovasti. Ei onnistu jenkka ja polkka enää. Aika aikaa kutakin.
Kävin luuntiheysmittauksessa markka-aikaan. Ei ole enää mitään mielikuvaa hinnasta. Minulla käymättömyys johtuu vain saamattomuudesta ja pelosta tietää totuus - jos rehellisiä ollaan.

Tämä juttu olisi kuulunut hyvinvointiin, mutta kun pulina on pulinaa niin olkoon täällä.

Nyt lähden hiihtämään, iltapäivällä on tiedossa syntymäpäivät, ei omat sentään.
Hyvää pyhäpäivää kaikille!

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #736 : 04.02.2013 08:57:02 »
Huomenta nurkkalaisille!

Olette te aktiivista porukkaa, no se on hyvä. Mitä ne sanookaan vierivästä kivestä.
Muutaman kerran olen jäällä käynyt. Nyt antaa runsaasti pientä ahventa, ei tarvitse kauan istua kun on muutama kilo kasassa. Siivoamisessa menee sitten oma aikansa. On hyvä puoli jos ei kaikkea jaksa siivota voi laittaa sellaisenaan annospusseihin ja pakastaa kissoja varten. Kun tulee sellainen aika ettei pääse kalaan niin silloin menevät, eivätkä riitäkään. Jos laskisin kuinka paljon olen kantanut kissankalaa Ystävilleni ja siskoilleni niin olisi se melkoinen kasa.

Nyt on ollut niin leutoja päiviä että on paljain käsin pärjännyt, haittapuolena on sitten tuo jatkuva lumentulo. Jäälläkin on nyt todella huono keli. Ei tee mieli hyvin pitkiä matkoja kävellä. Lumikenkiäkin upottaa miltei pohjaa myöten, lisäksi siellä on vettä lumen ja jään välissä. Kairaaminenkin todella raskasta. No hyvähän se on, tulee käsivarsiin voimaa. Tämän kuun 10 päivään pitää ilmottautua SM-pilkkiin. Kaipa sinne lähdetään. Pitäähän perinnettä vaalia. Varsinkin ne kalaseuran linja-automatkat ovat ihan huippua. Auto täynnä samanhenkistä porukkaa, vitsi lentää ja nauru raikuu, aina on ollut mukavaa. Saa istua valmiissa kyydissä, ei tarvitse itse ajaa.

En minäkään ole käynyt tuossa luuntiheysmittauksessa. Olen ajatellut että pitäisi tilata aika omalääkärille ja pyytää sitten noita verikokeita ja muitakin. Verensokeri keikkuu ihan ylärajalla. Siitä siihen ettei jo ole diapetes. Omalla mittarilla olen seuraillut. Sama homma kuin muutama vuosi sitten. Painon putoaminen auttoi, ei tarvinnut aloittaa lääkitystä.

Äiti on taas sairaalassa. Ehti olla viikon kotona ja nyt on puhjennut jalkaan ruusu. Tulehdusarvot huipussaan ja taas antibioottia. Ei tuo tilanne hyvältä näytä. Minulla on paha mieli ja syyllisyydentunto kun en ole päässyt käymään. Ihan suoraan sanottuna pelkään jo tuon pitkän matkan ajamista, kelitkin olleet mitä on.

Autokin on nyt laitettu kuntoon. Mökkinaapuri auttoi eilen ja vaihdettiin jarruvalolamppu ja etuparkit. Pajalle en voi autoa viedä. Vara-auto jolla minun piti ajaa on mennyt lunastukseen ja mitään vara-autoa ei nyt ole.

Toivotan kaikille hyvää alkavaa viikkoa puuhissanne! Annuskalle kärsivällisyyttä, ajattele että pahin on jo takana. Vaikka eihän se paljon lohduta, aika käy pitkäksi ja jos on vielä kovin kipeäkin.

Opissa se on variksenpoika tuulessa

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #737 : 04.02.2013 16:57:17 »
Ainulikin on käynyt aamupäivällä.Vai tuli nyt äidillesikin se ruusu jalkaan.Miehellänikin oli ruusu jalassa silloin toissatalvena.Oli  silloin sairaalassa myös.Antoivat antibioottia ensin kai suoneen tiputuksena ja kun pääsi kotiin niin oli minun haettava vielä apteekista antibioottikuuri.Niitä tulehdusarvoja vielä kytättiin aika pitkään sen jälkeenkin laboratoriokokein.

Älä nyt kuitenkaan pode syyllisyyttä sen vuoksi ettet ole käynyt vähään aikaan.Kyllä hänestä huoli pidetään.Kohta tulee kevät ja paremmat ajokelit.Uskon kyllä että se asia vaivaa sinua.Mene sinne pilkkikilpailuihin ja nauti siitä reissusta täysin siemauksin ajattelematta ikäviä ja huolehtimatta.Se tekee sinulle hyvää ja saat uutta virtaa.

Täällä on ollut hyvä sää.Pakkasta noin -5 astetta.Kävimme seurustelemassa ja hiuksetkin leikkauttamassa molemmat.Nyt on siistin näköinen pariskunta.Pyykki on ollut pyörimässä ja kuuluu jo linkoavan.

Hyvää alkanutta viikkoa tennistytölle,hiihtäjättärelle,kalannarraajalle ja kaikille muillekin!

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #738 : 04.02.2013 20:19:58 »
Kiitos Annuska terveisistä! Huomenna tiistaina taas kello 10-11 välisen ajan juoksen keltaisen pallon perässä "henkeni edestä"!!! Ei, joskus osaan laiskotella mkentälläkin ja silloin huumorimies verkon toiselta puolelta naureskelee, että, missäs ajatukset ovat. Jos tosissaan pelaisi, eivät ajatukset paljon saisi karkailla kentän laitojen ulkopuolelle. Mutta kukas sitä nyt niin tosissaan.

Tulevana viikonloppuna saan rannalle kaksi "kädentaitoystävätärtä" ja ajattelin, että jos kelit sallivat poraamme pilkkireiän. Ainoa ongelma toistaiseksi, minulla on vain kesäonkitarvikkeita, mutta kaupastahan pilkkimisvälineitä saa. Vettä vaan tuntuu meidänkin järven jäällä lumen alla olevan, joten lämpökumpprit jalkaan pitänee laittaa.

Kerronpa sitten suuresta kalansaaliista!!!





Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #739 : 05.02.2013 16:52:55 »
Taas on päivä painumassa iltaa kohti.Ajattelin että onkohan Piikatyttö voittanut tennisottelun vai hävinnyt.Voisihan tulla tasapelikin tietysti.Mukava viikonloppuhan sinulle on tulossa kun saat ystävättäriäsi pilkkiseuraksi.Kerro sitten erittäin suuresta saaliistasi.

Päivä on mennyt ihan kivasti.Sää oli aurinkoinen mutta hiukan kylmä tuuli puhalsi.Pakkasta oli vain -5-6 astetta.Piikatytön pelatessa hiki päässä niin me istuttiin kahvia juomassa voisilmäpullan kera seurakunnan kahvilassa.Seurusteltiinkin siinä lähes pari tuntia kun oli hyvää juttuseuraa.Siskonikin ilahdutti minua läsnäolollaan tänään.Toivotin myös pojalleni ja hänen avosiipalleen hyvää matkaa ja aurinkoista mukavaa lomaa.Lähtevät nyt 17.35 lentämään Malesiaan.Käyvät Kuala Lumpurissa,Singaporessa ja olikohan kolmas Langawi tai jotain sinne päin.Olen aina hiukan huolestunut kun menevät johonkin vaikka poikakin on jo 38v.Viime vuonna olivat Kuubassa ja edellisvuonna Wietnamissa.Ovat nyt 2 viikkoa reissussa.Äiti on näköjään aina lapsistaan huolestunut vaikka olisivat kuinka vanhoja.Sitten on taas helpottunut kun ovat kotimaan kamaralla taas.Tosi kyllä on että nykyään on vaarallista täällä kotimaassakin kun lehtiä lukee.Täälläkin voi sattua vaikka mitä odottamatonta.
Just tuli viestikin puhelimeeni että kentällä ollaan ja terkkuja.

Terkkuja teillekin ja kirjoitelkaahan välillä.


Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #740 : 07.02.2013 07:17:52 »
No on hiljaista täällä.Taas on viikko pitkällä ja viikonloppu lähestyy.Viikon päästä on ystävänpäivä ja luin jostain että jos kortteja lähettää niin ensi tiistaina on viimeinen postituspäivä.Jos niitä laitan niin täytyy pyytää siskon kirjoittamaan nimet ja osoitteet.

Täällä on pakkasta -6 astetta ja poutaa.Taitaa tulla hyvä ulkoilusää.Eilen kävin taas käpälähoidossa ja seuraavan kerran menen ystävänpäivänä.Päivän ohjelma on kai tavanomainen.Tuntuu että kaikki päivät on lähes samanlaisia.Ei siis mitään repäisevää tapahdu.Se on kyllä ilo että kevättä kohti mennään.Valo kun lisääntyy niin varmaan piristyy muutenkin tämä ihmisen mieli.

Hyvää torstaipäivää!

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #741 : 07.02.2013 08:15:50 »
Huomenta!

Hiljaistahan se on mutta yritetään kirjoitella.
Ei nämä ilot eikä surut nytkään ole kovin suuria, eikä mitään tosiaan tapahdu.

Olin eilen kuitenkin kotihommilla ja maltoin mieleni enkä jäälle lähtenyt. Jotenkin sekin menee harmituksen puolelle joskus. On liikaa lunta ja oikea olkapää kipeytyy reikiä kairatessa. Pakkastakin on senverran että entiset avannotkin jäätyvät välillä. Aina ne on uudelleen avattava. Ei se ole mitään rentoutumista jos siellä vihaiseksi tulee. Yleensähän asia on toisinpäin. Harmit ja huolet ovat pois pyyhitty kun jäällä istuskelee.

Caron kanssa ongelmat jatkuvat, en ala selittää tarkemmin millaisia ne ovat mutta joku varmaan muistaakin. Carohan oli 4 vuotias minulle tullessaan. Pieni laiha rääpäle, laiminlyöty häkkikoira. Arka ja pelokas. Pelkäsi kaikkea, erityisesti miehiä. Ei ollut sisäsiisti, vei 4 kuukautta ennenkuin edes vähän oppi sisällä pidättelemään. Nyt on tullut takapakkia paljon. On riittänyt mattopyykkiä tänä talvena. Isommat matot odottavat kesää ja pesua, pienempiä olen pessyt heti koneessa ja kuivannut sisällä. En oikein tajua tuota mistä tämä taantuminen on saanut alkunsa. Eihän Caro vielä ole vanhakaan ja saa liikuntaakin kun käymme jäällä miltei joka päivä. Saa olla pihassa vapaana niin usein kun vain tahtoo. Pitäisikö minun herätä yöllä vielä kerta ulos päästämään vai mikä auttaisi.

Pitäähän vielä kertoa että ostin oikein "mummopuhelimen". Posteljooni toi paketin kun pyysin. Entisessä puhelimessa oli niin pienet kirjaimet etten sillä osannut viestejäkään kirjoittaa. Hälytysäänikin oli niin huono ja sitä ei kovemmalle saanut etten kuullut puhelimen soivan jos se oli kauempana tai katsoin televisiota. En aina yksinollessani laita kuulolaitetta. Ei ketään häiritse vaikka televisio on suuremmalla ja usein laitankin tekstityksen jos se on vain saatavilla. Nyt olen ohjekirja kourassa opetellut käyttämään, onhan se erilainen kuin nokialaiset. Eilen tilasin rinnakkaiskortin toiseen puhelimeen nettikäyttöä varten, kun tässä ei ole sitä nettimahdollisuutta karttoihin. Käytän kuitenkin karttapalveluita. Muuten puhelin tuntuu käteenkäypäseltä ja mukavalta. Onhan se huonomuistiselle hyvä että on kaksi puhelinta, kun toinen on hävinnyt voi toisella soittaa niin löytyyhän se sitten jos on seinien sisällä. Tämä nyt oli vähän liioittelua mutta on näin päässyt joskus käymäänkin. Jos ei kuulu mitään ääntä niin puhelin on autossa tai pilkkihaalarin taskussa. On joskus ollut haalarin taskussa ja pesukoneessa pyörimässä, siitä on melkein kymmenen vuotta. Kerran on puhelin pudonnut pilkkiavantoon. Kerran lentänyt järveen kun kompuroin veneestä noustessa ja kaaduin selälleni veteen.

Toivottelen mukavaa, reipasta ja antoisaa loppuviikkoa kaikille!
« Viimeksi muokattu: 07.02.2013 10:03:16 kirjoittanut ainuli »
Opissa se on variksenpoika tuulessa

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #742 : 07.02.2013 18:06:40 »
Tervehdys kaikille!
On todella kuollutta menoa täällä. Kääräisin hihani ja aloin takoa läppäriä takan lämmityksen välillä, että jotakin mustaa valkoisella näkyisi.
Samanaikaisia kävijöitä saattaa olla kymmenkunta, mutta kaikki yhtä tuppisuisia. Pitäisikö rakentaa reipas riita, niin johan vilkastuisi?
Näin nimimerkillä kirjautuneena saattaa riitelykin jäädä laimeaksi, vai kuinka.

Täältä Puupäältä päin ei synny innostavaa ajatustenvaihtoa. Kunhan nyt naputtelen elonmerkkejä. - Ja puita uuniin välillä!

Taas räiskyy ja tohisee takassa.

Ainuli, nyt vasta tajusin että innokkuuttasi onkimisessa selittää pilkkikilpailut. Harjoittelet siis?
Kirjoitit aikaisemmin Viitasaaresta ja Karoliinan portaista. Monen monta kertaa olen nähnyt opasteen, mutta koskaan ei muka ole ollut aikaa poiketa siellä. Menemme usein nelostielle sitä kautta.

Kirjoitit koirastasi. Mikähän trauma sillä on? Vai onko se sairastunut niin ettei voi pidätellä? Minulla on kokemusta vain yhdestä koirasta. Sen kanssa ei ollut siisteysongelmia. Oikeastaan se oli liiankin siisti: talvellakin piti kahlata sen perässä  metsään, kun se pyrki tarpeilleen. Meillä koira ei voinut olla irti, vaan lenkitettiin aina valjaissa. Metsän piti olla kuusikko. Järkevää tietysti, koska siellä puitten alla oli vähemmän lunta, eikä lumi osunut takapuoleen  :D (Koiran)

Onneksi olkoon uudesta puhelimesta. Kaksi puhelinta taloudessa alkaa olla välttämättömyys etsimistoimintojen tähden. Usein minullakin unohtuu puhelin ulkovaatteiden taskuun ja vaatteet ovat eteisen komerossa ja komeron ovi kiinni. Saa siinä puhelinmyyjät soitella!

Annuska, kirjoitit ettei tapahdu repäisevää ja että päivät ovat samanlaisia. Niin täälläkin. Enimmäkseen tasaista menoa, mutta hyvä niin. Tavallinen, rauhallinen arki on parasta.

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #743 : 08.02.2013 01:30:28 »
Huomenta palstalaiset! Yökyöpeli minusta taas tuli. Laitoin kaikki viikonlopun tarvittavat "kamppeet", niin vaatteet kuin ruokapuolenkin valmiiksi ja luin lehdet rivienväleineen.

Pakkasta oli kymmenen asteen paikkeilla eli mukavanoloinen sää.

Ostin oikeat pilkkivälineetkin viikonlopuksi. Kysyin tenniskaveriltani tiistaina, että voiko tavallisella mato-ongella pilkkiä. Kyllä voi oli vastaus, mutta sitten tuli
nauru ja hän totesi, että "voit saada hoitoonohjauksen, kun sinut nähdään mato-onki avannossa!!!" No hurttia huumoriahan se oli. Eikä noita miehiä nyt niin kovin vakavasti kannata ottaa, ihan aina.

Kuinkas moni teistä palstalaisista, naisista, asuu  mukavan ajomatkan päässä Jyväskylästä? Erittäin mielelläni kutsuisin teitä "kalarantaani" täysihoitoon viikonlopuksi tai pariksi yöksi viikollakin. mukaan vain lakanat, pyyhkeet, yöpaita ja lempijuomaa.

Minulla on aina maaliskuun puoleen väliin saakka mukavasti aikaa, sitten alkaa syntymäkotini remontti ja työpäivät ovat pitkiä, jos aion maalla syksyllä asua.
Melkein ex-tempore lähdöt ovat parhaita, monta kertaa.

Mutta nyt pää tyynyyn. Aamulla tukanlyhennyksen kautta valmistautumaan rannalle. Parin ystävättäreni kanssa viikonloppu menee huomaamatta.

Keväisen oloista viikonloppua teille kaikille.


ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #744 : 08.02.2013 10:20:24 »
Heippa nurkkalaisille!

Mukavia juttuja taas. Yritän vastaillakin. Justiinalle: Ei siitä harjoittelusta pilkkikilpailuissa varmaan apua ole vaikka jotkut sitä harrastavat. SM-kisoissakin pidetään esikisat kuukautta aikaisemmin. Ehkä testataan kuinka järjestäjät pärjäävät. Kilpailuhenkisimmät käyvät tietysti testaamassa mistä päin ja millä välineillä kilpailualuetta kaloja saisi. Itse en niin kilpailumielellä ole mukana. Osallistuminen on tärkeämpää. Kuitenkin näyttää siltä että kun meidän ikäluokkamme jää pois kilpailuista, nuoria ei tule tilalle. Joskus SM-kisoissa ollut 6000 osallistujaa, nykyisin on hyvä jos 3000 tulee täyteen.

Kyllä minun kalastusharrastus on pitkälle oman mielenterveyden hoitamista. Olen lapsesta asti tottunut kalassa käymään. Välillä oli 25 vuotta että ei ollut mahdollisuutta. Veden ikävä oli valtava. Nyt muutettuani tänne lapsuuskotiini lähes 14 vuotta sitten kalastus ja vesillä ja jäillä liikkuminen on miltei jokapäiväistä.

Kyllä luulen Carolla nyt olevan jonkun henkisen trauman. Se on niin arka ja pelkää kaikkia kovia ääniä. Jos joutuu komentamaan jostain niin vie aikaa taas ennenkuin oppii luottamaan. Joku koira-asiantuntija sanoi että jos hän koirista mitään ymmärtää niin tuota koiraa on lyöty paljon ja lyöty kovasti. Kuinka sellaiset kokemukset menisivät niin ettei niistä jotain muistoja jäisi. Sama on tuon ruoka-asian suhteen. Caro söisi aina kuin pelkäisi että ruoka loppuu. Minulle on sanottu että pentuna nälkää nähnyt koira käyttäytyy niin.

Piikatytölle!

Voi toki miten mielelläni tuollaiseen kutsuun vastaisi. Olisi toki mukava käydä sielläkin kalassa. Olen vain haalinut tätä huolehdittavaa että melkoiset järjestelyt on tehtävä ennenkuin tästä talviaikaan pääsee lähtemään. Ajan usein Jyväskylän kautta Kokkolaan. Nytkin olisi tarkoitus. En talvella mielelläni aja Viitasaaren kautta koska Kinnulan-Toholammin seutuvilla on tosi huonosti hoidetut tiet. Laitetaan kuitenkin ajatus korvan taakse.

Toivottavasti pilkkireissunne onnistuu. Muistithan ostaa kärpäsentoukkia syötiksi?. Ei pilkkionki ole ollenkaan huono investointi. Minulla on kyllä onkia ja varusteita antaa vieraidenkin käyttöön. Tervetuloa vain tännekin pilkille! Näiltä tutuilta paikoilta minäkin yleensä löydän kalaa.

Oikein hyvää viikonloppua teille kaikille!



Opissa se on variksenpoika tuulessa

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #745 : 08.02.2013 22:04:01 »
Kilpailuhenkisimmät käyvät tietysti testaamassa mistä päin ja millä välineillä kilpailualuetta kaloja saisi. Itse en niin kilpailumielellä ole mukana. Osallistuminen on tärkeämpää. Kuitenkin näyttää siltä että kun meidän ikäluokkamme jää pois kilpailuista, nuoria ei tule tilalle. Joskus SM-kisoissa ollut 6000 osallistujaa, nykyisin on hyvä jos 3000 tulee täyteen.

Kyllä minun kalastusharrastus on pitkälle oman mielenterveyden hoitamista. Olen lapsesta asti tottunut kalassa käymään. Välillä oli 25 vuotta että ei ollut mahdollisuutta. Veden ikävä oli valtava. Nyt muutettuani tänne lapsuuskotiini lähes 14 vuotta sitten kalastus ja vesillä ja jäillä liikkuminen on miltei jokapäiväistä.

Oikein hyvää viikonloppua teille kaikille!

Moni muukin onkimista harrastava on kertonut samaa kilpailuista eli että nuoret puuttuvat lähes täysin. Nyt on tainnut käydä niin, ettei täällä ole edes senioreita liikkeellä. Tosin paras pilkkiaika on vielä edessä. Pilkkikilpailuja järjestetään lähiseudulla vasta pääsiäisen aikaan.
Marjastuksen kanssa on samoin: kun me vanhat poimijat kuukahdamme, ei nuoria enää kiinnosta. 
Mitä kerrot veden ikävästä tuntuu tutulta. Minäkin kaipasin veden äärelle, metsän keskelle, kauas pois entisestä elämästä. Onneksi ehdin kokemaan tämän asumistavan ennen kuin pitää muuttaa jonnekin palvelujen äärelle. Mutta se on sen ajan murhe, mitäpä tuota etukäteen suremaan.

Kirjoitit Carosta. Onneksi se sai kovia koettuaan hyvän kodin luonasi. On varmasti vaikea voittaa koiran luottamus, jos sitä on pentuna kohdeltu kaltoin.
Eläintarha kotona sitoo, vaikka toisaalta antaa elämään sisältöä. Meille on tarjottu uutta koiraa, mutta en uskalla ottaa enää. Sanon tarjoajille, että pelkään koiran jäävän orvoksi...

Kireitä siimoja Ainulille ja Piikatytölle! Eikös kalamiehet niin toivottele toisilleen?
« Viimeksi muokattu: 08.02.2013 22:06:11 kirjoittanut Justiina »

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #746 : 09.02.2013 09:03:47 »
Huomenta nurkkalaisille!

Kiitos Justiina!

Niinhän ne kalamiehet toivottelevat, onnea ei saa toivottaa, se vie viimeisetkin kalatuurit. On paljon noita juttuja jotka kalastukseen liittyvät. Eräs kalakaveri kehui lohellaan jonka oli saanut pohjoisesta Luttojoelta. Muistaakseni se oli 4.6 kiloa. Seuraavalla kerralla se oli mielestäni vielä painavampi. Kun ihmettelin sitä hän sanoi että etkös tiedä että kala kasvaa niin kauan kuin pyytäjä on elossa.

Vähän samaa ajattelin minäkin että en nuorta kissaa ota, mutta monessa asiassa pitää ajatella että elämä jää elämättä jos sitä kuolemaa alkaa odottamaan. Kyllä niille uusi koti löydetään jos niin huonosti käy ettei minulle ole elonpäiviä suotu. Aino täti sanoi aina että pitää olla pitkä säkki evästä elävää kuolettaisssa.

Mukavaa päivänjatkoa!
Opissa se on variksenpoika tuulessa

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #747 : 09.02.2013 13:25:44 »
Hei kaikille.On täällä ainakin nämä pilkkijätytöt käyneet.En ole koskaan pilkkinyt mutta onkinut olen joskus vuosia sitten mato-ongella.Mukava hyvä harrastus varmaan.

Päivä on jo iltapäivän puolella.Aamupäivä menikin nopeasti.Soitin siskonpojalle kun tämä vehje ei jostain syystä toiminut.
Jämähti kummasti eikä mikään auennut.No hän tuli sitten kauppareissullaan katsomaan ja sai tämän toimimaan tietysti hyvinkin nopeasti.Pelästyin jo että tämä sanoi sopimuksensa irti mutta ei onneksi vielä sentään.Sisko oli myös tässä meillä ja lähti äskettäin kotiinsa.Lupasi tulla huomenna kirjoittelemaan ystävänpäiväkorttini.

Lemmikkieläimistä puhutte myös.Meilläkin on ollut kissoja mutta ei olla otettu uutta enää.Ajateltiin että ollaan jo siinä iässä ettei tiedä pystymmekö hoitamaan jos sairastumme.Kerrostalossa ehkä hankalin homma kissan kanssa olisi kissanhiekkojen vaihtelu ja hiekkalaatikon puhdistus.

Hyvää viikonloppua kaikille!

pauliina

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #748 : 10.02.2013 12:13:42 »
  Laskiaissunnuntaita!

          Huru...huru....huru...huru
          pitkiä pellavia-a-a
          ja hienoja hamppuja-a-a
          räätikkäitä ku nurkanpäitä
          ja nauriita kuin lautasia
          papuja ku pähkinöitä
          ja perunia kui pulleroi!
          Ja tupakkikultaa kans
          isän piipun päähän!
 
« Viimeksi muokattu: 10.02.2013 12:18:01 kirjoittanut pauliina »

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #749 : 11.02.2013 16:41:31 »
On hiljaiseloa täällä.Pauliinalla hieno laskiaisloru tuossa edellä.Eipä tullut käytyä mäenlaskussa ollenkaan.Hemuli oli ollut mäenlaskussa mukana kun katselin tuolta valokuvauspuolelta hänen laittamaansa laskiaiskuvaa.Hauska kuva oli.

Päivä on mennyt tavalliseen tapaan.Kaupassa,apteekissa ja seurustelureissulla käytiin.Pyykkikin on pyörimässä koneessa.
Huomenna onkin laskiaistiistai.Kirkollakin olisi laskiaistapahtuma ja hernerokkaa,pannaria sekä laskiaispullia.

Eipä tässä nyt kummempaa tapahdu.Telkkaria on tullut aika paljon katseltua.Perjantaita odotan mielenkiinnolla mitä röntgenkuva näyttää ja mitä ortopedi sanoo.Toivottavasti saan alkaa yrittää käyttääkin tätä käpälää jos sitten paranisi vähän nopeammin.

Hyvää alkanutta viikkoa ja kirjoitelkaahan vaikkei mitään merkittävää tapahtuisikaan.