Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkka  (Luettu 985710 kertaa)

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #720 : 26.01.2013 17:55:18 »
Käytärkö Justiina nhunajaa? Joku nivelrikkotuttavani sai hiukan apua hunajasta, suun kautta nautittuna. mene tiedä, vaikka iholle siveltynäkin auttaisi. Laittavathan monet kasvonaamionkin hunajasta saunaan mennessään.

Itse kausiluontoisesti laitan ruokalusikallisen hunajaa illalla vesilasilliseen ja juon sen aamulla ensimmäisenä. Nivelrikkoa minulla ei ole, mutta uskon hunajan tehoon monessa asiassa.

Siilinjärvellä ovat Goldenilaiset. Toivottavasti osallistujia on runsaasti. Minä tietysti "rohkeana tyttönä" uskalsin toivoa, että keskemmällä Suomea tapahtuma saisi olla tai kiertävänä. Kyllä tänä päivänä saa kylpylöilta hyviä tarjouksia, kilpailu on kovaa.

Peurunka on tänä viikonloppuna loppuunmyyty avantouintikilpailun vuoksi. Lähemmäs tuhat osallistujaa ja kannustus- ja huoltojoukot vielä lisäksi. Meidänkin rannalle tuli eilen illalla ko. kilpailuun osallistuvia majoitukseen. Matkaa Peurunkaan vain noin 40 km. Pitänee harkita, jos alkaisi talvituristeille pitää avantoa. Viimeistään sitten, kun asun vakituisesti itsekin samoilla rannoilla. Jos aikataulut pitävät paikkansa, olen syntymämaisemissa jo tämän vuoden puolella!

Kun tulin eilen illalla rannalta, "keskustelin itseni kanssa", että lähdenkö reilun viiden kilometrin sauvakävelylenkilleni. Päätös oli, että sauvat käteen ja noin tunnin lenkille lähdin. Olo oli tosi omenainen sen jälkeen. Lenkin aion uusia maanantai-iltana. Turvallinen, valaistu reitti, asutusta lähes koko matkan ympärillä, voi lähteä illallakin yksin.

Nyt lähden juomaan haudutettua minttuteetäni ja toivotan teille kaikille mukavaa viikonloppua.

 


Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #721 : 26.01.2013 18:25:42 »
Piikatyttö, hunajaakin käytän, mutta tilanteeni on jo siinä pisteessä, että vain uudet polvet auttavat. Hassuinta on, että olen melko kevyt, ollut lähes koko ikäni. Ei siis ole paino rasittanut alaraajoja.
Pidän hiihdon lisäksi kuntosalilla käynnistä, pyöräilystä, kotijumpasta, sauvakävelystä yms. sellaisesta tärähdyksiä välttävästä liikunnasta.  Luitten vahvistamisen vuoksi pitäisi tärähdellä, mut ku ei kärsi. :'(

Liena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 179
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #722 : 26.01.2013 20:15:25 »
Nykyisin tekevät keinoniveliä ,joten turha kärsiä kipua .Tunnen monta ,jotka ovat tyytyväisiä uusittuihin niveliin.Esim.Tampereella Coca on kai maan paras sairaala.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #723 : 28.01.2013 16:44:31 »
Hei vaan kaikille.Nivelistä olette puhuneet.Minullakin todettiin nyt viime syksynä oikeassa lonkassa nivelrikko.Onneksi on nyt tämän käden sairastamisen aikana ollut aika hyvä ettei ole pahemmin vaivannut.

Viikko alkoi ihan hyvin.Pakkasta on ollut 8-9 astetta ja lumihiutaleitakin välillä putoillut.Käytiin me miehen kanssa seurakunnan kahvilassa rupattelemassa.Äsken tulin seinäntaka-naapurilta kun pyysi kyläilemään.Kaupassakin olen tänään käynyt ja kylpypyyhkeetkin tuli pestyä.Sisko kävi myös yhden aikoihin päivällä.Aika on mennyt kuin siivillä siis tänään.Katsoin äsken uutisia ja siellä oli miten suosittua ja pop on käsityö nyt.Kyllä se hieman risoo kun ei voi tehdä mitään nyt käsillään.On vain kärsivällisesti odotettava ja jumpattava.Huomenna menenkin taas fysikaaliseen hoitoon iltapäivällä.Aamupäivällä on mentävä miehen kanssa laboratorioon kun hänestä otetaan kokeita.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! Yritetään kestää jotenkin nämä vaivat mitä meillä kullakin on.Josko se siitä...


Kettu5

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 97
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #724 : 28.01.2013 23:26:02 »
Jokunen vuosi sitten laitettiin minulle lonkan tekonivel,hyvin toimii ja kivut jäi pois.Siitä ei muuta "haittaa" kuin lentoasemilla aina joudun kopeloitavaksi,eräässä vähemmän matkailijoiden suosimassa maassa piti arpi näyttää,sermin takana.Muuten alkava nivelrikko& lihas ja iho  vaivat pysyy kurissa lämpöisellä meri ilmalla ja auringolla.Keskitalven tunturi vaellukset on syytä unohtaa,jos wappu sitten kevät hangille,se vielä käy.

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #725 : 30.01.2013 16:21:31 »
...lentoasemilla aina joudun kopeloitavaksi,eräässä vähemmän matkailijoiden suosimassa maassa piti arpi näyttää,sermin

 ;D
Kuljetan minäkin kukkarossani korttia jossa kerrotaan, miksi en ole terroristi... muutamaan vuoteen en ole lentänyt, joten kansainvälisten kenttien metallinpaljastuslaitteet on kokeilematta. Eli korjaustoimenpiteitä on jo tehty parikin kappaletta.
Mulla ei ole alkava nivelrikko, se on pysyvä ja etenevä.
Maastohiihto menee vielä perinteisellä, kunhan ei tarvitse kovin paljon kiipeillä. Kevätjäät ovat siksi parasta maastoa nykyisin.

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #726 : 30.01.2013 16:26:50 »

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! Yritetään kestää jotenkin nämä vaivat mitä meillä kullakin on.Josko se siitä...

Hyvää pikkulauantaita kaikille, erityisesti Annuskalle ja kädelle. Onko paranemista tapahtunut?
Käsityöt ovat nykyään pop-aihe, samoin kaikenlainen kotoilu. Tuntuu, että vihdoinkin olen muodikas! Oleilua, leppoistamista ja kotoilua harrastan päivästä toiseen  ;)
Aika aikaa kutakin.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #727 : 30.01.2013 18:52:34 »
Tulin tänne kurkistelemaan.Katsoin Sydämen asialla ja laitoin sitten tummia vaatteita pesukoneeseen pyörimään.Justiinalle kiitos toivotuksista.Käsi ei ole juuri muuttunut mitä nyt turvotus on jonkun verran laskenut.Perjantaina tulee 6 viikkoa leikkauksesta ja kahdeksan viikon päästä sitä voi alkaa käyttää ja kuormittaa kunhan ensin otetaan röntgenkuva ja käyn siellä ortopedillä.Kai riippuu siitä mitä kuva näyttää.Tuo puutunut keskisormikaan ei ole muuttunut miksikään vaikka on kuinka sormijumppaa harrastanut.Eilen kävin siellä käden kuntoutuksessakin.Peukalo ja etusormikin ovat hivenen myös puutuneet ja nimettömästä puolet vaikkakaan ei niin paljon.Sanoivat kyllä että se vie aikaa.Hermo on kyllä vapautettu ja näytti normaalilta leikkaus-selosteen mukaan.On vaan odoteltava.

Täällä on erittäin kurja säätila.Lunta tulee ja tuulee.Tuo ikkunakin on ihan märkä koska näyttää suojasääksi muuttuvan.On paras harrastaa nyt sitä kotoilua ja löhöämistä.

Mukavaa pikkulauantain koti-iltaa vaan kaikille!

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #728 : 31.01.2013 08:40:18 »
Hei nurkkalaisille!

Tulin teitäkin moikkaamaan. Nettiyhteys ollut tosi surkea ja syy ei ollutkaan tällä kertaa operaattorin vaan minun omissa vehkeissä. Nyt taas toimii ihan auttavasti. Mistäpä tuota olisi arvannut. No tietääpä seuraavalla kerralla.

Täällä on ollut melkoinen lumimyräkkä yön aikaan, nyt ei näytä enää tuulevan niin kovasti. Voisi ehkä jäälläkin pistäytyä. Ainakin Carolle olisi liikunta tarpeen. Minulle tietysti myös.

Kävin auton katsastamassa toissapäivänä, läpihän tuo meni. Muutamas lamppu pitää vaihtaa. On taas vuodeksi pois mielestä jos muuten kestää. Auto on menossa ruostesuojaukseen serkkupojan pajalle. Pitäisi saada siksi ajaksi vara-auto koska muuten ei pärjää. Serkkupojan vara-auto oli ajettu rusinaksi kun oli asiakkaalla lainassa. Aikamoinen sattuma sekin.

Äitikin on päässyt pois sairaalasta. On kovin huolissaan näöstään, tuntuu vain hiljalleen huononevan. Silmänpohjanrappeuma ja glaukooma etenevät, ei niille mitään mahda. Äitihän täyttää elokuussa jo 90 vuotta. On sanonut monesti että jos hän ei nyt 100 vuotiaaksi elä niin ei ehdi ihan kokonaan sokeutua. Kaipaa tietysti minua käymään, mutta aika huonolta näyttää nyt sinne lähteä. On ollut huonot ajokelit nyt kun ei ole kovat pakkaset riesana. Vasta pääsiäisen aikaan oli tarkoitus siellä käydä.

Oikein mukavaa päivää ja loppuviikkoa!

Opissa se on variksenpoika tuulessa

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #729 : 31.01.2013 16:06:17 »
Lumimyräkkä olikin mennyt aamuksi ohi ja päivä on ollut poutainen ja sumuinen koko päivän.Tuli käytyä siskollakin ja hänen kanssaan käveltiin sitten meille.Pyykkikin on nyt pyörimässä pesukoneessa.Vein äsken roskapussin ulos ja minulla oli myös kartonkia pussissa vietäväksi kartonkilaatikkoon.Tietysti joku älykäs oli jättänyt kartonkilaatikon kannen päälle ison TV-laatikon kun ei ollut mahtunut laatikkoon ja sisälläkin oli vielä jotain.En jaksanut siirtää yhdellä kädellä sitä laatikkoa mihinkään joten toin kartonkipussini takaisin sisään kun en saanut niitä laatikkoon.Hieman harmitti ihmisten ajattelemattomuus.Jos ei mahtunut laatikkoon niin olisi laittanut viereen maahan eikä kannen päälle koska muidenkin on päästävä sinne.No tämä on sitä kerrostaloelämää.

Huomenna onkin mentävä sinne sairaalaan luuntiheysmittaukseen aamupäivällä ja nimipäiväkahville iltapäivällä.Tänään soitettiin ja kutsuttiin.Huomenna on taas kalenterin lehtikin käännettävä kun alkaa Helmikuu.

Ainulikin on saanut autonsa läpi katsastuksesta.Sepä hyvä.Iäkäs on tuo Ainulin äiti.Minun äitini kuoli edellispäivänä kun olisi täyttänyt 80v.Hän kuoli syöpään v1993.Ikäviä vaan nuo silmäsairaudet kun näkö heikkenee eikä voi mitään.Olisihan se mukava nähdä vanhanakin eikä viettää loppuaikansa sokkona.

Nyt on mentävä kun taisi pyykkikone pysähtyä kun on niin hiljaista.Katsotaan saanko ne kuivumaan ilman miehen apua.
Hyvää loppupäivää!
« Viimeksi muokattu: 31.01.2013 18:30:51 kirjoittanut Annuska »

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #730 : 01.02.2013 09:04:22 »
Heleää helmikuuta Ystävät!

Ihan pienet terveiset ehdin lähettää ennenkuin pitää lähteä pukemaan.
Pitää lähteä hammaslääkäriin. Senjälkeen olen luvannut mennä siskon luona käymään. Siitä ajattelin ajella Suurelle Heinäjärvelle kokeilemaan löytyisikö sieltä vähän kookkaampia ahvenia. Olisi mukava saada ihan filekaloja välillä.

Katselin eilen auton rekisteriotetta ja sinne on merkitty että pitää valot ja lamput korjata 12.2 mennessä. Siispä ostan ne lamput tänään ja yritän itse vaihtaa. Ellen osaa niin tuleehan mökkinaapuri viikonlopuksi. Hän pistäytyi eilenillalla töiden jälkeen pihat auraamassa. Tärkeä käydä veljellään koska tämä saattaa tarvita kyytiä ja tien pitää olla auki.

Kaikkea hyvää alkavaan päivään toivotan!

Opissa se on variksenpoika tuulessa

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #731 : 01.02.2013 17:16:24 »
Hei Ainuli ja Annuska, viimeksi täällä käyneet.

Tuntuu taas mukavalta kun päästiin eroon tammikuusta. Helmikuu on lyhyt ja täynnä kevään aavisteluja. Toivottavasti ei enää tule paukkupakkasia, mutta lähes päivittäinen lumentulokaan ei miellytä. Jos sais toivoa, niin sais olla vähän pakkasta ja pitkiä poutia.

Annuska, olit tänään luuntiheysmittauksessa. Minunkin pitäisi hakeutua. Olin kauan sitten oma-aloitteisesti terveyskartoituksessa yksityissairaalassa ja jo silloin luuni olivat normaalin alarajoilla. Olen viime vuodet syönyt kalsiumia ja D-vitamiinia, mutta silti epäilen pahaa. Yksi murtuma minullakin on takana.

Ainuli, saitko suuria ahvenia? Olen itse hyvin kärsimätön onkija, jos ei nappaa pian, kerään onkikamppeet ja lähden. Kalatiski on varma paikka ;). PP ei myöskään jaksa pitää perhettä kalassa, jos ne kalat pitää onkia. Vaikka järvi on ihan tuossa rannassa  ;D Verkkokalastusta sentään jonkin verran harrastetaan.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #732 : 02.02.2013 08:20:19 »
On näköjään Justiina käynyt eilen.Terveiset hänelle ja muillekin.Eilen kävin tosiaan siellä luuntiheysmittauksessa.Tulosta voin kysellä parin viikon päästä kun joku sen kuulemma tutkii.Semmoinen röntgenlaitehan tuo oli.Ei tarvinnut kuin maata selällään ja kerran vaihdettiin jalkojen asentoa.Ei kestänyt kovin kauan.Pituuden ja painon mittasivat ensimmäiseksi.
Kävin myös nimipäiväkahvilla eilen.Tuli vähän herkkujakin syötyä sen kahvin kera.Ihme kun en ole lihonut vaikka ei olla lenkilllä käyty tämän tapaturmani jälkeen.Ja siitäkin tulee huomenna seitsemän viikkoa.Olen kulkenut ulkona vain välttämättömät reissut.Niihin kuuluu tämä seurustelupaikkammekin ettei tulla ihan mökkihöperöksi.Kun saan luvan käyttää kättä niin hommaan kävelysauvat ja lähden sitten lenkille.Olen nyt kuitenkin voiton puolella käsittääkseni kun pääsin kipsistä eroon.Toivottavasti 15pv röntgenkuva näyttää hyvää ettei ole mitään esteitä käpälän käytön opettelemiselle.Kyllähän se sitten aika opettelemista on varmaankin varsinkin kirjoittaminen ym.näpertelyhomma.Eilen taas sanottiin että tuo hermojen toipuminen voi viedä kuukausia.Olkaa te muut nyt sitten myös varovaisia kun tulee kevätliukkaat.Pian aurinko alkaa lämmittää päivällä ja sulattaa lunta.Vesi valuu sitten teille ja pakkanen jäädyttää ne liukkaaksi.

Nyt sää näyttää hyvältä.Pakkasta -4 astetta eikä tuule ollenkaan eikä sada.Kaupassa on käytävä tänään.Hiustenleikkaus on maanantaina tilattava molemmille ennenkuin minullekin tulee otsatukka silmille.

Iloista helmikuun alkua kaikille!

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #733 : 02.02.2013 10:03:40 »
Mukavan pilvipoutainen sää on täällä keskisessä Suomessakin. Tulin illalla toisen juniorin kanssa rannalle. Tekemistä täällä näin talvella ei paljon ole, mutta esimerkiksi saan apua juniorilta liinavaatehuoltoon. Uuden vuoden asukkaat,l kaikki kahdeksantoista halusivat liinavaatteet. Pyykännyt olen pyyhkeet (18 x 3) ja lakanat ja tyynyliinat, mutta mankelointi on vielä tehtävä ja sitten kauniiseen riviin odottamaan seuraavia käyttäjiä.

Meille naisille saisi tuo luuntiheysmittaus olla samalla tavalla automaattisen kutsun takana, kuin mammografiakuvauskin. Tulisi mentyä ko. toimenpiteeseen. Joskin kuulin, etteivät kaikki viitsi mennä mammografiakuvaukseenkaan, vaikka on tiettyyn ikään saakka ilmainenkin.

Annuska, mitä luuntiheysmittaus sinulle maksoi?

Itse toivon, että tunti tennispallon perässä juoksua kaksinpelissä ja nopsajalkaista miestä vastaan per viikko töminöineen auttaisi luustoakin. Rasitusta saa yläkroppakin, joskin toispuoleisesti.

Yläkropan toispuoleiseen rasitukseen auttaa kerran kuukaudessa ottamani kokovartalohieronta. Aloitin ko. hiorannan ottamisen jo yli 20 vuotta sitten. Mitään syytä aloittaa ko. hieronta ei ollut. Ei kipuja, särkyjä. Mutta ajattelin, että näin ennalta ehkäisen hartia ym. kolotukset. Ja oikeassa olen ollut. Turhempaankin ko. hierontamaksun voisin laittaa.

Aurinkokin pilkisti pilvien rakosista, toivottavasti rohkaistuu ja astuu esiin koko pyöreydellään!

Hyvää keväistä viikonloppua kaikille toivottaen.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #734 : 02.02.2013 14:10:29 »
Piikatytölle jos nyt vastaisi kun tulin tänne katselemaan välillä.Kävin Etelä-Karjalan keskus-sairaalassa lääkärin laittamalla lähetteelllä josta lähettävät sitten laskun.Luultavasti se on se poliklinikkamaksu kenties joka on 27,50.Yksityisellä lääkäriasemalla on varmaan kalliimpi.En ole tullut kysyneeksi eräältä naapurin rouvalta joka on ennenkin käynyt mittauttamassa ja menee nytkin muistaakseni 8 pv.Hänellä oli kuitenkin ns.omalääkärin lähete vaikkei hänellä ole nyt mikään murtunutkaan.Tästä on vuosia kun hän kaatui ja reisiluu murtui.Oli kai silloin mittauksessa vähän sama juttu kuin Justiinalla.Osteoporoosin vaara kuitenkin oli.Hän on nyt 70v.

Sisko tässä kävi rupattelemassa ja kaupassa kävin hänen lähdettyään.Imuroinkin sieltä tultua.Vähän raskaampaa se on yhdellä kädellä mutta tulipa kuitenkin työ tehtyä.Ja onhan se hyvää hyötyliikuntaa kun on lähinnä löhöillyt tässä pitkän aikaa.Kohta jäykistyy muutkin jäsenet kuin käsi.

Hyvää päivän jatkoa!