Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkka  (Luettu 985804 kertaa)

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #690 : 07.01.2013 16:29:48 »
Kyllähän sitä voi iloita kun ollaan jo voiton puolella kevättä ajatellen.Tammikuu ja Helmikuu kun menevät niin silloin viimeistään alan odottaa kovasti kevättä ja kesää.Aika kuluu onneksi nopeasti ja huomaamme yks kaks että on kevät.Mitä vanhemmaksi tulee sitä nopeammin kuluu aika mutta saamme vähemmän aikaan.

Tänään on ollut ihan hyvä sää niinkuin eilenkin.Aurinkoa ei kyllä ole näkynyt.Ulkonakin tuli käytyä miehen kanssa.Kävimme kahvilassa rupattelemassa toisten kanssa.Kyllä piristää kummasti kun käväisee jossain välillä.
Imuroinkin vasemmalla kädellä ja hyvin meni.Aluksi tuntui hankalalta mutta sitten keksin miten homma toimii parhaiten.Mies ei voi imuroida kun hän ei kenties pysy pystyssä ilman tukea.Täytyy jo kokeilla mistä hommasta selviää.

Hyvää maanantai-iltaa!

kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #691 : 10.01.2013 09:15:19 »
Tulikos kaikki pulinat pidettyä viimevuoden puolella kun ei mitään sanottavaa enää löydy.
Aletaas taas ,, seurataan vaikka kevään tuloa, vaikei sitä kyllä hullukaan huomaa..
Päiväkierto on kuitenkin venynyt, jonka meikäkin huomaa.

espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #692 : 10.01.2013 09:27:53 »
Onko tää ny tullut huonommaksi, kun tänne tuli uusia? Aikasemmin oli varmaan hienompaa, siis ennen meikäläisiä?

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #693 : 10.01.2013 10:06:57 »
Hei kaikille!

Mielelläni kirjoittelisin mutta nettiyhteys on ihan nollassa. Yhteyden saan nettiin mutta tieto ei liiku. Tämänkin sivun aukeaminen kesti ja kesti.

Yrittäkää pitää nurkkaa "elossa" kirjoittelen sitten taas enemmän kunhan tämä toimii.

Kaikille mukavia talvipäiviä toivottelen!
Opissa se on variksenpoika tuulessa

pauliina

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #694 : 10.01.2013 11:40:26 »
   Pauliinan sanavalmius on heikoissa kantimissa. Höpsis,espen, ei se mistään uusista kirjoittajista ole kiinni.
  Johan tämän keväämmälle puolelle siirtymisen huomaa hämäläinen tosikkokin ;)♥.

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #695 : 10.01.2013 13:00:38 »
Onko tää ny tullut huonommaksi, kun tänne tuli uusia? Aikasemmin oli varmaan hienompaa, siis ennen meikäläisiä?

Ei, ei, ei! Ei ole mennyt ainakaan huonommaksi.
Meitä kirjoittajia on ollut aina kourallinen, jos tuli toinen kourallinen lisää niin sehän on vain parannusta.

Lupasin itselleni vähentää pulisemista, koska tilastot näyttivät kohdallani katkeamatonta pölinää. Olisikohan runsas puuttuminen puheeseen tyypillistä itäsuomalaisuutta? Ajatus katkeilee, mutta puhe ei silloinkaan.
 ;D

Olen huono tekemään kiinnostavia aloituksia, mutta jos joku "kuusen kaataa, olen oksia ottamassa", sanalaskun tavoin. Eli jos joku näkee vaivaa, toivoo kai jutulleen jatkajia.

Siks toisekseen olen pää pölyisenä jatkanut arkistojen tuhoamista. Hidasta hommaa, kun jokainen lappu pitää tutkia ja muistella menneitä.

Ulkona sataa mannaryynejä, tuuleksii ja pilveilee. Hyvällä tahdollakaan en näe kevään merkkejä kuten kropsu näkee.

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #696 : 10.01.2013 13:03:07 »

Yrittäkää pitää nurkkaa "elossa" kirjoittelen sitten taas enemmän kunhan tämä toimii.

Kaikille mukavia talvipäiviä toivottelen!

Hei,
olenkin ajatellut mitä ainulille kuuluu. Kissankaloja onkimassa, mattoa kutomassa? Lumia kolaamassa?
Elät ihailtavan toimeliasta elämää.

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #697 : 10.01.2013 14:00:05 »
Pelästyin tuossa taannoin, että porukat veti "herneen nenään" minun savolaisvitsistäni! En uskaltanut rikkoa täällä vallinnutta hiljaisuutta.  ;)

Toivoisin, Espen, että oltaisiin vaan "yhtä suurta perhettä", eikä niinkään uusia ja vanhoja.

Ei muutakun porinaa lisää!


Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #698 : 10.01.2013 16:10:09 »
Olen huono tekemään kiinnostavia aloituksia, mutta jos joku "kuusen kaataa, olen oksia ottamassa", sanalaskun tavoin. Eli jos joku näkee vaivaa, toivoo kai jutulleen jatkajia.
Hyvällä tahdollakaan en näe kevään merkkejä kuten kropsu näkee.

Mulla on Justiinan kanssa vähän sama vika, että aloituksia en oikein osaa tehdä, sitä kun ajattelee, että jos ne ei vaikka ketään kiinnostakaan, vastailen sitten joskus kun sille päälle sattuu.

Ei näy mitään kevään merkkejä täälläkään, niin on päivät harmaita, auringosta ei tietoakaan,
mutta kai se siitä iloks muuttuu...
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #699 : 10.01.2013 18:45:39 »
Hei kaikille.Tulin vilahtamaan ja ilokseni huomasin että on käynyt pulisijoitakin.Minulla olisi aikaa kirjoitella mutta on niin tylsää kun ei tapahdu mitään eikä voi tehdä mitään niin ei ole oikein kirjoitusaiheitakaan.Alkaa jo riepomaan tämä kipsin kanto kun sitä on joulukuun 16 pv asti roikottanut.Josko nuo viikon päästä 18 pv ottaisivat pois.

Terveiset vaan kaikille ja mukavaa iltaa!

espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #700 : 10.01.2013 19:09:06 »
   Pauliinan sanavalmius on heikoissa kantimissa. Höpsis,espen, ei se mistään uusista kirjoittajista ole kiinni.
  Johan tämän keväämmälle puolelle siirtymisen huomaa hämäläinen tosikkokin ;)♥.

kropsu tuolla joskus aiemmin oli vain sitä mieltä, että ennen oli hauskempaa.

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #701 : 10.01.2013 19:56:51 »
Hei taas!

Operaattori sai paljon anteeksi. Katkos ei kestänyt kuin kolme päivää. Tulin kotiin "mummottamasta", sielläkin kokeiltiin tätä yhteyttä ja ei ollut yhtään nopeampi. Nyt kun laitoin piuhat kiinni ja avasin, niin tämähän näytti ihan kunnossa olevalta.

Kaikkea tuota Justiinan mainitsemaa olen yrittänyt tehdä. Matonkutominen on kuin tervanjuontia. Oikea olkapää on ollut rauhallisempi jo muutaman kuukauden, mutta matontakomisesta se ei tykännyt yhtään. Pitää vielä lepuuttaa siitä hommasta. Reiän kairaaminen sensijaan sujuu jo. Käytän enemmän vasemman käden voimaa kairatessa niin hyvin sujuu. Lumitöitä kyllä on saanut tehdä joka päivä. Onneksi mökkinaapuri linkoaa traktorilla taas viikonloppuna. En jaksa lapiolla mättää kuin aivan välttämättömimmät.

Olen katsellut netistä tietoja tämän vuoden SM-kisoista. Ei olekaan nyt niin kaukana kuin viime vuonna. Viitasaarella ovat, Kymönselkä on paikka. Muistan tuon paikan ja on tuttu, aina Pohjanmaalle ajaessa meillä on ollut taukopaikka Kymönkoskella. Siinä on parkkipaikka josta lähtee polku Karoliinan portaille. Se on erikoinen paikka ja nähtävyys.

Karoliinan Portaat
Karoliinan Portaat Kymönkoskella ovat vaikeakulkuiset luonnonportaat, jotka ovat saaneet nimensä käyttäjänsä Karoliina Raatikaisen (1848-1918) mukaan. Portaat on nimetty yhdeksi Keski-Suomen seitsemästä matkailuihmeestä. Luontopolku portaille mentäessä 0,6 km.


Huono olen aloituksia tekemään ja muutenkin keskustelemaan. Tuntuu ettei ole mitään tärkeää sanottavaa. Aikakaan ei riitä lukea kaikkea mitä haluaisi. Ei minunkaan mielestäni mitään kahtiajakoja pidä kenenkään ajatella. On niin pieni tämä aktiivisesti kirjoitteleva porukka. Täällä ei kuitenkaan käydä sotaa kirjautumisesta ja anonyyminä kirjoittavista. Se näyttää olevan kestosuosikki joillakin foorumeilla. Tätä käytäntöä pidän erittäin hyvänä.
Opissa se on variksenpoika tuulessa

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #702 : 12.01.2013 14:28:20 »
Jos nyt kävisi täälläkin välillä.Ainuli aikoo mennä pilkkimään Viitasaarelle.Viime talvenahan kävit mutta en muista yhtään sitä missä ne oli.Sinulla on ollut olkapäässä ongelmia.Sekin on kurjaa jos olkapää vaivaa.Minullakin on ollut toisinaan niin että kipu säteilee käsivarteen.Silloin on pyrittävä lepuuttamaan sitä.Tänään olen lepuutellut vasenta kättä kun eilen kipeytyi peukalon tyvinivel niin että oli vaikeuksia painaa esim.tablettia siitä sellaisesta levystä.Johtuu siitä kun nyt tekee kaiken vasemmalla kädellä niin se rasittuu.On siis varottava ettei sekin mene pahaksi.

Täällä on pakkasta noin -12 astetta.Hyvä ulkoilusää kun ei tuulikaan käy.Itse en ole käynyt kuin kaupassa.Sisko miehineen tässä kävi myös.

Nyt on lopetettava ja laitettava ruuat mikroon.Hyvää lauantaipäivää!

espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #703 : 12.01.2013 19:08:12 »

 Minäkin olen käynyt Viitasaarella, tainnut parikin kertaa. Vieläkö siellä toimii Ovitehdas nimeltään Viitapuu Oy?

 Sen vieraana olen ollut, kaunista seutukuntaa, aivan erilaista kuin Satakunnassa.

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #704 : 12.01.2013 22:25:23 »
Paloheimo Oy-konserni osti Viitapuu Oy:n tytäryhtiöineen Paanasen suvulta v. 2004. Yritys oli johtava ulko-, sisä- ja parvekeovien valmistaja Suomessa,
 työntekijöitäkin noin 400.

Kymönkosken Karoliinan portaita olen ohimennessäni junioreiden kanssa käynyt katsomassa, mutta kallioseinämän mahdollisen lohkeilemisen takia porraskiipeily jyrkimmiltä kohdiltaan ei ole suotavaa.

Edesmennyt kuvanveistäjä Heikki Kärkkäinen oli Suovanlahdella asuva taiteilija ja hänen mm. pihapiirissään olevia hevos- ym. patsaita kävimme ihailemassa. Vuosituhannen vaihteessa pietarilaisen kuvataiteilijan töitä oli hänen navettagalleriassaan esillä ja niihinkin piti tutustua pietarilaisen harmonikkamestarin "säestyksellä".

Kyllä keskisessäkin Suomessa löytyy paljon nähtävää ja koettavaa.