Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkka  (Luettu 986411 kertaa)

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #645 : 19.12.2012 16:34:29 »
Hei vaan.Olen jo kaksi kertaa meinannut kirjoittaa tänne mutta ensin tuli sisko käymään ja toisen kerran soi ovikello ja yläkerran naapuri tuli katsomaan miten pärjätään.Ainuli on käynyt sinä aikana kun seurustelin naapurin kanssa.Kyllä meistä huoli pidetään.


Kävin aamulla jo heti kahdeksan jälkeen sairaalassa valittamassa kun sormien puutuminen ei tahdo hellittää.Lääkäri sanoi että se johtuu murtuman aiheuttamasta turvotuksesta ja helpottaa myöhemmin.Ei mitään hätää kun sormetkin on lämpimät.Kipsikään ei tunnu puristavan.Täytyy varmaan uskoa lääkärin sanaa.Nyt perjantaina on mentävä ensimmäiseen kontrollikuvaan.Jos jotain outoa ilmenee niin täytyy taas valittaa.

Huomenillalla olisi ne joululaulut toisen kerran.Sanoin siskolle että uskaltaisikohan nyt lähestyä kirkkoa toisesta suunnasta vaikkapa.On minulla nyt liukuesteet koko ajan talvisaappaissa.Otanko ne pois vasta kun lumi on kokonaan varmasti hävinnyt.

Postikin toi kirjeen jossa on aika siihen luuntiheyden mittaukseen 2pv.helmikuuta klo 10.00 keskussairaalassa.Onhan se hyvä että tulee sekin mitattua.

Mukavaa iltaa vaan kaikille!Kyllä tämä tästä joskus iloksi muuttuu vaikka nyt tuntuu vaikealta tämä yksikätisenä olo.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #646 : 20.12.2012 15:45:18 »
On hiljaista Pulinanurkassa.Ei ketään käynyt.Kaikki valmistelee joulua varmaan.Päivä on mennyt hyvin.Aamulla pestiin pyykkiäkin.Siinä hommassa on minulla vain ripustusvaikeus mutta kuivumaanhan ne saatiin.Kaupassakin kävin ensin aamulla ja toisen kerran nyt iltapäivällä.Kassatyttökin sanoi että anna se kassi hänelle niin hän laittaa ne suoraan kassiin.Ja hienosti pelasi se systeemi enkä ollut siinä mitenkään hidasteena.Ruuaksi syötiin Saarioisten lihapullat ja muusi sekä valmista salaattia.Ruoka tuleekin nyt nopeammin kuin ennen kun ei tarvitse valmistaa sitä.

Sinne kirkkoon aion nyt illalla mennä.En kylläkään siitä kohtaa mihin lankesin.Sanoinkin tänään että jos nyt kaadun niin en mene ikinä tähän kirkkoon.Minulla on siskon kanssa treffit toisessa kohtaa.

Terveiset kaikille! Tässä se kirkko.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #647 : 22.12.2012 10:06:37 »
Kiireitä vielä pulisijoilla kun ette ole kirjoitelleet .Miten Annuska pärjäilee kätensä kanssa.
Täällä Savossa on nyt kyllä oikea vanhan ajan joulu,mitä tulee lumeen ja pakkaseen.
Kävelin aamusella 24ast pakkasessa tyttäreni perheen Iisakki kissaa hoitelemaan,Iisakki ei päässyt jouluksi Englantiin
perheensä mukana.Kuljen tuon Kuntoutuskeskuksen ohi jonne Korpela taas teitä kokoilee sitten kuukauden kuluttua.
Kyllä on kaunista,puut niin huurteisia ja jouluvaloja tuikkii joka puolella.

Mutta asiasta toiseen.Kun nyt on mielikin herkistynyt joulua varten .
Kaipaan niin näitä meidän poikia takaisin joita olemme nuhdelleet.
Missä luuraatte ja mietitte kolttosianne.
Vanha-Herra  Kropsu jo uskaltautui,pelkäsin häntäkin  loukanneeni.Mutta Snipet  ja Espenit ,mitä te puuhaatte näin joulun alla.
Olen aina ihaillut älykkäitä miehiä....Kropsu saa täydet pisteet,olen hänet testannut..
Tämä Chatti-keskustelu on aika hassu paikka.Siellä on niin monta mieltä kuin miestäkin.
Menin sinne toisella nikillä.keskustelua oli monesta aiheesta.
Kropsu oli jotenkin takapiruna lyhyillä ja nasevilla kommenteillaan.
Mutta sitten keskenkaiken hän hoksasikin että oppipoika ei voi ollakaan mikään mies....
eipä niin ja Kropsuhan sen huomasi....

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #648 : 22.12.2012 11:59:09 »
.


Kropsunko testannut.
Minä kun en käsitä ollenkaan miksi esiintyä toisilla nikeillä. Onko tarkoitus saada selville mitä toiset siiitä omasta, toisella nikillä esiintyvästä olennosta ajattelee.

Vaan omapa on asia miten esiintyy.
Joten huumorilla se tämäkin viesti pitää ottaa.

Oikein Hyvää Joulua sekä Parempaa Uutta Vuotta.
.
.
« Viimeksi muokattu: 22.12.2012 12:25:55 kirjoittanut matleena »

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #649 : 22.12.2012 16:38:22 »
Pääsinpäs nyt tänne sentään.Olin eilisen päivän ja yön sairaalan kirurgisella osastolla.Tulin nyt päivällä kotiin sieltä.Menin eilen aamulla siihen kontrollikuvaan ja käsi olikin pahentunut.Jouduinkin kirurgin käsittelyyn.Ottivat verikokeet,keuhkokuvat ja sydänfilmin.Ja kun en ollut syönyt mitään kuin aikaisin aamulla niin leikkasivat käden eilen illalla seitsemän tienoissa.Laittoivat sinne titaanilevyn ja jotkut K-piikit.
Kävin nyt aamullakin röntgenissä ennen lääkärikiertoa.Lääkäri kysyi pärjäänkö kotona.Sanoin pärjääväni ja laski minut kotiin.Joulupaketti vain kasvoi.On joku kulmakipsi ja liki kainaloon asti.
Kyllä tämä tästä menee joulukin yksikätisenä.
 
Terveiset vaan kaikille!

espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #650 : 22.12.2012 17:41:49 »
No, onhan sulla nyt harmia tuon kaatumisen takia. Toivotaan, että tästä nyt sitten alkoi paraneminen, ettei enää tulisi takapakkia.

Hyvää Joulua näissäkin olosuhteissa !

t.espen

kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #651 : 22.12.2012 21:42:40 »
.


Kropsunko testannut.
Minä kun en käsitä ollenkaan miksi esiintyä toisilla nikeillä. Onko tarkoitus saada selville mitä toiset siiitä omasta, toisella nikillä esiintyvästä olennosta ajattelee.

Vaan omapa on asia miten esiintyy.
Joten huumorilla se tämäkin viesti pitää ottaa.

Oikein Hyvää Joulua sekä Parempaa Uutta Vuotta.
.
.
tätä mä halusi...Suomen suosituin ja kiinostavin Paappa
onkai niitä kaikenmoisia Idosseitakin vuosittain..
Sain terveenpaperit paikallisen" mensan" testissä.=(Terv kesk. muistitesti)
Muutakun äänestys..(ilman juonia) -pyydän ,,  WKW.huikunpluikun . heikunkeikun com.
Mielellään  kivampaa joulu,,mitä mahdollisesti mulla.   :) ystävät

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #652 : 23.12.2012 08:10:56 »
Hyvää aatonaattoa!
Kiitos Espen myötätunnosta.Yö meni aika hyvin omassa sängyssä.Yöpaitana oli miehen hihaton aluspaita kun omassa paitulissa oli hihat joita on vaikeampi saada tuon kipsin yli kun on tuolla kainalossa asti.Aamupesukin meni kohtuullisesti.En laittanut suihkua päälle vaan lotrasin alapuoleni sen hanan alla ja yläosan lavuaarissa.Hiuksetkin tuli pestyä.Nyt minulla on laajahihainen kesäpaita päällä.Vähän on pukeutumisongelmia hihojen vuoksi. 

Päätimme ettei vielä pyydetä kauppa-apua vaan menemme yhdessä tuohon kauppaan me kaksi vaivaista.
Miehellähän on rollaattori ja minulla toinen käsi kunnossa.Katsotaan ensin miten sujuu.Osan laatikoista olen jo ostanut.Onneksi on kauppa miltei vieressä.

Ei muuta kuin hyvää aatonaattoa!

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Hyvää Joulua!
« Vastaus #653 : 23.12.2012 09:08:54 »
Myöhäishuomenet tänään!

Karvatassut ovat käyneet ulkona ja leivinuunissa tuli palaa. Nyt vasta ehdin tähän katselemaan.

Kiitos Annuska kuulumisista vaikka eivät kovin mukavia olekaan. Olet kuitenkin saanut lisähoitoa käteen ja uskoisin että se on nyt oikein laitettu ja on toivoa paranemisesta.

Mullakin on Joulutouhut tehty, ei tarvinnut edes kauppaan lähteä kun sisko kävi eilen ja toi minullekin lisää ruokaa. Ei ole nyt mukava autollakaan lähteä kun on niin kylmää. Eilen oli yli 29 astetta, illalla vähän lauhtui, nyt näyttää olevan vähän yli 22 astetta. Olen yrittänyt käyttää vettä vähän yölläkin ettei vesijohto jäätyisi. Se kun tulee tuolta tien alitse niin siinä ei ole edes pientäkään lumikerrosta suojana. Routa painuu syvemmälle kun siinä liikutan autoilla ja traktorilla.

Aattona menen mökkinaapureiden luokse Joulusaunaan ja iltaa viettämään. Onhan se mukava ja melkein perinne jo. Pojat kuitenkin ovat harvoin Jouluna tässä käymässä. Ymmärrän sen hyvin ja olen sanonut ettei tarvitse Jouluaan viettää ajamalla paikasta toiseen.

Tänään olisi ohjelmassa lämmitystä ja lämmitystä. Ei täällä silti hiki tule. Eilenkin oli kattilassa koko päivän tuli ja illalla oli jo makuuhuoneessa laskenut alle 15 asteen. Aamulla en edes katsonut, mittari on ulkoseinällä ja siinä ei kummoisia lukemia näy. Ei se ole ihmekään jos nokka vuotaa jo kolmatta viikkoa putkeen.

Rauhallista Joulua toivotan kaikille lukijoille!
« Viimeksi muokattu: 23.12.2012 09:26:38 kirjoittanut ainuli »
Opissa se on variksenpoika tuulessa

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #654 : 23.12.2012 20:44:46 »
Sentään joku on pyörähtänyt täällä.
Kiirettä pakkaa pukkaamaan, vaikka suuria valmisteluja ei tarvitse tehdä. Kuitenkin askareita ja joulutervehdysten vientejä on ollut päivät sakeanaan, niin että vain pikaisesti kävin eilenkin kurkkaamassa, mitä Annuskan kädelle kuuluu ja pysyykö ainuli lämpöisenä ja joko Anni-Liisa lennähti lämpöiseen ja mitä Hemuli leipoo jne. jne.

Annuskan käsi olikin sitten vaikeampi juttu, mutta urhoollisesti hän pärjäilee "pakettinsa" kanssa. Tsemppiä!

Kävimme jo hautausmaalla viemässä lyhtyihin pitkään palavia öljykynttilöitä. Olipa vaikea kahlata paksussa lumessa. Olisi pitänyt totella vinkkiä, jonka mukaan "tänä jouluna kannattaa ottaa oma lapio mukaan haudalle mennessä". (Tuli vähän outo mielikuva  ???)
Kaupassa pyörähdimme saman tien. Kohta laitan  imelletyn perunalaatikon uuniin.
Sittenpä hommat on hoidettu. PP toi jo kuusen sisälle ja koristelee sitä parhaillaan, minä lepuutan jalkojani.
Huomenna ajelemme länteen päin lapsukaisten luo.

Joulurauhaa, pulisija-kaverit!



Liena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 179
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #655 : 23.12.2012 22:31:45 »
Kyllähän joskus tuntuu,että onkohan mielekästä ajaa satoja kilometrejä pelkän tavan vuoksi,ellei tosiaan sydämestään halua vanhusten tapaamista.Jotkut tekee sitten velvollisuuden tunnosta ja vanhat vanhemmat ovat ihan "puhki" ,kun ovat jouluateriat itse valmistelleet,Minusta vanhempien pitäisi päästä valmiille,eikä päinvastoin.Onneksi itse jaksan vielä oikein hyvin laittaa sukukunnan jouluruuat ym:t.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #656 : 24.12.2012 07:59:54 »
Huomenta.Se on sitten Jouluaatto tänään.Ulkona on 16,5 astetta pakkasta.Minä nousin kuuden aikaan ylös.Joimme jo aamukahvit mutta mies kuuluu kuorsaavan sohvalla.On nukahtanut uudelleen.Kävin jo aamupesulla ja laitoin vaatteet päälle.Vähän oli raskaampaa kuin normaalisti tuo yhdellä kädellä touhuaminen.Tuntui että käy jo työstä.On myös katsottava mitä pientä meiltä vielä puuttuu.Kauppahan on puoleen päivään auki.Hautausmaalle en mene tänä jouluna vaan sukulaiset vie minunkin kynttiläni haudoille.

Kyllä tämä aatto tässä menee syödessä ja telkkaria katsellen.

Kaikille vain Rauhallista Joulua!

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #657 : 25.12.2012 07:41:33 »
Hyvää joulupäivän aamua.Meinasin katsoa joulukirkon televisiosta mutta ei sitä näköjään televisioida mikä minusta on kummallista.Kaikkihan eivät pääse joulukirkkoon.Kirkonkellot kuulin kyllä seitsemältä kun kuuluvat tähän

Jouluaatto meni hyvin.Syötiin jouluruoka ja katseltiin telkkaria mistä tuli joulukonsertteja.Suklaakonvehtejakin siinä vähän kului katsellessa ja kuunnellessa.Puhelinsoittoja tuli välillä kauempana olevilta lapsilta ja läheisiltä sekä tekstiviestejäkin jokunen.

Hyvää joulupäivää kaikille!

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #658 : 25.12.2012 12:09:18 »
 Lumista joulua vaan kaikille pulisijoille.
Täällä savon puolessa pakkasta oli aamusella 13 ast.Yöllä satanut vähän uutta lunta.

 Kuuntelepas Liena Jope Ruonansuun hauska joululaulu..... Pakollinen Joulu.

Mutta itsestäni ajattelen että onko pakko niin paljon kaikkea laittaa jouluksi .Ei yksin kovin paljon edes jaksa syödä
Jo illalla ähkyyn syöneenä mietin Kropsun viisautta.
Jos elän ensijouluun  niin enpä laitakaan mitään.Tuossa lähijuottolasssa tekevät tosi hyvää pitzaa....
Annuska hyvä.
Tulihan sieltä teeveestä ne joulukirkotkin sitten kymmenen aikaan.
Minä kyllä olin jo käynyt omankylän kirkossa Jouluvirret veisaamassa,täällä olkoi Jouluaamun Jumalanpalvelus jo 8 aikaan.

Nyt kohta kuullaan Paavin joulutervehdys. Jospa sieltäkin jotakin uutta ajatusta löytyisi..


Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #659 : 25.12.2012 14:17:36 »
Kyllähän me Anniliisa katsottiin sitten kymmeneltä se jumalanpalvelus joka tuli Vantaalta.Omassa kirkossa alkoi joulukirkko jo seitsemältä.Paavin joulutervehdyskin tuli katsottua.Ei tässä voi juuri muuta tehdä kun katsella telkkaria aikansa kuluksi ja syödä ja juoda välillä.Kävi tässä sisko miehineen nyt päivällä myös meitä katsomassa.Laitoin siskon töihinkin.Sanoin että siinä istuessasi höyläile tuota juustoa viipaleiksi rasiaan kun olin ostanut palana ennen kaatumista.Kyllähän hän teki työtä käskettyä.Ulkona olen käynyt sen verran että vein biopussin roskikseen.

Täällä on -12 astetta nyt mutta vielä poutaa.Pitäisihän sen lumisateen tulla tänne myös ennusteen mukaan.Hiljaista on.Välillä kulkee joitain kävelijöitä ja koiran ulkoiluttajia ohitse.