Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkka  (Luettu 984988 kertaa)

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #585 : 08.12.2012 18:07:05 »
.

.

espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #586 : 08.12.2012 18:07:26 »
Voi voi vaan, kai tälläisen tavallisen tasamaan tallaajan pitää poistua hiljaa takavasemmalle, kun ei ole edes koulutettuja lapsia millä kehua repostella, enkä itsekään ole mitään erikoista koulutusta saanut. Kansakoulua seitsemän vuotta ja jatkokurssia vuosi, sitten elantoa tienaamaan. Jonkun näköinen koulutus ammattiin tuli jossain vaiheessa hankittua ja mielestäni olen ihan hyvin tänne asti pärjännyt.
Joskus vaan tulee sellainen alemmuuden tunne  - kuten nytkin...
Kaksi lasta olen maailmaan saattanut, toinen ammattikoulun käynyt paperityöläinen ja toinen kehitysvammainen  - revi siitä! Kiroilla kyllä joskus osaavat - molemmat!
Näillä keskustelupalstoilla olen silloin tällöin itseäni purkanut, ehkä liikaakin avautunut.
Nyt vain on tunne, että hittojako täällä roikkuu riitaa haastamassa...

Hyvää viikonvaihdetta kaikille enemmän ja vähemmän koulutetuille!

No, jos joku antaa aihetta, niin siihen pitää vastata samansävyisesti. Minun mielestäni olet Hemuli tämän saitin parhaimmistoa, jospa vaikka parahin ja asiallisin kirjoittelija.

Itselläni saattaa joskus hämärtyä leikkisyyden ja totisuuden raja, mutta yleensä se on toisen osapuolen vika, ei ymmärrä huumoriani.

Hemuli 10 pistettä !
« Viimeksi muokattu: 08.12.2012 18:10:56 kirjoittanut espen »

espen

  • Vieras
Vs: Terveisiä!
« Vastaus #587 : 08.12.2012 18:15:13 »
Huomasin tuossa oman profiilikuvani alla että olen kirjoittanut tälle foorumille 99 viestiä, siis olkoon tämä sadas.

On ollut paha mieli monta päivää tästä. Ei voi kuin ihmetellä. Itsenäisyyspäivänä muistelin Isääni ja muitakin Veteraaneja joista monet menettivät terveytensä ja moni henkensä tätä meidän Rakasta Suomeamme puolustaessaan.
Kun tulen tänne seuraavan kerran huomaan tämän muuttuneen "sotatantereeksi", miksi?


Minullakin on ollut paha mieli. Isäni oli ensirivin miehiä talvisodassa puolustaessaan maatamme tunkeilijaa vastaan. Hän haavoittui vaikeasti, kuoli myöhemmin sodassa saamiinsa vammoihin v.1950.

Siksi ihmettelen, että miksi minua haukutaan täällä, vaikka itse ja koko sukuni on aina ollut puolustamassa Suomea sen pyrkimyksissä parempaan?

Miksi näin ?

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #588 : 08.12.2012 18:18:22 »
Kuulkaa, kuulkaa, älkää nyt hermostuko Hemuli ja Ainuli. Antaa pölyn laskeutua, jos muutama riitelee ja heittelee tavaroita, väistellään me ja mennään johonkin muuhun ketjuun juttelemaan tavallisia asioita.
Kuten Hemuli sanoi, tänne tulee avauduttua ja kerrottua omasta olostaan, jutusteltua pikku puhetta eli smool tookattua. Menee päiväkausia, etten näe muita ihmisiä kuin PP:n. Toki me juttelemme, joskus paljonkin esimerkiksi politiikasta, mutta naisia näen noin kerran viikossa. Kun eläköityminen vei kivat työkaverit, tuntuu että kohta ei osaa puhua kirjoista, kukkasista, leipomisesta... tavallisista arjen asioista. Ei kai aina tarvitse olla syvällinen?

Mitä koulutukseen tulee, tämä maa tarvitsee eri alojen työn taitajia. Annetaan arvoa rehelliselle työlle, haalariasuisillekin.

Eiköhän jatketa juttelua.  :)

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #589 : 08.12.2012 18:20:25 »
Voi voi vaan, kai tälläisen tavallisen tasamaan tallaajan pitää poistua hiljaa takavasemmalle, kun ei ole edes koulutettuja lapsia millä kehua repostella, enkä itsekään ole mitään erikoista koulutusta saanut. Kansakoulua seitsemän vuotta ja jatkokurssia vuosi, sitten elantoa tienaamaan. Jonkun näköinen koulutus ammattiin tuli jossain vaiheessa hankittua ja mielestäni olen ihan hyvin tänne asti pärjännyt.
Joskus vaan tulee sellainen alemmuuden tunne  - kuten nytkin...
Kaksi lasta olen maailmaan saattanut, toinen ammattikoulun käynyt paperityöläinen ja toinen kehitysvammainen  - revi siitä! Kiroilla kyllä joskus osaavat - molemmat!
Näillä keskustelupalstoilla olen silloin tällöin itseäni purkanut, ehkä liikaakin avautunut.
Nyt vain on tunne, että hittojako täällä roikkuu riitaa haastamassa...

Hyvää viikonvaihdetta kaikille enemmän ja vähemmän koulutetuille!

No, jos joku antaa aihetta, niin siihen pitää vastata samansävyisesti. Minun mielestäni olet Hemuli tämän saitin parhaimmistoa, jospa vaikka parahin ja asiallisin kirjoittelija.

Itselläni saattaa joskus hämärtyä leikkisyyden ja totisuuden raja, mutta yleensä se on toisen osapuolen vika, ei ymmärrä huumoriani.

Hemuli 10 pistettä !
.



Nyt on niin mukavaa jotta ääneen naurattaa.
Ei pahalla ollenkaan.
Onnea, Hemuli.
.
« Viimeksi muokattu: 08.12.2012 18:43:14 kirjoittanut matleena »

espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #590 : 08.12.2012 18:23:47 »
Kuulkaa, kuulkaa, älkää nyt hermostuko Hemuli ja Ainuli. Antaa pölyn laskeutua, jos muutama riitelee ja heittelee tavaroita, väistellään me ja mennään johonkin muuhun ketjuun juttelemaan tavallisia asioita.
Kuten Hemuli sanoi, tänne tulee avauduttua ja kerrottua omasta olostaan, jutusteltua pikku puhetta eli smool tookattua. Menee päiväkausia, etten näe muita ihmisiä kuin PP:n. Toki me juttelemme, joskus paljonkin esimerkiksi politiikasta, mutta naisia näen noin kerran viikossa. Kun eläköityminen vei kivat työkaverit, tuntuu että kohta ei osaa puhua kirjoista, kukkasista, leipomisesta... tavallisista arjen asioista. Ei kai aina tarvitse olla syvällinen?

Mitä koulutukseen tulee, tämä maa tarvitsee eri alojen työn taitajia. Annetaan arvoa rehelliselle työlle, haalariasuisillekin.

Eiköhän jatketa juttelua.  :)

Juuri näin Justiina, kaikkia meitä harmittaa tuollainen "sotasyyllisyystuomioistuin" Aivan naurettavaa kertoilla, että kuinka omat lapsukaiset ovat niin sivistyneitä ja saaneet hienon koulutuksen ?

Hyvä vaan, että asiat on hyvin, pitääkö sillä leuhkia?, osoittaa vaan ihmisessä jonkinlaista halua näyttää, että on parempi kuin toinen/toiset?, kiroilukin on vähäisempää??

espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #591 : 08.12.2012 18:31:48 »
Nyt on niin mukavaa jotta ääneen naurattaa.
Ei pahalla ollenkaan.
Onnea, Hemuli.
.

Joo, mutta joo, Hemulin kanssa on joskus menneet sukset ristiin, arvostan häntä. Luulisin, että tietää enemmän näistä tietokonehommista, vaikka en itsekään aivan uuvatti ole.

Hemuli tsemppiä, kyllä tää tästä, lähdetään Barrikaadeille, jos ei mikään muu auta.

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #592 : 08.12.2012 18:41:16 »

No mutta Espen. Mehän leuhkittiin kumpikin, niin sinä kuin minäkin.

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #593 : 09.12.2012 01:49:39 »
Taas ollaan pikkutunneilla! Huomenta saan toivottaa!!!

Ainulin innoittamana kuuntelin itsenäisyyspäivän iltana "Iltahuudon" ja annettujen osoitteiden lisäksi googletin vielä Jorma Hynnisen ja mahtavan Veteraanikuoron esityksenä "Iltahuudon" useampaan kertaan kyynelet silmissä. Mutaman rivin kirjoitin tämän ketjun sivulla 38. Äitini ja isäni tapasivat sotatantereella, missä isäni oli Heta-hevosensa kanssa. Kaikki kolme selviytyivät "ehjinä".

Odotin, että joku teistä minua enemmän sota-ajan asioita kokeneena olisitte jotain ko. aiheesta kirjoittanut. Olisin niin mielelläni juttujanne ja kokemuksianne lukenut. Mutta ei, alkoi väittely kiellettyjen kuvien näille palstoille tuomisesta. Ja väittely jatkui ja jatkui, useammalla palstalla. Eihän siinä muu auttanut, kun katkaista väittely "heittäytymällä maalitauluksi".

Olette kaikki heittoni jälkeen niin vaatimattoman vaatimattomia, melkein maton alle ryömitte. Te kaikki olette mahtavia, elämää monella tapaa kokeneita goldenilaisia. Onneksi emme kaikki ole samalla muotilla valettuja, se on rikkautemme. Ilo lukea, että Hemuli leipoo lauantaina sämpylöitä, joku  toinen käy kirpparilla, kolmas tekee päivittäisen kävelylenkkinsä, tapaa sisa, rtaan, Justiinako käy PP:n kanssa jopa poliittisia keskusteluja, Anniliisa seurustelee lastenlastensa kanssa "kasvatuksellisesti". Tämä on elämän rikkautta.

Maalaistyttönä elin turvallisen lapsuuden. Omasta takaa löytyi, liha, maito ja leipä. Amerikan kummitäti lähetti kahvit, kretonkia mekkooni ja jopa polkupyörän. Työtä opimme veljieni kanssa tekemään, vielä lukiokesätkin hoidin eläimiä ja olin maalaistalon töissä mukana. Meillä töitä tekevä hampaaton Eemelikin sai perunamuusia (eihän äiti sellaista ehtinyt tehdä kovin usein!) kesälomieni aikana.

Työtä ovat poikanikin oppineet tekemään. Roskapussin viemisestä ei maksettu, karkkipäivää ei ollut. Heille tärkeisiin asioihin piti raha löytyä ja karkkeja syötiin, silloin, kun niin päätettiin. Vanhempi poika pääsi Etelä-Saksaan kahdeksi viikoksi, kun meillä oli ensin ollut vaihdokkaana saksalainen poika kaksi viikkoa. Toinen poika pääsi kolmen seurakunnan järjestämälle Taize-yhteisöön Ranskaan suuntautuvalle matkalle. Neljä vuorokautta tutustuivat erittäin askeettisiin olosuhteisiin, taisivat meidän Hetekoihin verrattavissa kerrossängyissä nukkuakin neljä yötä. Jatkoivat EU:n päämajan kautta Pariisiin, missä toiset neljä yötä.

Hesan poika ajoi linja-autokortin ja oli eilenkin tienaamassa opiskelurahoja "bussikuskina". Muutama vuosi sitten syötiin jouluateria Keski-Suomessa jo aatonaattona, koska hän lähti aattoillaksi ajamaan "mummoja" Malmin hautausmaalle. Seuraavan viikon erään "pikkulehden pulinapalstalla"  "mummo" kiitteli "nuorta bussinkuljettajaa, jolla oli kravatti kaulassa ja joka toivotti kaikille hyvää joulua".

Eipä minulla ole ollut tarvetta suureen ääneen poikiani kehua. Nettimaailman kautta selviää, kuka on mihinkin päässyt opiskelemaan ja nuoret viestittävät  ko. uutiset vanhemmilleenkin. Ainoa neuvo pojilleni oli opiskelun suhteen, että voisivat harkita ammattia, josta voi siirtyä vaikka yksityisyrittäjäksi. Toinen pojista valitsi isänsä ammatin ja toinen taisi mennä mieltymystensä mukaan.

Mutta kuten sanoin jo, en saanut muulla tavalla tiettyjen väittelijöiden rumaa kirjoittelua loppumaan. Ei tuntunut auttavan Aarno Korpelankaan tekstien poisto. Minulla on itsetuntoa ja elämänkokemusta sen verran, että otan vastaan minuun kohdistuvan arvostelun ja siitä huolimatta jatkan täällä lukemistani ja kirjoittelemistani.

Hemulille vielä muutama sana. Välitän oppikirjoja paikallisen ammattikoulun sähköpuolen opiskelijoille. Saan tavata pitkin vuotta "itsenäisyyttä opiskelevia nuoria miehiä", lähes kaikki poikia. Joskus joudun kirjaeuroja hakemaan useampaankin kertaa. Mutta  kerran kaikilla lähes 20 opiskelijalla oli kirjaeurot eka kerralla mukana. Minä ajoin lähimpään kauppaan ja ostin kiitokseksi kaikille pienet suklaalevyt.

Vielä Hemulille. Kotikatuni päässä on kaupunkimme ns. Toimintakeskus, jossa kehitysvammaiset kutovat mattoja ja poppanoita ja askartelevat kauniita käsitöitä, puustakin. Heillä on myymälä ja olen monen monta kertaa poikennut siellä  ja osasta heistä on tullut niin tuttuja, että kättä nostetaan, kun vastaan ajan. Ennen joulua heillä on ns. puuroaamu, jolloin me asiakkaat voimme mennä syömään puuroa, juomaan torttukahvit ja voimme tehdä jouluisia ostoksia.

Nyt tämä tavallinen tallaaja lähtee unten maille. En ole halunnut loukata ketään, mutta edelleenkin toivon, että osaisimme keskustella sivistyneesti, toisiamme kunnioittaen.

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #594 : 09.12.2012 07:56:11 »
  Ei ollenkaan eikä millään pahalla tämä. Minä en ryömi maton alla en konttaa enkä usko espeninkään niin tekevän. En konttaa suloisuudella enkä ilman.
Vaikka sinä kirjoitit kiroilusta. Se ei asiaa muuta. Takuulla jatkuu.
Kiroillu ei suinkaan ollut pahin asia. Vaan se oli se nimittely. Jonka espen sitten huumorintajuisena, fiksuna artiklassaan ehdotti katkaistavaksi kun Korpela ensin poisti kirjoitukset. Sinne Korpelalle lähti hätäkutsu varmaan montaa kautta. Sekä osaa lukea itsekin.
Oletan sen, kiroilun, jatkuvan edelleen. Täällä on tapeltu pää veressä ennenkin. Korpelan väliintulo on rauhan saanut aikaan. Hetkeksi. Muistaakseni ennen kirjoitustasi oli jo ehdoteltu rauhaa.
Joten älä turhaan kärsi, heittäydy maalilinjallle. Rauhaa ehdottteli muutkin. Muillakin on elämänkokemusta. Meillä tappelijoillakin on sitä.
Me vaan olimme saaneet tällä kertaa tarpeeksemme. Espenille kuuluu  Kiitos.
Minä en todellakaan konttaa enkä missään nimessä ryömi maton alla. Minkäänvaltakunnan kolausta ei sieluni saanut.
Jospa huomioisit nyt vihdoinkin sen  se etten laittomia kuvia käytä. Eikä käytä muutkaan. Kuvat paitsi itsetehdyt, muokatut ovat free-kuvastoista.  Ruokaketjulinkkiä ei edes kustantaja poistanut. Jotain senkin pitäisi kertoa.
Enkä minä käsitä kuinka jonkun perillisen elämänkaari, koulutus nettimaailmasta selviää.
Minun poikani nukkui melkein aikuiseksi hetekaan verrattavalla laverilla. Taisi yöpyä puumajassakin New Orleansissa asuessaan. Siellä Mississipin suistossa.  Amerikassa Louisianassa.
Ei ole saanut sieluunsa vammoja.
Että konttaan.....
Uhhuhuh.
.

« Viimeksi muokattu: 09.12.2012 08:10:12 kirjoittanut matleena »

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #595 : 09.12.2012 08:13:49 »
Sunnuntaihuomenet kaikille.On tullut paljon kirjoituksia viime käyntini jälkeen.Hemulilla oli hyvä kirjoitus.Eilen vilkaisin tänne jossain vaiheessa ja jätin kirjoittamatta mitään kun oli nuo koulutusjutut viimeisenä.Ajattelin samaan tapaan kuin Hemulikin mutta jätin kommentoimatta.No se siitä.

Harrastin nyt aamulla jo hyötyliikuntaa.Kävin vähän kolaamassa ja lapioimassakin pihalla.Kaksi päivää satoi lunta ja eilen ei käynyt traktori ollenkaan.Nyt aamulla kävi traktori mutta kävin jälkiä parantelemassa.Eilen lenkillä ollessa oli kuin olisi jauhovakassa kävellyt kuten eräs naapuri asian ilmaisi.

Nyt kun päivä valkenee niin laitan nuo kortit valmiiksi ja vien huomenna postiin.

Ei muuta kuin rauhallista sunnuntaipäivää! (myös tänne pulinanurkkaan)
Kuvassa tyttären ja lastenlasten luovan työn tulos viime joululta.



ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Huomenta Nurkkaan!
« Vastaus #596 : 09.12.2012 09:10:18 »
Minä kiitän Anni-Liisaa ja Annuskaa!

Minullakaan ei ole mitään syytä lopettaa kirjoittamista. Oli vain paha mieli siitä kun olin itse jotenkin herkistyneellä mielellä ollut koko Itsenäisyyspäivän ja siirsin niitä musiikkilinkkejä tähän tulkitakseni jotenkin tunteitani joista en osannut ja halunnut täällä kirjoittaa.

Huomaan että tänne ilmestyy kaikkia huumoriheittoja ja rumia kuvia. Minä siedän aika paljon mutta joskus tulee raja vastaan. Mikä siinä on kun täällä on sanasota käynnissä niin aina ovat samat ihmiset niitä joiden täytyy henkeen ja vereen itseään puolustaa riitelevään sävyyn ja toisiaan nimitellen. Riita leviää kuin pullataikina ja alkaa olla monessa ketjussa sitä samaa niin se on mielestäni liikaa. Ja ehdottomasti "minun" pitää saada se viimeinen sana.

Ja kyllä tuossa kuva-asiassa ja tekijänoikeuksissakin on vähän ollut totuuttakin mukana. Ei se ole pelkkää ilkeyttä. Siitä olen samaa mieltä että valvonta ei ole toisten palstalaisten asia vaan ylläpidon, samoin ohjeet joita palstalla noudatetaan.

Oikein hyvää päivää toivotan palstalaisille! Meillä on satanut lunta koko yön ja mökkinaapuri on traktorin kanssa liikkeellä pihoja siivoamassa.

« Viimeksi muokattu: 09.12.2012 09:25:30 kirjoittanut ainuli »
Opissa se on variksenpoika tuulessa

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #597 : 09.12.2012 09:25:52 »
Hieno on Ainulin perillisten piparitalo.
Pitäisköhän itekkin.
Olkoon.

snipe

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 80
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #598 : 09.12.2012 18:47:04 »
Hieno on Ainulin perillisten piparitalo.
Pitäisköhän itekkin.
Olkoon.

Älä nyt taas ota tätä niinkuin tapaat viestini ottaa, mutta opetelisit nyt edes katsomaan kenen viesteihin vastaat tais olla piparitalo Annuska'n lastelasten tekemä eikä ainulin?
Älä tee samaa virhettä toista kertaa, ellet tosiaan hyödy siitä!

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Huomenta Nurkkaan!
« Vastaus #599 : 09.12.2012 19:58:04 »
Oli vain paha mieli siitä kun olin itse jotenkin herkistyneellä mielellä ollut koko Itsenäisyyspäivän ja siirsin niitä musiikkilinkkejä tähän tulkitakseni jotenkin tunteitani joista en osannut ja halunnut täällä kirjoittaa.
.......
 Minä siedän aika paljon mutta joskus tulee raja vastaan.
Oikein hyvää päivää toivotan palstalaisille! Meillä on satanut lunta koko yön ja mökkinaapuri on traktorin kanssa liikkeellä pihoja siivoamassa.
......


Lainasin sinulta Ainuli muutaman lauseen. Itsenäisyyspäivä on minullekin vaikea päivä useasta syystä.  Itsenäisyys on iloinen asia, mutta minun päiväni kyllä kului kyyneleitä nieleksien kuten aikaisemminkin.

Mitä sanot sietämisestä pätee minuunkin. Väistän mieluummin kuin kinastelen. Mutta jos joskus todella suutun, siitä on oksat pois!  >:(

Päivä oli hyvä, aurinko paistoi kolmisen tuntia. Kaivoin sukset esille ja harrastin umpihankihiihtoa metsässä ja vähän jäälläkin.
Joulujutut eivät ole edenneet tänään yhtään. Korttipino odottaa vieressä inspiraation tuloa.
Hyvää iltaa kaikille.