Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkka  (Luettu 985094 kertaa)

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #570 : 08.12.2012 07:32:35 »
Onhan ollut pulisijoita viime käyntini jälkeen.Heihin taitaa kyllä käydä sanonta Niin metsä vastaa kun sinne huutaa.Eikö se lie tarkoita että kun toista moittii niin toinen vastaa samalla mitalla ja tilanne jatkuu ja usein paheneekin vielä.

Poutainen on aamu ja -5 astetta pakkasta.Lumisade pitäisi alkaa taas ennusteen mukaan.Nousin jo ennen kuutta ja aamutoimet on suoritettu.Nyt olisi mietittävä mitä tänään syödään ja mitä kaupasta ostetaan.Koululla on lippu tangossa joten oli kalenterista kurkattava mikä liputuspäivä on.Tänään on J.Sibeliuksen päivä ja suomalaisen musiikin päivä.

Ei muuta kuin hyvää viikonloppua!


Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #571 : 08.12.2012 07:56:22 »
 Annuska muistuttaa että on liputuspäivä.Kovin aamuvarhain teilläpäin Suomenlippu nostetaan.Minä juuri kyttään kelloa ,
eikös lippu nosteta kahdeksalta..Ja noista Matleenan laittamista kuvista sen varran että onko meitä petetty
 Ainakin minä ja Kropsu on oltu siinä uskossa että sinä olet ne itse piirtänyt....Samoin ne kirjoitukset tuolta maailman kaikkeudesta.Onpa aivan ihailtu miten paljon onkaan tietoa Matleenan päässä.

Onko se vain sellaista nörttiviisautta.
Kudon juuri sukkia Brittiläiselle animaatiopiirtäjä TORI DAVISILLE ,sattuu kuulumaan perhepiiriimme.
En ainakaan halua että hänen teoksiaan käytettäisiin väärin.


Olin katsomassa lapsenlapseni satubaletin jouluesitystä.
Aivan alussa tiedotettiin että kuvata saa vain oman lapsensa esityksiä eikä niitäkään julkaista yleisessä netissä.

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #572 : 08.12.2012 10:05:49 »
Ja noista Matleenan laittamista kuvista sen varran että onko meitä petetty
 Ainakin minä ja Kropsu on oltu siinä uskossa että sinä olet ne itse piirtänyt....Samoin ne kirjoitukset tuolta maailman kaikkeudesta.

Sämpylätaikina on nousemassa ja pikaisesti tulin tänne kurkkaamaan.

Päätin, että en enää asiaan puutu, mutta sen verran pitää kirjoittaa, että kyllä ne ovat netistä liitettyjä nuo Matleenan kuvat, muusta en tiedä.

Nyt lauantaiaskareisiin....
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #573 : 08.12.2012 10:48:44 »
.
Nyt oot väärässä Hemuli. Isot kuvat juttujen alussa sekä joukko juttujen välissä sekä yleensä käyttämistäni kuvista on muutettu, osa tehty ihan itse. Isot kuvat teen itse, väritys on aina oma, sekä muuttelen kuvasivustojen kuvia, poistan ja lisää milloin mitäkin. Osa ihan omaa. Joten voisiko jättää arvailematta kun ei tiedä.
Kaikki jotka liikkuu on valmiita. Sitä en sentään osaa, sitä liikkumista.
Alan  kuvien teon yhdestä pisteestä, n . 1 mm x 1 mm. Siitä vaan rustaamaan. Otan siis netin vapaista kuvasivustoista joissa on varmaankin miljoona kuvaa.  Muuttelen väritän, poistan, lisään. Tekstitän. Osan piirrän itse.
Olen n. 30 v piirtänyt ammatikseni, joten osaan ehkä jotain.
On ihme juttu kun minun jutuistani, kuvistani syntyy tämmöinen rumba. En minä sitä avaruusjuttua tähän sivulle tuonut.  Muutin tarinani ovat siististi ÄlyVähässä. Kuten olette huomanneet.
Te laitatte kuvia, melkein kaikki tänne. Siis ne jotka osaa. Mikä ihmeen olio minä olen, kun en minä saisi.
Ei ole riitamielessä kirjoitettu, Sniperi hirvittävää vihaa en käsitä.
Joten ei Sinua Annillisa petetty ole.
Tämä tyttökuva on suoraa kuvasivustolta, yhdeltä niistä
En ol THL linkkiä tänne laittanut. Käytän vapaita kuvia.
.
Minua on syytety ja solvailtu asoista joita en ole tehnyt.
Koskahan persoonani mahdollisesti olisi loppuunkaluttu.

Hih, minulta saa kyllä nimmarin.
.
.

« Viimeksi muokattu: 08.12.2012 10:50:39 kirjoittanut matleena »

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #574 : 08.12.2012 10:51:52 »
Huomenta kaikki palstalaiset.

Joillakin palstoilla ovat tainneet "myrskyaallot" nousta kymmenmetrisiksi. Lähes kahdenkeskiseksi väittelyksi.

Minun mielestäni palstan ylläpitäjien pitäisi huolehtia palstan tekstien ja kuvien laillisuudesta ja laittomuuksista. Palaute pitäisi antaa suoraan sivujen ylläpitäjille, ei niille, jotka rikkovat sääntöjä. Ja vallankaan väittelytasolle ei täällä pitäisi mennä kenenkään meistä.

Minua loukkaa valtavasti, että täällä kiroillaan ja käytetään henkilöön kohdistuvaa rumaa kieltä. Emme välttämättä tiedä edes kirjoittajien sukupuolta, mutta oletan, että päällepäsmärit ovat miehiä ja puoliaan pitävät naisia!

Sanavarastooni eivät kirosanat ole kovin usein kuuluneet. Ja jos niitä suustani päästän, ei palsta tai paikka ole julkinen, puhumattakaan, että niitä täällä viljelisin. Minä henkilökohtaisesti loukkaannun toistenkin "sättimisen" kohteena olevien puolesta. Olettaisi, että elämä on jo opettanut "kultaisen iän" edustajia.

Minun pitänee olla onnellinen, että poikani ovat ainakin minun läsnäollessani käyttäneet kieltä, mitä kotona on viljelty. Toinen valmistuu lääkäriksi ja toinen tuomariksi ja ilmeisesti eivät työssäänkään voi kovin häijyä kieltä käyttää! Minä en ole enää kuulemassa, mitä heidän kielenkäyttönsä on, kun ovat meidän ikäisiä, toivottavasti käytöstavat pysyvät entisenlaisina.

Tämän kaltaislla avoimilla palstoilla meidän pitäisi antaa "kaikkien kukkien kukkia". Siirrytään "seuraaville sivuille", jos ärsyynnymme vaikka Matleenan kuvista ja kirjotuksista. Kyllä täällä kato käy, jos herrat jatkavat kiroilemistaanja  ryhtyvät laivalvojiksi.


Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #575 : 08.12.2012 10:59:28 »
Sori Matleena, mutta
.
Nyt oot väärässä Hemuli. Isot kuvat juttujen alussa sekä joukko juttujen välissä sekä yleensä käyttämistäni kuvista on muutettu, osa tehty ihan itse. Isot kuvat teen itse, väritys on aina oma, sekä muuttelen kuvasivustojen kuvia, poistan ja lisää milloin mitäkin. Osa ihan omaa. Joten voisiko jättää arvailematta kun ei tiedä.
Kaikki jotka liikkuu on valmiita. Sitä en sentään osaa, sitä liikkumista.
Alan  kuvien teon yhdestä pisteestä, n . 1 mm x 1 mm. Siitä vaan rustaamaan. Otan siis netin vapaista kuvasivustoista joissa on varmaankin miljoona kuvaa.  Muuttelen väritän, poistan, lisään. Tekstitän. Osan piirrän itse.
Tämä tyttökuva on suoraa kuvasivustolta, yhdeltä niistä. Käytän vapaita kuvia.

Sori Matleena, eikö tekstisi todista, että lainaat niitä kuvia netistä, joskin sitten niitä muuntelet?

Ja taas kerran on asia kohdaltani loppuun käsitelty ja piste.
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #576 : 08.12.2012 11:06:29 »
.
Kuules Piikatyttö Ei tuossa tai näissä jutuissa ole kiroilu pahinta. Esitetään nuo syytökset vaikka enkelten kielellä pahoina, aiheettomilta ne tuntuu. Snipe inhoaa minua sydämensä , mikäli sillä on,  pohjasta. Niinkuin moni muukin syistä joita en käsitä.
Minä en kiroilusta piittaa pätkään. Kun ei se kuitenkaan muutu. Siittä vaan. On osa nykyistä kielenkäyttöä. Ei olla enää 1800- luvulla.
Piti sanomani edelliseen selitykseeni  vielä jotta kuulun lisäksi erään suuren päivälehden kuvakerhoon. Josta saan myöskin kuvia. Ne niinkuin muutkin eivät oe tarkoitettu kaupalliseen käyttöön. Se ehto nissä on.
Ynnä lehtiin kirjoittelen.
Kuvien laitto on  aina omalla vastuulla, olkoonkin jotta olen lainannut ja muutellut
vapaista kuvasivustoista.
Omatekemistäni kuvista, itsepiirretyista vastaan vain minä.
Ei Ylläpito.
 

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #577 : 08.12.2012 11:11:10 »
 
Voi hyvänen aika.   Osan teen itse, osan lainaan ja muuttelen.
Niinhän minä sanoin.
MInä olen piirtänyt ammatiseni 30 v. Osaan minä itsekin.
Tarkoitus on saada asia näyttämään siltä jotta en tee muuta kuin lainaan. Eikö vain.
Vaan kyllä minä teen. Hyvin paljon itse.
Minä olen koulutukseltani graafikko.
Loppu.

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Terveisiä!
« Vastaus #578 : 08.12.2012 11:32:23 »
Eikö nyt olisi jo syytä lopettaa tämä sanasota. Ei liene mukavaa seurata sivustakaan.

Rauhaa toivon!
Opissa se on variksenpoika tuulessa

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Terveisiä!
« Vastaus #579 : 08.12.2012 11:40:49 »
Eikö nyt olisi jo syytä lopettaa tämä sanasota. Ei liene mukavaa seurata sivustakaan.

Rauhaa toivon!

Niin toivon minäkin.
Meitä kirjoittajia on vähän. Luulisi, että voimme ohittaa itseämme ärsyttävät kuvat ja tekstit olkaa kohauttaen. Meillä kotona oli ennen tapana sanoa, "ettei mene aina tykkyyt yhteen", mutta viisaampi väistää.


snipe

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 80
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #580 : 08.12.2012 12:59:44 »
.

Snipe inhoaa minua sydämensä , mikäli sillä on,  pohjasta. Niinkuin moni muukin syistä joita en käsitä.

Kuules nyt matami ei sinun tarvitse piikatytölle ja muille alkaa vittuilemaan tuolla orava flash'illasi, mitä muuten tarkoittaa tämä vai onko väärin kirjoitus? Snipe inhoaa minua sydämensä , vai unohditko lopun lauseesta? no olkoon miten hyvään niin en minä sinua vihaa kuhan vaan vittuilen kun et osaa näitä nettiketin käytöstapoja vaan harrastat usein piratismia, olet siis EVO kuukkelilla löydät mitä tämä tarkoittaa.

Yhdessä viestissäsi toteat, että olen löytänyt takaisin tänne, totuus on se etten ole pois ollutkaan vaan kokoajan ollut kirjoilla en kuitenkaan kirjautuneena, cirkus scandinaviaan et ole uskaltanut kuin rekisteröityä, mutta etpäs ole yhtäkään viestiä uskaltanut kirjoittaa "juulina" koska tiedät minun olevan moderaattorina siellä, älä pelkää saat aivan rauhassa kirjoitella siellä kunhan et flashaile, ja liitä sinne huhaa juttujasi jotka löytyvät noin kymmeneltä muultakin saitilta.
Älä tee samaa virhettä toista kertaa, ellet tosiaan hyödy siitä!

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #581 : 08.12.2012 13:13:33 »
Sinä  et ole modea muualla nähnytkään kuin toisten ilmoituksissa.
Koko aikana en ole sinua miksikään noteerannut. Minä vaan tykkään kirjoitella. Vaan jos et lopeta minun nimittelyäni vastaan samalla mitalla eli alan kutsumaan sinua pikkunippeliksi eräällä muulla kirjaimella.
Nyt sinä murjaisit päivän vitsin. Että minä sinua pelkäisi.
Sinua, mitätöntä.
Piikatyttöä en halunnut loukata. Jos niin Piikatyttö käsitti, pyydän anteeksi.
.

espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #582 : 08.12.2012 17:23:00 »

Minun pitänee olla onnellinen, että poikani ovat ainakin minun läsnäollessani käyttäneet kieltä, mitä kotona on viljelty. Toinen valmistuu lääkäriksi ja toinen tuomariksi ja ilmeisesti eivät työssäänkään voi kovin häijyä kieltä käyttää! Minä en ole enää kuulemassa, mitä heidän kielenkäyttönsä on, kun ovat meidän ikäisiä, toivottavasti käytöstavat pysyvät entisenlaisina.

Aivan näin, onhan se hyvä että me olemme onnistuneet, itsekään en tykkää kiroilusta Kas tuollaista asiaa:

 


Pojat Vesipuistossa, hauskaa oli Särkänniemessä v.1984

Tuossa kuvassa etummaisena on DI, joka on suunnitellut paperikoneita Kiinan vientiin. Ei kiroile kovin usein hänkään. Hänen takanaan taas on sellainen kaveri, joka tietää kaiken tietämisen arvoisen rakennusmaalauksesta, eikä kiroile ylenpalttisesti hänkään.

Sitten on vielä naispuolisia Fil.kand Ja maistereita, hekään eivät aivan työkseen kiroile.

Nuorin veljeni on taitava maalari, tekee töitään vesiväreillä ja öljyväreillä, ei kiroile hänkään. Edesmennyt vanhempi veljeni maalaili pelkästään öljyväreillä, hän pakkasi joskus kiroomaan, esim näin:

  - Voihan hitto !

Siitä kyllä harmistuttiin, ei noin saa tehdä. se on kiroilua. Muuten kiroileva Siili, kelle on tuttu Juttu ?



« Viimeksi muokattu: 10.12.2012 09:20:24 kirjoittanut espen »

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #583 : 08.12.2012 17:49:08 »
Voi voi vaan, kai tälläisen tavallisen tasamaan tallaajan pitää poistua hiljaa takavasemmalle, kun ei ole edes koulutettuja lapsia millä kehua repostella, enkä itsekään ole mitään erikoista koulutusta saanut. Kansakoulua seitsemän vuotta ja jatkokurssia vuosi, sitten elantoa tienaamaan. Jonkun näköinen koulutus ammattiin tuli jossain vaiheessa hankittua ja mielestäni olen ihan hyvin tänne asti pärjännyt.
Joskus vaan tulee sellainen alemmuuden tunne  - kuten nytkin...

Kaksi lasta olen maailmaan saattanut, toinen ammattikoulun käynyt paperityöläinen ja toinen kehitysvammainen  - revi siitä! Kiroilla kyllä joskus osaavat - molemmat!

Näillä keskustelupalstoilla olen silloin tällöin itseäni purkanut, ehkä liikaakin avautunut.
Nyt vain on tunne, että hittojako täällä roikkuu riitaa haastamassa...

Hyvää viikonvaihdetta kaikille enemmän ja vähemmän koulutetuille!
« Viimeksi muokattu: 08.12.2012 18:02:42 kirjoittanut Hemuli »
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Terveisiä!
« Vastaus #584 : 08.12.2012 17:58:10 »
Huomasin tuossa oman profiilikuvani alla että olen kirjoittanut tälle foorumille 99 viestiä, siis olkoon tämä sadas.

On ollut paha mieli monta päivää tästä. Ei voi kuin ihmetellä. Itsenäisyyspäivänä muistelin Isääni ja muitakin Veteraaneja joista monet menettivät terveytensä ja moni henkensä tätä meidän Rakasta Suomeamme puolustaessaan.
Kun tulen tänne seuraavan kerran huomaan tämän muuttuneen "sotatantereeksi", miksi?

Viittaan myös tuohon Heleenan aloittamaan ketjuun. Me olimme hänen kanssaan jo tuon asian keskenämme sopineet. En ymmärrä miksi täysin asiaankuulumattomat henkilöt alkoivat siinä ketjussa "sotimaan". Todellakin Hemulia lainatakseni, mitä ajattelee ketjun avannut Heleena tästä.

Sanaakaan en tästä kommentista ota pois. Jos ylläpito poistaa niin sen hyväksyn.
« Viimeksi muokattu: 08.12.2012 17:59:45 kirjoittanut ainuli »
Opissa se on variksenpoika tuulessa