Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkka  (Luettu 985996 kertaa)

kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #480 : 19.11.2012 14:53:01 »
.


Aattelin tulla tervehtii
Völjyssäin toin sulhoinkii.
.
 

Jokos sä matleena taas meet vieroon.
Sieltä karkureissultako taas tommotten
Podarin sieppasit?
Aattele ny vähä,, se on rikos jos kihlautuneena
nai...vai oliko se niin et, jos naineena kihlautuu..

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #481 : 19.11.2012 18:21:59 »
Onhan täällä nyt ollut kävijöitäkin. Matleenalla on komea sulhanen kuvassa.Kropsu kai tuntee mustasukkaisuutta.Murheissaanko hän sitä karpaloviiniäkin litki kun ei Matleenaa näkynyt.

Ainuli kärsii päänsärystä.Voi se silmistä johtua.Nyt on niin pimeät päivätkin että täytyy ponnistella nähdäkseen jotain.Eikä lampun valo ole yhtä hyvä kuin päivänvalo.Tämä vuodenaika on siinä mielessä ikävä.Minunkin äidilläni oli silmänpainetauti joka voi periytyä.Vuoden päästä on taas mentävä tutkimuksiin.Vuosi sittenhän minulla ei ollut silmänpainetta mutta ikävä kyllä kuiva rappeuma toisessa silmässä ja sille ei voi tehdä mitään.Sanoi vaan että se on luojan käsissä.Toivon nyt ettei vaan menisi toiseenkin silmään ja että tuo toisen silmän rappeuma  etenisi mahdollisimman hitaasti.Mutta se on sitten sen ajan murhe.
Oletko muuten mitannut verenpaineesi koska sekin voi olla päänsäryn syy.

Tänään olikin vähän kirkkaampi sää täällä.Ihan aurinkokin paistoi.Mieskin suostui ulkoilemaan tänään.Oltiin lähes parin tunnin reissulla päivällä.Käveltiin tuonne seurustelupaikkaan kahville.Käsityötäkin olen yrittänyt tehdä joka välissä kun ei ole muuta tehtävää.Olen yrittänyt pysyä päivisin erossa tästä läppäristäkin sen vuoksi.

Eipä tässä nyt muuta kuin terveiset ja hyvää alkanutta viikkoa!

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #482 : 21.11.2012 08:14:27 »
No eipä ole ketään käynyt minun jälkeeni.Sateisen näköinen on tämä aamu. Istuin kuuden aikaan kahvikupin kanssa parvekkeella ja alkoi tuntumaan että joku kävelee seinän vierellä parvekkeen edessä.No Kettuhan siellä kuljeskeli.Katsoi hetken minua ja jatkoi matkaansa.Toissa yönä näin myös kun se tuli koulun portista kahden aikoihin.

Eilinen päivä menikin vikkelään.Käytiin katsomassa tuossa vapaaehtoiskeskuksessa eläkeläisryhmän tanhuesitystä ja kuuntelimme heidän laulukuoroaan.Lauloivat mm.Saimaanrannan laulun,Kodin kynttilät,Katinka,Kultainen nuoruus,Kenpä tietäis sen jne.Viimeisenä oli tämä kaunis Konsta Jylhän joululaulu.Ihan mukava oli kuunnella.

Kaikille hyvää keskiviikkoa! Aamuinen Kettu oli ihan tämän näköinen.

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #483 : 21.11.2012 09:03:15 »
Huomenet nurkkaan!

On mukava kun Annuska käy pitämässä keskustelua ylla. Keskusteleehan nuoriparikin omalla tyylillään.

Savonlinnan reissu meni ihan hyvin. Silmät tutkittiin ja kahdet lasit ovat 1½ viikon päästä valmiit. Aurinkolasit tulevat omilla vahvuuksilla. Ne ovatkin tarpeen järvellä käydessä ja pilkillä verrattomat. Ei tarvitse pitää välttämättä mukana kuin yhdet lasit.
Kylläpä oli kovasti tarpeellinen jo uusia lasit. Kokeiltiin katsoa entisillä niitä samoja juttuja kuin niillä "uusilla" linsseillä, niin en nähnyt mitään.

Tänään pitänee käydä mökillä saunavedet tyhjentämässä, jos ei sitten muistakaan kun pakkaset tulevat. Samalla voisin lämmittää siellä saunan ja käydä uimassakin vielä.

Annuska kerroit naapuristasi ketusta. Siellä on varmaan metsää lähellä ja sieltä Repolainen tulee kuljeskelemaan. Majavanaapurini oli pylläyttänyt viikonloppuna toisen haavan mökkitien varresta. Naapurit olivat vetäneet pois tieltä. Nyt on kaksi runkoa kaadettuna, mukava seurata kuinka pian se siirtää ne eteenpäin.

Oikein hyvää päivää itsekullekin!

Opissa se on variksenpoika tuulessa

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #484 : 21.11.2012 13:45:37 »
..............................................


Ainulneito uimasillaa.
Voi Hirvitys.
Mie en mää sovinnos.
Miut jos näättä saatte sannoo
jot mie oon tuonne pudonnut.
.

.

« Viimeksi muokattu: 21.11.2012 13:47:12 kirjoittanut matleena »

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #485 : 21.11.2012 16:56:47 »
Silmät tutkittiin ja kahdet lasit ovat 1½ viikon päästä valmiit. Aurinkolasit tulevat omilla vahvuuksilla. Ne ovatkin tarpeen järvellä käydessä ja pilkillä verrattomat. Ei tarvitse pitää välttämättä mukana kuin yhdet lasit.

Oikein hyvää päivää itsekullekin!



Hyvää illansuuta kaikille!

Nyt kun otit silmälasit esille, tuli mieleen kysäistä, missä hintaluokassa on aurinkolasit tehoilla? Olisivat tarpeen, mikäli aurinko vielä joskus näyttäytyy. Käytän aurinkolaseja tietysti tarpeen tullen, mutta näön heikennyttyä olen virittänyt aurinkolasit tavallisten silmälasien päälle esimerkiksi autolla ajaessani. Ei ole nätti viritelmä se!

Toinenkin ongelma on ilmentynyt näön suhteen - ja nyt ei ole kyse pelkästä ulkonäöstä - nimittäin hämäräsokeus. Silmän solut ovat hitaat palautumaan silloin kun pimeällä vastaantulijan valot häikäisevät. Vaikka kuinka katson tienpiennarta, tuntuu häikäisyä. Siksipä en mielelläni lähde illan rientoihin talvisaikaan. PP sanoo että onhan sinulla autossa valot. On, mutta ongelma onkin vastaantulijoiden valoissa ::)

espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #486 : 21.11.2012 17:06:19 »
Nyt kun otit silmälasit esille, tuli mieleen kysäistä, missä hintaluokassa on aurinkolasit tehoilla? Olisivat tarpeen, mikäli aurinko vielä joskus näyttäytyy. Käytän aurinkolaseja tietysti tarpeen tullen, mutta näön heikennyttyä olen virittänyt aurinkolasit tavallisten silmälasien päälle esimerkiksi autolla ajaessani. Ei ole nätti viritelmä se!

Minulla on hyvät ja huokeat kokemukset aurinkolaseista omilla vahvuuksilla. Kun ajelen autolla ne ovat aina mukana, useimmiten käytössä.

Paikallisesta Silmäasemasta, ainoastaan 60,-  €, vuosi sitten. Hintaan mukaan tuli joku kerros estämään pieniä hankautumia tai naarmuja?

 Kun pari vuotta aiemmin silmälasit 425,- € samasta paikasta? Ilmeisesti nämä aurinkolasit hiotaan jossain muualla kuin Suomessa, ehkä Virossa.

merituuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 140
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #487 : 21.11.2012 17:27:52 »
Aurinkolasien hinnoista, mulla maksoi monitehoaurinkolasit viime
keväänä 125,00 euroa ja olen tosi tyytyväinen. On se tosi kätevää
jos välillä jotain lukeekin, niin ei tarvitse vaihdella laseja.






Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #488 : 21.11.2012 18:26:27 »
Hyvä että Ainuli on saamassa uudet silmälasit.Josko päänkivistys kaikkoaisi.Noita aurinkolaseja vahvuuksilla minulla ei ole koskaan ollut vaikka on ollut silmälasit lähes koko ikäni siitä lukien kun on voinut lapsella pitää silmälaseja.Autoahan en ole ajanut koskaan.Siinähän ne on varmaan tärkeät.En ole koskaan kysynytkään kun olen ajatellut että ovat niin kalliit.Nämäkin silmälasit maksoivat vuosi sitten 590 euroa.

Tulin tunti sitten ulkoa lenkiltä.Kovin oli kostea ja sumuinenkin sää.Ei satanut kuitenkaan.Päivällä tuli tihkusadettakin.Sormikkaat täytyi heti putsata teippiharjalla kun saapui kotiin.Tuli vähän Huskyjä siliteltyä tuolla lenkkireissulla.Niitä on kaksi ja molemmat tulee aina meitä heti tervehtimään kun vastaan tulevat.Minusta ne on aivan ihania koiria ja turkit on niin paksut ja tuuheat.

Ainulilla on siellä puunkaataja.Majava on kova padonrakentaja.Kuinkahan paksun puun se pystyy kaatamaan.Kyllä meilläkin tässä metsää ja rantaa on lähellä mutten ole tässä kohdin rannassa Majavaa nähnyt.Tuo Kettu vain tässä kuljeskelee pihoilla ja kaduilla.
Nyt tuli mieleen että Ainuli aikoi mennä tänään uimaankin. Hrrrr....tuli kylmä jo ajatuksesta.

Hyvää keskiviikkoiltaa!

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #489 : 21.11.2012 19:29:50 »
Kiitos espen ja merituuli aurinkolasien hintatiedoista. Kohtuullisella rahalla on saatavissa, kunhan vain muistan terhentyä asiassa. Vaatii kaupunkireissua taas.
En oikeastaan tarvitse kaukolaseja ajaessa, tai en silmälääkärin mielestä tarvitse, mutta hankin kaksitehot jo muutamia vuosia sitten. Siinä istuvat nenällä kakkulat melkein aina. Kun lähden metsäpolulle kävelemään, jätän lasit pois. Tuntuu kuin lasit päässä kompastuisi helpommin.

Kirjoitin hämäräsokeudesta ja häikäisystä. Saattaa olla kaksi eri asiaa. Mutta silmien solujen hitaasta mukautumisesta lienee  kyse kummassakin.
Näen huonosti hämärässä, sellaisessa valossa, jossa nuorempana oli aivan helppo liikkua. Ja toinen vaiva on se auton valoissa häikäistyminen.
Eipä sitä ole enää uutta vastaava missään mielessä.



ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #490 : 21.11.2012 19:59:24 »
Hei!

Kyllä se tuo häikäisy tahtoo kiusana olla vaikka olisi millaiset lasit. Varsinkin jos on tien pinta märkä ja musta. En minäkään aja mielelläni pimeässä joskus kuitenkin on pakko.

Lasien hinnoista sen verran että kun näin tulevat paketissa kahdet lasit niin on edullisempi. Niihin linsseihin tulee se kovapinnoitus. saattaisivat naarmuuntua heti piloille. Se pinnoitus maksoi 60 yhteensä. Kahdet lasit yhteensä 420€. En kehyksissä mitään hienouksia lähtenyt etsimään. Minulle kelpaa kunhan on nivelletty sarana ja ovat mukavat nenällä. Yleensä ostan jo uutena niihin ne silikoniset nenätyynyt, pysyvät paremmin paikallaan vaikka hikoaisinkin hieman.

Kyllä majava kaatoi ison haavan tuosta puron takaa, läpimitta oli ainakin 30 senttiä. Siitä se vaan tyvestä päin irrotti niitä paksuja pölkkyjä. Tyvi nousi niin korkealle ettei enää maasta itse yltänyt. Kävin moottorisahalla pudottamassa sen maahan. Sitten se kuori koko rungon ja kuljetti kaikki oksatkin pois.

Tässäpä tätä turinaa saunaillalle tulikin.
Opissa se on variksenpoika tuulessa

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #491 : 21.11.2012 22:09:47 »
En koskaan omilla mailla ja rannoilla törmännyt majavaan. Enpä olisi arvannut, millainen apumies se saattaa olla. Moottorisahalla vähän apua ja majava huolehtii "paikan siivoamisesta"! Mutta kuitenkin taitaa useimmin olla vähän tihutöissä, luulisin.

Viime sunnuntaina oli paikallinen ns. Koskelan sali aivan täpötäynnä yleisöä kirjailijatapaamisessa. "Oma poikamme" Aki Ollikainen aloitti tilaisuuden, Petri Tamminen kertoi "Rikosromaanistaan", joka ei ole rikosromaani ja kertoi hauskasti, kuinka kirjan nimen keksiminen onkin vaikeaa. Aika usein nimenannon tekee kustantajan edustaja! Ja maukkaan joululeivonnaisen ja hyvän iltapäiväkahvitarjoilun jälkeen esiintyi Anna Kortelainen ja esitteli romaaninsa "Ei kenenkään maassa"-teoksensa. Aivan pakko lukea, tarina pohjautuu tosiasioihin.

Paremmalla ajalla kerron muutaman sanan kuulemastani. Nyt lähden lukemaan päivän postiannin!


kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #492 : 22.11.2012 10:01:26 »
..............................................


Ainulneito uimasillaa.
Voi Hirvitys.
Mie en mää sovinnos.
Miut jos näättä saatte sannoo
jot mie oon tuonne pudonnut.
.

.

Äläkä vaan Matleena alakkaan jokapaikkaan meneen noiden nuorten perässä,
saat vielä yskän vaikka onkin snorkkeli.
Pieni pyyntö mulla olis...
Tossa omakuvassa voisit raameja pudottaa vähän alemmaks, tulisi sun kauniit
hartias enempi näkyviin..

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #493 : 22.11.2012 12:46:36 »


En ala vanhaksi.
Ei minulle, luonnostaan ikuisesti nuorena pysyttelevälle Neidolle tuo titteli sovi
Ei tule kuuloonkaan.
Sensijaan voin hyvällä omallatunnolla alkaa Uusnuoreksi.
Se tapahtuu näin.
Hankin silkonit, golgatehampaat,, rasvaimu, botox-ruiskeet, ellei kauneusleikkausta, istutehiukset, irtoripset, rakennekynnet, vaihtovärit piilolinsseihin,jooga -tunnit, uimahalli, sauvakävely, voimatreenit, trampoliini, ym. voimistelu-, urheilumuotoja.
Niin tietenkin, golf sekä tennis unohtui. Jetset-lajit.
Lisäksi hankin kakskytviis vuotta nuoremman Tiger-Namupala-Uroksen näytille, seuralaiseksi.
Alan Seksuaalineuvojaksi.
Perustan uuden seksilehden, päätoimittajaksi alan.
Käyttöön lisäksi kiitäminen pintapaikoissa, varsinkin Clubeilla ja muissa tapaamispaikoissa.
Yökerhoissa.
Aurinkolomille Etelän JetsetMuotipaikkoihin usein matkustelen.
Eiköhän se Uusnuoruus, ura uusi näillä eväillä urkene.
Vai vielä vanhaksi tässä.
En ehdi.
.
« Viimeksi muokattu: 22.11.2012 13:41:53 kirjoittanut matleena »

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #494 : 22.11.2012 18:21:23 »
On Matleenalla suunnitelmat.Aika siinä kuluu ja rahaa mutta nuortuuhan siinä samalla ja tulee vietettyä virikkeellistä elämää.

Kyllä oli taas harmaa pimeä päivä ja vettäkin yritti sadella nyt lenkillä ollessa.Käsityötä tein nyt miltei koko iltapäivän mitä nyt ruokaa väsäsin välillä.Seurustelemassa käväisin aamupäivän puolella sekä Apteekissa ja K-Supermarketissamme.Kettua en sattunut tänään näkemään.Aika ison puunhan se Ainulin Majava pystyy sitten nurin saamaan.Sehän on kuin metsuri.

Piikatyttö on kiinnostunut kirjallisuudesta.Minäkin ennen luin paljonkin mutta nyt en ole aikoihin lukenut mitään kirjoja vaikka on kirjasto viereinen talo. Ei ole tullut luettua kuin lehtiä.Aika paljon ihmiset tuntuvat lukevan  kuitenkin kun seuraa miten paljon siinä käy väkeä päivän mittaan.Ei ole nämä tietokoneet sun muut vempeleet syrjäyttäneet kirjojen suosiota niin paljon kuin luulisi.