Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkka  (Luettu 984968 kertaa)

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #465 : 14.11.2012 15:34:09 »
Heippa nurkkalaisille!

Hiljaistapa on ollut. Täällä on taas vaihteeksi tihkusateinen sää. Ei näytä satavan mutta sataa hiljalleen. Pimeääkin on, ei sisälläkään näe ilman valoja.

Kuten Justiina sanoikin, ei auta tieolojaankaan valittaa kun on vapaaehtoisesti tullut tänne asumaan. Täällä on aika iso tuo tiemaksu vuoteen. Vähän asukkaita jotka maksavat ympärivuotisen asukkaan tieyksiköt. Mökkiläisiä on mutta he eivät maksa mielellään kuin sen 400 yksikköä. Minullakaan ei ole maita eikä mantuja, vain 2000 neliön tontti ja maksan silti 3300 yksikköä eli yli 180 euroa vuodessa. Muutaman kerran kuukaudessa ajan 6-tielle päin. Asioin enemmän Savonlinnan suuntaan.

Enemmän tietä käyttävät tatti- ja marjarallin osanottajat jotka valittavat miten huonosti hoidettu tie on. Vaan niinhän se on että jos on puun kaatajaa niin on oksan ottajaa. Tuskin koskaan näissä tieasioissa tasa-arvoisia ollaan.



Synkästä säästä huolimatta, iloa päiviinne toivotan!
Opissa se on variksenpoika tuulessa

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #466 : 14.11.2012 19:03:46 »
Olipa sumuisen harmaa välillä vettä tihkuva päivä.Ainulilla on ollut samanlaista.Käytiin silti ulkoilemassa miehen kanssa ja nyt myöhemmin naapurini kanssa niinkuin muinakin päivinä.Miehen kanssa kun kävelee niin on laitettava enemmän vaatteita päälle ettei tule vilu.Hän kävelee rollaattorinsa kanssa niin hitaasti.

Tv-lupamaksukin tuli tänään.On tullut aina niin että joulukuun 5 pv on eräpäivä.Nyt siinä olikin aika vain joulukuun loppuun ja summa oli 18 euroa ja jotain centtejä päälle.Oli jotenkin outoa kun on tottunut siihen isompaan summaan.Saa nähdä miten ja milloin ne veroista ottaa sen lupamaksun tai Yle-verohan se uusi nimi taitaa olla.

Eipä tässä nyt kummempaa jutusteltavaa.Nakkikeittoa tein ruuaksi ja kesken keittelyn kiipeilin tuolilla vaihtamassa kylpyhuoneen kattolamppuun parit lamput.Ihmettelin missä valo vilkkuu.Katsoin jo ulospäinkin että seisooko siellä joku vilkuttava auto muutta hoksasin sitten että meillähän se vilkkuu kun oli kylppärin ovi raollaan.Ja sitä vilkuttavaa valoa ei kauan kestä katsella.

Kaikille hyvää keskiviikko-iltaa! :)

Liena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 179
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #467 : 14.11.2012 21:20:56 »
.

Minä välillä kimpaannun. vaan en niitä pitkään mieti.
Täsä Syssynlehti Sinullekin. Ettet Piikatytön kanssa joudu huonoihin väililöihin.
Liena...... Sinulla on niin Kaunis,  Ihana Nimimerkki..... Liena.
Ai miten kiva löytö sinun lehtesi .Kiitos! Minä aivan vahingossa satuin löytämään,sillä minä olen ihan "tumpelo" näiden palstojen käyttäjänä.Kissakuva on humoristinen.Nythän juuri on ateneumissa näyttely,mikä kuvaa ihmisen tuntemuksia ja muita sisäisiä tiloja.

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #468 : 14.11.2012 23:07:00 »
On parin päivän ajan näyttänyt siltä, että keskustelijat ovat vaipumassa koomaan kaamoksen keskellä. Älkää sentään kaikki jättäkö Kultaisen Iän foorumia. On ollut hauskaa kurkistaa tänne ja nähdä kuvia ja kirjoituksia.

Äsken oli taivas tähdessä. Jospa huomenna olisi vähemmän harmaata kuin tänään.

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #469 : 15.11.2012 01:04:21 »
Justiina, sinua lainaan:"Kun kaikki kunnon ihmiset jo nukkuvat" ja näkevät toiveuniaan, minäkin istun ja kirjoitan....

Viime viikonlopun ahersin toisen juniorin ja kaivurimiesten kanssa syntymäkotini pihapiirissä. Nyt alkaa tapahtua, kellarinurkka on avattu ja uusia harkkoja seinään. Onneksi päivät pian alkavat pitenemään ja valaistumaan, ettei tarvitse otsalampun kanssa ahertaa!!!

Maanantaina lähikaupungissa, mutta tiistaina ex-temporee auton nokka kohti Hesaa. Ilta seitsemältä join iltakahvia 89 vuotta täyttävän ex-anoppini ja toisen juniorini kanssa. Olisipa minulla tuon ikäisenä näkökyky, kuulo ja ennen kaikkea ajatusten juoksu samalla tasolla. Kielten opettajana tehnyt elämäntyönsä.

Tänään rekkoja tihkusateessa ohitellen polkaisin illan hämärissä keskiseen Suomeen takaisin. Onneksi "Kyllösen leikkaukset" eivät eteläisen nelostien remontteja ole pahemmin verottaneet, kun  valmistuivat Jyväskylään saakka. Sai siinä ajella satasta ja hyödyntää ohituskaistapätkiä. Autoni täyttää tammikuussa kuusi vuotta ja mittarissa 232.000 km, mutta kiltisti tottelee minua. Ainoastaan yksi "tuhma rekkaohitus", lupaan parantaa tapani.

Vakavasti ottaen pyrin kyllä liikenteessä menemään nätisti, koska olen sitä mieltä, että minua vielä tarvitaan, enkä toivo aiheuttavani muillekaan ikäviä tilanteita. Mutta onneksi en ole vielä niin turtunut maantiehöylä, etten tunnistaisi tekemiäni virheitä.

Huomenna lähden kuuntelemaan Keski-Suomen matkailuparlamentin vuosittaista missä mennään- tilannekatsausta. Muutama matkailuyrittäjä esittäytyy, virkamiehet esittävät tilastoja jne. jne. Ja saattaapa tilaisuudessa syntyä pientä verkottumistakin.

Mutta perjantai-illan jälkeen, kun olen rusinakakkuni kanssa ottanut vastaan viikonloppuvieraani rannalle, heittäydyn LAISKAKSI. Otan käsiini Pentti-Oskari Kankaan "Onnellisen miehen tarinoiota ykkösen ja kakkosen" ja luen ja nauran ja nauran ja luen. Elävän elämän tarinoita, jotka tempaavat mukaansa.

Jotain piti jo raottaa kakkosesta. Lyhennelmä Pentti-Oskarin tarinasta Armas Puolimatka.

Hamburger Börssin uusi tarjoilijapoika, Armasta palvellessaan, ei tiennyt hänelle kuuluvia erityisyyksiä. Erään kerran, kun Isä-Yrjö oli kutsuttu tulevan rakennusneuvoksen seuraksi illalliselle Börssiin, tapahtui. Kuten yleensä aina, kun Armas oli pääosassa - sivurooleja hän ei harrastanut.

Sattuipa tänä kyseisenä vierailukertana, että ravintolan untuvikko tarjoilijapoika suihkahti palvelemaan herroja. Vanha kaarti henkilökunnasta ei ehtinyt ohjeistamaan poikaa. Puolimatkalla oli aivan oma käyttäytymis- ja vaatimusformaattinsa. Niinhän siinä sitten kävi, niin kuin pelättiin. Palvelu meni aivan solmuun ja katastrofi oli valmis. Armas räjähti tulipunaiseksi. Muu henkilökunta pakeni kauhuissaan keittiön perälle. Nyt tapahtuisi jotain aivan kauheaa. Vihdoin, äärimmäisessä suuttumuksessaan, tämä nousi seisomaan ja sai puristettua hampaittensa välistä:`OLEN ARMAS PUOLIMATKA! Tarjoilijanuorukainen ojensi iloisesti kätensä ja tokaisi: MARKKU LINDEN!

Siitä lähtien Armas Puolimatka vaati aina palvelijakseen Markku Lindenin ja heidän välilleen kehkeytyi hyvin toimiva asiakas- ja palvelusuhde."

Ja näitä tositarinoiota kun elävästä elämästä luen, saatan oppia vielä jotain uuttakin elämän koukeroisista poluista.

Nyt tarinani bittitaivaan kautta pulinapalstalle ja minä laitan pääni tyynykasaan ja kadun rumaa ohitustani vielä valojen sammuttua!

Hyvää yötä!

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #470 : 15.11.2012 09:34:47 »
Aamupäivää, harmaata sellaista!

Kiitos kirjoittajille. Varmasti mukavia juttuja. Muistan nuoruuden ajoilta tämän Pentti Oskari Kankaan ja hänen orkesterinsa kun kiersivät täälläkin lavoilla soittamassa. Olikohan orkesterin nimessä myös Seitsemän seinähullua. Muistaakseni orkesteri oli niin iso ettei niin monta soittajaa ja heidän vermeensä sopineet esiintymislavalle vaan niitä isoja kovaääniskaappeja sijoitettiin tanssilattian puolellekin. Niitä sitten tanssiessa väisteltiin.

Seuloin eilen valokuvia. Yritin saada jonkinlaiseen järjestykseen. Eihän se käy hetkessä kun joka kansio pitää avata ja kuvat miltei yksitellen siirtää kun samassa kansiossa on monenaiheisia kuvia. Tässä Windows 7 järjestelmässä on aika erilainen tuo hakemistorakenne kuin oli Vistassa. Sekin teettää töitä. Kuvia saattaa olla tuhansia. Jotenkin noihin kuviinsa suhtautuu tunteella, huonompiakaan otoksia ei raskisi hävittää. Niin on kuitenkin tehtävä koska niillähän ei tee mitään. On tullut kovin kriittiseksi, löytää joka kuvasta jotain vikaa. Pitäisi muistaa että on harrastelija ja kuvaa omaksi ilokseen. Toki on mukava niitä jonnekin nähtäväksi laittaa.

Katsoin että Lienakin oli pistäytynyt. Oletko mielesi pahoittanut jostakin. Toivon että tulisit takaisin tänne kirjoittelemaan. Ei meitä täällä liikaa ole. Harmi sinänsä koska pidän kovin tästä pienestä porukasta joka täällä kirjoittelee. En ehkä kirjoittele tarpeeksi kun en juuri muihin aiheisiin ole osallistunut näihin kuvajuttuihin ja tähän pulinaan. En ehdi kovin pitkiä aikoja istua koneen ääressä. On jokapäiväisissä puuhissa ohjelmaa riittävästi. Ei ehdi ikävystyä.
Opissa se on variksenpoika tuulessa

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #471 : 15.11.2012 18:25:36 »
Eipä ole tänäänkään ollut tänne tunkua kun Ainuli on aamupäivällä viimeksi kirjoittanut.En minäkään kyllä ole tänne paljon tänään kurkkinut.Tein aamulla yhden korttikuvan loppuun ja kaupassa käväisin.Vettä satoi aamupäivän eikä mies lähtenyt mihinkään.Sisareni soitti tuolta seurakunnan seurustelupaikasta ja lupasin mennä sinne sitten yksin.Oltiin siinä jonkin aikaa ja tuli mieleen että kadun toisella puolen lähellä alkaa vapaaehtoiskeskuksessa meitä kiinnostava juttu.No mentiin tietysti sinne kuuntelemaan.Sadekin oli jo lakannut.Se kun loppui tuli sisareni sitten minun mukanani meille.Hänen lähdettyään tein sitten ruokaa ja syötyämme tein hetken käsityötäkin.Sitten olikin jo lenkkitreffit joten aika meni kuin siivillä tänään.

Kaikki taitaa touhuta omia touhujaan kun ei paljon ole kirjoittajia.Justiina tuossa jo epäili että ovat vaipuneet koomaan kaamosen keskellä.Koettakaahan jaksaa silloin tällöin kuulumisia kirjoittaa.Piikatyttö on kirjoittanut vaikka näyttää että hänellä piisaa myös tuota vauhdikasta menoa.Ei onneksi ohittanut tätä pulinanurkkaa sentään vaan pysäköi tähän joksikin aikaa.Se on hyvä asia.

Torstai on toivoa täynnä.Josko muutkin heräisi syyshorroksesta.




ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #472 : 16.11.2012 16:30:27 »
Heipat kaikille!

Siinä se päivä mennä huiskahti. kolmisen tuntia olin varamummin hommassa. Kun tulin kotiin vanhempi poika soitti jotta eivät tule tänne. Nuoremmalla on vielä huomenna työpäivä ja kuulemma pitkä sellainen. On jotkut syysmarkkinat ja tarjouspäivät, paljon asiakkaita ja makkaranpaistoa ja muuta. Tulevat sitten ensi viikonloppuna. Sitten onkin kaksi viikonloppua varattuja, olen sopinut omia reissuja.

Kotiin tultua lämmittelin uunia ja katselin tässä koneen luona ulos. Näytti olevan upea auringonlasku. Ajattelin että ehkä järveltä päin saisi kuvia. Hyppäsin pyörän selkään ja ajoin rannalle. Huomasin että paristot olivat kotona latautumassa. Uudestaan kotiin ja paristot kameraan ja taas rannalle. Ei ihan kerinnyt kokonaan värit hävitä. Ne katoavat muutamaan minuuttiin. Nytkin on ollut niin harmaita päiviä ettei ole mitään kuvaamista.

Justiinalle sanoisin, että en ollut kummoinenkaan tietokoneen käyttäjä silloin kun sain ensimmäisen läppärin ja nettiyhteyden. Seniorinettiin kirjauduttuani aloin vasta harjoitella. Siellä oli auttavaista porukkaa, neuvottiin toinen toisiamme. Aika moni oli kiinnostunut näistä ohjelmista joissa kuvia voi pienentää ja tehdä niihin kehyksiä. Minua ainakin kiinnosti ja taisi tulla vietetyksi koneella enemmän aikaa silloin.

Hyvää viikonlopun alkua!

Yritän saada pienennetyksi tähän yhden äsken otetuista kuvista.
Opissa se on variksenpoika tuulessa

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #473 : 16.11.2012 18:22:23 »
Moi vaan kaikille!

On tuolla Ainulilla hyvä kuva tuossa kun on niin punertava maisema.Tykkään kovasti kuvastasi.Kannatti hakea ne paristot kotoa ja mennä takaisin.

Minä tulin puoli tuntia sittten lenkiltä.Aika hyvä sää tänään ollut vaikkei aurinko ole paljon paistanutkaan.Tämä päivä on mennyt lähes samoin kuin muutkin päivät.Yksi kumma juttu huomattiin aamulla kun mentiin ulos.Kahdessa puulaatikossa lähes ulko-oven vieressä on kanervia vai mitä calloneita ne on.Laitettiin ne syksyllä.Nyt aamulla oli joka ainoa nyhdetty ylös.Olivat kyllä laatikoissa mutta kaikki irroitettu.Lenkkikaveri laittoi ne sitten takaisin multaan papatuksen kera.Käyvät miehensä kanssa lenkillä aamuisin ja sanoi että kaljatölkkejä oli pihallamme ja viereisen kirjaston nurkilla.Kaikkia ei ollut edes juotu tyhjäksi.Nehän ne varmaan on kanervatkin nyhtäneet.Ihmeen vähän tässä kuitenkin on ilkivaltaa ollut vaikka näin keskeisellä paikalla ollaan.Yhtä autoa kerran yritettiin varastaa mutta ei onnistunut se homma.

Mutta nyt on mentävä muuta tekemään. hyvää perjantai-iltaa kaikille!



Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #474 : 18.11.2012 07:26:50 »
Sunnuntaihuomenet!

Eipä ole eilen ketään käynyt pulinanurkassa. Minäkään en eilen käynyt kun kiirehdin käsitöitäni ja vieraita kävi pariinkin otteeseen.Lenkillä myös kävin.Illalla katsoin Syksyn säveltä mutta en loppuun asti.En tiedä kuka lie voittanut.Käänsin kesken kaiken Yle Leaksiin ja Uutisvuotoon.Kymppiuutisten jälkeen meninkin nukkumaan.

Sää näyttää olevan samanlainen kuin eilenkin.Kovin kostean näköistä ja harmaata.Pimeäähän vielä on mutta kadun märkyydestä päättelin minkälainen tämä päivä tulee olemaan.Ihmeen lämmintä on ollut.Eilenkin 7 astetta.

Hyvää sunnuntaita kaikille!

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #475 : 18.11.2012 08:25:30 »
Tää ystävyys on paljon enemmän kuin lämmin läheisyys,laulaa ARJA KORISEVA.

Laukku on pakattu,muutaman päivän visiitti Porvooseen vähän niinkuin lapsenlikaksi.
Lapset jo kyllä nuoria teinejä joita tyttäreni ei kuitenkaan halunnut vielä yksin
jättää kun menee vähän golffaamaan välimeren rannalle.On sellainen synttärilahja hänelle meiltä läheisiltä
ja vävypoika keksi että nyt vie mammansakin harrastuksensa pariin
Kaunis syksyinen sää,vain pimeys vähän täällä haittaa..Lämmintä muutama aste.

pauliina

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #476 : 18.11.2012 18:33:30 »
 Aiemmin oli ollut puhetta karpaloviinistä,koska se oli mulle entuudestaan tuntematon merkki,päätinpä mennä alkomaholiliikkeeseen. Kysäisin ystävälliseltä kaupantädilta neuvoa;oli kahta sorttimenttia;helmeilevää... 10% sekä väkevää... 21%. Otin jälkimmäistä,eikä se hassumman makuista ollut tosin aika makeaa,mutta kun laittoi kivennäisvettä joukkoon niin ihan ok. Oli siinä karpalon makuakin. Jälkiruokaviininä käy hyvin.

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #477 : 19.11.2012 09:44:33 »
Huomenta nurkkaan!

On mennyt pari päivää päänsärkyä sairastaessa. Ei ole migreeniä. Luulen johtuvan silmistä. Pitäisi käydä silmälaseja uusimassa. Olisi pitänyt käydä jo paljon aikaisemmin. Keväällä tulee jo kaksi vuotta kun kävin silmälääkärissä ja sain reseptin. Silloin lääkäri sanoi ettei ole pakko uusia että näen entisillä aivan riittävästi. Sangatkin ovat vielä niin hyväkuntoiset ettei senpuoleen olisi tarvetta. Nyt olen huomannut että en erota puhelimestakaan kirjaimia ja käsitöiden teko on tuskallista. En näe ompelukoneeseen enkä saumuriin lankoja pujottaa.
Tilasin jo ajan näöntarkastukseen. Tänään pitäisi tulla tarkempi tieto. On se lasien uusiminen ollut vähän rahastakin kiinni. Auton särkyminen ja uusiminen vei kassan pohjilleen ja hammasproteesien uusiminenkaan ei ole aivan halpa homma.

Minun pitää käydä säännöllisesti silmälääkärissä kun suvussa on glaukoomaa. Äidiltä ehti mennä toisesta silmästä näkö ennenkuin tauti huomattiin ja saatiin hoitoon. Tämän tästä on joutunut tutkimuksiin ja hoitoon kun ainoassa näkevässä silmässä paine alkaa nousta. Äiti itse toivoo että ei ehtisi ihan sokeaksi mennä jos pysyisi tipoilla kurissa. Huolellinen pitää silti olla.

Mukavaa ja antoisaa päivää ja uutta viikkoa toivotan!

Opissa se on variksenpoika tuulessa

kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #478 : 19.11.2012 10:43:49 »
Aiemmin oli ollut puhetta karpaloviinistä,koska se oli mulle entuudestaan tuntematon merkki,päätinpä mennä alkomaholiliikkeeseen. Kysäisin ystävälliseltä kaupantädilta neuvoa;oli kahta sorttimenttia;helmeilevää... 10% sekä väkevää... 21%. Otin jälkimmäistä,eikä se hassumman makuista ollut tosin aika makeaa,mutta kun laittoi kivennäisvettä joukkoon niin ihan ok. Oli siinä karpalon makuakin. Jälkiruokaviininä käy hyvin.

En kai vaan Pauliina suo johdattanut kiusaamukseen, kun aiemmin
niin antaumuksella kirjottelin siitä Karpaloviini- seikkailustani.
Kai sinäkin jo siltikin oot niinpaljon varttunut, ettei asia muuta
Alkoholi tottumuksiasi,, jos niitä onkaan..
  Ei karpaletti"mitään huonoa ole, voi sitä muutkin täys-ikääset
koitella, vaikka pauliinan lailla ,,Plissattunakin"... :o
   

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #479 : 19.11.2012 10:51:10 »
.


Aattelin tulla tervehtii
Völjyssäin toin sulhoinkii.
.