Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkka  (Luettu 985092 kertaa)

snipe

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 80
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #450 : 09.11.2012 22:48:29 »
Lainaus käyttäjältä: pumpuli
(en osaa linkittää, mutta googlettakaa)


Onko se tämä http://youtu.be/pY4cyxRpVQ4
Älä tee samaa virhettä toista kertaa, ellet tosiaan hyödy siitä!

kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #451 : 09.11.2012 23:17:28 »
Annuskalle jotenkin  mieleeni tuli vastata, oikein henk, koht.
Toi "Mieheni ei oo lasteni isä, kopahti kallooni,,oli vuosia mennyt,
oli kasvettu.... perhana ..kuipaljon on niitä oikeita isiä jotka ei
sitä ite tiedä",,Teillä on jatkunut vuosinimikkeistä päälle -elämistä, mitä perheeks sanotaan .
  Aikamääritteenä on syytä uskoa ettei isättömyys ole sun "omille lapsilles"niitä muodissaolevia traumoja jättänyt.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #452 : 10.11.2012 08:27:32 »
Huomenta.

Johan Pumpulikin antoi raporttinsa tanssireissustaan.Ja Kropsulle sanon ettei lapsilleni ole traumoja jäänyt isänsä kuolemasta.Hyvin silloin vastaanottivat tämän uuden isän ja pitävät kovasti hänestä.Joten meilläkin vietetään tietysti isänpäivää.
Nykyisin on varmaan paljon perheitä joissa isä ei ole lasten biologinen isä.Katson että isä hän on siitä huolimatta koska on osallistunut lasten elämään ja kasvatukseen samalla tavoin kun jos olisi "oikea"isä.

Nyt on kiire siivoilemaan.Hyvää lauantaipäivää!

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #453 : 10.11.2012 09:03:16 »
On kyllä tuttua touhua nuo Pumpulin seikkailut tanssiparketilla.
Sinkkunainen,nuori tai vähän vanhempikin on haluttua riistaa.
On todella paljon sellaisia miehiä jotka eivät oikein tiedä mihin kastiin kuuluu.
ensin pelataan vapaata miestä mutta sitten jostakin ilmestyy se Justiina..Anteeksi,lainaus.....
Paras on huutanut..Tuo akka vie minun miehen....
Siksi olenkin jo luopunut koko hakkailusta...

 Kerran olin Kanarialla seniorikerhon mukana.
kukas se siellä liehui tanssilattialla...Tuttu naapurin mies siellä etsi naisseuraa.
kun minut huomasi niin haki tanssimaan ja vannotti että en kai KATRILLE aio kertoa...
Niinpä niitä tietämöttömiä isiä voi olla siellä ja täällä..Niinkuin Kropsu vähän epäili...
Nykyäänhän ei enää kaikki naisetkaa ole varmoja kenen lasta kantaa...
MUTTA ..ONNEA ISÄT...nyt on teidän juhlaaika...

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #454 : 10.11.2012 18:29:37 »
Eipä olla päivän aikana kukaan kirjoitellut Anniliisan jälkeen. Pumpulikin on varmaan jo toipunut ja kerännyt kaikki sirpaleet tanssireissu-seikkailustaan.Aamulla minäkin kävin kovin pikaisesti ja hyökkäsin sitten imurin varteen.Siivoiltua siis tuli ja vuodevaatteetkin pestyä ja uudet vaihdettua.Kaupassa myös kävin ja nyt hiljattain tulin lenkiltä.Vähän kylmä tuuli siellä puhalsi.Muuten päivä oli kaunis ja aurinkokin ajoittain paistoi. Siskonpoikakin kävi vaimonsa ja koiransa kanssa kahvilla iltapäivän puolella.

Kaupasta ostin isänpäiväkakun kun en viitsinyt tekemään käydä.Ihan hyvältähän tuo näytti ja sopivan kokoinenkin meille kahvin kanssa nautiskella.Hautausmaallakin pitäisi käydä kynttilä isälle sytyttämässä.Olin 26 vuotias kun hän kuoli keväällä kauneimpaan aikaan vuodesta.Olin aina ollut isän tyttö ja otin aika raskaasti hänen poismenonsa.Vieläkin ajattelen usein häntä vaikka siitä on kohta 40 vuotta.

Kropsu epäili että on paljon isiä jotka eivät tiedä olevansa isä.Näin varmaan onkin asia.Miltä mahtaisi tuntua jos joku tulisi ovelle vaikka parin vuosikymmenen jälkeen ja sanoisi että olen sinun tyttäresi tai poikasi.Näinhän on käynyt joillekin.Minäkin tiedän yhden tapauksen jossa tytär ilmestyi yllättäen.Miehellä oli vaimo ja tuli jonkinlainen perheriita kun tyttäreksi ilmoittautuneen ikä osoitti että mies oli silloin jo ollut naimisissa tämän nykyisen vaimon kanssa.Oli siis miesparka ollut syrjäpoluilla.Näinkin voi siis käydä.Olen kuullut myös että miehen kuoltua on löytynyt lapsi jostain kun on haettu tietoja perunkirjoitusta varten.Voi kai sekin olla mahdollista.

Nyt on varmaan lakattava pulisemasta ja katsottava mitä tänään tulee telkkarista.En ole katsonut ohjelmaa ollenkaan.Eilen viimeiseksi katsoin kun puhuivat Valion mainoksesta ja kymppiuutiset jonka jälkeen menin nukkumaan.

Rattoisaa lauantai-iltaa!



Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #455 : 11.11.2012 07:20:09 »
Hyvää huomenta!
On hiljaista ollut minun eilisen käyntini jälkeen.Mitä mahtaneet kaikki touhuta.Ei minullakaan mitään asiaa ole kunhan tulin katselemaan.
Nousin jo ennen kuutta ja odotan päivän valkenemista.Sää on asteen lämpimän puolella ja kun kävin parvekkeella niin kuului kun vesi tippui räystäistä vaikken pimeässä nähnytkään sitä.Sadetta on ennusteiden mukaan tulossa.Ei kyllä tarvitsisi tulla.

Kai Isät ja Isoisätkin ovat heränneet joten toivotan Hyvää Isänpäivää heille kaikille!Nauttikaa päivästänne!

             


kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #456 : 11.11.2012 09:12:02 »
Hyvää huomenta!
On hiljaista ollut minun eilisen käyntini jälkeen.Mitä mahtaneet kaikki touhuta.Ei minullakaan mitään asiaa ole kunhan tulin katselemaan.
Nousin jo ennen kuutta ja odotan päivän valkenemista.Sää on asteen lämpimän puolella ja kun kävin parvekkeella niin kuului kun vesi tippui räystäistä vaikken pimeässä nähnytkään sitä.Sadetta on ennusteiden mukaan tulossa.Ei kyllä tarvitsisi tulla.

Kai Isät ja Isoisätkin ovat heränneet joten toivotan Hyvää Isänpäivää heille kaikille!Nauttikaa päivästänne!

             

Kropsu kiittää Annuska, omasta ja muidenkin isien ja pappojen puolesta.
 Viidelle ehdin isänsi ja viidelletoista iso-isäksi, vieläkin voin suurentaa
koska neljättäkin polvea jo on kasvamassa..
Sitä jotkut kaihomielet voi sanoa elämänrikkaudeksi,
arkipäiväsemmin se kyllä viittaa köyhyyteen vaikka joku
poliittinen noviisi kadehtiikin lapslisällä rikastuneita.. 

espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #457 : 11.11.2012 12:41:07 »
...........................................vaikka joku
poliittinen noviisi kadehtiikin lapslisällä rikastuneita..
Saul Schubak :
Kokoomusnuorten varapuheenjohtaja Saul Schubak möläytti perjantaina, että lapsilisät pitäisi ehdottomasti poistaa, koska niillä "tuetaan heikomman aineksen lisääntymistä".

 ---------------------------------

Olihan harvinaisen törkeä Tämä Saul Schuback, kertoillessaan, että lapsilisät on lopetettava, niillä tuetaan vain "juntteja ja vajaaälyisiä" tuo ikäänkuin kärjistettynä. tässä opiskelijatoverin kertomaa aiheesta:



Saul Schubak - kolmen opintoviikon intellektuelli

Ensimmäisenä opiskeluvuonna yliopistolla ihmettelin, kun jotkut opiskelijat "opettivat" luennoilla opettajia. Noin kaksi viikkoa kuvittelin heidän olevan opintojen loppuvaiheessa ja kykenevän siksi oikein peruskursseilla kommentoimaan luentojen sisältöä. Sitten tajusin, että tyypit eivät tienneet asioista yhtään itseäni enempää. He halusivat päteä ja tuoda itseään esiin - "ollaan sentään yliopisto-opiskelijoita ja silloin täytyy alkaa heti tärkeillä". Kuukauden opiskeltuani huomasin, että nämä kommentoijat kuvittelivat aivan vilpittömästi kommenttiensa olevan muiden opiskelijoiden ja luennoitsijoiden silmissä älykkäitä.

http://www.city.fi/yhteisot/blogit/mikkosalasuo/122623/

-----------

Harmin paikka Kokoomuksen kannalta,mutta onhan Persuillakin omat "häirikkönsä", näyttää  löytyvän vähän joka puolueesta.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #458 : 12.11.2012 07:21:59 »
Edelleenkin hiljaisuus vallitsee täällä.On sentään Kropsu ja Espen ehtineet käymään.Paljonhan Kropsulla on tuota jälkipolvea.Minulla on vain kaksi lasta ja kaksi lastenlasta jotka ovat 10v ja 14v.

Tuosta nuoresta kokoomuslaisesta mistä Espenkin on kirjoittanut katsoin jonkun haastattelun telkkarista.Kaikkea hänen päähänsä on pälkähtänytkin esittää ja kirjoittaa. Törkeää tuo on minunkin mielestäni.Nytkin kuuluvat puhuvan siitä tuossa aamulähetyksessä telkkarissa.

Eilen täällä ei satanutkaan ollenkaan.Nyt yöllä satoi mutta aamun koittaessa näyttää lakanneen.Kostean näköistä kyllä on ja lämpöäkin 6 astetta.Isänpäivä meni hyvin ja kakkua käytiin ulkona vähän sulattelemassa.

Ei muuta kuin hyvää alkavaa viikkoa!


kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #459 : 12.11.2012 08:42:44 »
Jospa minakin taas aamunavaukeseen sanaiseni sepustaisin.
Kyllä Annuska jälkikasvua minulla on vaikka muille jakaa, vaikka en kyllä
niin oo koskaan ajatellut tekeväni. Itse kyllä olin sodanvaikutuksesta jaettavana.
Me ihmiskunta olemme semmottia mukavia että järjestelemme toistemme asioita,
tarkoittaen joko hyvää tietemme tai tietämättämme.
Eikai tuo "nuori älykkö- Saulikaan pahaa kenellekään haluu,,päinvastoin .
lajitellaanhan viljakin että saadaan elinkelpoista siementä.
Onkin herkullinen aihe käsiteltäväksi täällä meidänkin foorumilla,,kun ei ajatela
asiaa lyhytnäköisesti.. :) :) :) :o

espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #460 : 12.11.2012 09:17:36 »
 Toisaaltaan, jos ajatellaan asian sisältämää viestiä, niin se on aivan sama kuin oli Hitlerillä aikoinaan, rodunjalostus.

 Tietysti ajattelemattomasti laukaistu.  Kun olin itse nuori, niin tuollaisesta sanottiin, että osaapa olla näsäviisas, omasta mielestäni sanoisin, että pyrkii Jupiksi.

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #461 : 13.11.2012 10:27:37 »
Mukavaa aurinkoista päivää!

Niinhän se on että noita "sammakoita" päästelee yksi jos toinenkin. En ole tässä tapauksessa nähnyt sitä paljon käytettyä selitystä että on tahallaan otettu kärkevästi kantaa että syntyisi keskustelua. Eikös hän nyt eronnut omasta aloitteestaan vai suositeltiinko sitä kulissien takana.

Täällä on säät vaihdelleet laidasta toiseen. Ensin oli lunta, sitten satoi eilisen päivän. Nyt on aivan kesäkeli kuin lunta ei olisi ollutkaan. Aurinko paistanut heleästi koko aamun, tuulee kovaa.

Kylätien hoidossakaan ei ole päätä ei häntää. Rahaa kuluu ja onhan sillä työllistävä vaikutus. Oli 10 senttiä lunta ja oikein hyvä keli tiellä, se aurattiin pois. Tie oli kuin kuravelliä. Tuli taas 10 senttiä lunta ja se aurattiin. Alkoi sataa vettä ja tietä hiekoitettiin eilen muka liukkauden takia ja nyt tie on taas kuravelliä.



« Viimeksi muokattu: 13.11.2012 10:34:23 kirjoittanut ainuli »
Opissa se on variksenpoika tuulessa

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #462 : 13.11.2012 15:23:28 »
En ole tässä tapauksessa nähnyt sitä paljon käytettyä selitystä että on tahallaan otettu kärkevästi kantaa että syntyisi keskustelua.

Kylätien hoidossakaan ei ole päätä ei häntää. Rahaa kuluu ja onhan sillä työllistävä vaikutus. Oli 10 senttiä lunta ja oikein hyvä keli tiellä, se aurattiin pois. Tie oli kuin kuravelliä. Tuli taas 10 senttiä lunta ja se aurattiin. Alkoi sataa vettä ja tietä hiekoitettiin eilen muka liukkauden takia ja nyt tie on taas kuravelliä.



Päivä oli todella aurinkoinen. Meillä ei ole ollut paljonkaan lunta, mutta vettä on satanut enemmän kuin tarpeeksi.
Teillä sentään hoidetaan kylätietä. Meillä soratien osuus on jatkuvasti huonossa kunnossa. Tulisi talvi ja lunta, silloin kuopat tasoittuvat. Aurataankin joskus  ::) Minulla on neliveto autossa, jotta pääsen ison tien varteen huonollakin kelillä. (Pakko täällä ei olisi asua, mutta kun tuli lähdettyä niin kärsitään sitten. Ja nautitaan vastapainoksi luonnonrauhasta.)

En minäkään osannut pahoittaa mieltäni Saul Schubakin mielipiteestä. Nuoret ovat radikaaleja. Ainakin itse muistan ärsyttäneeni ihan tahallani silloin kun halusin kärjistää. Saattaa vanhasta muistista mennä vieläkin ...
Koska Schubak on itse juutalaistaustainen, on vaikea uskoa että hänellä oli natsien ajatuksia heikommasta aineksesta.
Erosi tai kehotettiin eroamaan? Pääasia, ettei painettu villaisella ja sanottu vitsi vitsi kuten joillakin on ollut tapana selitellä sammakoita.

Kiva kun kirjoitit. On ollut hiljaista lupaavan alun jälkeen.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #463 : 13.11.2012 18:23:49 »
Onhan täällä Ainuli ja Justiina käynyt tänään.Aurinkoinen oli päivä täälläkin.Luntahan ei ole meillä yhtään.Minulla ei ole ihan samanlaisia tieongelmia kuin heillä kun on lähinnä asfalttiteitä.Paikoin on laatoitus.Nytkin kun lenkillä oltiin niin kävelytiet olivat kuivia.Joskus kun mennään sivuteitä pitkin niin voi olla hiekkateitä ja kuraakin jossain kohtaa.

Päivä meni mukavasti.Kaupassa ja Apteekissa käväisin.Seurustelemassa tuolla kahvilassa olin yksin kun miehellä on taas vatsansa kanssa ongelmia.Siskollakin käväisin.Käsityötäkin tein ja aloitin kuudetta korttikuvaa.Ruokaa tietysti tein ja lenkkeilin kaverin kanssa.

Katselin päivällä parvekkeelta kun iso kuusikin tuohon lähelle laitettiin.Valoja eivät vielä laittaneet.Joka vuosi siinä on joulukuusi ollut niin kauan kuin muistan.Kyllä se vaan joulu lähestyy huimaa vauhtia.Kohta alkaa joulukonsertitkin.Päivän lehdessä oli Laura Voutilaisen joulukonsertti-ilmoitus.Liput 29 euroa.En raaski mennä kylläkään.On vielä keskustassa ja tulisi bussimaksukin päälle. Tässä kirkossamme on Eino Grönin joulukonsertti joulukuun puolella.Siihen voisi ajatella kenties menevänsä ellei ole huikeat lipun hinnat.Saa nyt nähdä kun tulee ajankohtaiseksi tai sitten menee vain kauneimpiin joululauluihin.Adventtinakin on kyllä kirkossa perinteinen paikallisen mieskuoron konsertti.Siinäkin olen toisinaan käynyt.

Mutta nyt on mentävä muuta touhuamaan eikä miettiä konsertteja.Vaikka kivahan se olisi joskus jossain konsertissa käydä edes jouluna.
Hyvää loppuiltaa!

           

espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #464 : 13.11.2012 19:09:24 »
 Tässä meidänkin editse menee asfalttitie, sekä pyörätie. Nyt on vaan ongelma se, että kun putsaan ja kolaan portinreiän puhtaaksi lumesta, niin eikös se aura-auto tule ja ajaa taas lumivallin siihen eteen.

Näin kävi ainakin viime talvena tämän tästä. Ajelee vielä kahteen kertaan, ensin sen autotien ja sitten pyörätien ja aina on iso kinos portilla.
Joskus aiemmin osasivat työntä lumet pois myös porttien kohdalla. En ole varma, että on hommat ulkoistettu niin, että on kova kiirus ja äkkiä vaan painetaan tukka putkella.

Meillä on vielä ylämäkeä, kun ajetaan pihaan, olen varustautunut soralla, jos tulee taas jäisiä kelejä. toivonkin mahdollisimman lumetonta talvea.
Joskus oli monta talvea sellaista, että lumikolaa ei täytynyt edes ottaa esiin.?