Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkka  (Luettu 985554 kertaa)

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #420 : 03.11.2012 18:33:16 »
Tulin taas katselemaan.Justiinalle terveiset että minäkin olen nähnyt ainakin uutisissa niitä Malmin "kutojamummojen" käsitöitä ja upeita olivat.Siinä sanottiin että nämä mummot luovat turvallisuuttakin siellä ollessaan.Uskaltaa vanhempikin ihminen siellä kulkea.Heillä on varmaan hyvä porukkahenkikin.Hyvähän se on että mummotkin joskus tekevät jotain tavallisuudesta poikkeavaa.Julkisuuteen ovat ainakin päässeet käsitöitä tehdessään.Mitähän vaarit keksisivät vastaavaa tai muuta "repäisevää".Vai onko joskus ollut mitään vaarien keksimää ja tekemää outoa juttua.Voisihan sinne mummojen joukkoon kyllä hekin mennä koska on miehiäkin jotka neuloo ja virkkaa.

Minäkin tein korttikuvan miltei loppuun.Kahta väriä siihen enää tulee ja nekin on taivasta.Olisin kai saanutkin sen loppuun mutta sisko tässä oli miehineen.Kahvit keitin ja laitoin lyhdynkin parvekkeelle ja siihen kynttilän palamaan.Vettä on satanut täällä koko päivän.Ruokaa tein myös tässä välillä.Nyt on jo ihan pimeää ulkona.Ei tähän ikkunaan loista kuin katuvalot ja torninosturista loistaa isoin valokirjaimin Evälahti Oy.Meitä se ei ole häirinnyt mutta yläkerran mummo vaihtoi paksummat verhot kun se loisti hänelle suoraan ikkunasta.Väitti sen häiritsevän häntä iltaisin ja öisin.Rakentavat lasten päiväkotia tuonne jonkun matkan päähän.

Eipä tässä nyt muuta kuin hyvää loppuiltaa!

kissankello

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #421 : 04.11.2012 05:23:29 »
Hyvää huomenta ja hyvää sunnuntaita!

Lukekaapa hyvät ystävät tuosta Positiivarien linkistä, Aamun ajatuksista, juttu HYMYSTÄ  :)
Puheenvuoro Oskarille. Pentti Oskari Kangas kertoo tärkeää asiaa.

Onnistuukohan tämä linkki??

http://www.emaileri.fi/g/l/65950/0/0/353/133/0
onnistui se

Muistetaan mekin hymyillä! Vastaantulija saattaa ilahtua ystävällisestä hymystäsi  :)

« Viimeksi muokattu: 06.11.2012 02:21:40 kirjoittanut kissankello »

kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #422 : 04.11.2012 07:42:20 »
"
Tulin taas katselemaan.Justiinalle terveiset että minäkin olen nähnyt ainakin uutisissa niitä Malmin "kutojamummojen" käsitöitä ja upeita olivat.Siinä sanottiin että nämä mummot luovat turvallisuuttakin siellä ollessaan.Uskaltaa vanhempikin ihminen siellä kulkea.Heillä on varmaan hyvä porukkahenkikin.Hyvähän se on että mummotkin joskus tekevät jotain tavallisuudesta poikkeavaa.Julkisuuteen ovat ainakin päässeet käsitöitä tehdessään.Mitähän vaarit keksisivät vastaavaa tai muuta "repäisevää".Vai onko joskus ollut mitään vaarien keksimää ja tekemää outoa juttua.Voisihan sinne mummojen joukkoon kyllä hekin mennä koska on miehiäkin jotka neuloo ja virkkaa."

Minäkin tein korttikuvan miltei loppuun.Kahta väriä siihen enää tulee ja nekin on taivasta.Olisin kai saanutkin sen loppuun mutta sisko tässä oli miehineen.Kahvit keitin ja laitoin lyhdynkin parvekkeelle ja siihen kynttilän palamaan.Vettä on satanut täällä koko päivän.Ruokaa tein myös tässä välillä.Nyt on jo ihan pimeää ulkona.Ei tähän ikkunaan loista kuin katuvalot ja torninosturista loistaa isoin valokirjaimin Evälahti Oy.Meitä se ei ole häirinnyt mutta yläkerran mummo vaihtoi paksummat verhot kun se loisti hänelle suoraan ikkunasta.Väitti sen häiritsevän häntä iltaisin ja öisin.Rakentavat lasten päiväkotia tuonne jonkun matkan päähän.

Eipä tässä nyt muuta kuin hyvää loppuiltaa!

Noita "Kutojamummoja on aikomukseni lainata, mut´en tiedä miten lainaantuu.
Sitä vaan koitan sanoo että tottahan siellä vaarelllakin paikka olisi.
Taas kun sitä joulun hössötystäkin aletaan niin, kädentaidolliset papat
vaan mukaan veistelemään Tuomaan ristejä, joululintuja ja muutakin
vanhanaikaista, varmasti kaupaksi kävisi. olisivat samalla mummojen
turvana puukko laillisesti esillä.

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #423 : 04.11.2012 08:57:46 »
Huomenta nurkkalaisille!

Ajattelin ensin kirjoittaa Kekri, mutta en ollut siitä varma. Katsoin Wikipediasta joten ehkä se on oikein. Muistan kun kotona puhuttiin Kekristä tai Keyristä. Näille aikoihin se näyttäisi ajoittuvan. On kamalaa kun ei tuollaista asiaa enää muista.

On satanut vettä ja kaikki entiset lumet ovat menneet menojaan. Saa nähdä koska se osaa talveksi ruveta. Tuleeko Liisan liukkaat ja Kaisan kaljamat. Kyllähän ne monena syksynä on olleet tähän aikaan. Tiet ovat menneet huonoon kuntoon näiden jatkuvien sateiden vuoksi. Ovat kuin liejulammikoita ja pahimmillaan kynnöspeltoa. Olisi tänään hirvipaistikin kylätalolla mutta ei viitsi lähteä tuon tien takia sinne ajamaan.

Olisi pitänyt lähteä ajamaan Pohjanmaalle. Äidin mies on joutunut sydänvaivojen takia sairaalaan. Yleiskunto on kuulemma niin huono että ei pystytä vielä mitään toimenpiteitä tekemään. Äiti on yksin kotona koska ei suostu lähtemään intervallihoitoon. Oli sanonut hoitajille että soittaa minulle että kyllä minä tulen häntä hoitamaan. Jouduin kyllä sanomaan ihan tiukkaan että en voi sinne lähteä. Nyt Äiti on yöt yksinään ja sehän huolettaa. Jos vaikka kaatuu lattialle eikä pääse ylös. Onhan se turvapuhelin olemassa mutta ei Äiti sitä pidä ranteessa. Koskahan oppisin että asiat eivät ole minun syytäni ja pääsemään eroon tästä syyllisyydentunteesta joka painaa sydänalassa kuin iso kivi. En vain nyt pysty tästä lähtemään sinne viikkokausiksi olemaan. Kun hoitaja soitti toissapäivänä, kuulin kun äiti kysyi että koska minä sinne menen.

Hyvää sunnuntaita toivottelen!



Opissa se on variksenpoika tuulessa

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #424 : 04.11.2012 09:29:00 »
  Eilen juuri puhuivat telkkarissa että Kekri ja nyt tämä Halloveen liittyvät jotenkin yhteen.
 Ennen vanhaan talojen palkolliset saivat vapaansa vasta näin myöhään syksyllä kun oli kaikki ulkotyöt talossa tehty.
 Oli varmaan se niinsanottu ..kesäloma...
Tämä kurpitsa-juhla on tullut meillekin nähtävästi tuolta rapakon takaa.
Sain kuvia sähköpostin kautta kun kaksivuotias lapsenlapseni oli puettu merirosvoksi päiväkodin halloveeni juhlaan
ja niitä koristeltuja kurpitsoita oli joka puolella.

Ei ole nyt helppoa Ainulillakaan..
 Eikös nyt pitäisi voida saada hoitoa tarvitsevat vanhemmat lähemmäksi esim.palvelutaloon.
voisi käydä useammin heitä katsomassa ja ei olisi ainainen huoli miten siellä kaukana vanha äiti pärjää.

Kälyni isä jäi yksin jossakin Juuan perukoilla.Hän sai vaarille hoitopaikan Hankoon lähelleen.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #425 : 04.11.2012 09:47:10 »
Asiasta toiseen.huomasin tuon Kropsun ehdottelun noista tuomaan risteistä.
 Voisit sellaisen minulle veistellä aikasi kuluksi.
 joskus ostin sellaisen jostakin myyjäisistä mutta on jo niin reissussa rähjääntynyt että uusi olisi tarpeen.

 Muistaako enää kukaan näitä DISKOJUKKIA. Jäivätkö ne tämän karaoke-villityksen jalkoihin.
Meillä täällä savossa vielä sellainen löytyi.
DJ-NIDE ,60v  MIES,soitellut levyjä monta vuosikymmentä ja nyt pitää haikeana lopetus karkeloitaan.
tuli siellä mieleen että vieläköhän Kropsu-vaarin jalka alkaisi vipattaa moisessa menossa.
Oli kyllä meitä rokkaajia tupa täynnä...Musiikki Elviksestä aina Hurriganeisiin...



kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #426 : 04.11.2012 16:41:43 »
Voisin mä anniliisa sulle sen Tuomaksenristin veistellä kun tulis alettua,
saamaan Inspiratiorallaa.
Ei kai se kyllä niin kaksinen saattaisi olla mutta oon mä semmotten joskus
väkertänyt..
Tuo tanssinjytkekin vois vielä onnistua,,jos ny ei kuitenkaan nin kovin hätäsiä..
Nääs kun polkkaakaan en kunnolla taitanut, kun hyppäsin niin korkealle etten ehtinyt
alas siks kun taas oli uudelleen hypättävä..
Niitä hittaita kyllä olin kova meneen ennenmuinoin, joskus jäin vallan nuokkumaankin
hämärimpään lavan nurkkaan..
Yleensä daami kyllä mainitsi et "mennääks taas, jos joku muukin haluis minua hakee ennen
viimosta valssia"

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #427 : 04.11.2012 18:39:22 »
Iltaa pulisijat!

Onhan täällä Kropsulla hyvä idea mitä papat voisi tehdä kun on joulukin pian edessä.Lupaa vielä veistellä Anniliisalle Tuomaanristin kunhan saa inspiraation.Se kyllä voi viedä vähän aikaa. Ja tanssista puheenollen kohta tulee tämä tanssikilpailu telkkarista.Kai Kropsu osaa yhtä hyvin tanssia kuin tämä Risto-Mattikin.

Minäkin väkersin korttikuvaa tässä päivän mittaan.Yksi on valmis ja toinen menossa.Lenkillä käytiin nyt neljältä ja sumuista oli. Melko hyvä sää kuitenkin ollut tänään.

Ainulilla on huolia äitinsä vuoksi.Parempi olisi ollut jos hän olisi lähtenyt sinne hoitoon.Sinäkin olisit rauhallisemmalla mielellä.Nyt stressaat sen vuoksi.Ajatuksiin se asia kuitenkin tunkee väkisin niin yöllä kuin päivälläkin.Ainakin uskon niin käyvän.

Nyt on  mentävä ja katsottava sitten tanssitkin noin puolen tunnin päästä.

Mukavaa iltaa!

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #428 : 04.11.2012 20:31:01 »
  Kiitos kiitos,sinulle Kropsu.Joka minua yhtään tuntee on tietoinen että aika paljon minä näitä juttujani höystän tällä savolaisella huumorilla. Niin että ei sinun tosiaan tarvitse mitään tressinpoikasta kehitellä sitä inspriraatiota ootellessa.
 Enemmän tämä toive oli sellaista pientä herättelyä jutun juureen.
Ja mitä taas tuohon tanssitaitoon tulee niin tärkeintä siinä on minun mielestä se liikunnan ilo.
Rirtomatti on niin söpö ja hellyttävä,minun suosikki koko kilvassa.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #429 : 05.11.2012 07:01:09 »
No nyt ne Anniliisa pudottivat mokomat sen Risto-Matin.Minustakin hän oli jotenkin hellyttävä siinä kisassa ja teki sen mielenkiintoiseksi.
Luulisi olevan vaikea oppia kaikenlaiset askeleet noin lyhyessä ajassa.Minun päähäni ne ei ainakaan menisi eikä jalatkaan varmaan toimisi niinkuin pitäisi.Olisin varmaan kuin puupökkelö.

Aamu on poutainen ja pari astetta pakkasen puolella.Hyvä ulkoilusää näyttäisi tulevan.Etelä-Saimaa lehdessä oli nämä Rilli-kissan ennusteet tulevasta talvesta.En oikein jaksa uskoa noita kaikenlaisia ennustuksia.Onkohan tämä Sammakko-ennustaja vielä vai kuolikohan  hän jo.On sellainen muistikuva että näin kävi.Rilli-kissakin täyttää pian 16 vuotta joten vanha on sekin jo.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
« Viimeksi muokattu: 05.11.2012 07:09:38 kirjoittanut Annuska »

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #430 : 05.11.2012 08:22:21 »
Haloo, haloo, Anniliisa ja Annuska!  :)

" Tanssii tähtien kanssa " on tanssikisa, ei " söpöin suomalainen mies "-kisa. Toki nämä kankikaikkoset ja ristomatit tekevät siitä hupaisan aluksi, mutta ei voittoon saakka, ei.

 Olen kai joka vuosi tehnyt aloituksen tästä ohjelmasta ja saanut aikaan mukavaa tunteiden kuumenemista. Nyt jäi tekemättä. Joskus sanailtiin hauskasti "jäsen kolmosen" kanssa. Joku voi muistaakin. Hän kysyi: " Mikä ihmeen Vappu Pimiä?"

Mutta onhan se niin, kuin Kropsu tuolla jossain sanoi. Äänestetään kyllä kaikenmailman telkkuohjelmissa, mutta kun on kysymys oman kunnan asioista niin ollaan hiljaa.

Äänestin kyllä kuntavaaleissa, mutta äänestän myös tanssiohjelmassa. Suosikkini on mies ja söpökin, mutta osaa myös tanssia!  ;)

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #431 : 05.11.2012 18:41:42 »
Eipä ole käynyt kuin Pumpuli aamulla minun jälkeeni.Tuosta tanssikisasta vielä.Minä en äänestänyt ollenkaan  vaan katselin muuten vain.Ihmeen kauan siellä tämä Risto-Matti olikin.Kai hänellä oli laaja ihailijakaarti äänestämässä.Ihmettelin kyllä minäkin kun tanssitaitoisempia pareja tipahteli.Täytyy kyllä myöntää ettei se nyt ihan oikein mennyt kun kilpailusta piti olla kyse eikä viihdytyksestä.

Sinä Pumpuli olet ollut kauan täällä koska olet kuumennellut ihmisten tunteita aikaisemmin.Hyvä että olet saanut vähän vipinää tänne ainakin jossain vaiheessa.Nytkin on ollut tänään hiljaista ainakin täällä Pulinanurkassa.En kyllä minäkään tänne päivällä katsellut ollenkaan.Päivä meni seurustellessa,käsityötä tehden ja lenkkeillessä.Kotihommat tietysti myös.

Huomiseksi on luvattu tosi kurjaa säätä joten oli otettava tästä päivästä kaikki irti.



Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #432 : 05.11.2012 19:28:07 »
Katsoin eilen ensimmäisen kerran Tanssii tähtien kanssa-ohjelmaa. Netin kautta puolen yön maissa. Tokin uutisten kautta oli tiedossa mm. "Armin pojan" kisassa pysyminen ja eilinen putoaminen. Kokonaisuutena kaunista katseltavaa nuo tanssiesitykset. Ja tuomareiden kommentit, useimmiten naulan kantaan!

Ja asut. Kantajiensa mukaisia ja tanssittavaan musiikkiin sovitettuja. Keskisuomalainen Eeva Kähärä, joka on tanssikilpailuasuja ommellut vuosikymmenet, on yksi puvustamon vastuuhenkilöistä.

Lukaisemassa olen minäkin täällä käynyt, mutta ajan puutteen vuoksi on vain lukaisuksi jäänyt. Mukava kuitenkin, että täällä tarinoidaan.

Luipasivat huomiseksi lumipyryäkin, mutta maantielle taas pitää lähteä. Onneksi vain sadan kilometrin säteellä. Ja kelin mukaan pitää yrittää mennä.




Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #433 : 06.11.2012 08:05:28 »
 Viihdettähän tämä on,koko tanssikilpa.
Kun yritin arvailla tuota Pumpulin tanssija-miestä niin muistui mieleeni vanha juttu.
Silloin kauan sitten nuoruudessa oli sellainen hyvä tanssija-poika.
Kun hän tuli niin kyseli..tytöt,tanssitteko trumpaa,,sambaa,tzazatzaa.
Ja se oli sitten menoa,sivuaskelluksin ja taivutuksin.
Ei nurkkia siinä nuohailtu niinkuin Kropsu on tehnyt....
Pieni huhu kiersi että on niitä miehiä joista ei silloin puhuttu....

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #434 : 06.11.2012 18:07:24 »
Tulipa oltua sisällä koko päivä.Ainoastaan kaupassa käväisin.Mieskään ei ollut innostunut lähtemään rollaattorin  kanssa ulos. Oli sen verran märkää ja sohjoista ja taivaalta tuli lisää räntää aina välillä tai vettä.Korttihomma kylllä edistyi vähän nopeammin tänään.Paistoin minä äsken kinkkupasteijoita niitä kaupan valmiita pakasteita mitä ei tarvitse kuin paistaa.Harvoin niitä ostan mutta nyt ajattelin jospa otan tuosta vaihteeksi noitakin pussin.En ole vielä maistanut miltä ne maistuu kun ovat vielä pellillä liinan alla.

Kun oli puhe tanssikilpailusta niin oletteko katsonut näitä maajusseja.En ole aina katsonut mutta eilen tuli katsottua.En ole siitä oikein mitään mieltä.Itse en kyllä kuitenkaan menisi siihen touhuun.

No eipä tässä muuta kuin hyvää illan jatkoa!