Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkka  (Luettu 986116 kertaa)

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #390 : 31.10.2012 08:37:20 »
Huomenta!

Lunta sataa hiljalleen. Kaunista on. Lintulaudalla käy melkoinen huiske. Kerran päivässä on lisättävä siemeniä vaikka on useampi lintulauta. Oravat eivät uskalla tulla lintulaudalle kissojen ja Caron takia. Ikkunasta näen kun juosta vilistävät isoissa kuusissa jotka ovat tässä lähellä. Muutaman kerran olen huomannut kun tulevat tämän ikkunan vuorilaudan päälle ja eivät uskalla sitten pois kun Caro haukkuu maassa.

Varmaan pitää ottaa lumikola ja lähteä ainakin puunajopolut lapioimaan puhtaiksi.

Hyvää keskiviikkopäivää toivotan!

« Viimeksi muokattu: 31.10.2012 08:50:25 kirjoittanut ainuli »
Opissa se on variksenpoika tuulessa

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #391 : 31.10.2012 17:20:49 »
Ja hei vain Hemuli, sinullakin on mielestäni semmoinen kasveihin viittaava kiva nimmari, eikös siellä Muumeissa ollut symppis Hemuli joka tutkiskeli kasveja.

Heips Kissankello sinullekin, kiva kun olet liittynyt joukkoon.
Juu, ihan hyvin kuvaa muumien Hemuli mua, olen sellainen nokka maassa kulkija ja kukkien kuvaaja.
Linnut ovat toinen kiinnostuksen kohde,  tahtoo vain jäädä ruokintapaikan lintujen tarkkailuun,
eivät pahukset oikein pysy paikallaan, että saisi kuvattua.

Ei muuta kuin kirjoitellaan!
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #392 : 31.10.2012 19:10:12 »
Terveiset vaan kaikille!Hemulikin on ehtinyt kirjoittelemaan.Teetkö kuinka ahkeraan niitä käsitöitä? Minä olen yrittänyt ahertaa aina kun aika antaa myöten.Nuo kotityöt,seurustelu ja lenkkeily tahtoo viedä tuota aikaa liikaakin.Ja tuo on kurjaa kun pimeys tahtoo tulla niin pian eikää lampun valo ole niin hyvä kuin päivänvalo.

Luntakin oli yöllä satanut ja yrittää nytkin hiukan välillä sadella.Päivä oli kyllä poutainen ja parempi sää kuin eilen koska kylmä tuuli puuttui.

Linnuista on ollut puhetta.Kerrostalossa on siitä huono kun ei voi lintulautoja tarkkailla.On vain tyydyttävä muuten niitä katselemaan.
Toissailtana kävin parvekkeella ja ihmettelin mitä nyt tapahtuu kun pojat huuteli jossain jotain.No sitten tulikin Kettu juosten ja meni koulun taakse aika vauhtia ja pojat juoksi Ketun perässä.Ajattelin ettette kyllä sitä juosten kiinni saa.Tässä on Kettu ollut jo useamman vuoden ja aina välillä joku mainitsee nähneensä.Kerran se kulki tuota kävelytietä ja töllisteli tuossa parvekkeemme edessä aikansa ja jatkoi sitten matkaa.Oravia ja pupujusseja näkee kyllä useammin.Yhtä asiaa kyllä tänä kesänä ja syksynä olen ihmetellyt.En nimittäin ole nähnyt yhtään Siiliä.Missä mahtavat olla vai eikö vain ole osunut minun kohdalleni.Kai te toiset olette sentään nähneet.

Hyvää keskiviikko-iltaa kaikille!



kissankello

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #393 : 01.11.2012 05:01:55 »
Hyvää huomenta hyvät palstalaiset!

Kiitos, kiitos, Hemuli! Tuonne sinun aloittamaasi "Ensimmäinen tilisi"-ketjuun laitoin pikku viestin. Katsoin siitä, että harrastat myös sukankutomista. Samoin minäkin, se on niin mukavaa ja rentouttavaa puuhaa. Yhteen aikaan oli oikein sellainen vimma kutoa sukkia! Tänä syksynä ei kyllä ole valmistunut ensimmäistäkään paria. Samaten tänne palstoille ei oikein ehdi syventymään... on nyt juuri muuta elämänmenooni liittyvää asiaa mielen päällä pohdittavana.... yritän kuitenkin pikkuisen olla täällä mukana.

Annuskan ristipistoja olen kans kokeillut, mutta sukankudin on vienyt voiton! Siileistä puheenollen, en ole tainnut kyllä nyt nähdäkään... kun kysyit. Kettu juoksi pihan yli, olikohan kesällä, ja toisen kerran näin Ketun pari vuotta sitten lenkkipolulla metsän vieressä. Kova vauhti silläkin oli! Pupuset ja Oravat ovat melko viikottainen näky, no ehkä hiukan harvemmin, sanoisko kuukausittain näkee :)
« Viimeksi muokattu: 01.11.2012 05:07:36 kirjoittanut kissankello »

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #394 : 01.11.2012 07:16:51 »
Huomenta vaan!

Aikaisin on Kissankellokin herännyt.Hyvinhän olet tänne sopeutunut muiden joukkoon.Minä tässä odottelen päivän valkenemista.Ei ole yöllä ollut pakkastakaan.Lämpöä on asteen verran ja poutaa.Aamukahvit on juotu jo ennen kuutta ja sanomalehtikin luettu.
Saa nähdä onko siellä teillä liukasta kun on lämpimän puolella.Varovainen on kuitenkin oltava.Kyllä minä jo eilen toin liukuesteetkin varastosta valmiiksi.

Päivän ohjelmaa en vielä niin tarkkaan tiedä.Tuosta lähikaupasta voisi käydä kahvia hakemassa kun näkyy olevan Juhla-mokka tarjouksessa tänään ja huomenna.Pyhäinpäivänäkin näkyy olevan kauppa auki.

Mukavaa päivää!






ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #395 : 01.11.2012 08:16:30 »
Huomenta Nurkkaan!

Mukava kun Annuskakin ja Kissankello ehti Hemulin lisäksi kirjoittelemaan. Tulee aina katsotuksi tänne ja on vähän pettymys kun ei päiväkausiin kukaan käy. Miettii mielessään onko teillä kaikki asiat kunnossa jos ei useampaan päivään näy. Hyvä että kaikki ovart terveinä päässeet uuteen päivään.

Kävin laittamassa auton piuhaan ja lähden puoli kymmenen maissa ajamaan "varamummin" virkaa hoitamaan. On varmasti liukasta koska on lämpimän puolella. Ainakin nämä sivutiet, isoja teitä on varmaan suolattu. Kyllä täällä eilen aurakin kävi.

Mukava se on luontoa ja eläimiä seurata. Kaikenlaisia outojakin asioita näkee. Tässä lähellä asustelee majava. Se on padonnut koko puron niin että vesi on noussut tielle ja isoille alueille metsään. Firman miehet purkavat padot ja ovat yrittäneet varmaan ampuakin niitä. Nyt se on siirtynyt järvelle yhteen saareen. En ole käynyt tutkimassa millaisen pesän se on sinne saanut aikaiseksi. Näen että se liikkuu kaislikon läpi ja hakee lumpeen juuria ja haapoja ruokavarastoonsa. Monta haapaa on kaatanut puron varrelta. Olen niitä pätkinyt että on helpompi kuljetella ja käydä syömässä. Täytyy sanoa että melkoiset työkalut ne hampaat on ja taitava on rakentamaan.

Kettuja näkee usein, samoin oravia. Siilejä en ole täällä koskaan nähnyt. Supikoiria näkee myös usein. Samoin mäyriä. Järvellä asuu myös saukko ja villiminkkejä. Käyvät katiskasta kalat hakemassa. Särkevät huonommat katiskat. Ei kannata tänne rannan puolelle niitä edes jättää, pitää viedä karikoille keskemmälle järveä.

Oikein hyvää päivää toivottelen!
Opissa se on variksenpoika tuulessa

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #396 : 01.11.2012 10:28:12 »
Hepskukkuu!

Hiukan huuli pyöreänä tässä katselin viime yön kävijämäärää.
Näyttäisi yöllä kahden aikoihin olleen 34 lukijaa! Taitaa nyt tilastot liioitella, eihän se voi pitää paikkaansa.
Vai voiko? Uskomattomalta se kuitenkin tuntuu.  ::)
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #397 : 01.11.2012 11:24:46 »
Hepskukkuu!

Hiukan huuli pyöreänä tässä katselin viime yön kävijämäärää.
Näyttäisi yöllä kahden aikoihin olleen 34 lukijaa! Taitaa nyt tilastot liioitella, eihän se voi pitää paikkaansa.
Vai voiko? Uskomattomalta se kuitenkin tuntuu.  ::)

Tervehdys,
katsoin samaa ihmettä. Veikkaanpa, että yöllä on ollut jokin hyökkäys roskapostittajilta. Kyberhyökkäyksestä ei sentään liene kyse palstan kohderyhmän huomioiden. ;D
Aikaisemmin ennen palstauudistusta täällä oli roskapostittajia pimein pilvin. Vähän huolestuttaa, saako täältä viruksia linkkien ja kuvien mukana.

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #398 : 01.11.2012 11:36:29 »
Eipä tullut mieleen mitkään roskapostittajat. Jos niin on, niin onko sitten jo ylläpito aikaisin siivonnut foorumin,
kun ei ole mitään näkynyt ei kuulunut?

Ei ainakaan meidän valokuvista tule mitään viruksia, tiedä sitten mitä muissa on.
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #399 : 01.11.2012 12:03:44 »
En ole koskaan saanut miltään Foorumeilta mitään viruksia.

Onko sitten omassa koneessani hyvä suojaus. Joskus on tullut ilmoitus näytölle, että suojaukseni on poistanut jonkun viruksen, mutta ei koskaan silloin, kun olen ollut foorumilla.

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #400 : 01.11.2012 12:05:21 »
Täällä on varmaan ollut yölliset bileet, niinkuin joskus ennenvanhaan tuolla chatin puolella. Oli niin hauskaa, että nauraa hohotin yksin kotona. Jos joku olisi katsonut ikkunasta, olisi luullut, että olen ihan lopullisesti seonnut! Seuraavana aamuna sitten kommentoinkin, että miten voi ihmiset eri puolilla Suomea ja ehkä ulkomaillakin pitää niin hauskaa keskenään. Näkemättä toisiaan.  ;D

Aikoihin en ole chatissa käynyt. Pitänee kurkata.  ::)

espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #401 : 01.11.2012 12:16:53 »
Olen silloin tällöin poikennut chattiin. Tuntuu olevan aika virkeä paikka. Siellä on suurin osa sellaista väkeä, jotka eivät kirjoittele Foorumin puolelle kovin usein, jotkut eivät koskaan.

Se tuntuu hieman erikoiselta.

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #402 : 01.11.2012 15:26:38 »
Hei,
kävijämäärästä tuli vielä mieleen se, että foorumin nimi Golden Age on helppo saada hakusanaksi missä tahansa englantia puhuvassa maassa. Roskapostaajat osuvat tänne sukkelaan. Joskus aiemmin tuli venäjänkielisiä viestejä ja englanniksi mainostettiin myös. Ylläpito niitä siivoili. Tosiaikuiset olisi siinä mielessä parempi nimi. Tai suora käännös Kultainen Ikä?

espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #403 : 01.11.2012 16:07:00 »
Hei,
kävijämäärästä tuli vielä mieleen se, että foorumin nimi Golden Age on helppo saada hakusanaksi missä tahansa englantia puhuvassa maassa. Roskapostaajat osuvat tänne sukkelaan. Joskus aiemmin tuli venäjänkielisiä viestejä ja englanniksi mainostettiin myös. Ylläpito niitä siivoili. Tosiaikuiset olisi siinä mielessä parempi nimi. Tai suora käännös Kultainen Ikä?

Aivan näin on asia varmaan. Olisiko se vaikea tehtävä Aarnolle, jos kaikki haluaisivat muutoksen. Toisaaltaan, jos sitä roskapostia ei tule, niin onhan se nyt komiaa, kun on oikein englanninkielinen nimi Foorumilla.

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #404 : 01.11.2012 17:49:50 »
.
Juu.
Ihmeellistä on Elo täällä.

http://www.youtube.com/watch?v=oAatbcOF93A

hämmästyttää.. ...lujasti.
.