Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkka  (Luettu 985095 kertaa)

kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #345 : 25.10.2012 20:34:49 »
Minusta kropsun esimerkissä oli:

 ,,ettää en mä tuu, vieraan ihmisen
autoon.
.ja ettet sinä voi mun autoa varastaa"..

Siinä oli kahdenlaistakin tietoa.

Mutta kun katselivat sinne ulos, siis kropsu ja parturi, niin osahan tuossa oli arvailua siitä, että mitä todellisuudessa tapahtui ja mitä puhuttiin.

Mutta melkomoista "sähläystä" kuitenkin.
 
minä oon 35% alenema kuulossa, muttaa ikkuna kun oli auki niin liikkeenharjoittaja kuuli joka sanan.
Olemme kaikki tuttuja.
Tarkennan,, Stoori kesti ainakin 15 mimuuttia, jonka aikana ko. henkilöt kävelivät,  palasivat,,ja lähtivät kotiin

kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #346 : 25.10.2012 20:40:34 »
Joo, toivottavasti ei itse tule noin dementoitumaan.

Kyllä aika pohjassa saisin olla, jos en tuntisi esim. vaimoani, tai autoani ?

Vai pohjaalla...  kasva sit vielä espen

espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #347 : 25.10.2012 21:21:53 »
Joo, toivottavasti ei itse tule noin dementoitumaan.

Kyllä aika pohjassa saisin olla, jos en tuntisi esim. vaimoani, tai autoani ?

Vai pohjaalla...  kasva sit vielä espen

Vai kasva? Henkisesti ehkä voin kasvaa, sitä kyllä epäilen, mutta fyysinen pituus kai menee alaspäin meillä eläkeläisillä.

Pohjalta ponnistaen on tullut klaarattua monenlaista 70:n vuoden aikana, ainakin itse olen tyytyväinen lopputulokseen, kuulokin on erittäin tarkka vielä, samoin näkö. Ulkonäköäni en itse lähde arvioimaan.

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #348 : 26.10.2012 05:09:32 »
Wanhaan Hyvään Aikaa ei varmaan puhuttu senparemmin dementiasta kuin Alzheimeristakaan. Sanottiin vaan, että se ja se on muistamaton.

Äitini kertoi aina, hyväntahtoisella huumorillaan, naapurin emännästä. Emäntä pistäytyi vierailulla, istui aikansa ja lähti. Tuli hetken perästä takaisin ja kysyi ovensuusta: " Oonks mää se sama ämmä, joka täsä äskön kävi."  :)

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #349 : 26.10.2012 10:08:01 »
Äitini kertoi aina, hyväntahtoisella huumorillaan, naapurin emännästä. Emäntä pistäytyi vierailulla, istui aikansa ja lähti. Tuli hetken perästä takaisin ja kysyi ovensuusta: " Oonks mää se sama ämmä, joka täsä äskön kävi."  :)

Hih! Taitaa olla perinteinen huittislainen vitsi.
Minunkin äitini kertoi aikoinaan sitä samaa juttua.
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #350 : 26.10.2012 10:49:08 »
Huomenta!

Jokos teillä päin on maa valkoinen, täällä on senverran että voi sanoa. Kyllä se on nyt uskottava että talvi ei ole kaukana. Tuskin se vielä pysyvää lunta sataa. Ei ole tullut "talven pohjia", mutta onhan se tullut lumi ennenkin vaikka ei ole ollut maa roudassa.

Tupahommille saa siirtyä, ei ulkona juuri mitään enää ole. Soutuvene pitää keikauttaa talviteloille ja tuoda moottori pois rannalta. Sitten vain odottelemaan luistelu- ja pilkkijäitä.

Mukava juttu tuo, onko ihan todenperäinen. Monesti nämä sutkaukset kiertävätkin paikasta toiseen. Onkos kukaan kuullut sellaista sanontaa jota minun Äitini käytti. "Sammakko kun onnistu mättäälle hyppäämään niin se sanoi että Keksis. Tällä tarkoitettiin esimerkiksi sitä että ennenvanhaan joku talollisen poika meni naimisiin vaikka talossa palveluksessa olleen mökintytön kanssa. Kun tämä vaimo sitten ylpistyi ja oli vähän liian mahtavaa emäntää kyläläisten mielestä, niin näin hänestä sanottiin.

Opissa se on variksenpoika tuulessa

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #351 : 26.10.2012 15:16:17 »
Valkoinen on maa ja keli todella huono. Lunta pyryttää edelleen.
Eipä ollut kaahareita eikä ohittelijoita kauppareissulla.
Tuskin tämä lumi pysyvää on, eikös sanota, että ei lehtien läpi satanut lumi pysy, vai miten se on.
Paljon kuitenkin vielä on puissa lehtiä.

- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #352 : 26.10.2012 17:19:36 »
Äitini kertoi aina, hyväntahtoisella huumorillaan, naapurin emännästä. Emäntä pistäytyi vierailulla, istui aikansa ja lähti. Tuli hetken perästä takaisin ja kysyi ovensuusta: " Oonks mää se sama ämmä, joka täsä äskön kävi."  :)

Hih! Taitaa olla perinteinen huittislainen vitsi.
Minunkin äitini kertoi aikoinaan sitä samaa juttua.
 

Vielä lisääkin sama ämmä" jatkoi;
"Onks tää se sama talo ko mä äsken täällä kävin..

espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #353 : 26.10.2012 17:54:11 »
Tässä porilaisia arkipäiväisiä sanontoja
 

 - käyk sää siäl sit yhtäkkii?

 - päivä, sanota Pori murtel.

 - pir kii ny !

 - kunei sul vaatteit o

 - se o jollaisorttii kohno (tämä jälkimmäinen sopii Late Lapista-tyyppeihin)

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #354 : 26.10.2012 18:25:37 »
.

.

 
Taas se Hirviö iskee.
Oli Pakkasasteita Mittaklasissa aamusella parvekkeella.
Ensilumi hohtoisena , viivasuorana tuiskuttaa.
Taas keekoillaan Kroppa tiivissä etu-, takanojassa kaarella pitkin Jäätiköitä. Suomi on siirtynyt Jääteihin. Kaikki yleiset ynnä salaiset Kulkuväylät ovat silkkaa Jäätä. Ei siis hiekoiteta katuja tänäkään talvena.
Pakataan kaikki omat sekä varastetut tamineet ylle. Loput Tuulenpuollelle kainaloon. Silti palellaan koko uppoinen Talvi. Vilustajainen iskee moneen otteeseen.
Valehdellaan Korvat heiluen, nenä jäässä, henki huuruten, sormet köntässä,  ripaskaa hyppien
kuinka Ihana on Suomen valkeahankinen,  timantteja kimaltava Talvi.
Juuli ynnä moni muu katkaisee jonkun raajoistaan.
Vanhan Hyvän Talven mukaan.

Miksi ei Ihmispolo voi olla kuin Kaukainen Enomiehensä Karhu. Ursus Ursus.
Pihkatappi takamukseen. Havuille kömmänäänsä syksyn tullen kömmähtää. Siis käytännössä patjaoljille omalle Seslongileen. Ei ylös noustaisi kuin Hätätapauksissa. Siitä sitten Keväällä
Pirteä  ( lue vihainen ja kiiukkuinen ) Poika heräilee.
Siitä sitten vain marjoja, vielä säästyneitä, hajeskelemaan ynnä JyväjemmariIsännän mehiläispönttöihin
Ryöväysretkeä suunittlemaan. Tilannekartoitus.
Ohi on humpsahtanut ihan huomaamatta karmea Lumi-, PakkasAika jolla tahdotaan viimeisenkin Huokumisen Ihmispolosta lopahtavan.

Voivoi.
« Viimeksi muokattu: 28.10.2012 19:14:24 kirjoittanut matleena »

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #355 : 26.10.2012 18:37:08 »
 Taitaa olla meillä täällä savossa eri ilmojen haltija.
 Ei ole vielä lunta satanut,eipä kyllä ole kaivattukaan,
Ennen vanhat sanoi että jos sataa lunta ja on vielä lehti puussa niin tulee sota.
Mutta eikös nykyään niitä sotia olekin jossakin maailman kolkassa aina menossa.

 Oli tänäänkin kaunista ja aurinkoista.Pakkasta pari astetta
Ei tarvinnut mennä kotiin kahvia keittämään sauvakävelyn  jälkeen.Nyt kun on tuo vaalihuuma menosse niin torilla oli taas
kahvin tarjoajia ja lappusten jakajia.Pitää vaan yrittää kysellä kuka kannattaa Siilinjärveä itsenäisenä.
Kun tämä oma-poika yrittää meitäkin niin kovasti viedä Kuopion velkoja maksamaan..

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #356 : 26.10.2012 18:53:52 »
Tulin myös käväisemään.Hyvät on teillä olleet jutut tuossa edellä.Päivä menikin vauhdilla.Tein vähän järjestelytöitä siltä varalta että tytär tulee lapsineen sunnuntaina.Tuossa asukastilassa käytiin kyllä kahvilla ja rupattelemassa myös.Neljältä lähdettiin lenkille ja kesken matkan alkoi lunta satamaan.Silloin vasta ne pilvet ehti tänne asti.Koko päivän oli poutaa ja lumeton maa.Vein äskettäin roskapussin ulos ja siellä jo lapset teki lumipalloja vaikkei paljon lunta vielä ollutkaan.Näkyy tuolla nyt vieläkin satavan.Käsityötä en ole tänään tehnyt yhtään.Eilen tein liian kauan ja tuli niska varsinkin oikealta puolelta kipeäksi.Nyt on vähän parempi kun on tehnyt toisenlaisia hommia.Kirjahyllyn pyyhin ja järjestin nyt lenkiltä tultuani.
Huomenna on sitten lattiat pyyhkäistävä puhtaaksi.Eihän me nyt kahdestaan kauheasti sotketa mitä nyt miehen rollaattorin pyörissä tuppaa välillä hiekkaa ja maahan pudonneita lehtiä tulemaan sisälle asti jos on kostea keli.Oikein kurakelillä olen vienyt rollaattorin kylpyhuoneeseen ja suihkuttanut siellä pyörät.Ja talvisin kun lumi takertuu niin vienyt sinne sulamaan ja kuivamaan.Kaikkea kun ei tahdo saada ulko-ovella harjan kanssa poiskaan.

Ainuli kysyi sanonnasta onko joku kuullut sellaista.En ole koskaan kuullut tai en muista ainakaan kuulleeni.

Hyvää perjantai-iltaa kaikille!

kissankello

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #357 : 27.10.2012 18:11:58 »
Hei vain kaikille täällä! Tuli jo käännettyä aikakelloa talviaikaan, ei oo sitte sen muistelemista huomenissa.
Tämä on nyt tämmönen eka viestini tälle Golden Age Foorumille. Kokeillaan kuinka tämä toimii.
« Viimeksi muokattu: 27.10.2012 23:16:40 kirjoittanut kissankello »

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #358 : 27.10.2012 18:57:57 »
Tervetuloa Kissankello! Minäkin olen aika uusi kun tulin vasta syyskuun puolivälissä tänne.Tänään oli kaunis aurinkoinen päivä täällä Etelä-Karjalassa.Hivenen oli pakkasen puolella.Lunta tänne meidän kohtaan ei eilen paljoa tullut.Sen verran että näkee luntakin sataneen.Lenkillä kun oltiin niin kävelytiet oli pääosin lumettomia.

Siivoiltua tuli tänään ja kaupassakin kävin kahteen kertaan.Täytyi varautua huomisten vieraiden tuloon.Täytyyhän sitä jotain tarjottavaa olla.Nyt olen sitten lähes kaiken tehnyt mitä aioinkin.Hyvää säätä on onneksi huomiseksi luvattu.
Tänä iltana on kädetkin rasvattava kun alkavat taas kuivumaan.Kumma kun kesällä ei tarvitse rasvailla juuri ollenkaan ja heti kun talvi alkaa tulla niin johan tulee tämä käsien kuivumisongelma.Välillä tulee itsestään haavojakin jotka on kipeitä.Minulla ainakin se on joka talvinen ongelma.Sekin on sitten harmillista kun tekee käsityötä niin lankakin takertuu helpommin kuiviin sormiin.Ainakin tuo muliinilanka tarraa helposti.
Mutta nyt menen iltakahvin keittoon ja jos viitsin niin putsaan kenties keittimenkin.

Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille!

espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #359 : 27.10.2012 19:48:06 »
Hei vain kaikille täällä! Tuli jo käännettyä aikakelloa talviaikaan, ei oo sitte sen muistelemista huomenissa.
Tämä on nyt tämmönen eka viestini tälle Golde Age Foorumille. Kokeillaan kuinka tämä toimii.

Hienosti toimii, ei muuta kuin Tervetuloa ja laittamaan ajatuksia ja arkipäivän tapahtumia esiin muille luettavaksi !