Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkka  (Luettu 985510 kertaa)

espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #315 : 19.10.2012 19:30:14 »
Annuska, nyt kun luin tuon viestisi, niin minulle jäi mielikuva, että olet masentunut. Tietenkin tämä pimeys ja märkyys lyö mielen alas, mutta älä anna sen vaikuttaa.

Itsekin olen huomannut, että olen vähän "ilmojen armoilla" siis kauniina päivinä olen iloinen, mutta ryskäpäivinä alamaissa.

Nyt näyttää sikäli hyvältä, että LUKKO johtaa Hifkiä vastaan 1-0. Saas nähdä, takkiin tulee kumminkin, jos olisin pessimisti, niin näin sanoisin, mutta odotellaan, jos tulisi kuitenkin hyviä uutisia?

kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #316 : 20.10.2012 01:53:20 »
On tästä iänikuisesta sateesta jonniinmoinen ilokin,eipä tarvii mennä haravoitsemaan vaan istahtaa lämpöisen takan viereen vuoroin käsityön tai kirjan pariin.

 Frillahuivin sain kudotuksi,nyt pitää alottaa tuubihuivi ja kirjana vuorottelee Rakel Liehun "Helene" sekä Helvi Hämäläisen "Kadotettu puutarha".

Kyllä sä Pauliina oot valoisa ,,tän perhanan räpäkän keskellä näät niitäkin  pisaroita
joita iloksi myös sanotaan. Otettava on meidän masennustaitoistenkin susta osviitta.
Itestäni kyllä on "Jousi lyentynyt,jos vallan katkennut..
Pitääkö jo uskoa että nää,,,ME- oomme mailmanrattaat osuneet saamaan päin
pyöränsatulaa.. Ennustettu on,,vaan uskoa ,,en ainakaan minä voi.
On kyllä joku salanen agentti"sanonut ettei kaikkinainen ihmiskunta tiedä puoliaankaan siitä mitä
ne ns,10 "viisastamiestä"--jotka ei paljoa hevertele..  Eli pienistä tää on kiinni.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #317 : 20.10.2012 08:02:38 »
Huomenta.En tiedä mitä Espen tarkoittaa.Kyllähän nämä syksyn pimeät sadepäivät vaikuttaa kaikkiin.Tuntuu ettei paljon mitään viitsisi tehdä kun on niin pimeääkin.

Tämä aamu on ainakin alkanut vauhdikkaasti.Ennen seitsemää olen pessyt jo vessan maton ja osan eteisenkin matosta.Oli pakko kun miehellä oli vatsavaivoja ja hän on huono liikkumaan.Tiedätte miten siinä käy.Nyt on sitten käyty suihkussa ja matot pesty.Pyykkikin pyörii jo koneessa.En vain tiedä oikein mitä ruokaa osaisi tänään laittaa ettei vatsa kärsi.Ei kovin vahvaa ruokaa kuitenkaan.Toivottavasti tuo vatsaongelma menee ohi ettei tule uusintakierrosta.Matot on nyt ainakin pois tieltä kun ovat kuivumassa.Täytyy kaivaa imurikin komerosta kun vähän päivä valkenee ja siivota muutenkin tätä kämppää.

Kyllä Ainuli se on ollut varmaan sama henkilö.Siinä uutisessa oli että ei olla saatu kiinni kun soittaa prepaid-puhelimesta.
Rikosilmoitus on tehty sanottiin myös.

Täällä ei nyt sada mutta harmaata ja pilvistä on.Mittarissa on 8 astetta lämmintä.Ei muuta kuin mukavaa päivää!

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #318 : 20.10.2012 08:59:44 »
Tunsin melkein piston sydämessä kun luin noita teidän asioita.
Tiedän että elämä on aivan erlaista jos hoitaa sairasta puolisoaan.
Me toiset vaan mietitään ketä tässä nyt alkaisi riiaamaan.

Eilen laitoin uunin täyteen ruokaa hautumaan ja muonitin Porvoon porukan.
Menivät sitten mökille saunaa lämmittämään.
Minäpä en nyt sinne halunnutkaan,kylmää ja pimeää.
Laitoin valkian omaan takkaan ja naapuri-sinkkunainen juoksutti pienen lasin konjakkia ja vähän maailmaa parannettiin

Nyt aion tänään etsiä sen kirkasvalolampunkin taas näitä kaamoksen aamuja valaisemaan.
Mutta nyt on niin aurinkoista että vien pyykit ulos kuivumaan....
.

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #319 : 20.10.2012 09:57:25 »
Huomenta kaikille!

Mieliala nousee yhtämatkaa auringon kanssa. Kohta paistaa aurinko. Ajattelin lähteä noita puita pyörittelemään. Pieni moottorikin pitäisi tuoda rannalta pois. Tuskin tulee enää  vesille lähdettyä.

Sellaistahan se on tämä elämä, jos on yksin ei tarvitse niin paljon toisista huolehtia. Kyllä Annuska monen muun omaishoitajan ohella tekee arvokasta työtä. Saa olla onnellinen sellaisesta puolisosta.

Minäkin soitin eilen Pohjanmaalle. Ei sielläkään asiat niin kovin loistavasti ole, mutta kuitenkin vielä pärjäävät siinä kotonaan. Kotisairaanhoitajat käyvät ja ns. omaishoitaja. Ovat hoitajat sanoneet että meidän ei pitäisi viedä koiria sinne koska Äidin hengenahdistus ja astma pahenevat siitä. Ehkä entisestään meidän käyntimme siellä harvenevat. Kaikilla on koira tai kaksi.

Hyvää viikonloppua!

« Viimeksi muokattu: 20.10.2012 10:16:50 kirjoittanut ainuli »
Opissa se on variksenpoika tuulessa

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #320 : 20.10.2012 12:19:49 »
Ehdin taas takaisin tänne kurkkimaan.Kiitos Anniliisa ja Ainuli sanoistanne.Ehdin jo tässä välillä imuroimaan ja lattiaakin pyyhkimään.Laittamaan uudet vuodevaatteet,siskolikalle kupin kahvia keittämään kun käväisi tässä ja kaupassa käymään.Siellä oli kaupan pihalla Kristilliset lettuja tarjoamassa mutta en niitä ryhtynyt syömään.Vähän väliähän noita on vaalien alla kauppojen edessä.Sieltä tultua tein mustikkakeiton kun on mustikoita pakastimessa.Josko tuo mies söisi vaikka sitä.On nyt jäähtymässä.Nyt jäi sitten aikaa kurkkia tänne välillä.On minulla nyt vuodevaatteet pesukoneessa  pyörimässä.Laitoin ne nyt kun tulin kaupasta sinne.Sanotaan ettei pesukonetta saa jättää yksin ja vaikka tuo mies on niin hänen vastuulleen en uskalla jättää.

Ainuli on varmaan jo puita pyöritellyt.Ei täälläkään sada mutta ei ole näkynyt sitä aurinkoakaan mitä Ainuli odottaa
Näinköhän se on siellä vähän ylempänä. Annilliisalla näkyy kuitenkin olevan.En vain tiiedä missä hän asustelee.Muutenhan on ihan mukava sää ja kuivempi kuin muina päivinä.Aika lämminkin.

Jos taas menisi jotain tekemään.Tänään näkyy olevan isovanhempien päiväkin luin jostain uutisista.


espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #321 : 20.10.2012 12:44:05 »
Jos taas menisi jotain tekemään.Tänään näkyy olevan isovanhempien päiväkin luin jostain uutisista.

Joo, mene taas tekemään jotakin välillä ja tule pian takaisin.

 Niin minäkin tässä touhuan aina sitä sun tätä ja välillä vaimokin ohjeistaa, joskus kyllä annan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, enkä ole moksiskaan, taikka siis en ota kuuleviin korviini joitain hänen äänekkäästi antamiaan tiedotteita.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #322 : 20.10.2012 18:44:26 »
Ilta onkin jo pimentynyt.On näköjään Espen käynyt.Hänellä tuntuu olevan valikoiva kuulo vaimon suhteen.Mitä sitä nyt kaikkia vaimon ohjeita ja juttuja kuuntelemaan.Siinä höpisköön mitä höpisee.Voi se olla toisinkin päin ettei me vaimot kuulla aina mitä se mies juttelee.Haitanneeko mitään kunhan nyt osankin kuulee aina välillä.

Tulin äsken vastavierailulta siskon luota.Kävelin ensin kierroksen ja poikkesin samalla kotiiin tullessa heillä kun muuttivat tähän samalle kadulle syyskuun alusta.Lenkkikaverilla kun on vieraita niin hän ei nyt pääse lenkille minun kanssani.
Iltapäivällä tein makaronilaatikon.Kyllä tuo mies vähän sitäkin söi.Jäi huomiseksikin joten pääsen helpommalla.
Tein minä käsityötäkin jonkun aikaa.Naapurin mummo soitti äsken ovikelloa ja oli kierrekorkkinen iso limsapullo rollaattorissa.Pyysi apua korkin aukaisemiseen.Meillä on sellaiset sakset joilla saa kierrekorkin helpommin auki.Siinä on niitä apuvälineitä.Itsekin aukaisen mehupullot sillä.Mummo oli tyytyväinen kun sain korkin auki.On joissakin tosi tiukat korkit.Ei niitä tahdo käsin vääntämällä auki saada.Kurkkupurkit ym.sellaiset lasitölkit aukaisen ruuvimeisselillä.Työnnän sinne kannen rakoon ja väännän.Odotan sitten milloin tussahtaa tai napsahtaa josta tiedän sen auenneen.
Vaikeita nuo muutkin pakkaukset joskus aukeamaan vaikka kuinka lukee että avataan tästä.Usein ei meinaa saada sitä läpsykettäkään esiin mistä vetäisit.On jotenkin kiinni siinä alapuolessa ja ei meinaa irrota millään.Olen huomannut että mitä vanhemmaksi tulet sitä vaikeammin saat pakkaukset auki.Voi olla kuvitelmaa tai pakkaukset on lisääntyneet ja tiukentuneet.

Nyt sitten voisi katsoa mitä TV:stä tulee ja viettää rauhallisen lauantai-illan.Samaa toivotan kaikille muille myös!
« Viimeksi muokattu: 20.10.2012 18:48:05 kirjoittanut Annuska »

espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #323 : 20.10.2012 18:49:29 »
Ilta onkin jo pimentynyt.On näköjään Espen käynyt.Hänellä tuntuu olevan valikoiva kuulo vaimon suhteen.Mitä sitä nyt kaikkia vaimon ohjeita ja juttuja kuuntelemaan.Siinä höpisköön mitä höpisee.Voi se olla toisinkin päin ettei me vaimot kuulla aina mitä se mies juttelee.Haitanneeko mitään kunhan nyt osankin kuulee aina välillä.


Näin juuri, välillä toisinkin päin ja sitten nauretaan yhdessä !

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #324 : 20.10.2012 19:10:16 »
Täällä Keski-Suomessa oli mahtava sää. Aurinko paistoi lähes pilvettömältä taivaalta. Järvi oli tyynen tyyni ja vielä hämärän laskeuduttua aktiivinen uistelija ajeli valaistulla veneellään pitkin ja poikin. Nythän ovat parhaat ajat saada uistimella "kunnon kalaa"!

Omat juniorit ja kaksi kirvesmiestä ovat touhunneet rannalla koko päivän. Ns. huoltorakennuksen sisätilat laitetaan siihen kuntoon, että pääsen pystyttämään hyllyt ja laittamaan  lomahuushollien  "lauantaihuoltoon" tarvittavat tarvikkeet järjestykseen.

Joskus kouluikäisenä ajattelin, että minusta tulee käsityö-, kotitalous- tai jumppamaikka. Äiti ompeli vaatteeni vielä lukioluokillakin, minä olin "pääkokki" kesälomilla. Lähes hampaaton Eemelikin, joka oli meillä paljon töissä, odotti koulun loppumista. Hän sai sitten perunamuusia!!! Eihän äiti ehtinyt muuseja kovin usein tehdä. Niin ja rinkelimunkkeja, joita tykkäsin tehdä.

Vaan toisin kävi. Käsityöt on vain harrastus ja kohta kolmen vuoden aikana en ole rakennustöiden takia ehtinyt kutoa kun säärystimiä. Lämpöisiä ovatkin. Ei palella nilkkoja, vaikka olisi lyhytvartisetkin kengät. Pirtin Kehräämön meleerattu lanka on lempilankani. Täyttä villaa ja väri vaihtuu "sateenkaarimaisesti" kudonnan edistyessä.

Sinkkuhuushollissani ei paljon ole ruuanlaittoa muulloin, kun juniorit tulevat opiskelujensa parista "rannalle töihin". Tänään saivat lohikeittoa. Huomenna syömme paikallisen kalakukkomestarin tekemää muikkukukkoa, voita paljon päälle! Kalaa kahtena päivänä, mutta terveellistähän se on.

Mutta nyt  minä kiiruhdan saunan löylyihin!

Aurinkoista viikonloppua kaikille.

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #325 : 21.10.2012 13:36:51 »
Heips ystävät ja hyvää sunnuntaipäivää!

Piti tulla kertomaan, miten "vanhan" tänään kävi.
Olen aina sanonut, että dementia on niin vakava sairaus, että siitä ei pidä huulta heittää.
Nyt kuitenkin tulee mieleen, että onko mulla jo se alkamassa.
Laitoin perunakattilan hellalle ja sitten joskus ihmettelemään, miksei se jo kiehu. Kattila oli puuhellalla ja hella  oli todella kuuma.
Kurkkasin kattilaan ja kas vain, ei siellä ollut vettä! ??? Kattilan pohja oli vähän kärsineen näköinen, mutta onneksi oli  niin hyvää ainetta varastossa, että suht.koht. kirkkaaksi sen vielä sain.
Juu, höyrykattila se oli, ei ne perunat pohjaan palaneet....

Että tämmöinen tapaus tällä kertaa.
Kaikkea pientä aina silloin tapahtuu, menee esim. jotain hakemaan ja sitten ei muistakkaan mitä oli hakemassa, tulee takaisin, niin asia palaa mieleen.

Toivottavasti tämä nyt ei ole sitä alkavaa dementiaa. Toivon ja kukapa ei toivoisi, että saisin pitää tämän vähän järkenikin tallella.

- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #326 : 21.10.2012 15:21:26 »
En Hemuli usko että tuo on mitään dementiaa.Minä en ole perunoita keitellyt ilman vettä mutta kahvia kylläkin.Käynyt sitten ihmettelemään miksei tipu mitään pannuun.Usein tulee ajateltua jotain muuta tehdessään jotain asiaa.Pitäisi kai keskittyä vain siihen mitä sillä hetkellä tekee.Ehkä emme enää pysty niin hyvin kuin ennen ajattelemaan toista asiaa ja tekemään jotain tuollaista siinä samalla.Eri asia on siivota ja tiskata ja ajatella syntyjä syviä mutta kerroskattila ja kahvinkeitin ovatkin jo asia erikseen.Niissä on näitä eri osia ja joskus sitten sattuu kömmähdys.
Kyllä tuo sinun mainitsemasi hakuhommakin on tuttua.Ihmettelee vaan että mitähän tulin hakemaan.Yleensä tulee aika pian mieleen että sitähän se olikin.Luulen että tämä on normaalia ikääntymiseen liittyvää.

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #327 : 21.10.2012 20:32:52 »
Aattelin minäkii kurkistaa tänne jotta mitä kuuluu. Kyllä varmaan saat Hemuli olla huoleta, ei tuo ole mitään dementiaa, se on vain huonomuistisuutta tai hajamielisyyttä. Minulla on ollut miltei koko ikäni. Ihan on tuoreessa muistissa vielä viimeset töppäykset. Sain köyhänappuu sellasen kahvinkeittimen missä ei ole sitä tippalukkoa. Ihan muutaman kerran olen keittänyt kahvia niin että pannu ei ole ollut lähimaillakaan. Siellä se kahvi on pitkin pöytiä ja pöydän allakin. Onneksi olen niin niuho että keitän kerralla vain mukillisen kahvia. En tykkää hautuneesta enkä termoksessa olleesta. Laitan useamman kerran sen yhden mukillisen, se on kyllä aika iso, noin puoli litraa.

Tietokoneongelmia vain on edelleen. Ei ruvennut tämäkään hankittu 3G reititin pelaamaan oikealla tavalla. Kyllä kone sen tunnistaa ja asennus meni varmaan oikein. Mutta reititin ei pelaa yhteen mokkulan kanssa. Pojilla oli vähän kiire etteivät ehtineet sen kanssa pitempään pelata. Ilmeisesti minun pitää käyttää tietokoneliikkeessä katsottavana.

On ollut kaunis päivä, ei niin aurinkoinen, mutta eipä ole satanutkaan. Hyvää illanjatkoa!

« Viimeksi muokattu: 21.10.2012 20:36:07 kirjoittanut ainuli »
Opissa se on variksenpoika tuulessa

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #328 : 21.10.2012 22:00:22 »
Hih! On mennyt multakin kaffeet pisin pöytää, vaikka on tippalukkokin, joku pahus oli vain laittanut sen kiinni!
Olen kyllä niin hajamielinen, että kaupassakin, vaikka on lista mukana, niin harva se kerta, että ei joku jää ostamatta.

Meilläkään ei tänään ole satanut, mutta ei paljoa toisinkaan, niin on ollut harmaa ja pilvinen päivä.

Haukotuttaa, joten Hyvää yötä!
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #329 : 22.10.2012 18:33:56 »
Täytyy jotain kirjoittaakin välillä.Tänään ei ole kukaan ehtinyt pulisemaan.Minäkin ahersin tuon käsityön parissa kun kiirehdin sitä pois alta.Täytyy päästä joulukortteja ym.tekemään eikä viitsisi tuota kesken jättää.Ei paljon jäänyt puuttumaan mutta rajauspistoja siinä on aika paljon.Huomenna ehdin kyllä jo niihin asti.

Aurinkoinen hieno päivä oli tänään.Lämmintä noin 5 astetta.Käytiin me tuolla kahvilassa seurustelemassa päivällä ja nyt neljältä lenkillä kaverin kanssa.Eilenkin jo käytiin kun hänen vieraansa lähtivät pois.Siskoni tuli samaa matkaa meille ja lähti nyt vähän ennen kuutta.Nyt hän pääsee kävellenkin meillä käymään kun muuttivat samalle kadulle.

Ei muuta kuin hyvää alkanutta viikkoa kaikille!