Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkka  (Luettu 985096 kertaa)

espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #300 : 16.10.2012 11:14:49 »
"Letti" on kasvanut, tilasin parturiltani ajan, vasta lauantaiksi sain, sillä on niin paljon varauksia, on sen verran hyvä parturi, että kaikki tuppaa sinne.

Sitten tänään on auton pakokaasumittaukset. Meinaan loppuviikolla mennä katsastukseen, tuli tarjous 37,00 €, mutta pakokaasujen päästöt mittuutan aina muualla, saan halvemmaltas, eikä tarvii siellä sitten odotella, kun ne rääkkää moottoria.

Juttelin yhden toisen Herran kanssa kauppareissulla noista Katsastustaksoista. Hän oli juuri käynyt, maksoi 49,00€ eikä päässyt läpi, vikaa löytyi useammasta kohtaa, pallonivelistä ja iskunvaimentajista, vaikka oli juuri teettänyt remontin sitä varten, että pääsis läpi katsastuksen suit sait?

On se sukkelaa hommaa. No loppuviikosta tiedän, että kuinka minun on käynyt. Laitan siitä sitten tiedotetta.

 PS. Tuosta parturihommasta sen verran. Työntekijä, kun myöhästyi parisen tuntia, niin pomo tiukkana:

    - Missäs sitä on luuhattu ?
    - Kävin parturissa

Siihen sitten pomomies:
  - Ei kuules työaikana missään parturissa käydä
   - Työaikana se on kasvanutkin

Pomo taas:
   - Joo, mutta ei kokonaan
   - En sitä kokonaan leikkauttanutkaan

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #301 : 16.10.2012 11:39:25 »
"Letti" on kasvanut, tilasin parturiltani ajan, vasta lauantaiksi sain, sillä on niin paljon varauksia, on sen verran hyvä parturi, että kaikki tuppaa sinne.

Sitten tänään on auton pakokaasumittaukset. Meinaan loppuviikolla mennä katsastukseen, tuli tarjous 37,00 €, mutta pakokaasujen päästöt mittuutan aina muualla, saan halvemmaltas, eikä tarvii siellä sitten odotella, kun ne rääkkää moottoria.

Olipa hyvä kun kerroit letistäsi. Minun piti tilata aika jo viime viikolla, mutta en muistanut. - Pitäis katsoa useammin peiliin. -
Kun tästä nousen, etsin kännykän käsille ja pirautan hovikampaamooni. Aikaa ei tällä viikolla tipu, saas nähdä koska...

Minun autoni katsastettiin äskettäin. Pakokaasumittauksen teki kaupunkireissulla merkkikorjaamo halvemmalla kuin lähin katsastusasema. Kaikkineen mittaus + katsastus oli muistaakseni jotain 90 euron pintaan yhteensä. Täällä hinnat ovat korkeammat kuin suuremmilla paikkakunnilla. Ei ole kilpailua.

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #302 : 16.10.2012 22:25:32 »
Piikatytön tämän päivän "ympyrä" sulkeutui tuossa iltahämärissä. Kilometrejä reissu kasvatti 455 lisää matkamittariin. Lähdin aamulla ja pysähdykset Kivijärvellä, Lappajärvellä ja Kauhavalla. Niin ja paluumatkalla Kyyjärven Paletissa. Kauppakeskus perustettiin aikanaan "ei mihinkään" ja niin se vaan Vaasan ja Kokkolan tien
risteyksessä toimii edelleenkin. Mm. Marimekon Kirsti Paakkanen laittoi ns. tehtaanmyymälän ja Iittalan outletmyymälä löytyy myös. Ovat jonkinlaisia vetonauloja.

Minun autooni kertyi Lappajärven Värjäämön monenlaiset paperinarut ja -langat. Varsinkin kimallepaperilanka on suurta huutoa askartelussa. Lappajärvellä on myös "kalalankatehdas", missä täydensin varastojani. Kun Finlayson lopetti kalalangan valmistamisen Tampereella, Suomen Lanka Lappajärveltä osti laitteet ja opetteli työn ja on nyt ainoa suomalainen kalalankaa valmistava yritys.

Lappajärvellä piti tietenki piipahtaa Kivitipun kyljessä olevassa, hyvin monipuolisessa lahjatavaraliikkeessä. Ja arvata saattaa, että jotain "ErkkiTanttumaista" eteeni osui. Sampo Kontunen on aikanaan piirtänyt "KariSuomalaisittain" Ilkka-lehteen ja piirroksista on nyt tehty kortteja. Muutamaa sutkautusta lainaan.

- "Akat ja konehet on samanlaasia, ku ikää tuloo niin ääni vaan kovenoo"

- "Kun ottaa yksinkertaasen akan, saa kaksinkertaaset murehet".

-"Luojalle kiitos, tuumas akka ku peili halakes".

Kauhavan Kangasaittaan minun ei pitäisi ollenkaan mennä! Ko. kauppa osti Esiton toiminnan ja Kangasaitan tuotevalikoima kasvoi mahtavaksi kädentaitajien "taivaaksi".
 
Onneksi tuolla reitillä ei ole "peltipoliiseja" matkaa hidastamassa! Toki mahdollisia "hirvihyökkäyksiä" piti jo hämärävaiheessa hieman tutkailla.

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #303 : 16.10.2012 22:33:36 »
- "Kun ottaa yksinkertaasen akan, saa kaksinkertaaset murehet".

-"Luojalle kiitos, tuumas akka ku peili halakes".


Kiitos nauruista. Ensimmäinen sopisi PP:n huoneentauluksi ja jälkimmäinen minun.

On sillä Piikatytöllä ollut hankintareissu! Taidat olla kädentaitaja?

Nyt tuulee siihen malliin, että saattaa sähköt katketa. Humisee piipuissa ja ilmanvaihtokanavissa. Kun on tiilikatto, tuuli ei paukuta peltejä.
Pitää lopettaa ja etsiä käsille taskulamppu.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #304 : 17.10.2012 12:54:20 »
On Piikatyttö käynyt mielenkiintoisissa paikoissa ostoksilla.Nyt sitten pääset askartelemaan.Nuo sutkautukset on mukavia.
Täällä vettä sataa että lotina käy.Aamulla ei vielä satanut vaan sade alkoi pian kymmenen jälkeen.Kaupassa olen käynyt ja äänestämässäkin.Ennakkoäänestys on viereisessä talossa joten ajattelin käväistä heti niin pääsee siitäkin.
Käytiin miehen kanssa kahvilassakin seurustelemassa.Nyt olikin niin mukavat jutut että oltiin melko pitkään siellä.Käsityötähän tässä kohta voi jatkaa kun ei ole nyt kummempaakaan tässä loppupäivänä.Voi olla ettei lenkille lähdetä kun sää on surkea.Ruoka nyt tässä on vielä kuitenkin tehtävä.

Mukavaa päivänjatkoa!


Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #305 : 17.10.2012 22:45:33 »

Täällä vettä sataa että lotina käy.Aamulla ei vielä satanut vaan sade alkoi pian kymmenen jälkeen.Kaupassa olen käynyt ja äänestämässäkin.Ennakkoäänestys on viereisessä talossa joten ajattelin käväistä heti niin pääsee siitäkin.

Täällä on ollut hiljainen päivä. Vain sinä kävit vähän pulisemassa. Vastaan nyt sinulle Annuska, ettet vain lopeta täällä kirjoittelua. Ethän?
Tämä keskiviikkopäivä meni harakoille. Olin suunnitellut yhtä sun toista puuhaa ulkona, mutta aloitin hommat väärästä päästä. Aloin tehdä omenasosetta paratiisiomenista. Kun olin saanut homman hoidettua alkoikin sade. Sitä on piisannut monta tuntia. Olisi pitänyt katsoa pilvianimaatio ja lähteä aamupäivästä ulos. Jospa huomenna olisi hieman kuivempaa. Viel´uusi päivä kaiken muuttaa voi.

Äänestämisestä tulee vaikea homma. Tunnen huonosti ehdokkaita ja heidän suunnitelmiaan kunnan tulevaisuuden suhteen. Taidan miettiä vielä ja käydä äänestämässä vasta viime tipassa. Koskaan en ole jättänyt äänestämättä, en nytkään jos henki pihisee.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #306 : 18.10.2012 08:27:24 »
Eipä ole muita käynyt kuin Justiina.Hänelle terveiset että kirjoitellaan vaikka yksin jos ei muut pulise.Ei ole aikomusta vielä lopettaa kirjoittelua.Eilen katselin sitä Suomi 24 keskustelupalstaa.Yksi aihe kiinnosti minua ja ajattelin että vastaankin tuohon.No kirjoitin kommentin ja siinä oli se laskutehtäväkin.Kun meinasin tallentaa niin siihen ilmestyi teksti ettei viestejäni lasketa läpi.Herjasi jotain Saunalahden IP-osoitteesta.Ilmeisesti sinne on kirjauduttava ja otettava se sähköpostikin mitä siinä tarjottiin ilmaiseksi.Ajattelin että olkoon minun puolestani enkä käynyt sinne kirjautumaan.Jos joka paikkaan kirjautuu niin ei tiedä kohta itsekkään mikä nimimerkki ja salasana on missäkin palstalla.Tämä Goldenage vaikuttaa siistiltä palstalta eikä ole mitään outoja  asiattomia aloituksia tullut vastaan ainakaan vielä

Täällä on pilvistä mutta poutaa.Lämmintä 6,3 astetta.Vesisadetta on luvattu iltapäivän puolella tulevaksi.Eilen jäi lenkki väliin vesisateen vuoksi.Tein sitten ristipistoja ja kävin Anttilassakin verkko-ostoksilla.Tilasin sellaista käytävämattoa eteiseen.Täytyy välillä piristää itseään tilaamalla jotain uutta.Laitoin nyt jokin aika sitten kun pesin ikkunat olohuoneeseen uudet verhot.Kyllä sekin muutti huoneen ilmettä heti.Eihän meiltä kovin pitkä matka ole Anttilaan.Tuossahan se on keskustassa mutta sinne on mentävä linja-autolla ja posti on lähellä.Postimaksu on lähes sama kuin bussimaksu.Jää se vaiva pois eikä tarvitse sieltä asti mattorullaa raahata.Tilaan mieluummin verkosta ja haen lähellä olevasta postista.

Apteekissakin on kohta käytävä hakemassa miehelle kipulääkettä.Ruokaakaan en ole vielä ajatellut mitä tänään tehdään.Jotakin kuitenkin.Kahvikin näkyi olevan tarjouksessa tässä meidän K-Supermarketissamme.Oli ne mainokset aamun lehdessä.

No katsotaan miten tämä torstaipäivä menee! Terveiset vaan kaikille!

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #307 : 18.10.2012 09:07:38 »
Huomenta Ystävät!

En ole ehtinyt paljon konetta kopeloimaan. Kaikkea puuhaa kertyy. Ulkotöiden tekokin ollut vähän vaikeaa kun tuota vesiherkkua tulee aivan yhtenään. Eilinen meni melkein "Varamummin" hommia hoitaessa. Lähikaupassa käväisin samalla. Täällä on nämä molemmat säilyneet lähikaupat ihan hyviä. Ostajia käy riittävästi joten hedelmät ja lihatkin ovat yleensä ihan ajan tasalla. Kauppaketjujen tarjouksetkin näistä saa. Molemmissa on myös Postin palvelut. Vaan eiväthän ne aivan lähikauppoja ole, toiseen on matkaa 17 ja toiseen 20 kilometriä. Ilman autoa täällä ei pärjäisi.

Olen odottanut kuin kuuta nousevaa sitä E-reseptin käyttöönottoa. Reseptien uusiminen on täällä asuvalle hankalaa. Ensin kun vie reseptin terveyskeskukseen, se viipyy pari päivää ennenkuin saa takaisin. Joutuu joka tapauksessa ajamaan kaksi reissua. Nyt sen pitäisi tulla 7 päivä marraskuuta, pitää vain opetella se systeemi.

Oikein hyvää torstaipäivää!

« Viimeksi muokattu: 19.10.2012 08:54:36 kirjoittanut ainuli »
Opissa se on variksenpoika tuulessa

espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #308 : 18.10.2012 12:09:26 »
 Hyvää torstaipäivää kaikille.

Tuohon ainulin viestin jälkeen ymmärtää hyvin, kuinka paljon helpompaa on asustaa pienessä kaupungissa. Välimatkaa 1-2 km kaikkiin tärkeisiin kohteisiin, kauppoihin, pankkiin, postiin, apteekkiin jne, uuteen hienoon kirjastooon 500 m.

Katsastuskonttorille n. 2 km. Tulin juuri katsastamassa auton ja läpi meni kertayrityksellä. Eipä tule auton mittariinkaan paljon kilometrejä, eikä kulu Bensaa/€urojakaan, kun etäisyydet ovat lyhyet.

Tuolla Pohjois-Suomessa, Lapissa ne vasta etäisyyksiä on,kun puhutaan sadoista kilometreistä, jos joutuu asioita lähteä hoiteskelemaan. On se sitten hyvä, kun ajatellaan ihmisten tasavertaisuutta, esim lääkkeiden saannin suhteen, kun se sähköinen resepti tulee käyttöön.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #309 : 18.10.2012 18:52:59 »
Iltaa kaikille.Iltapäivällä alkoi vesisade eikä loppua näy.Lenkillekään ei lähdetty sen vuoksi.Pihalla kyllä hetki istuttiin pulisemassa kun penkki oli kuiva.Se kun on parvekkeen alla niin siihen ei sada.Mutta sitten alkoi tuntua liian viileältä.

Ainulikin on käynyt.Mukavaa varmaan tuo varamummin virka.Ikävää vain kun on tuota sadetta ja sinulla olisi ulkotöitäkin.Meillä niitä ei ole kun asutaan kerrostalossa.Matkatkin sinulla on pitkät.Meillä on kauppa,apteekki,pankki ja posti lähellä.Kirjastokin on naapurina.Siinähän kävin eilen äänestämässä ennakkoon.
Meillä on miehellä niiitä sähköisiä reseptejä.Tuokin kipulääke minkä tänään hain oli sellainen.Kun olen uusinut sähköisen reseptin niin meille on tullut puhelimeen tekstiviesti että lääke on valmis ja noudettavissa.Jotain semmoista siinä viestissä lukee.

Mutta nyt on mentävä.Mukavaa illanjatkoa!
                   

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #310 : 18.10.2012 23:34:54 »
Pikkutunneille taas aika vierähti, kun rupesin aukomaan ex-anoppini lahjoittamia, lomalaisten tulevaan "kirjastoon" saamiani kirjoja. Pakko oli vähän aukoa kirjojen kansia.
Erilleen otin mm. Urheilukaskut, Etelä-Pohjanmaan Sananparsia, Arijoutsin "Turpiin vaan ja onnea", Ilmari Turjan "Voi hyvät ihmiset" ja "Se kuusi ja se kivi", Artturi Leinosen (nimerkki Karhuvainion Esa)Kropsua ja klimppisoppaa", Vuoden poliittiset jutut jne. jne. 

Tuosta viimeksi mainitusta kirjasta muutama lainaus:

Pääministeri Kalevi Sorsa istui eduskunnan kahvilassa, söi piirakkaa ja joi piimää.
Ruotsalaisten ryhmänjohtaja C.O.Tallgren:- Se on sunkin juiotava piimää, kun on Sorsa-Virolaisen hallitus.
Sorsa:- Onneksi joskus sentään puhutaan Sorsa-Karjalaisen hallituksestakin.

Radion eroava johtaja Eino S.Repo muisteli Suomen Kuvalehdessä elämänsä kaarta:
"Poliittisessa vaelluksessani olen päätynyt äärioikealta äärivasemmistoon, mutta lohdutuksena on sanottava, että taival on taittunut hyvällä palkalla ja välillä mustalla limousinella ajaen."

Pohjois-Haagan bussissa kaksi koulutyttöä luki päivän trelevisio-ohjelmaa:
- Hello, hello tulee...
- Juu se katsotaan, lue eteenpäin.
- Tasavallan presidentin virkaanastujaiset tulee...
- Mikä se on?
- Emmä tiedä. Varmaan joku uusinta.

Yökyöpeliterveisin!

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #311 : 19.10.2012 08:53:30 »
Sateesta huomenta!

Jaksaa sitä vaan tuota vettä tulla, ei pääse Annuskakaan lenkille enkä minä ulkotöille. No tehdään sisähommia. Piikatyttö onkin löytänyt varsinaisia aarteita. Minä olen kanssa Äidin kirjahyllystä löytänyt mukavia kirjoja, Isän jäämistöä ehkä. On Karjalainen keittokirja ja Ilokontti, Karjalaisia kaskuja ja sananparsia. Pieniä kertomuksia myös. Pitää jokunen tännekin kirjoittaa toisten iloksi. Oliko täällä jo erikseen se kasku/sananlaskuketju.

Oikein hyvää Viikonloppua!



Hiitolassa Pukinniemen salolla asui ennen Olli Ikävalko. Hän oli tunnetusti hyvä vitsinikkari, eikä jäänyt missään vastausta velkaa. Kerran hän oli menossa emäntineen jalkapatikassa lääkäriin. Kun kysyttiin, että mihinkäs Olli emäntineen oli matkalla, tuli vastaus:-Vien eukkoain liäkärii, kalliiksha tuo kyl tulloo, korjas vanhoa tai otti uutta.

« Viimeksi muokattu: 19.10.2012 11:17:34 kirjoittanut ainuli »
Opissa se on variksenpoika tuulessa

pauliina

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #312 : 19.10.2012 10:09:15 »
 On tästä iänikuisesta sateesta jonniinmoinen ilokin,eipä tarvii mennä haravoitsemaan vaan istahtaa lämpöisen takan viereen vuoroin käsityön tai kirjan pariin.

 Frillahuivin sain kudotuksi,nyt pitää alottaa tuubihuivi ja kirjana vuorottelee Rakel Liehun "Helene" sekä Helvi Hämäläisen "Kadotettu puutarha".

 

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #313 : 19.10.2012 18:09:14 »
On ollut taas pimeä ja surkean näköinen sää tänään.Piikatyttö on pitkälle iltaan kirjoja järjestellyt ja kaskujakin kirjoitellut.Ainulilla on sää kuten meilläkin.On tehtävä sisähommia.Lenkkiaikaan satoi nytkin vettä mutta ei olisi voinut muutenkaan mennä kun hänellä on vieraita Helsingistä.On nyt tullut tänään ainakin tehtyä tavallista enemmän käsityötä.
Pauliinakin on ahkeroinut kovasti.Kudotko ja luetko yhtä aikaa vai vuorotellen.

Luin tuolta uutisista terveyssivulta että joku myy luvatta D-vitamiinia puhelimitse ja väittää olevansa Terveys-ja hyvinvointilaitokselta.Olin kuulevinani sen illalla alue-uutisistakin.Sanoin vielä miehelle että tuohan on varmaan siitä minulle soittajasta.Eilen klo 17 soitti minulle nainen ja oli tekevinään jotain tutkimusta.Alkoi sitten tarjoamaan minulle D-vitamiiniä.Oli vielä melko sinnikäs vaikka sanoin että en tilaa  mitään.Luovutti sitten kun sanoin jyrkästi ei.Siellä taustalla kuului miehenkin ääni välillä niinkuin olisi sanonut naiselle jotain.Sanoin vielä miehelleni että tuo on ikävää tuollainen myynti kun joku vanhus saattaa mennä lankaan ja ostaa.Minä en osta puhelinmyynnistä mitään.Lääkkeet ja vitamiinit jos tarvitsen haen apteekista.Mitään vitamiineja ja lääkkeitä en uskalla netistäkään ostaa.
On sitä kaikenlaista yrittäjää.

Taas on perjantai ja viikonloppu edessä.Koululaiset ovat syyslomaa viettäneet kun on ollut niin hiljaista tuossa vastapäisessä talossa.Nyt kun syyslomat menee niin kohtahan alkavat viettää pikkujouluja.Viikko sitten kun kävimme Citymarketissa niin siellä oli jo paljon joulutavaroita esillä.Minusta aloittavat liian aikaisin kun jo lokakuussa alkavat hössöttää.

Mukavaa perjantai-iltaa kaikille!

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #314 : 19.10.2012 19:27:13 »
Luin tuon Annuskan jutun niin muistin kun pari viikkoa sitten joku soitti ja jostain tutkimuksesta puhu. Alkoi kysellä käytänkö D-vitamiinia. Lopetin jutun alkuunsa ja sanoin etten käytä, että saan ravinnosta kaiken tarpeellisen. Sellaisen käsityksen minäkin sain että oli olevinaan jokin tutkimus mihin minut oli muka valittu.
 Illalla soitti Taloustutkimuksen haastattelija. En siihenkään viitsinyt ruveta vastailemaan. Hän kysyi että laitetaanko tänne että kieltäytyy vastaamasta niin sanoin että ihan vapaasti saa laittaa sen syyksi.

Nyt kun rupesin tässä purppasemaan niin mietin taas tänään kun menin veljien haudalle käymään että onko kyselijä paikalla. On sellainen riesa aina, kun täällä on naispuolinen suntio ja kun hän käy virkaansa hoitamassa hautausmaalla niin miehensä on kuskina. Tällä miehellä on tapana ohikulkijoilta ruveta kyselemään ihan yksityisluonteisia asioita. Minultakin on kysellyt vieläkö äitis ellää yms. Ystäväni Aila käy joskus kesällä kastelemassa veljien hautoja hautausmaalla käydessään. Jo oli suntion mies ehättänyt kysymään jotta onko ne sinulle mitä sukua kun kävit kastelemassa hautaa. Samalla reissulla oli Ailalta kysynyt että haudataanko sinutkin tänne. Ajattelin että tänään uskaltaa mennä että tuskin se sateella siinä käytävän varressa istuu kyselemässä. Vähän aikaisemmin jos olisin mennyt niin varmaan olisin taas tentattavaksi joutunut kun auto tuli minua vastaan.

Ajattelin jotta vaikka en hyvin paha ole suustani niin seuraavalla kerralla sanon ettei ne asiat kuulu hautausmaan hoitajalle eikä hänen miehelleen. Jotenkin tympii kesäaikaan edes mennä haudoille kun se mies niin usein istuu siinä penkillä ettei ohi pääse kiertämälläkään. Muuten tämä suntio itse on erittäin ahkera ja hoitaa työnsä hyvin, siksi kai niin usein onkin siellä hautausmaalla ja kirkonkin ympäristöä siistimässä. Hän hoitaa myös Seurakunnan hoidettavaksi annetut haudat ja hyvin hoitaakin. Verenpisarat kukkivat syksyyn asti haudoilla. Olen huomannut että täällä seurakunnan hoitamille haudoille istutetaan kauniit verenpisarat. Oikea viherpeukalo on tämä rouva. Kun ajaa heidän kotinsa ohi näkee kuinka siinäkin kukat aina kukkivat tosi kauniisti.

Käväisin samalla reissulla Ison puukirkon pitäjässäkin. Ostin linnuille 25 kg säkin auringonkukansiemeniä. On noita syöjiä tässä paljon kun on isot metsät ympärillä.

Mukavaa illanjatkoa!

« Viimeksi muokattu: 19.10.2012 19:39:04 kirjoittanut ainuli »
Opissa se on variksenpoika tuulessa