Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkka  (Luettu 984986 kertaa)

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #285 : 13.10.2012 17:40:22 »
En ole mikään puhelimessa jaarailija, ei minulla ole aikaakaan moiseen. Tuon "mammuttipuhelun" aikana kumpikin sai tasapuolisesti puheenvuoron, me keskustelimme. Ei kuutta tuntia viitsisi puhelinta korvalla pitää vain toista kuunnellen.

Minun ei ole vielä tähän päivään mennessä tarvinnut tarkistaa, kuka soittaa. Aina vastaan. Osittain myös siitäkin syystä, että otan myös työpuhelut samaan kännykkään. Toinenkin matkis minulla on, mutta sillä etsin "kadoksissa olevaa puhelintani". Mokoma kun sujahtaa niin helposti piiloon!!!

Meidän aikuisten ihmisten pitäisi rohjeta sanomaan "sunnuntaisoittajille", jos meillä ei ole aikaa tai halua kuunnella "toisen jaarituksia" liian kauan. Monelle vaan tuo puhelin on lähes ainoa yhteydenpitoväline ulkomaailmaan. Ei ole lapsia, ei puolisoa jne., joihin pitäisi yhteyttä. Ovat yksinäisiä.

Joskus tuntuu siltä, että nuoret (teinit) tytöt käyttävät rivompaa kieltä, kun ikäisensä pojat. Puhuvat he sitten nokittain tai puhelimiinsa.


espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #286 : 13.10.2012 19:00:21 »
Meidän aikuisten ihmisten pitäisi rohjeta sanomaan "sunnuntaisoittajille", jos meillä ei ole aikaa tai halua kuunnella "toisen jaarituksia" liian kauan. Monelle vaan tuo puhelin on lähes ainoa yhteydenpitoväline ulkomaailmaan. Ei ole lapsia, ei puolisoa jne., joihin pitäisi yhteyttä. Ovat yksinäisiä.

Tämä minun kertomani tarina naapurin rouvan murheesta on aivan totta.

Tämä Supersoittaja ei ole yksinäinen vaan naimisissa, asuu miehensä kanssa. Hän on sellainen "ehdoton" ihminen, joka on aina oikeassa kaikissa asioisssa. Ilmeisesti hän ei saa tarpeeksi vastakaikua mieheltään, sen takia täytyy tuoda ajatuksiaan esiin pakottamalla ihmisiä kuuntelemaan puhetulvaansa.

 Jos jonkun sanan saat sanottua välillä, niin hän ei sitä kuuntele, eikä kommentoi, se hänen oma viestityksensä  on paljon tärkeämpää.

Tämäntyyppistä väkeä saattaa löytyä Foorumeiltakin.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #287 : 13.10.2012 19:04:44 »
Minä aika vähän soittelen ainakaan huvikseni.Tekstiviestejä joskus laitan.Vastaan kyllä kaikkiin puheluihin kun en tiedä mitä asiaa on.Tuttujen nimet näkyykin.Tänään en ole soittanut mihinkään.Siskonpoika soitti kaksi kertaa.Ensin pyysi minua ottamaan kopioita äitinsä papereista ja toisen kerran kysyi kävikö hän meillä.No kävihän tuo sisareni tänään parikin kertaa.

Tuosta epäonnistumisesta vielä.Kyllä minä yleensä kuitenkin yritän ja virheistähän oppii.Itse olen opetellut noita käsitöitäkin.Kursseja en ole käynyt.Kirjoista opiskelin miten liimaharsoa käytetään, tilkkutöitä tehdään,reunakaitaleita ommellaan jne.Ristipistoja aina ihailin lehdistä ja sitten oli kirpputorilla myynnissä avaamaton pakkaus joten kävin yrittämään.Onnistuin hyvin ja halusin tehdä lisää.Samoin virkkauksen aloitin vaikka en ollut virkannut kuin kansakoulussa viimeksi.Katsoin miten mikäkin pylväs ja nirkko tehdään ja mitä mikäkin merkki tarkoittaa.Ohjeitahan on lehdissä.Ja hyvinhän tuo on sujunut.

Ystäväpiirissäni on sellaisia jotka sanovat etteivät he osaa tehdä mitään käsityötä.Väittävät ettei siitä tule mitään kuitenkaan.En sitten tiedä onko se epäonnistumisen pelkoa vai haluttomuutta.
Sama on tämä tietokone.Opettelemaan ryhdyin noin 6-kymppisenä vaikka en ollut aikaisemmin käyttänyt koko vehjettä.
Kavereistani useampi on ilman tietokonetta ja sanovat etteivät aio hankkia tietokonetta ikinä.Eivät omien sanojensa mukaan halua enää opetella kun he eivät kuitenkaan ymmärrä tästä mitään eivätkä opi käyttämään.
Sellaista se on.Luin jostain että meidän ikääntyneiden pitäisikin opetella uutta jotta aivot pysyy kunnossa.
             

espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #288 : 13.10.2012 19:44:42 »
Sama on tämä tietokone.Opettelemaan ryhdyin noin 6-kymppisenä vaikka en ollut aikaisemmin käyttänyt koko vehjettä.
Kavereistani useampi on ilman tietokonetta ja sanovat etteivät aio hankkia tietokonetta ikinä.Eivät omien sanojensa mukaan halua enää opetella kun he eivät kuitenkaan ymmärrä tästä mitään eivätkä opi käyttämään.
Sellaista se on.Luin jostain että meidän ikääntyneiden pitäisikin opetella uutta jotta aivot pysyy kunnossa.
           

Hyvä Annuska !

Olen 1942 syntyneitä, tietokoneella touhuumista ja niitä erilaisia ohjelmia jouduin opettelemaan työni takia vuoden 1987 alusta. Sen lisäksi olen yrittäjänä ollessani samaan aikaan joutunut hankkimaan "sitä sun tätä" lisäohjelmaa.

 Niistä lisähommista olen luopumassa. Minkä hemmetin takia minun pitäisi vielä 80-kymppisenä olla niin terävä, kuin partaveitsi?

Oon aikeissa laittaa elämääni lepovaihteen. Saavat lapset tulla omillaan toimeen, kuitenkin käyvät tuossa aina välillä näyttämässä rahattomuuttaan. (Eivät suinkaan kaikki, vain yksi on sellainen tuuliviiri)

Tsemppiä kaikille Teille !
 Allways Yours ja nyt otan tölkin kylmää olutta.

kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #289 : 13.10.2012 21:36:24 »
Ooot Piikatyttö jotenkin takertuja,,nyt!

kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #290 : 13.10.2012 23:40:56 »
Sama on tämä tietokone.Opettelemaan ryhdyin noin 6-kymppisenä vaikka en ollut aikaisemmin käyttänyt koko vehjettä.
Kavereistani useampi on ilman tietokonetta ja sanovat etteivät aio hankkia tietokonetta ikinä.Eivät omien sanojensa mukaan halua enää opetella kun he eivät kuitenkaan ymmärrä tästä mitään eivätkä opi käyttämään.
Sellaista se on.Luin jostain että meidän ikääntyneiden pitäisikin opetella uutta jotta aivot pysyy kunnossa.
           

Hyvä Annuska !

Olen 1942 syntyneitä, tietokoneella touhuumista ja niitä erilaisia ohjelmia jouduin opettelemaan työni takia vuoden 1987 alusta. Sen lisäksi olen yrittäjänä ollessani samaan aikaan joutunut hankkimaan "sitä sun tätä" lisäohjelmaa.

 Niistä lisähommista olen luopumassa. Minkä hemmetin takia minun pitäisi vielä 80-kymppisenä olla niin terävä, kuin partaveitsi?

Oon aikeissa laittaa elämääni lepovaihteen. Saavat lapset tulla omillaan toimeen, kuitenkin käyvät tuossa aina välillä näyttämässä rahattomuuttaan. (Eivät suinkaan kaikki, vain yksi on sellainen tuuliviiri)

Tsemppiä kaikille Teille !
 Allways Yours ja nyt otan tölkin kylmää olutta.
  Epäonnistumisen päivä.

"Päivän tarkoituksena on muistuttaa,että esim.suomalaiseen kulttuuriin iskostunut epäonnistumisen pelko vaikeuttaa ihmisen kehittymistä ja unelmien toteuttamista. Päivää juhlimalla halutaan korostaa,  että epäonnistuminen on osa oppimiskokemusta."

 Päteeköhän tämä myös meihin kultaisen iän kulkijoihin? :)
Ei se kyllä Pauliina ihan noinkaan oo.. jos onnistut ,,Epä..se ei koskaan unohdu .
pieninkin mielen murhe,,kuinkakin pieni- palaa mieleen ..ainakin silloin kun jokin muu
sivuaa samaa asia.
Onhan se meidän ,,ns kulttuuri asettanut sääntojä ,ja vaan ryhmäajattelulle.
Epäonnistumisen oikeeks muuttuminen on ainut joka korjaa pettymyksen..
Ihmiset niitätekee sääntöjä,,säännellääkseen toisiaan..
onneks ei vielä sirutekniikka" päässä--voi asiaa muuks muuttaa
Sama on tämä tietokone.Opettelemaan ryhdyin noin 6-kymppisenä vaikka en ollut aikaisemmin käyttänyt koko vehjettä.
Kavereistani useampi on ilman tietokonetta ja sanovat etteivät aio hankkia tietokonetta ikinä.Eivät omien sanojensa mukaan halua enää opetella kun he eivät kuitenkaan ymmärrä tästä mitään eivätkä opi käyttämään.
Sellaista se on.Luin jostain että meidän ikääntyneiden pitäisikin opetella uutta jotta aivot pysyy kunnossa.
           

Hyvä Annuska !

Olen 1942 syntyneitä, tietokoneella touhuumista ja niitä erilaisia ohjelmia jouduin opettelemaan työni takia vuoden 1987 alusta. Sen lisäksi olen yrittäjänä ollessani samaan aikaan joutunut hankkimaan "sitä sun tätä" lisäohjelmaa.

 Niistä lisähommista olen luopumassa. Minkä hemmetin takia minun pitäisi vielä 80-kymppisenä olla niin terävä, kuin partaveitsi?

Oon aikeissa laittaa elämääni lepovaihteen. Saavat lapset tulla omillaan toimeen, kuitenkin käyvät tuossa aina välillä näyttämässä rahattomuuttaan. (Eivät suinkaan kaikki, vain yksi on sellainen tuuliviiri)

Tsemppiä kaikille Teille !
 Allways Yours ja nyt otan tölkin kylmää olutta.

kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #291 : 13.10.2012 23:50:00 »
Kyl vaan onkin totta..Matleena

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #292 : 14.10.2012 09:18:23 »
Hyvää sunnuntaita!

Tietokoneesta puheenollen tämä on minun ensimmäinen tietokoneeni.Yritin muistella kuinka kauan tämä läppäri on ollut.Hankin tämän silloin kun tuli tietoon että tässä lähellämme oleva Kelan toimipiste suljetaan.Katsoin täältä netistä että se suljettiin 1.1.2010.Olen varmaan ostanut tämän 2009 puolella.Samoin lähti Nordea ja Osuuspankki.Säästöpankki jäi ja on 3 h päivässä auki.Ajattelin että nyt opettelen tätä käyttämään vaikka väkisin.Pääsen siten Kelan kanssa asioimaan ja laskuja maksamaaan ym.Ja tilatakin voi jotain mitä täältä ei saa eikä tarvitse lähteä bussilla keskustaan.Varsinkin kun pitää hoitaa molempien asioita.Eikä yhtään hirvittänyt alkaa opettelemaan vaikka en ollut aikaisemmin muuta kuin nähnyt minkä näköinen tämä vehje on.Läheskään kaikkea en tiedä enkä ehdi opettelemaan mutta hyvinhän tuo on mennyt näinkin.Kyllä se on kuitenkin helpottanut tätä elämää kummasti.Minäkään kun en voi mennä kovin pitkille reissuille kun on tuo toinen hoidettavana.Ei voi mennä kuin päiväseltään johonkin.Onhan täällä netissä paljon tutkittavaa niin hyödyllistä kuin hyödytöntäkin.

Täällä on poutaa ja 4 astetta lämmintä.Ihan hyvän näköinen päivä tulossa.Täytyy jotain touhua käydä tekemään.
Kyllähän minä jo kaikki aamutoimet suoritin ja pyyhiskelin jo kylppärissäkin lavuaarin ja wc:n sekä miehen korokeistuimen.
Karjalanpaisti olisi sitten uuniin laitettava tämän päivän ruuaksi.Käsityötäkin aion tehdä ja lenkilläkin käydä ystävättären kanssa.

Mukavaa päivää kaikille!
« Viimeksi muokattu: 14.10.2012 09:21:47 kirjoittanut Annuska »

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #293 : 14.10.2012 10:49:17 »
Täytyy heti alkuun sanoa, että on Kropsu taitava lainaaja, en minä vaan osaa lainata kuin yhdestä viestistä kerralla.
Esikatselulla sitten näkee mitä on tulossa....

Olen tainnut joskus jo kirjoittaa, kun vuonna 2007 menin aloittelijoille tarkoitetulle ATK-kurssille, olin täysin ummikko. Läppäri oli hankittuna ja sen verran pasianssia olin pelannut, että vähän opin hiiren hallintaa, mutta oli se kursori silti kurssilla monta kertaa ensin hukassa.

Kävin sitten vielä jatkokurssinkin, mutta paljon lisäoppia sain vasta Seniorinetissä. Siellä opetettiin toinen toisiamme monessa asiassa ja kärsivällisyyttä riitti niin opettajilla kuin opetettavillakin.
Minä lyhytpinnaisena ehdin monta kertaa laittaa pillit pussiin ja pienen päästä taas uudestaan jotain asiaa yrittämään.
Ja aina kun tuli uusia kirjoittajia, oli asia uusi ja ei muuta kuin opettamaan.
Se kuvainsiirtokin netistä oli silloin monen harmiksi melkeinpä pääasia, mikä nyt jo huvittaa, eipä sekään taito ole lainkaan mikään välttämättömyys.

Pankkiasiat hoitelen minäkin netissä, siihen melkeinpä pankissa pakoitettiin, kun olin "kurssini" käynyt.
Suoraveloitukseen laitoin jo sen muinaisen pitkän pankkilakon jälkeen kaikki mahdolliset laskut, että ei tarvitsisi pankin saranoita kuluttaa. Eikös siitäkin ole ollut tietoa, että koko suoraveloitus lopetetaan.
Sähköisiä e-laskuja nyt tyrkytetään, niihin en ole vielä ainakaan siirtymässä niin kauan kuin Itella tuo paperilaskuja.

Mikä muuten on se nettiposti, jota Itella mainostaa, en ole siihenkään tutustunut. Jotenkin tuntuu, että kohta on kaikki asiat tämän tietokoneen uumenissa ja maailma pyörii netin varassa.

Jaa-a, meillä on ollut  ensimmäinen hallayö kevään jälkeen, -2,9 astetta ja maa oli aamulla härmässä. Taisivat samettiruusut ja "peltokrassit" mennä. Perunamaalla oli krasseja, kun isäntä oli kipannut viime syksynä krassipadan sinne. Sitten jätettiin varhaisperuna niiltä kohdin ottamatta, että krassit saivat kukkia. Olivatkin paljon komeampia kuin padassa konsanaan. Nyt on lämpimän puolella pari astetta ja pilviseltä näyttää.

Hyvää sapattia!
« Viimeksi muokattu: 14.10.2012 11:26:08 kirjoittanut Hemuli »
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #294 : 14.10.2012 11:11:38 »
Komeita krasseja sulla, Hemuli.

Joo sellaista se on, tietokoneella hoidellaan asioita. Mieluummin minäkin otan laskut paperisena, vaikka joissakin on pieni lisäveloite. siitä.
Vanhempi poika kävi tossa joku aika sitten ja laitteli mulle Skype-jutut kondikseen. Kerran olen puhellut Vantaalle, siis kokeillut, miten homma toimii.
Vanhemman veljeni poika asuu Australiassa. Pitäisi joskus kokeilla, kysyä hänen äidiltään, siis veljeni vaimolta, että kuinkas sinne voisi ottaa yhteyttä.

On tämä jännää puuhastelua. Jos ajatellaan joskus 1950-1960 luvulla, kun suomalaisia muutti Austraaliaan, niin ei paljon soiteltu puhelimella. Kirjeet taisivat kestää viikkotolkulla mennä ja vastaus tuli, jos tuli, niin kuukaudenkin perästä.

Onhan tämä hienoa, että on saanut elää ja havaita, kuinka kaikki on muuttunut niin rajusti jo oman elämän aikana.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #295 : 14.10.2012 11:30:46 »
Tulin uudestaan vilasemaan kun sain karjalanpaistin uuniin.Siskolikkakin tässä jo oli jonkin aikaa.Hän on minua liki 5v vanhempi.En minäkään ole noita E-laskuja huolinut vaan paperilaskuja saavat lähettää.Olen ajatellut että jos menee vaikka yhteydet poikki niin en näe koko laskuja.
Tuosta Hemulin mainitsemasta nettipostista en myöskään tiedä mitään.Kuvia opin siirtämään ja muitakin asioita juuri Seniorinetistä.Kyllä tässä paljon oppii toisilta käyttäjiltä.Ja tuota lainausta en ole koskaan koettanutkaan.Kai se toisen kirjoitus maalataaan ja laitetaaan kopioi ja sitten liitä.

Kyllä tosiaan meidän elinaikana on paljon muuttunut ja vielä ehtii muuttua.Tuntuu että ollaan jatkuvan muutoksen kourissa.

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #296 : 14.10.2012 12:17:39 »
Ja tuota lainausta en ole koskaan koettanutkaan.Kai se toisen kirjoitus maalataaan ja laitetaaan kopioi ja sitten liitä.

Lainauksesta sen verran, että helpoin tapa on ottaa tuosta oikeasta yläkulmasta lainaa ja sitten voi lainatusta viestistä poistaa mitä haluaa ja tiivistää sen lainaamisen.
Tuolla maalaustekniikalla tosiaan saa lainattua niin monesta viestistä kuin haluaa.
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #297 : 15.10.2012 08:06:29 »
Osaankohan nyt oikein kirjoittaa kun tänään vietetään kansainvälistä Selkeän kielen päivää.Hemuli on ainakin selkeät neuvot tuohon laittanut.Kiitos vaan.

Sumuinen aamu täällä on ja 2 astetta lämmintä.Tuule ei ollenkaan.Eilen oli hyvä sää ja aurinkoinen.Oli ihan mukava lenkkeillä kaverin kanssa syksyisiä metsäpolkuja pitkin.

Minun silmiini osui tuolta laatikostamme filmikamera jossa on kuvattuna jotain mitä en edes muista mitä niissä on.Sain lapsiltani 60-v lahjaksi digikameran ja unohdin oitis vanhan.Ihme kumma siinä toimi vielä patterikin.Otin sen loppuun eilen kun oltiin tuossa pihalla.Nyt en tiedä onko niistä kuvista mihinkään vai heitänkö rullalla harakkaa koska löysin sen filmirullan kotelon ja siinä on päivämäärä mitä ennen se olisi pitänyt kehittää.Siis vuosia sitten.Tästä kun on aikaa aika paljon kuitenkin.Nyt on 4vuotta siitä kun sain digikameran.Enkä muista milloin sillä on kuvattu vimeksi sitä ennen.Sitä se on kun uutuus viehättää niin paljon että vanha unohtuu.

Mukavaa maanantaita!
« Viimeksi muokattu: 15.10.2012 08:09:06 kirjoittanut Annuska »

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka ja Skypet.
« Vastaus #298 : 15.10.2012 08:10:50 »
Espen miettii näitä Skypen mahdollisuuksia maapallon toiselle puolelle.
Suurin hankaluushan sinne on nämä aikaerot.
Kun siellä on yö niin meillähän on päivä.
Floridaan ero on seitsämän tuntia ja pitää aina muistaa ottaa huomioon.
Kun tyttäreni siellä tulee töistä iltapäivällä alkaa olla täällä jo yömyöhä.
Niinpä käytänkin paljon enemmän sähköpostia,on niin paljon kätevämpää..
Nyt on esikoistyttäreni taas Kapkaupungissa,ja sinne on helppo Skypettää kun aikavyöhyke on sama kuin täällä..

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #299 : 16.10.2012 08:30:45 »
Huomenta.On täällä ollut hiljaista kun ei ole tullut kirjoituksia pulinanurkkaan eilisen aamupäivän jälkeen.Eihän minullakaan mitään asiaa ole kunhan tulin.Sateinen ja pimeä aamu on ja noin 8 astetta lämmintä.Ei taida oikein ulkoilukaan innostaa tänään jos ei sää parane iltapäivään mennessä kun on lenkkitreffit.Täytyy nyt tehdä vaan tupahommia.Niitäkin kyllä olisi mukavampi tehdä kirkkaalla säällä mutta ei voi mitään.