Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkka  (Luettu 985617 kertaa)

pauliina

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #225 : 05.10.2012 15:53:16 »


Nyt Hintakaari näkyi ilmoittavan Frilla-lankaa, pitää mennä ostamaan ja koittaa saanko huivia aikaiseksi.
"Juutuupista" löysin tosin hyvän videon sen tekemisestä.

  Hei! Annatko minullekin juutuupin ohjeen tähän,en löytänyt sitä itseksein. Ostin Frilla-lankaa ja huivin teko on vaiheessa...

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #226 : 05.10.2012 16:48:58 »
Hei Pauliina!

Tässä näitä ohjeita.
Ohje annetaan  "Lontoon murteella", minä en siitä mitään ymmärrä,
mutta muut ovat varmaan viisaampia.  ::)

http://www.youtube.com/watch?v=kyWarwk5sD4&feature=related

Vielä toinenkin video, sen sanottiin olevan  "Etelä-Suomen murteella".  :D
Siinä sivusta niitä löytyy enemmänkin. 

http://www.youtube.com/watch?v=6tZ1w96cf6Y

Ja ei muuta kuin huivia tekemään...

Lanka on jo mullakin, mutta taidan vielä lykätä huivin aloittamista,
kun itseni tuntien juuttuisin siihen puuhaan sitten kokonaan.

« Viimeksi muokattu: 05.10.2012 16:58:29 kirjoittanut Hemuli »
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

pauliina

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #227 : 05.10.2012 17:01:10 »
    Kiitos Hemuli!
 Vähän huono meikäläisellä tuo kielipää,mutta kyllä se siitä selkis :) :)

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #228 : 06.10.2012 09:56:03 »
Vaihteeksi erittäin kaunis sää. Eilen tuuli todella kovaa, kyllä puista lehdet varisivat.

Hyvin neulominen edistyy, tein 45 cm sivunsa ja nyt aloin kaventamaan. On aika raskasta vaivaisille käsille. Totta on että en itsekään keksinyt Flipflop langalle mitään käyttöä, siinähän ei ole villaa yhtään. Aika paksuakin se on. Tuohon tyynynpäälliseen menee 200 gr. Taitaa yksi kerä vielä jäädä. Laittakaahan sitten kuvia niistä huiveistanne kun saatte valmiiksi.

Nettiyhteys on ollut tosi huono. Soitin Soneran vikapalveluun ja sain asiani toimitettua. Nyt tulee sellainen modeemi joka lähettää langattomasti signaalin monelle koneelle yhtäaikaa. Epäilen ettei sekään ehkä ole oikea ratkaisu. Kun nyt osaisin sen itse asentaa.

On niin kaunis päivä että käyn tänään järvellä ja ehkä sienessäkin. Suppilovahveroita on paljon.

Opissa se on variksenpoika tuulessa

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #229 : 07.10.2012 15:31:18 »
Hyvää sunnuntaita.Ainulin neulomuskin näkyy edistyvän.Toivotaan että nettiyhteytesi paranee.Täällä oli aamupäivän kaunista ja aurinkoista joten en pyhittänyt lepopäivää vaan pesin ikkunat ja vaihdoin uudet verhot.Lisäksi imuroinkin sen jälkeen.Nyt iltapäiväksi sää muuttui ja nyt tulee ajoittain vettä.Jää nähtäväksi mennäänkö lenkille.

Menin muuten 40-vuotta sitten naimisiin tänä päivänä Turussa jossa silloin asuimme.Hänhän kuoli sitten 10v myöhemmin.Nyt on myös lenkkikaverini nimipäivä ja pudotin hänelle kortin aamulla postiluukusta.Isosiskonikin kävi tässä miehensä kanssa.Osuivat onneksi ikkunanpesun väliin joten tuli kahvitauko siinä pidettyä.Ehdin laittaa makuuhuoneen ikkunan kuntoon enkä vielä ollut aloittanut olohuoneen ikkunaa.Pesin sen sitten kun lähtivät pois.

Nyt paistaa aurinko ja mustia pilviä on uhkaavasti myös näkyvissä.Yritetään me varmaan kuitenkin ulos.Ja illalla virkkaan telkkaria katsellessa pitsiliinaa.

Hyvää sunnuntaipäivän jatkoa kaikille!

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #230 : 07.10.2012 19:07:06 »
Heips kaikki!
Piti tulla antamaan väliaikatiedoitus frillahuivin kutomisesta.
Aloin sitä näin sunnuntaina, on vähän "fiinimpi" työ kuin se ainainen sukankudin.  :D

Ensin ajattelin huivia alkaessani, että tämä ei ole mun juttu, kun mulla pitää tapahtua kaikki tässä ja nyt.
Mutta alkoihan se jotenkin sujumaan, en kyllä niitä työkseni ala "väkertämään", on se sen verran hankalaa puuhaa.
Kahdeksan numeron puikoillakin on siihen hankaluuteen osansa, vaikka olen ennenkin jotain huiveja niillä kutonut.
Aina pitää sortua kaikkiin muotivillityksiin, vaikka mun kaulaani ei oikein mikään huivi sovi.
Muutama vuosi sitten oli pampulahuivia ja viime talvena oli rinkulahuivi  muotia, aina keksitään uutta.

Niin tosiaan, meillä kudotaan puikoilla ja neulotaan ompelukoneella, vaikka minä en neulo silläkään, kun en ole mikään "kraatari".
« Viimeksi muokattu: 07.10.2012 19:56:40 kirjoittanut Hemuli »
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

pauliina

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #231 : 08.10.2012 09:04:37 »
 


Ensin ajattelin huivia alkaessani, että tämä ei ole mun juttu, kun mulla pitää tapahtua kaikki tässä ja nyt.
Mutta alkoihan se jotenkin sujumaan, en kyllä niitä työkseni ala "väkertämään", on se sen verran hankalaa puuhaa.
Kahdeksan numeron puikoillakin on siihen hankaluuteen osansa, vaikka olen ennenkin jotain huiveja niillä kutonut.
Aina pitää sortua kaikkiin muotivillityksiin, vaikka mun kaulaani ei oikein mikään huivi sovi.
Muutama vuosi sitten oli pampulahuivia ja viime talvena oli rinkulahuivi  muotia, aina keksitään uutta.

Niin tosiaan, meillä kudotaan puikoilla ja neulotaan ompelukoneella, vaikka minä en neulo silläkään, kun en ole mikään "kraatari".



  Heips täältäkin aamutuimaan.
  Samanlaiset mietteet Hemulin kanssa tuon huivin suhteen. Koppuraisilla sormilla luulin sen teon olevan mahdotonta,mutta on se vaan edistynyt.
 On niitä huiveja,yhteen aikaan piti kaikkien saada hartiahuivi,niitä minullakin muutama kappale.
 Ajankuluahan se on, ei enää tarpeeseen tehdä.

 P.S. Ei sovi minunkaan kaulaani mikään huivi :)

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #232 : 08.10.2012 11:40:24 »
Heips taas!
Nyt on sitten ensimmäinen frillahuivi valmis ja toisen langat odottamassa.
Pakko ainakin se vielä tehdä, kun tuli kahden langat ostettua.
Värivalikoima ei oikein ollut "miun maun mukkaan", jos joskus vielä pistää silmään sopivan värisiä voin ostaa lisää.

Ei sen huivin kutominen loppujen lopuksi niin vaikeaa ollut kun ensin alkuun pääsi.
Sitä vähän pelkäsin, jos vaikka silmukka sattuu putoamaan, niin milläs sen sieltä ongit esille...
Mulla oli 8 silmukkaa ja kahdeksan numeron puikot ja huivista tuli 120 sm:ä pitkä.
« Viimeksi muokattu: 08.10.2012 12:04:13 kirjoittanut Hemuli »
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #233 : 08.10.2012 12:46:23 »
Hyvältä näyttää Hemulin huivi.Minä tässä tein ristipistotyötä mutta tulin nyt vaihteeksi tänne katselemaan.Verhot pyörii pesukoneessa ja varmaan kohta lopettaakin ja on lähdettävä ripustamaan ne kuivaushuoneeseen.Hiustenleikkauskin tuli tilattua molemmille.Täytyy välillä päät siistiä.

Ei muuta kuin onnistumisen iloa käsitöittenne parissa!

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #234 : 09.10.2012 09:08:47 »
Huomenta tännekin!

Onkin tosi nätti valmis huivi Hemulilla ja tuo toinen kerä on sellainen hienostunut väri. Olen tuollaisen nähnyt valmiina, sopii vaikka minkälaisen vaatteen kanssa.

Tuolla toisessa ketjussa mainittiin siitä edesmenneestä foorumista. Kyllä minäkin Hemulin tunnistin melkein heti. Varmaan minutkin tunnistaa vaikka eri nimimerkki on nyt käytössä. Olin tunnistavinani myös erään joka ei hiihdä pyöröovissa vaan en ole varma.

Aika sateisena ja harmaana alkoi tämä päivä. Nettiyhteys on ollut tosi huono. Postiljooni soitteli että tuo uuden modeemin tänään. Katselin illalla netistä millainen se modeemi on. Voi olla ettei siitäkään ole mitään apua tähän ongelmaan. Huomasin ettei siinä ole edes liitäntää lisäantennille joten se tuskin toimii. Onhan sitten tosiaan muut keinot kokeiltu. Ilmeisesti on se suunta-antenni ostettava. Vielä kuitenkin harkinnassa kun se hinta menee liittimen kanssa yli 150 euron.


Opissa se on variksenpoika tuulessa

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #235 : 09.10.2012 09:35:15 »
Huomenta!Ehdin minäkin tänne vilahtamaan.Ainuli onkin jo käynyt tänään.Harmaa sää täälläkin on mutta ei ole vielä satanut.Tein jo kahvikakun tänä aamuna.Katsoin että siihen tulee perunajauhoja 1 dl.Olihan meillä niitä mutta vain puolet siitä.No seitsemältähän kauppa aukeaa.No hain sieltä perunajauhot jo niin aikaisin.Onneksi on kauppa lähietäisyydellä.Toisaalta se on kyllä huono asia.Tulee jotain haettua vaikkei olisi niin tarviskaan.

Nyt voidaan kymmeneltä mennä miehen kanssa ulos kun on kaikki toimet suoritettu eikä vielä sada.

Toivottavasti saat Ainuli nettiyhteytesi kuntoon.Ja hyvähän se on että meidät tunnistaa.Ei sekään hyvä jos meidät olisi unohdettu kokonaan.
« Viimeksi muokattu: 09.10.2012 09:38:52 kirjoittanut Annuska »

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #236 : 09.10.2012 10:28:29 »
Annuska jo aikaisin on tehnyt kakun, minä nyt vasta pistin omenapiirakan uuniin.
Vaikka joudun aikaisin nousemaan, että saan tytön lähtemään työmaalleen, niin en saa itseäni mitään äkkiä aamulla vauhtiin. Tyttö lähtee seitsemän jälkeen ja minä saatan ihan hyvällä omallatunnolla mennä vielä vetämään pikkutirsat
Ikäni olen joutunut aamulla aikaisin nousemaan oli sitten pyhä tai arki, niin kyllä nyt on jo aika hellittää.

Kumpi muuten on oikea kirjoitusmuoto, omatunnolla vai omallatunnolla?  AK varmasti tietää, opettaja kun on?

Selvitykseksi sen verran tytöstä, että hän on kehitysvammainen ja käy työhönvalmennuskeskuksessa.
Vähän huvittaa se työhön valmennus, sillä tyttö kävi kolmevuotisen erityisammattikoulunkin, mutta mitä töitä täällä on, kun ns. "normaaleillekaan" ei ole aina töitä.
Hyvä kuitenkin, että on joku paikka missä käydä.

Noista vanhoista "tutuista" vähäisen.  Ainulia tiesin jo odottaa, kun kuulin vihiä täällä olosta ja jäsenistä jo melko varmaan tunnistin. "Pyöröovissa hiihtäjä" valitettavasti poistui hiljaa takavasemmalle ja aivan samasta syystä kuin edelliseltäkin foorumilta. Se on harmi, sillä onhan hän hyvä kirjoittaja. Joten tule takaisin!
Ainulin olen nähnyt myös jossain murrekirjoittajana vanhalla nikillään.
Eihän sitä koskaan tiedä missä vielä tavataan.

Sanotaan, että hullu töillään kehuu, mutta ilman mitään kehumisia, näytänpä vielä sen toisenkin huivin.
Ei sitä tiedä, kuinka monta niitä vielä tulee jahka löydän nättejä lankoja1
« Viimeksi muokattu: 09.10.2012 11:06:41 kirjoittanut Hemuli »
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #237 : 09.10.2012 12:47:23 »
On tosiaan kaunis huivi. Olet ollut ahkerana. Kukas muukaan se meidän töitä kehuu kuin me itse. Luulevat vielä että laiskana maataan ;). Onhan se paljolti tottakin mutta ei kerrota muille. Minullakin mahoton kehuminen yhdestä tyynynpäällisestä.

Kyllä kaipaan monia entisiä tuttuja. Eipä juuri tule muualle kirjoiteltua kuin sinne murreketjuun ja tänne. Annuskan kanssa melkein peräkkäin tännekin kuljettiin. Tupun Suntuupisivulla käy tuttuja. On nyt sinnekin jäänyt kirjoittaminen miltei kokonaan. Ehkä se on saamattomuuttakin osaksi ja ehkä ajanpuutetta. Ei ehdi kaikkea lukea joten ei oikein tiedä missä mennään. Pitäisi kuitenkin jotain sanottavaa asiasta olla jos keskusteluun osallistuu.

Nyt olen tämän netin kanssa tuskaillut. Kyselin suunta-antennin hintoja. Saattaisin saada vähän edullisemmin jos se nyt on samanlainen. Pieniä on ihan turha ottaa, niistä ei ole mitään apua.



Olen tänään pessyt matonkuteita. Kun ostin nuo kuteet niin myyjä neuvoi pesemään ne koska ne kuulemma pölyävät aivan kamalasti pesemättöminä. Kuteet ovat pienillä vyyhdillä. Laitoin ne vain pesupussiin ja koneeseen. On hyvää kudetta juuri siihen kun aion laudeliinoja kutoa. On varmaan imukykyistä ja ei mene miksikään konepesussakaan. On helppo likaantuneet ja hikiset pesaista. Paljon suurempi työ kuin pestä lauteita juuriharjan kanssa myötäänsä.
« Viimeksi muokattu: 09.10.2012 12:50:28 kirjoittanut ainuli »
Opissa se on variksenpoika tuulessa

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #238 : 09.10.2012 16:32:57 »
Oletteko huomanneet, että heti kun täällä sanan säilä heiluu, niin käyttäjämäärät ovat huipussaan, 16 käyttäjää enimmillään tänäänkin, mikä on kaikkinensa ennätys.  ::)

- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #239 : 09.10.2012 16:41:09 »
Oletteko huomanneet, että heti kun täällä sanan säilä heiluu, niin käyttäjämäärät ovat huipussaan, 16 käyttäjää enimmillään tänäänkin, mikä on kaikkinensa ennätys.  ::)

Olen huomannut saman ilmiön. Kaikenlainen toraaminen kiinnostaa ihmisiä. Siitä huolimatta en suosittele tänne samoja tapahtumia ja jäseniä kuin S.Netissä aikoinaan.
Saivat sivuston loppupuolella puuhastella mielin määrin, kun ei ollut minkäänlaista moderointia, ei valvontaa. Alkuaikoina siellä oli leppoisa ja kotoinen tunnelma, niinkuin kaikki muistavat, jotka ovat olleet siellä jäseniä.