Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkka  (Luettu 985575 kertaa)

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #165 : 23.09.2012 09:51:17 »
Sateista aamupäivää.

Tämä palsta on yhtä hiljainen kuin tuo katu tuossa.Ei yhtään kulkijaa missään.Ankealta näyttää tuo syksyinen sääkin.Täytyy kai yrittää piristyä ja käydä jotain touhuamaan.Heräsin kyllä jo vähän ennen kuutta ja aamuaskareet on suoritettu.Uloskaan ei tee mieli kun vettä sataa ja tuuleekin.Aika vähän tänne kirjoitellaan.Syystöitäkö kaikki tekee.Minulla ei ole pihahommiakaan kun asun kerrostalossa.
Talvella joskus kolaan lunta huvikseni kun traktori ei ehdi tai on putsannut huonosti.Sen jäljiltähän jää usein sellaisia möykkykohtia ja tässä talossa on useampi rollaattorin käyttäjä ja heillä on sitten kulkuvaikeuksia.Ensi kuussa on hyvin todennäköistä että saattaa jo lunta tulla.

Hyvää sunnuntaita!


ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #166 : 23.09.2012 10:54:29 »
Huomentapäivää!

Kovin on samanlaista säätä täälläkin. On vettä losottanut ihan aamusta lähtien. Jotain tupahommia pitää käpsehtiä. Ehkä lopetan sen huivin tänään. Samalla voi katsella telkkarista jotain tallennettuja ohjelmia. Monesti laitan nauhalle ainakin myöhään tulevia ohjelmia kun olen iltauninen niin en jaksa katsoa. Viime sunnuntainen Neiti Marple on katsomatta ja illalla tullut Hercule Poirot. Ne molemmat olen varmasti nähnyt monta kertaa mutta aina ne vaan jaksavat kiinnostaa. Nykyisin tulee niin paljon noita tosi-tv ohjelmia ettei kyllä kiinnosta katsoa. Yksi suosikkisarjani eli Sydämen asialla tulee nyt uusintana. Tämä taitaakin olla se missä on alkuperäiset näyttelijät.

Oikein hyvää lepopäivää toivottelen!

Opissa se on variksenpoika tuulessa

espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #167 : 23.09.2012 17:56:47 »
Nykyisin tulee niin paljon noita tosi-tv ohjelmia ettei kyllä kiinnosta katsoa. Yksi suosikkisarjani eli Sydämen asialla tulee nyt uusintana. Tämä taitaakin olla se missä on alkuperäiset näyttelijät.

Samoilla linjoilla olen Ainuli. Tosi TV-jutut ovat minulle "epätosia", siis eihän tuollaisissa ohjelmissa kukaan aivan normaalisti käyttäydy.

Parhaita "jatkiksia" ovat tottamaar "Sydämmen Asialla", Emmerdale", kotimaisista, "Metsolat"". Mutta nykyään on melko tyhjää kotimaisella rintamalla.

Se on surullista.

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #168 : 24.09.2012 10:58:49 »
Aamupäivää!

Sama säätila jatkuu, kolmatta päivää vettä losottaa.
Piti tulla kyselemään vielä. Kuinka pitkä röyhelöhuivistasi tuli Anniliisa? Minusta näyttää jotta tulee turhan pitkä tuosta. Lankaa on vielä jäljellä ja on jo yli 120 cm. Justiinallakin on se valmis huivi, kuinka pitkä se on. Eihän se nyt liian lyhytkään saa olla mutta ei tarvitsisi varpaissakaan roikkua.

Espenkin taas ilmestynyt kuvioihin mukaan. Kiva juttu.

Opissa se on variksenpoika tuulessa

espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #169 : 24.09.2012 11:42:29 »
Aamupäivää!
Espenkin taas ilmestynyt kuvioihin mukaan. Kiva juttu.

Kiitos Ainuli. Tokaisusi sai minut iloiselle mielelle.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #170 : 24.09.2012 11:51:55 »
Samanlaista on Ainuli täälläkin.Kohta on kyllä kauppaan mentävä kun hiukan näyttää hiljentyneen ja muuttuneen tihkusateeksi.Saisi kyllä loppua kokonaan ja kirkastua.Kyselet huivin pituutta jota minä en kyllä tiedä.Katselin äsken virkkauslankojani enkä muistanut mihin olin ne piilottanut.Löytyi ne sitten lopulta.Jos vaikka nyt syksyllä innostuisi  jotain tekemään iltaisin telkkaria katsellessa.Päivisin tekisi muuta ja illalla virkkailisi.


Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #171 : 24.09.2012 16:18:14 »
Minusta näyttää jotta tulee turhan pitkä tuosta. Lankaa on vielä jäljellä ja on jo yli 120 cm. Justiinallakin on se valmis huivi, kuinka pitkä se on. Eihän se nyt liian lyhytkään saa olla mutta ei tarvitsisi varpaissakaan roikkua.

Huomasin keskustelun huivin pituudesta. Mittasin omani. Se on tasan 2 m. Eli aika pitkä, koska minä olen lyhyt.
Pitkän huivin voi kiepauttaa väljästi pari kertaa kaulan ympäri, ehkä taiteilla muillakin tavoilla. Mutta jos itse tekisin, lopettaisin jo aiemmin. Huivinihan on lahja, ja lahjahevosen suuhun ei katsota. :D

Samaa sadetta täälläkin, brrr... aamuyöstä lähtien.. Eilen olikin pouta, vaikka sateella uhkailtiin.

Ja kuten yllä jo mainittiin, mukava että Espen löysi meidän kööriin takaisin.

espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #172 : 24.09.2012 17:53:49 »
Ja kuten yllä jo mainittiin, mukava että Espen löysi meidän kööriin takaisin.

Noo, enhän minä nyt hyviä palstaveljiä ja - sisaria kovin helposti jätä.

Joskus vaan tuntuu siltä, että Foorumeiden Adminit, eivät osaa erottaa keskustelua ja spämmäämistä toisistaan. Sallivat keskustelusaiteille sellaista postausta mitä Multipostaajat lähettelevät ylt´ympäriinsä aivan joka puolelle sillä samalla Enterin painalluksella.

Minusta ja monen muunkin mielestä se ei ole mikään keskustelupalstan tarkoitus, siis että ollaan alustana multipostaajille, jotka eivät oikeastaan koskaan osallistu varsinaiseen keskusteluun ja ajatustenvaihtoon, vaan suoltavat sitä omaa tuotantoaan, toivossa saada hyväksyviä palautteita.

Näin se vain on Aarnoseni, koetappas olla tarkkana.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Pulinanurkkaja rimssuhuivit
« Vastaus #173 : 24.09.2012 18:18:10 »
Ainuli kyseli huivin pituutta ,
minun huivi on noin metrin mittainen silleen kauniisti aseteltuna ja 1,2 m vapaasti roikkuen.Ei yhtään ole liian pitkä,voisi
olla vähän pitempikin jos haluaa kiertäen laittaa kaulaan.Neuloin koko kerän,lieneeko näillä langoilla paksuudessa eroja .
Kerän paino oli 100 g ja ohjeessa sanottiin että riittää yhteen huiviin.Työn iloa...

marita

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #174 : 24.09.2012 18:25:33 »
Annuska kyseli , että kuinka pitkä huivista kenelläkin tuli. Minulla siitä tuli 120sm.
Voi olla, että olisin saanut pidemmän jos olisin kuudella silmukalla tehnyt ja paksummislla puikoilla, mutta tein sen kahdeksalla silmukalla ja puikoilla no 5.
Myös minä ajattelin antaa sen lahjaksi.  Itselleni haluisin vähän pitemmän, ainakin sen kaksimetrisen.
Minulla on myös( kuten Hemulillakin) sukanteko kamppanja meneillään. Oli K-Marketissa sukkalanka 2,90/100g. Joululahjaksi ajattelin niitä sitten  lahjoitella. Myös tuonne SPR-myyjäisiin olisi tarkoitukseni myös lahjoittaa jokunen pari.
Kivä lueskella näistä käsitöistä ja saa myös itsekin osallistua keskusteluun ja kertoa tekemisiään.

Hyvää illanjatkoa kaikille! :)

marita

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #175 : 24.09.2012 18:35:58 »
Ainulihan se kyseli siitä huivin pituudesta.

Joten tämä tulkoon korjuksenani.

ketoneilikka

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #176 : 25.09.2012 11:15:48 »
Ja kuten yllä jo mainittiin, mukava että Espen löysi meidän kööriin takaisin.

Noo, enhän minä nyt hyviä palstaveljiä ja - sisaria kovin helposti jätä.

Joskus vaan tuntuu siltä, että Foorumeiden Adminit, eivät osaa erottaa keskustelua ja spämmäämistä toisistaan. Sallivat keskustelusaiteille sellaista postausta mitä Multipostaajat lähettelevät ylt´ympäriinsä aivan joka puolelle sillä samalla Enterin painalluksella.

Minusta ja monen muunkin mielestä se ei ole mikään keskustelupalstan tarkoitus, siis että ollaan alustana multipostaajille, jotka eivät oikeastaan koskaan osallistu varsinaiseen keskusteluun ja ajatustenvaihtoon, vaan suoltavat sitä omaa tuotantoaan, toivossa saada hyväksyviä palautteita.

Näin se vain on Aarnoseni, koetappas olla tarkkana.

en nyt ole varma tuosta lainaus-systeemistä tällä foorumilla, joten jätin koko litanian tuohon. tarkoitukseni oli vain sanoa, että espen sanoi sen hyvin.
juuri tuo on syy, joka ajaa minutkin täältä pois - taas, vaikka yritin palata tälle foorumille vajaan vuoden tauon jälkeen. näen punaista aina, kun vastaan tulee noita itsekkäitä wannabe-kirjoittajia, jotka ovat aina oikeassa ja joita ei saa arvostella, pitäisi vain kehua, vaikkei ole aihettakaan. ;)
joten lähden etsimään foorumia, jolla keskustellaan oikeasti, eikä vain kerjätä kehuja itselleen.
nautinnollista syksyä itsekullekin!

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #177 : 25.09.2012 20:05:34 »
.


Voi ElukinPää.
Miten voi ollla jotta yhden vaivaisen matleenan kirjoitukset noin Hiivatasti häiritsee.
EI ole pakko avata, niinkuin YliPääJohtaja Korpela on todennut. Mutta siitäkös viis. Kunhan
saa rutosti  rutista. 
Menkää itseenne. 
Olette liiikuntakykyisiä, pääsette ulos. Minä en.
Teidänkö takia minun pitäisi kynteni verille pureksia.
Tänne ei kirjoiteta yhtään milliä enenpää jos minä olen kirjoittamatta. Ynnä avausmäärästä päätellen joku niitä katsoo.  Vaan olette kuin pahaisia kakaroita. Minun kirjoitusiani tarhatasoisiksi solvatte. Miksette kirjoita parempia. Sillähän se ratkeasi. En kenties enää kehtaisi kirjoituksiani tänne teidän Kymppikirjoitustenne joukkoon sulloa. Kai te nyt yhden matleenan päihitätte.
Tehkää niin. Korjatkaa tilanne. Kirjoittakaa niitä Priimakirjoituksia, minä luen miellelläni. Senjälkeen alan MINÄ  arvostelun.
Täällä taitaa olla YliJohtaja Korpela sekä tämän ketjon aloittaja ainoat joilla Polla vähänkin säteilee.
Alkakaahan kiiruulla niitä uusia kirjoituksia suoltamaan.
Minä odotan.
DD. Ainakin yksi ruikuttaja oli koko ajan kun minun kirjoituksistani valitti, kirjautuneena muuallakin. Jotta silleen. Ei tiedä teistäkään.  Vaan Suomi on sanavapaa maa. Ynnä minä miellelläni keskustelisin, vaan ette keskustele tekään. Te haukuskelette. Sitä nimitätte keskusteluksi.
Ettäs kehtaatte,  Aikuiset Ihmiset....kai.  Nytkään en minä tätä aloittanut.
Odotuskannalla olen.


Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #178 : 25.09.2012 20:11:09 »
Onneksi meitä on moneen junaan. Olen ehkä uskaltanut joskus sanoa suoraankin mielipiteeni, mutta kukaan ei ole ainakaan minua saanut edes miettimään palstalta poistumista. Jos jonkun jutut eivät kiinnosta, hyppäänpä ne ylitse, jätän omaan arvoonsa. Tällaisille palstoille minulla ei ole edes aikaa tuhlattavaksi, tämä on ainoa foorumi, jolla edes käyn. Arkeni ja vapaa-aikani onneksi saa virikkeensä "elävästä elämästä".

Minä en kuitenkaan hyväksy sitä, että täällä harrastetaan kirosanoja ja toisen kirjoittajan ojentamista. Jokainen meistä kirjoittaa omalla tyylillään ja ainakaan minusta ei ole toisten opastajaksi tällaisilla palstoilla. Tälläkin palstalla on, ainakin pitäisi olla, "viranpuolesta seuraajat", jotka tietävät keinot, joilla ns. häiritsijät saadaan kuriin. 

Tuntuu minun mielestäni melkein tyhmältä tulla tänne kertomaan "hyvästejä", jotka johtuvat toisten palstalaisten kirjoitelmista. Täältä pääsee pois ilmoittamattakin!!!

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #179 : 25.09.2012 20:35:38 »
.
  Kiitos, Piikatyttö.
Oi, Oijoi.  Järkevää puhetta oli, ei ole täällä aikoihin kuultu. Kuulut Sinäkin niihin
joilla Polla  leikkaa ja säteilee.
On alle kaiken arvointikyvyn kun lähtiessään syyn toisen kirjoittajan niskoille survaisee.
Voi Hyvät Hyyskät. Aikainen Ihminen...jos on.
Eiköhän taas tämä luettuaan kiiruulla solvaamaan rynni.
Sanoin, en tätä aloittanut, mutta lopetan kylläkin tähän. Kenenkään takia en Yöuniani
menetä enkä verille kyntysiäni pureksi. Sellaista Inehmoa ei ole syntynytkään.
Ainakaan vielä.
.
.