Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkka  (Luettu 985019 kertaa)

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #135 : 18.09.2012 18:28:23 »
Täytyy vastata itselleen kun tuntuu ettei täällä muita ole ollenkaan.Mihin lie matkanneet.Kaunis aurinkoinen päivä oli koko päivän ja melko lämminkin.Ulkoiltua tuli ja käsityötäkin tehtyä.Äsken pihapenkillä katseltiin kun lintuja oli paljon pihlajapuussa syömässä marjoja.Kova säpinä ja sirkutus kävi ja marjat tekivät kauppansa.Tuossa lähikaupan edessä oli auto josta myytiin Lakkoja.Ei kysytty mitä maksaa mutta eräs tuttu tuossa pihalla sanoi että olivat 25 euroa kilo.Voi olla että olivat niin arvokkaita.
Omenoita on joka puolella tarjolla kun tuli hyvä sato.Milloin kukakin tarjoaa omenoitaan ilmaiseksi.Kaikilla omakoti-asujilla tuntuu olevan niitä yli oman tarpeen.Marjoja ja sieniä on myös ollut paljon täälläkin.Hyvä kesä ja syksy ollut siinä suhteessa.Kesä oli muuten sellainen ettei paljon helteistä tarvinnut kärsiä.Paremminkin kovin epävakainen.No nyt nautimme sitten syksystä joka sekin on ihan mukava vuodenaika.

Tulipahan nyt jotain löpistyä aikansa kuluksi.


Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #136 : 18.09.2012 18:39:30 »
Tervetuloa Annuska pulisemaan.
Kivahan se, kun väki lisääntyy.

Hiljaisia ovat todella viime päivät olleet, kaikilla on varmasti syyskiireensä, marjojen poimintaa ja säilömistä

Mulla ei ole enää muuta kuin omenahillon teko, eilen tein ämpärillisestä omppuja hilloksi, omenaporalla otin karan pois, sitten kuorin ja matosten tekoset pois, niin valmista hilloa tuli vajaa kolme litraa.
Toisen satsin kun vielä teen niin taitaa riittää, kun aina niitä vanhoja hillojakin pakkasesta löytyy.

Perunat ovat kellarissa ja niitäkin tuli liian kanssa, mutta ei kelpaa kenellekkään, kait ne kaupasta ostain ovat parempia.  ::)
Isoja ja sileitä ovat tämän syksyn perunat, koleristakaan ei ole haittaa.

Syksyistä on sää, nytkin illansuussa tuli joku sadekuuro.
« Viimeksi muokattu: 18.09.2012 19:18:21 kirjoittanut Hemuli »
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #137 : 18.09.2012 19:31:01 »
Tervehdys edellisille pulisijoille!
Päivät kuluvat vikkelästi sadonkorjuussa ja säilömisessä. Joskus lepuutan jalkojani läppäri sylissä ja kurkistan tännekin. Jos olen harvasanainen, en ole ainakaan suuttunut mistään. Monia asioita pyörii mielessä, mutta olen hyvin hidas kirjoittaja, joten mietteet jäävät mietteiksi. Myöhään iltaisin saatan käydä uudestaan katsomassa päivän keskustelusaldon. Silloin te kunnolliset ihmiset jo nukutte  ;D
Nyt lämmitän takkaa ja samalla naputtelen. Ei passaa ryhtyä lukemaan mitään, ettei takka sammu. Jos luen jotain mielenkiintoista, saatan upota tekstiin näkemättä, kuulematta, havainnoimatta.

Tänään oli kaunis päivä, liian kaunis omanasoseen ja puolukkasurvoksen tekemiseen. Vasta äsken kävin ulkoiluttamassa sauvoja. Lännen taivaalla näkyy mustia pilviä. Huomenna satanee, eli on sopiva sää jatkaa säilömistä.

Hemuli, on kummallista ettei peruna kelpaa. ??? Eivät kai kaikki ihmiset ole karppaajia? Kevättalvella perunasta saattaa tulla pula, ainakin hinta pysyy korkeana, koska monin paikoin on tullut huono perunasato.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #138 : 18.09.2012 20:01:16 »
Mukavaa että sentään te kävitte pulisemassa.Luulin jo olevani yksin koko keskustelufoorumilla.Ihmettelin myös miksi ei Hemulin perunat kelpaa.Ei kaupassa niin ihmeellisiä perunoita ole että ne sinun perunasi voittaisivat.Tekin olette ahkeroineet omenasoseen ja puolukoitten kanssa.Niin varmaan muutkin kun on niin hiljaiseloa täällä.Ihmettelin tänään ja eilen kun ei kukaan kirjoittele.Kuinka sattuikin että heti kun liityin tänne niin tuli täydellinen hiljaisuus.Lueskelin kyllä joitakin ketjuja välillä.Hyvää musiikkiakin oli joissakin.Sinäkin Hemuli olit pistänyt hyvää musaa johonkin juttuun.Täytyy vain tutkia mitä on missäkin.
Huomiseksi on tänne luvassa sadekuuroja.Niin sanottiin nyt illan alueuutisissa.Onneksi ei jatkuvaa kuitenkaan.






matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #139 : 18.09.2012 20:26:39 »
.

.
Matleena

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #140 : 18.09.2012 20:53:30 »
Luulin jo olevani yksin koko keskustelufoorumilla.Ihmettelin myös miksi ei Hemulin perunat kelpaa.Ei kaupassa niin ihmeellisiä perunoita ole että ne sinun perunasi voittaisivat.Tekin olette ahkeroineet omenasoseen ja puolukoitten kanssa.

Se onkin ihmeellistä se hiljaisuus, kun käy kurkkaamassa tänne, niin saattaa neljä, viisi vierasta ja pari jäsentä olla foorumilla ja kaikki ovat hipihiljaa vain lukemassa. Eipä tänne nyt niin kauheasti sitä lukemista ole ilmestynyt ja itsekseen ei viitsi kauaa kirjoitella.
Meni vähän vissiin "kriisiin" jutut täällä, mutta toivotaan, että se siitä taas klaaraantuu.

Niin ne perunat, sitä minäkin ihmettelen, kun ei kelpaa. No, nyt ne on kellarissa ja odotellaan sitä kevättalvea, josko silloin alkaisivat tekemään kauppansa, ei niitä kauppojen perunoitakaan ainakaan kovin usein kehuta.
Täällä maalla taitavat hakea suoraan perunaviljelijöiltä perunansa, kun niitä perunafarmareita löytyy täälläkin ihan lähialueella.

Puolukoiden kanssa en ole paljoa aikaani tuhrannut, ämpärillisen sain puolukoita ja ne riittää meille.
Itse en enää uskalla metsään mennä tai joutuvat kantamaan mun sieltä kotiin.  ;D

Sataa, että ikkunat rapisee....  :(
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #141 : 18.09.2012 21:33:09 »
Luulin jo olevani yksin koko keskustelufoorumilla.Ihmettelin myös miksi ei Hemulin perunat kelpaa.Ei kaupassa niin ihmeellisiä perunoita ole että ne sinun perunasi voittaisivat.Tekin olette ahkeroineet omenasoseen ja puolukoitten kanssa.
[/quot 
Se onkin ihmeellistä se hiljaisuus, kun käy kurkkaamassa tänne, niin saattaa neljä, viisi vierasta ja pari jäsentä olla foorumilla ja kaikki ovat hipihiljaa vain lukemassa. Eipä tänne nyt niin kauheasti sitä lukemista ole ilmestynyt ja itsekseen ei viitsi kauaa kirjoitella.
Meni vähän vissiin "kriisiin" jutut täällä, mutta toivotaan, että se siitä taas klaaraantuu.

Niin ne perunat, sitä minäkin ihmettelen, kun ei kelpaa. No, nyt ne on kellarissa ja odotellaan sitä kevättalvea, josko silloin alkaisivat tekemään kauppansa, ei niitä kauppojen perunoitakaan ainakaan kovin usein kehuta.
Täällä maalla taitavat hakea suoraan perunaviljelijöiltä perunansa, kun niitä perunafarmareita löytyy täälläkin ihan lähialueella.

Puolukoiden kanssa en ole paljoa aikaani tuhrannut, ämpärillisen sain puolukoita ja ne riittää meille.
Itse en enää uskalla metsään mennä tai joutuvat kantamaan mun sieltä kotiin.  ;D

Sataa, että ikkunat rapisee....  :(
 

Mä tietäsin yhden kropsun jolle perunat kyllä kelpaisi.
Kylvin 28 kpl siemenperunoita keväällä, ja oon ne jo syönyt, aloitin sadonkorjuun liian aikaisin.
Nyt oon jo ollut omavaraton pitkän aikaa, koska en malttanut odotella niiden täyskokostumista.
Eipä kyllä yhden kuivan äijän pottukulunki iso ookkaan, vaikka melkein päivittäin niitä hinkuukin.
Pistämpä korvantaa Hemulin pernakellarin,,keväällä voipi olla nälkä suolessa "Muurarilla".   
.

.
Matleena

kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #142 : 18.09.2012 21:40:42 »
 
  Katos perhanaa kun lainasin matleenaa, vaikka hemulin perunat palaa pepussa.
Luulin jo olevani yksin koko keskustelufoorumilla.Ihmettelin myös miksi ei Hemulin perunat kelpaa.Ei kaupassa niin ihmeellisiä perunoita ole että ne sinun perunasi voittaisivat.Tekin olette ahkeroineet omenasoseen ja puolukoitten kanssa.
[/quot 
Se onkin ihmeellistä se hiljaisuus, kun käy kurkkaamassa tänne, niin saattaa neljä, viisi vierasta ja pari jäsentä olla foorumilla ja kaikki ovat hipihiljaa vain lukemassa. Eipä tänne nyt niin kauheasti sitä lukemista ole ilmestynyt ja itsekseen ei viitsi kauaa kirjoitella.
Meni vähän vissiin "kriisiin" jutut täällä, mutta toivotaan, että se siitä taas klaaraantuu.

Niin ne perunat, sitä minäkin ihmettelen, kun ei kelpaa. No, nyt ne on kellarissa ja odotellaan sitä kevättalvea, josko silloin alkaisivat tekemään kauppansa, ei niitä kauppojen perunoitakaan ainakaan kovin usein kehuta.
Täällä maalla taitavat hakea suoraan perunaviljelijöiltä perunansa, kun niitä perunafarmareita löytyy täälläkin ihan lähialueella.

Puolukoiden kanssa en ole paljoa aikaani tuhrannut, ämpärillisen sain puolukoita ja ne riittää meille.
Itse en enää uskalla metsään mennä tai joutuvat kantamaan mun sieltä kotiin.  ;D

Sataa, että ikkunat rapisee....  :(
 

Mä tietäsin yhden kropsun jolle perunat kyllä kelpaisi.
Kylvin 28 kpl siemenperunoita keväällä, ja oon ne jo syönyt, aloitin sadonkorjuun liian aikaisin.
Nyt oon jo ollut omavaraton pitkän aikaa, koska en malttanut odotella niiden täyskokostumista.
Eipä kyllä yhden kuivan äijän pottukulunki iso ookkaan, vaikka melkein päivittäin niitä hinkuukin.
Pistämpä korvantaa Hemulin pernakellarin,,keväällä voipi olla nälkä suolessa "Muurarilla".   
.

.
Matleena

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #143 : 19.09.2012 06:08:52 »

Lainaus käyttäjältä: matleena - Syyskuu 18, 2012, 08:26:39 ip

    Mä tietäsin yhden kropsun jolle perunat kyllä kelpaisi.
    Kylvin 28 kpl siemenperunoita keväällä, ja oon ne jo syönyt, aloitin sadonkorjuun liian aikaisin.
    Nyt oon jo ollut omavaraton pitkän aikaa, koska en malttanut odotella niiden täyskokostumista.
    Eipä kyllä yhden kuivan äijän pottukulunki iso ookkaan, vaikka melkein päivittäin niitä hinkuukin.
    Pistämpä korvantaa Hemulin pernakellarin,,keväällä voipi olla nälkä suolessa "Muurarilla".

Nyt sinä Kropsu lainasit jonkun tekstin minun kukkakuvaani. Minä en ole tuota kirjoittanut. En kirjoittanut kuin nimeni. Poista se , en omakseni tekstiä tunnusta.
Kuva vain on minun laittama.

matleena
.

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #144 : 19.09.2012 07:47:03 »
Tervetuloa tänne minunkin puolestani Annuska!

Tosiaan joskus olen itsekin tätä hiljaisuutta ihmetellyt. En itsekään juuri ole muualle kirjoittanut kuin tähän. Jonkun kuvan olen laittanut.
Täällä on varmasti hyviä keskustelunaiheita. Ei aina ole aikaakaan edes kaikkea lukea.

Mitä mieltä muuten olette tuosta arpojen ja kaikenlaisten korttien "pakkomyynnistä". Niitä tulee monta lähetystä vuodessa. Usein kuoren päällä ei ole edes osoitetta johon lähetykset voisi palauttaa.

En ole koskaan niitä arpoja minnekään lähtenyt myymään, jos olen kuoren avannut ja arvat repinyt niin voitto on kymmenen arvan nipussa joku kuulakynä. Olen maksanut arvat oman mielenrauhani takia. Samoin olen maksanut ne kortit joita tulee, harvoin niissä on mitään sellaisia joita voisi käyttää. Ilmeisesti tuon maksun takia niitä sitten lykätään monta kertaa vuodessa.

Nyt tuli taas jotain Sydänarpoja. Nyt otin tiukan linjan ja päälleviivasin nimeni ja kirjoitin kuoren päälle Palautetaan lähettäjälle. Vein postilaatikon reunalle ja posti oli vienyt sen mennessään. Tottakai autettavia ja kohteita riittäisi. Olisi vain mukava itse päättää kohteet ja tavat.



« Viimeksi muokattu: 19.09.2012 09:10:42 kirjoittanut ainuli »
Opissa se on variksenpoika tuulessa

loimu

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #145 : 19.09.2012 08:42:34 »
  Minun omatuntoni,ei puhu eikä pukahda, kun viskaan roskiin kaikki minulle tulleet osoitteettomat lähetykset.

 Lahjoitan sen pienen roponi,minkä lahjoitan, niin muulla tavoin.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #146 : 19.09.2012 09:02:31 »
Kiitos tervetulotoivotuksista! Matleenan kaunis kukka onkin useamman kerran kun on noita lainauksia.Ymmärrän kyllä että Matleena itse laittoi vain kerran ja kiitos siitä hänelle.Minä en noita lainauksia kai osaisi laittaakaan.

Kesti vähän aikaa tulla tänne kurkkimaan kun haeskelin eräälle ystävälleni Kristallivirran sanoja ja löysinkin kylllä ne ja kopioin.Hän on sellainen 79v mummo jolta oli sanat hukassa eikä hänellä ole tietokonetta ja harmitteli kun ei löydä niitä sanoja mistään.

Ainuli on saanut arpoja  ilman pyytämättä.Minulle ei ole niitä tullut mutta kortteja on joskus tullut joissa on maksulappu mukana.Eräälle naapurin rouvalle tuli hiljattain jotain arpoja jotka veimme vielä yhdessä postilaatikkoon.En vaan muista mitä arpoja hän sanoi niiden olleen.Hintakin oli kai jotain yli 20:n euron.Hän palautti ne.En kyllä tykkää tuosta pakkomyynnistä kun noita kampanjoitakin on mihin voi antaa rahaa jos kuka haluaa.Nytkin oli Nälkäpäivän kerääjiä viime viikon lopulla tuossa lähikaupassa.Sehän on vuosittain niinkuin Yhteisvastuu-keräyskin.Ja aika usein kerätään milloin mihinkin asiaan.

Täällä on pilvinen aamu  ja vettäkin on tullut johonkin aikaan yöllä.Nyt on kyllä ollut aamun satamatta.Päivän ohjelmaa en vielä tiedä.Katsotaan mitä se tuo tullessaan.   :)

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #147 : 19.09.2012 15:38:54 »
Pyytämättähän niitä arpoja tulee ja sitten vielä lisäksi pelkkiä rahanpyyntökirjeitä pankkisiirron kera.

Joskus maksan ja joskus en, millä tuulellakin satun olemaan.
Niitä kortteja ei juuri viitsi kellekkään lähettää vaikka olisi maksanutkin - luulevat kuitenkin niitä ilmaisiksi.  ::)
Arvoista tulee yleensä joku kynä tai avaimenperä, kun niitä repii. Maksamatta jäävät...

Arpoja tulee ainakin Punaiselta Ristiltä ja Hengitysliitolta, kortteja Invaliidiliitolta, Annansilmä lähettää kalenteria ja sen maksan.
Varmasti vielä jäi joku poiskin, aina saisi olla rahapussi avoinna, jos kaikkia avustaisi.
Nälkäpäiväkeräykseen tuli perjantaina roponsa pistettyä.

Eipä tässä enempää, menen jatkamaan sukan kutomista, se homma on taas alkanut, vaikka viime talvisiakin on vielä markkinoimatta, mutta kun ei osaa ilman kudintakaan olla....
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #148 : 20.09.2012 07:24:35 »
Tulin tännekin huomenta toivottamaan!



Täällä syrjässä asumisesta on se hyöty että harvemmin ovilla käy mitään kerääjiä. Ei ole käyneet Veteraani- eikä Yhteisvastuu kerääjätkään. Ainoat kiertolaiset jotka osuvat joskus ovelle ovat olleet näitä uskonnon nimissä liikkuvia. Olen esittänyt heillekin toiveen että jatkaisivat matkaa tällä kohtaa. Minusta sekin on kotirauhan häirintää.



Oikein hyvää päivää toivotan. Täällä on melko sateinen aamu ja harmaata.
« Viimeksi muokattu: 20.09.2012 07:42:23 kirjoittanut ainuli »
Opissa se on variksenpoika tuulessa

kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #149 : 20.09.2012 10:08:55 »
Äläs ny ainuli jehovia hyljeksi, siistejä fiksuja ihmisiä he.
Minua käy tervehtimässä eräs mies pari, melkein kuukausittain.
Juttelemme tovin niitä-näitä ja he toivottelevat vointeja, se todistaminen
on jäänyt. Jo ajat sitten tein selväksi etten oo mitään uskoa enkä tulekaan.
Kiva on kuitenkin höpistä älykkäiden miesten kanssa mailman menosta..