Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkka  (Luettu 985097 kertaa)

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1680 : 20.12.2014 10:51:45 »
Hyvän päivän toivotukset!

Ajattelin kurkata palstalle pitkästä aikaa. On se tavallaan sääli että täälläkin on joskus hiljaista. Saisi kirjoittaa kenenkään nokkimatta ja nokertelematta. Sellaiseen törmää usein näillä palstoilla surffaillessaan. Taitaa tuo rekisteröityminen olla hyvä asia siltäkin kannalta.

Tällä hetkellä elämäkin melko tasaista ja tapahtumaköyhää. Ei ole ulkona mitään tehtävää, muuta kuin nuo pakolliset kuviot. Sisällä olen vähän ompelutöitä tehnyt. Nyt pitää raijata koneet aittaan pois silmistä. En aio ihmeitä Jouluksikaan leipoa, taitaa jäädä piirakatkin leipomatta ensimmäisen kerran aikuisiällä. Vasen peukalo on yhä kipeä nivelestä, sitä pitää varoa ettei töksähdä mihinkään tai väänny väärään asentoon.

Pojat ovat hommanneet minulle uutta pöytäkonetta. Tällä kannettavalla kylläkin pärjää mutta on ollut käynnistymisongelmia aika usein. Vähän pelkään että tämä voi sanoa sopimuksen irti ja sitten on pulassa. Kuvien puolesta eniten pelkään etteivät katoaisi kokonaan. Pilvipalvelussa niitä on varmuuskopioituina ja jonkin verran ulkoisella levyllä.

Oikein hyvää Joulunodotusta!
Opissa se on variksenpoika tuulessa

kukka

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 128
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1681 : 20.12.2014 18:29:14 »
Heippa!
Lumet tuli ja osittain sulikin, vähän lunta kuitenkin näkyvissä.  Paikoin tosi liukasta. Jäätikköä.
Ainuli, kirjoittele vaan, se on mukavaa ajankulua kuitenkin.  Sekin on hyvä, että elämä on tasaista ja "tavallista", turvallisen tuttuja uomia kulkee.

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1682 : 05.01.2015 16:26:28 »
Näköharhaako? Muisti temppuilee? Apua!
Vilkaisin tänään aamupäivällä tänne foorumiin. Mielestäni näin  "hämäläiset" uudenvuoden tervehdykset ainakin Hemulilta. Oliko mukana joku toinenkin, ehkä Viola? Olin jo melkein menossa ovesta ulos, joten en mitään kirjoittanut. Nyt en löydä mistään  sitä juttua. ???

Pakkaspäivän iltaa kaikille! Siirryn vakipaikalleni takan viereen ja ryhdyn ilimoo pilloomaan.


Liena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 179
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1683 : 05.01.2015 16:43:30 »
Niinhän se muisti oikuttelee,mutta minkäs teet.Tänään unohdettu nimi putkahtaa mieleen sitten huomenna ihan itsestään.Hyvää tätä vuotta kaikille!

Viola

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 204
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1684 : 05.01.2015 17:02:05 »

   Justiina, meillä kummallakin on näköharhaa...tai sitten ei ole...nimittäin olen satavarma että Hemulilta oli uuden vuoden tervehdys.
 
  Minä en ole kirjoituksiani poistanu, sanottu mikä sanottu.

  Nyt odottelen naapureita joulun lopettajais-glögille. Sitten minulla alkaa 100 päivää "ilman herkkuja"-kampanja :).
 Huomenna vielä lopettelen homejuustot...suklaat... >:(
Jos voit avata solmun kielelläsi, älä käytä hampaita.

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1685 : 05.01.2015 18:41:38 »
Viola, onneksi Hemuli ilmoittautui. Joskus ihan oikeasti epäilen aistejani. (Syytä epäillä!)

Meille tulee huomenna jälkikasvua. Eiköhän joulun rippeet katoa parempiin suihin.
Minä en voi vielä aloittaa härkäviikkoja ja reikäleipiä, sillä saimme liian paljon suklaata jouluksi. Eilen oli jäljellä 1160 g, tänään lähes yhtä paljon. Antajat sanoivat, että kyllähän te voitte syödä suklaata, kun olette niin laihoja. Kohta ei olla laihoja! Parempi olisi laittaa kompostoriin, mutta meillä ei heitetä mitään syötävää hukkaan... :D

Liena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 179
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1686 : 06.01.2015 18:53:41 »
Eikä meillä mitään ruokaa hukkaan.Minä aina niitä loppuja syön,ja sen kyllä huomaa.Joulusuklaat pitää ihan itseltä piilottaa,etteivät ole näkyvillä."Poissa silmistä,poissa mielestä."

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1687 : 09.01.2015 08:51:19 »
Eikä meillä mitään ruokaa hukkaan.Minä aina niitä loppuja syön,ja sen kyllä huomaa.Joulusuklaat pitää ihan itseltä piilottaa,etteivät ole näkyvillä."Poissa silmistä,poissa mielestä."

Niin piti. Kaikille Onnekasta Uutta Vuotta. Vähän myöhässä tosin.  :)

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1688 : 16.01.2015 09:58:20 »
 Missä kaikki on ?

kukka

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 128
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1689 : 16.01.2015 15:25:58 »
Heippa! Matleena ja kaikki muutkin palstalaiset.

Aamulla oli ainakin 5 senttiä satanut räntää.  Nytkin räntää ja vettä sataa vuorotellen.  Plussaa mittarissa noin 3 astetta. Muovinen lumikola luistaa aika kivasti työnnellessä, mutta painavaa tuo moska on.  Kuinkahan liukasta taas tulee.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1690 : 18.01.2015 08:16:38 »
Matleena kyselee missä kaikki ovat.
Minä ainakin oleilin auringossa tuolla rapakon takana.Kurkkasin kyllä aina näitä teidän jorinoita mutta en kirjautunut.
Onkohan edes mitään lamaa maailmassa,ei siltä ainakaan näytä tuolla suurilla lentokentillä.
Ihmisiä on kuin muurahaisia menossa ja tulossa..Sitäkin mietin onko Luojamme ollut oikein tasapuolinen maailmaa luodessaan.
Miksi jotkut asuvat...paratiisissa.. ja me täällä käpristellään lumen ja pakkasen kourissa..
Matkalukemisena oli palatessani tuo Jussi Valtosen teos HE EIVÄT TIEDÄ MITÄ TEKEVÄT..
Lukekaa hyvät ystävät,on melkein kuin olisi Raamatun saanut luetuksi.

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1691 : 18.01.2015 18:07:46 »
 Ei palanut nahka Anniliisalta sentään ??

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1692 : 20.01.2015 15:11:25 »
Kiitos kysymästä,Matleena.
Yrititkö olla ..näsäviisas..Pois se meistä näillä sivuilla.Olen toki joskus siellä auringon alla vähän kärventynytkin,tais olla Kanarialla joskus nuoruudessa.Vanhetessa vähän tulee varovaisemmaksi.Siellähän on nyt talviaika menossa Floridankin
auringossa .Paikalliset ei mene edes biitsille,kyllä ne on turisteja pohjoismaista jotka nyt rannoilla mekastaa..
Mutta on kuitenkin sää niin kuin parasta kesää meillä suomessa.
Uimaaltaiden vesikin on aika viileää,niinkuin järvivesi kesällä täällä.
Vartioidulla omakotialueella leikkipuistossa ja pihateillä opeteltiin polkupyörällä ajoa pienen lapsenlapseni kanssa.
Suomenkielisiä lastenkirjoja selailtiin ja pullaa leivottiin mummon kanssa.

Tyttäreni perheen kanssa sitten aina ajeltiin ja tutustuttiin moniin paikkoihin.
Mukavaa siellä on aina käydä,maailma avartuu kun seuraa paikallista elämää,pitkä lentomatka vaan alkaa rasittaa..
Nyt jo pakkasaurinko paistaa ja ikkunan läpi vähän lämmittää täälläkin.
Huomenna on Kuopion uusitulla torilla tammimarkkinat.Voikaa hyvin kaikki ystävät ,kevät siitä on tulossa.

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1693 : 20.01.2015 23:29:04 »
Voi hyvänen aika. En todellakaan.
 Mutta vahinko ei tule kello kaulassa.

Joten olen  ä ä r e t t ö m ä n pahoillani.
Siitä olen iloinen ettei nenäsi palanut.
Myös siitä että maailma avartui.

matleena 
« Viimeksi muokattu: 20.01.2015 23:35:32 kirjoittanut matleena »

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1694 : 21.01.2015 06:56:35 »
Kaikki hyvin.
Matleena on kunnon plikka,olen sen aina tiennyt.
Pakkasta on tänään vajaa kaksikymmentä,pitää uskaltautua nyt sinne markkinoille.
Eihän ne ole niikuin ennenvanhaan.Kaikki muuttuu..