Kirjoittaja Aihe: Palvelu pelaa  (Luettu 14628 kertaa)

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Palvelu pelaa
« : 19.05.2012 08:49:52 »
Lopen kyllästyneenä kotikaupunkini parkkiongelmiin, hakeuduin mökkipaikkakuntani parturi-kampaamoon. Tuskin pääsin ovesta sisään, kun minua jo palveltiin. "Haluatko tulla tänään?" "Joo, haluan."

Kyllä oli ilo seurata, kun suhteellisen pienessä tilassa neljä nuorta naista työskenteli nopeasti, ammattitaitoisesti, ystävällisesti ja iloisesti.

"Tervetuloa uudelleen!"  :)

Tarvitsin pienen kasan sepeliä mökille. Poikkesin läheiseen, suureen murskaamoon. Pihalla kohtasin naapurini, nuorenisännän. "Älä huoli, minä tuon sinulle sen sepelin." Eikä aikaakaan, kun hän saapui, sepelikasani traktorin kauhassa. Kun kysyin hintaa, hän huikkasi: "En mää vaan tiä, käy siellä maksamassa!"  ;D

georg

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: Palvelu pelaa
« Vastaus #1 : 17.06.2012 16:19:02 »
Lopen kyllästyneenä kotikaupunkini parkkiongelmiin, hakeuduin mökkipaikkakuntani parturi-kampaamoon. Tuskin pääsin ovesta sisään, kun minua jo palveltiin. "Haluatko tulla tänään?" "Joo, haluan."

Kyllä oli ilo seurata, kun suhteellisen pienessä tilassa neljä nuorta naista työskenteli nopeasti, ammattitaitoisesti, ystävällisesti ja iloisesti.

"Tervetuloa uudelleen!"  :)

Tarvitsin pienen kasan sepeliä mökille. Poikkesin läheiseen, suureen murskaamoon. Pihalla kohtasin naapurini, nuorenisännän. "Älä huoli, minä tuon sinulle sen sepelin." Eikä aikaakaan, kun hän saapui, sepelikasani traktorin kauhassa. Kun kysyin hintaa, hän huikkasi: "En mää vaan tiä, käy siellä maksamassa!"  ;D

tulee mieleeen tämä vanha viisaus "metsä vastaa, niinkuin sinne huudetaan".

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Palvelu pelaa
« Vastaus #2 : 17.06.2012 20:46:29 »
Ymmärrän kyllä, mitä Georg tarkoittaa sanonnallaan "metsä vastaa jne", mutta ko. sanonta ei kyllä päde Pumpulin "tarinaan".

Kun v.1994 muutin pääkaupungista  alle 20.000 asukkaan pikkukaupunkiin, huomasin, että palvelun taso oli parempa Hesassa. Kun täällä etsin lyhyelle tukalleni lyhentäjää, aina vaan kuukauden kuluttua löytyy aika. Kuudennessa kampaamossa kauniisti föönattu eläkeläisrouva varasi uutta aikaa allakka kädessä ja kampaajarouva totesi, että "näin ajat menevät ja teille löytyy uusi aika kuukauden kuluttua". Tuohon vastasin, että jos minä olisin kampaamoyrittäjä ja kampaamooni astuisi uusi tulokas, tekisin vaikka ylitöinä "tervetuliaisleikkauksen"! Seitsemännessä kampaamossa istuin suoraan tuoliin ja heidän palvelujaan nautin vuosikausia. Nyt olen jo saanut hyvän tukanlyhentäjän tulevan kotipitäjäni, noin 3000 asukasta, yrittäjältä.

Toinen esimerkki muuttoni alkuvuosilta. Lappi esittäytyi Senaatintorilla ja ostin lappilaiselta hopeasepältä kaksi hopeista, ohutta kierresormusta. Toinen sormuksista tarttui johonkin ja meni poikki. Menin ainoaan paikalliseen kultasepäliikkeeseen ja kysyin, mitä sormuksen "juottaminen" maksaisi. Verho heilui, kun tyttö meni kysymään kultasepältä hintaa. Verho heilui ja tyttö tuli ja sanoi, ettei tätä kannata korjata. Sanoin, etten tullut kysymään, kannattaako tätä korjata vaan, mitä korjaus maksaa. Taas verho heilui ja heiluin toisenkin kerran ja tyttö totesi, että 20 mk. Kiitin ja poistuin. Korjautin sormuksen Hesasssa ja korjaus maksoin 10 mk!!!

Hieman suuremmilla paikkakunnilla kivijalassa on useampia saman alan yrityksiä, joten kilpailu on kovempaa. Joskin minä alan "tämän ikäisenä" olla Pumpulin kanssa samaa mieltä, että palvelun tasolla on merkityksensä. Voin jostain asiasta vaikka maksaa enemmän, jos minut huomioidaan asiakkaana!


kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Vs: Palvelu pelaa
« Vastaus #3 : 19.06.2012 12:21:01 »
Ilkikurisesti virnuillen.. Miks kauniisti föönattu kaunis rouva
halusi aikaa kampaamosta??

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Palvelu pelaa
« Vastaus #4 : 19.06.2012 20:34:52 »
Kropsulle sateen kasteleman tumman ja lyhyen tukan alta hymyillen vastailen: "Eläkeikäinen kauniisti föönattu/tupeerattu rouva varasi aikaa kuukauden päähän uudelle kauniille tupeeraukselle/föönaukselle...

Vettä on tihuuttanut puoli päivää, pieniä taukoja pitäen. Saas nähdä, millainen kolttu juhannukseksi päälle puetaan.

Mittumaariterveisin.

espen

  • Vieras
Vs: Palvelu pelaa
« Vastaus #5 : 23.07.2012 11:59:15 »
Pienestä kaupungista minäkin.

Nimikkoparturini tuli kesälomalta tänään. Koska "lettini" oli kasvanut luvattoman pitkäksi, menin aamusella kauppareissun sivussa kyselemään aikoja.
Siellä yksi herra oli parturoitavana ja yksi rouvashenkilö odotteli käsittelyä.

   - Huomenta, tukka on päässyt vähän kasvamaan ?

  - Jaahas, naurahtaa parturi/kampaajarouva ja lopettaa hetkeksi hommansa. Ottaa varausvihkonsa esiin, selailee sitä tovin
  - Hmmhmm, sopisiko huomenna ihan viimeiseksi, voisin ottaa klo 16.45 ?

  - Tottakai sopii, eläkeläisellä mikään niin kova kiirus voi olla.

Mielestäni meidän kaupungissa pelaa hyvin kaikki palvelut, ainakin ne, joita itse olen joutunut haeskelemaan.

Inkeri

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 175
    • Profiili
Vs: Palvelu pelaa
« Vastaus #6 : 27.07.2012 23:48:50 »
Miellyttävän yllätyksen voi kampaajan tuoliin istahdettuaan kokea, kun muutaman lehden joukosta huomaan Autolehden kuuluvan kampaamoni lehtivalikoimaan.
Onneksi ei tarvinnut selailla niitä ainaisia viikkolehtiä, joissa on samat kuvat  jokaisessa lehdessä.
Oli mielenkiintoista  tutkailla uusien autojen polttoaineen kulutusta , Co -päästöjä ja tietenkin hintaa.  Vertailu oli helppoa eri merkkien välillä.Olemmehan me hameväki autojen suurkuluttajia, joten kampaamon omistaja oli tilanteen tasalla.

Miehet ovat kuuluisia hyvistä kokin taidoistaan, niin olisipa hauska tietää, onko parturinne viihdyttääksenne teitä hyvät miehet varannut vaikkapa Kalaherkkujen  tai Menulehden hiustenne hoidon ajaksi. ? Toivottavasti on  :)

Kuva suurenee klikatessa.
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovissa hiihtäminen !

espen

  • Vieras
Vs: Palvelu pelaa
« Vastaus #7 : 30.07.2012 18:01:34 »
Olemmehan me hameväki autojen suurkuluttajia, joten kampaamon omistaja oli tilanteen tasalla.

Aivan varmasti ja sitäpaitsi osa teistä osaa kyllä  antaa neuvoja automatkan varrella, kuten Hyacint Pokka Pitää sarjassa..

Vaimoni ei aivan niin innokas ole, mutta kuitenkin osaa sopivasti neuvoa, että mitä kantsii milloinkin tehdä.

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Palvelu pelaa
« Vastaus #8 : 17.10.2013 09:17:15 »
No nyt ei palvelu pelannut erään tietyn ketjun eräällä ns. "huoltoasemalla" tässä päivänä muutamana.  >:(

Mediassa kerrotaan, että iäkäs , kepin kanssa kulkeva mieshenkilö pyysi kassalla apua autonsa tankkaamiseen. Ei osannut käyttää korttiautomaattia. "Tämä on itsepalveluasema", kuului ynseä vastaus. Onneksi kassajonossa oli fiksu mies, joka lähti auttamaan. Nyt naamakirjassa? haetaan tätä vanhaa herrasmiestä, jotta voitais pyytää anteeksi.

Itse tankkaan vain sellaisilla asemilla, jossa on vielä jonkinlaista palvelua ja voin maksaa kassalla, joko rahalla tai kortilla. Kauhuskenaarioni on, että töpeksin automaatilla ja joku kiireinen liikemies huohottaa niskaani Mersunsa vieressä!  ??? Onneksi mulla on nyt melkein naapurissa paikka, missä saan kunnon palvelua. Olen juuri menossa vaidattamaan renkaita.

Toinen asia, joka tällä hetkellä ottaa päähän. Sain eilen sähköpostiviestin eräältä projektikoordinaattorilta (huh). Osaan kyllä lukea normaalin sähköpostiviestin, mutta tämä olikin "kinkkinen". Vaikka mitä hanikkaa olisin painanut, niin ei auennut. Johonkin eng.kielisille sivuille jouduin! Lähettäjä odottaa minulta nyt vastausta kysymykseensä, että mikä päivä minulle sopisi kokoustamiseen. Kiusallanikaan en ota muulla tavoin yhteyttä. Katsotaan, mitä tapahtuu!  :P

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Palvelu pelaa
« Vastaus #9 : 17.10.2013 23:00:26 »
Hyvin olimme Pumpuli aavistaneet talvirenkaiden viimeisen mahdollisen vaihtopäivän!!! Minulla oli Jyväskylän Vianorilla aika kello 16.45. kun autoni oli puolen tunnin kuluttua valmis, taivaan täydeltä tuli räntää. Joka nyt tosin asfaltilla suli pois, mutta maisema "valkeni".

Olen nyt käyttänyt kolme vuotta taas nastarenkaita, kun joudun mökkimaisemiin ajamaan 45 km:n matkalla kolmen eri tienputsaajan "työjälkiä"! Olin erittäin tyytyväinen kitkarenkaiden käyttäjä, kun ajoreittini pysyi pääosin "nelostiellä". Renkaat äänettömät eivätkä kuluta asfalttia. Toistakymmentä talvea kitkarenkailla huristelin ja yhden ainoan kerran  tosi liukkaalla kelillä en päässyt jotain pikkumäkeä ylös, kun kääntökulma oli 90 astetta ja vastassa ylämäki. En saanut vauhtia.

Luin netti-iltalehdestä tuosta eläkeläismieheen kohdistuneesta huonosta palvelusta. Joskus tuntuu, että noitten ketjuhuoltamoiden kassoilla toimii robotit, joille on aivan sama, miten asiakkaan palvelee.

Hyvästä asiakaspalvelusta sain tänään esimerkin rengasliikkeestäni. Menin noin puoli tuntia etuajassa renkaitten vaihtoon ja siinä kahvia juodessani ja sanaristikkolehteäni täyttäessäni kuulin, kun yksi renkaanvaihtopojista avaimia luovuttaessaan auton omistajalle  toivotti asiakkaalle turvallista kotimatkaa. Pakko oli katse nostaa ja katsoa nuorta miestä!

Tuskin tänään syyslomalaisetkaan ovat rannalla muikkuverkkoja laskeneet! Muikkuja kyllä nyt tulisi. Serkkupoikani sai yhdestä verkostaan viime lauantaina kolme kiloa ko. herkkua.

Ajellaan kaaroillamme turvallisesti!