Kirjoittaja Aihe: Onnellisuus  (Luettu 11844 kertaa)

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Onnellisuus
« : 22.11.2013 17:08:28 »
Alkusivulla on artikkeli
http://www.aarnokorpela.fi/artikkelit_kansio/yhteiskunta/index.html#juttu3

Viime viikolla luin lehdestä lisäselvityksen suomalaisten onnellisuudesta. Sen mukaan naisten ja miesten onnellisuudessa on huima ero, koska Suomen naiset ovatkin onnellisuustilaston kakkosia.
Helsingin yliopiston tilastotieteen professori Seppo Laaksonen on laskenut tämän tiedon European Social Surveyn aineistoista.
Mielenkiintoisinta oli, että puoluekanta (keitä äänesti viimeksi) määrittää onnellisuutta. Kaikkein onnellisimpia ovat vihreitä, keskustaa ja kristillisdemokraatteja äänestäneet naiset. Onnettomimpia olivat perussuomalaisia äänestäneet naiset.
Hmmm...

Laaksonen ryhmitteli onnellisuutta myös iän perusteella. Onnellisimpia olivat suomalaiset nuoret alle 30-vuotiaat.
Yli 64-vuotiaat olivat onnettomimpia.  ::) Hmmm... toisenkin kerran.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Onnellisuus
« Vastaus #1 : 22.11.2013 18:32:21 »
Ei tässä kovinkaan onnettomia olla vaikka 64v on jo ylittynyt. Tuskin onnellisuus on iästä kiinni tai mitä puoluetta on äänestänyt. Minusta se riippuu ihmisestä itsestään. Jotkut ovat onnellisia ja ajattelevat positiivisesti vaikka ei aina niin hyvin asiat menisikään. Ovat siis vähästäkin onnellisia. Toiset taas ovat sellaisia etteivät näe juuri missään asiassa mitään hyvää. Terveyskin voi vaikuttaa onnellisuuteen ja samoin ihmissuhteet. Jollekin tämä pimeä aikakin voi tuntua vähemmän onnelliselta ajalta. En siis usko tuota selvitystä onnellisuudesta.

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Onnellisuus
« Vastaus #2 : 22.11.2013 20:11:01 »
Olen aina ollut jalat maassa-tyyppiä. En oikein usko mihinkään, mitä ei voi järjellä selittää. En usko vaihtoehtolääkitykseen, enkä -hoitomuotoihin, en astrologiaan, kivillä parantamiseen enkä kätten päälle panemiseen. Olen aina ajatellut, että mikään lahkosaarnaaja ei minua saisi kaatumaan kirkon käytävälle!

Olen nyt lukenut Viisaan ikääntymisen opasta, kirjoittanut Lewis Richmond. Ja uskokaa tai älkää, minä meditoin tänä aamuna kirjan ohjeiden mukaan. Tarkoitus oli tyhjentää mieltä, mutta huomasin, että ajatukseni pomppivat sinne-tänne. Mutta siinä huokuessani, sain pari varteenotettavaa ahaa-elämystä. Toinen koski itseäni ja toinen poikaani. Että ihan hukkaan ei mennyt. Huomenaamulla jatkan.

Kai tämä jotenkin liittyy onnellisuuteen?

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Onnellisuus
« Vastaus #3 : 23.11.2013 09:21:03 »
Lueskelin aamutuimaan suomalaisten iskurepliikkejä!  ;D

Mahtaakohan onnellisuuteni lisääntyä, kun keskiviikona menen "Kaljupäitten kiitoradalle"? Iskurepliikkini kuuluu: "Mennään meille, ollaan alasti ja syödään pullaa."  :P

KROPSU3

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Vs: Onnellisuus
« Vastaus #4 : 24.11.2013 13:31:22 »
 HI-hii  Tiedän et pumpuli tekee hyvää pullaas...

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Onnellisuus
« Vastaus #5 : 24.11.2013 20:42:08 »
Hi-hiii ittelles, kropsu! Annatko kirjallisen suosituksen?  ;)

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Onnellisuus
« Vastaus #6 : 24.11.2013 22:29:12 »
Pumpuli, mieti vielä "kaljupäitten kiitorata-saattajasulhon" käsikynkässä, josko kotoa löytyisi kaunis, olkaimellinen kesämekko!

Lukuetäisyydelle osui Positiivareiden "Hulluna Sinuun" kaunis vaaleanpunainen pikkukirja. Sen sivulta löytyi "Tuntemattoman miehen" toiveajattelua:"Katson mieluummin naista kesämekossa kuin alasti. Mekkoon liittyy kiihottava salaisuus, jonka haluan avata. Silkka alastomuus on kuin kokki tarjoaisi ruoan sijasta pelkän reseptin. Haluan itse valmistaa ateriani ja se alkaa mekon olkanauhasta."

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Onnellisuus
« Vastaus #7 : 25.11.2013 14:36:24 »
Ja uskokaa tai älkää, minä meditoin tänä aamuna kirjan ohjeiden mukaan. Tarkoitus oli tyhjentää mieltä, mutta huomasin, että ajatukseni pomppivat sinne-tänne. Mutta siinä huokuessani, sain pari varteenotettavaa ahaa-elämystä. Toinen koski itseäni ja toinen poikaani. Että ihan hukkaan ei mennyt. Huomenaamulla jatkan.

Kai tämä jotenkin liittyy onnellisuuteen?

Liittyy onnellisuuteen  ;)
Täällä toinen maanläheinen ihminen.
Minulla ei ole taipumusta henkisyyteen, mutta eräs meditaation tapainen menetelmä minulla on. Jos en saa unta, alan laskea sadasta alaspäin: 100, 99, 98, 97... yleensä nukun ennen nollaa. Olen kyllä muutaman kerran joutunut negatiivisten lukujen puolellekin. Luettelen lukuja hitaasti ja äänettömästi tietty. Katselen sieluni silmillä mittanauhaa siinä samalla. Eipä mahdu aivoihin muita ajatuksia.

leea

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 67
    • Profiili
Vs: Onnellisuus
« Vastaus #8 : 28.11.2013 09:14:25 »
Tällainen elämän ohje löytyi erään kirjan välistä paperilapulta,, Oliskohan tässä avain onneen  nykypäivän kiireidenkin keskellä
kirjoittaja on elänyt joskus 400 - 500 luvulla,,,

Iloitse tästä päivästä, sillä se on elämä itse,
aitona ja sykkivänä.
Sen kaari on lyhyt, mutta siinä on kaikki
mikä on totta ja oikeaa ihmisen elämässä

Eilinen on vain unta ja huominen kangastusta.
Käytä hyvin tämä päivä,
niin jokainen eilispäivä on onnellinen unelma
ja jokainen huomen ihana toivo.

Iloitse tästä päivästä
ja tervehdi sen nousevaa aurinkoa.
                                          kalidaso


pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Onnellisuus
« Vastaus #9 : 20.12.2013 20:01:12 »
Nurkkia siivotessa löysin minäkin paperilapun ja siinä oli tämä runo:

Ystävyys

Muistojen kerässä
kiertävät kehää
ystävyyden langat.

Muistojen teillä
ohittavat toisiaan
ystävien reitit.

Ajatus kiertyy
kerän pinnalta
lämpimään alkuun.

Mieleen nousevat
katseen kirkkaus
kosketuksen herkkyys.

Askelten rytmi
tanssin keveys
äänetön viesti.

Ystävyys aito
nainen ja mies,
vaikea taito.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Onnellisuus
« Vastaus #10 : 29.12.2013 06:19:34 »
Heräsin melko aikaisin,oli jotenkin kevyt ja onnellinen olotila,aamukahvia laittaessa radiossa puhuivatkin  tuosta onnellisyydesta.Tuli neuvo miten olet onnellinen.Kun listaat ensin kolme posetiivistä ajatusta,siis myönteistä.Mutta sitten yritä myös keksiä jokin negatiivinen asia.Voi miten helppoa.
Tunnen itseni terveeksi,ottaen ikä ym.rasitteet huomioon.
Oli tullut nettin kautta tosi ihana valokuva tyttäreni perheestä heidän Meksikon matkaltaan.
Saan tänään vieraakseni Englannin purukat{tyttäreni appivanhemmat].

Sitten se negatiivinen asia.Taloyhtiössämme on taas kinaa isännöitsijän unohtelun takia..

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Onnellisuus
« Vastaus #11 : 29.12.2013 06:27:03 »
Anteeksi kirjoitusvirheet.Olin niin onnellinen että unohdin rillit päähän laittaa..
Kun tulin takaisin niin kerrron samalla.Liikunta estää muistihäiriöihin.
Mutta ei mikä tahansa liikunta,pitää olla älyllistä ja sosiaalista.
Kuten tanssi tai ryhmäliikunta.Pitää varmaan mennä zumpaamaan tai sitten alkaa taas juosta tuolla tanssipaikoissa.

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Onnellisuus
« Vastaus #12 : 29.12.2013 07:18:40 »
Huomenta!

Pitää kertoa, kun niin paikkaan passaa.

Minun pitäisi siis muistaa, kun harrastan ryhmäliikuntaa ja tanssia.

Vaan näin kävi: Olin Kaljupäitten Kiitoradalla. Hain tanssimaan miestä, jonka olen tuntenut vuosia. Siis en tiedä nimeä enkä paljon muutakaan, mutta tanssimme usein. Kuulutus kertoi, että humppaa tulee. Ja mulle tuli joku "pläkä". Pää ei sanonut jaloille, kuinka humpan askelet menee. Fiksu mies kun on, niin partneri sanoi, että mennään kävelyaskelin. :- Ne minä sentään muistin!!!!
Niin mentiin ja puoliajan jälkeen tiesin jo, miten humppaa tanssitaan!