Keskustelualueet > Harrastukset

Kirjan lukunurkka

<< < (2/54) > >>

espen:
Just, just. Luin joskus jotakin ruotsalaista pehmeäkantista dekkarikirjaa. Olihan se hidasta, aina piti plarata sanakirjaa välillä.

No jotenkin pääsin sitä takkuamaan, kun oli kuiten kielioppi auttavasti hanskassa. Juu olishan se hianoo osata lukea jotakin muutakin, kuin suomea.

PS. Hehheh ja hohhoh, tai osaahan sitä lukea, mutta kun ymmärtäis lukemansa myös.

merituuli:

  Olen juuri lukenut Rosa Liksomin "Hytti nro 6". Sanoisin, että kirja oli mielenkiintoinen, vaikka teksti oli kyllä
aika rivoa. Huh,huh on se ollut matkustamista.
 Aikaisemmin olen lukenut hänen novellikokoelmiaan, mutta niistä en pitänyt.

Inkeri:

--- Lainaus käyttäjältä: espen - 25.07.2012 13:44:52 ---Viimeksi olen lukenut tuommoista dokkaria:

Kiveen hakatut – Urheilusankaruuden jäljillä

Ilo ja onni, kärsimys ja pettymykset – ne kuuluvat ihmiselämään. Tässä teoksessa esitellään merkittävien suomalaisten urheilijoiden ja urheiluvaikuttajien ainutlaatuisia tarinoita. Kohdetta kunnioitetaan, mutta rosoisimpiakaan elämänpolkujen vaiheita ei väistellä.

Kirjassa on kaksikymmentä henkilökuvaa ihmisistä, jotka ovat antaneet suomalaisille monia ikimuistoisia hetkiä. Kirjan kirjoittajat, Ylen urheilutoimituksen tuottaja Arto Teronen ja toimittaja Jouko Vuolle, ovat tehneet suosittua radiosarjaa Kiveen hakatut ja julkaisseet kirjan Kiveen hakatut – Urheilusankaruuden jäljillä. Tässä teoksessa he kertovat jälleen uusia mielenkiintoisia elämänkohtaloita suomalaisista sankareista.

http://www.kirjapaja.fi/tuotteet/2043-suomalaisia-urheilijakohtaloita

Sain viime Jouluna sen  lahjaksi. Ei tosiaan nykyään ole tullut paljon luettua. Se on sääli. Mediavoimat paukuttaa päälle, sitten on netti ja firaabelihommat. Ei kerkee, vaikka on eläkkeellä. Harmin paikka silti. (Oliko hyvä selitys lukemattomuudelle?)

 3

--- Lainaus päättyy ---
Nostappa lahjakirja yöpöydällesi  josta sen helposti avaat luettavaksesi.
Kas kummaa , kun luet yhden urheilusankarin uroteot yhden kuukauden aikana, josta kilttinä palstan kirjoittajan tietenkin kirjoitat arvostelusi meille  ;) , niin kahdenkymmen kuukauden kuluttua tiedämme kaikki Goldenin väki , kenelle tai mille kovimmat Bravoo huudot  kajautit .


Antoisia lukuhetkiä ;D

Inkeri:

--- Lainaus käyttäjältä: merituuli - 25.07.2012 17:57:20 ---
  Olen juuri lukenut Rosa Liksomin "Hytti nro 6". Sanoisin, että kirja oli mielenkiintoinen, vaikka teksti oli kyllä
aika rivoa. Huh,huh on se ollut matkustamista.
 Aikaisemmin olen lukenut hänen novellikokoelmiaan, mutta niistä en pitänyt.

--- Lainaus päättyy ---
Samoja tuntemuksia oli minullakin kirjan suhteen. Ehkä odotin kirjalta liikaa .
Pessimismi oli päällimmäisenä melkeinpä kaikessa kirjan kerronnassa, joka häiritsi omaa  mielikuvitus matkaani  ;)

Inkeri:
Että voikin vielä vanhoilla päivillään tehdä oman ennätyksensä kirjan lukemisen nopeudessa.
384 sivua tuli luettua noin puolessatoista vuorokaudessa, jonka välillä tuli muutama tunti nukuttuakin.

Kirja oli esikoisteos S.J.Watsonin kynästä *Kun suljen silmäni*, käytyään ensin kirjoittajan kurssin, niin aloitti kirjoittamisen.
Hänen kielikuvansa, ja helppo kerrontansa suorastaan koukutti ahmimaan tekstiä .
Aihe oli alusta alkaen mukaansa tempaava, jossa  nuori nainen yön nukkuessaan unohti täysin aikaisemmat elämänsä tapahtumat, jopa oman nimensäkin.
Erinomainen kirja , jonka parissa ei päässyt pitkästymään.

Kuva on kirjaston valikoimasta.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta