Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkka  (Luettu 982856 kertaa)

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1965 : 12.12.2016 13:23:28 »
Ainulillle  toivon  paranemista. Niihin kramppeihin auttaa minulla MagneCit jossa on mukana B6 vitamiini. Saa ilman reseptiä. On kaksi sanottu otettavaksi mutta ei niin pieni annos auta ainakaan minua. Menee neljäkin . Kysyin lääkäriltä että saako  eikä se vastaan laittanut. Sama on  minunkin koipirepsu. Varpaat on milloin  minkäkin väriset, särky jatkuva ja  nilkka on ympäriinsä musta. Ollut jo vuosia se mustuus eikä kukaan lääkäri korvaansa lopsauttanut. Joten pakko tässä on vain  koittaa  olla jotenkin päin....

pieni ruusu Sinulle 

matleena

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1966 : 13.12.2016 06:13:05 »
Kiitos osanotosta Matleena!

Eihän se mikään sairastaminen mukavaa ole. Toivon nyt kuitenkin että tämä tästä korjautuisi ilman leikkausta.

Hyvää Joulunodotusta sinullekin!

Opissa se on variksenpoika tuulessa

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1967 : 25.12.2016 07:42:13 »
Rauhaisaa Jouluaamua. Kaikki hyvin.Mutta mieleni pahoitin ihan vain yleisönosaston kirjoituksesta.Siellä taas joku anoppi yrittäisi panna miniäänsä aisoihin.Miksi hyvät naiset ei vain hyväksytä näitä miniöitämme niin kaikki sujuu paremmin.Itselleen poikaparka on naisensa valinnut eikä äidinsä määräiltäväksi.Ihan hyvin miniäkin sopeutuu kun saa olla oma itsensä. Näinhän se menee..

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1968 : 25.12.2016 08:14:23 »
Jouluaamun rauhaa!

Ihan totta turiset. Se vaan on niin helppoa kaivella toisesta niitä vikoja. Yleisönosastoissahan näkee että voi kirjoittaa kenestä tahansa, miltei mitä tahansa, eikä joudu sanoistaan vastuuseen. Katkeroittaa vain oman mielensä.
Opissa se on variksenpoika tuulessa

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1969 : 29.01.2017 08:39:14 »
Päivitetään taas tämäkin palsta.Totta joka sana noissa Ainulin edellisissä mielipiteissä.Nyt taas on se aika että kaikkea ja kaikkia vain syytellään.
Pumpuli miettii mitä tuo tullessaan tämä uusi aikamatka.Voin vähän kertoa,nyt olet vielä hyvissä asemissa,elämästä vain nautii.Jos terveyttä riittää niin jopa vuosikymmenen.Kyllä sitten ihan luonto ja aika tekee tehtävänsä.Askel vähän lyhenee ja moni asia menettää kiinnostuksen.Minun mottoni on edelleen..Kaiken mitä tarvitsen saan syliin mahtumaan,kaiken mitä mukaan otan mahtuu sydämeen...Voikaa hyvin..

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1970 : 13.02.2017 10:48:17 »
Helmikuuta!

Ollaan jo puolivälissä, miltei. Ajattelin vähän päivittää tätäkin ketjua. Olen kamppaillut selkävaivani kanssa. Oli välillä hyvinkin toivotonta katsoa tulevaisuuteen. Keppien kanssa olen raahustanut ulkona kun olen auton kanssa liikkeellä. Potkurista pidän kiinni kun kotona ulkona liikun. Sisällä rollaattorin kanssa. Tuki ei kauas jouda, vasen jalka on kuin puupökkelö puutuu ja sirisee. Sisko on käynyt puut kantamassa sisälle jo kuukauden verran.

Olen käynyt monta kertaa tk.ssa. Röngenissä kävin, niissä kuvissa ei näkynyt mitään vikaa. Kävin keskus sairaalassa magneettikuvauksessa. Löytyi sellainen vika kuin selkäydinkanavan ahtautuma. Nyt odottelen leikkausaikaa. On sanottu että lähetetään kiireisenä eteenpäin.
Tämän kuntoisena en pärjää jos aion tässä asua.

Hyvää Ystävänpäivää! Tulkaahan jotain kirjoittamaan.

Opissa se on variksenpoika tuulessa

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1971 : 13.02.2017 15:49:51 »
Kiitos tervehdyksestä!
Olen pitkään ajatellutkin vointiasi. Ei hyvältä kuulosta, mutta tärkeintä on saada diagnoosi ja pääsy leikkaukseen. Tuttavalla oli samat oireet, leikkaus
korjasi hänet kävelykuntoon. Toivottavasti leikkaus auttaa sinua samalla tavalla. Pidän peukkua ja ajattelen lämpimästi.

Meilläkin elämä pyörii vaivojen vankeudessa, mutta pyörii kuitenkin. Tänään tuntui keväiseltä, tuli tunne että kyllä tästä taas kesään selviydytään.
Hyvää Ystävänpäivää kaikille etäystäville! Minulla ei ole taitoa tehdä kuvakortteja, mutta tuli mieleen värssy lapsuuden muistokirjasta. Jo edesmennyt leikkitoverini kirjoitti kiiltokuvan viereen näin:

Ystävyys on kuin pikkuinen ukko,
jolla on taskussa avain ja lukko.
Niillä se sitoo ystävät yhteen,
niin kuin maamies peltonsa lyhteen.

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1972 : 13.02.2017 21:44:51 »
Toivottavasti Ainuli pääset pian käsittelyyn. Minulla oli (ikiuneen nukkunut), jolla selkä oli raudoitettru ym. ym. Kerran leikkausjono ei tuntunut etenevän ja hän tilasi taksin ja ajoi Keskussairaalaan. Kotiutui leikattuna!!!

Oletko Ainuli päässyt pilkile, onko pilkkikolojen tekijää?

Justiina lainasi mukavan runon, minä teen samoin. Elina Karjalaisen Uppo-Nalle on mukava kaveri ja lainaan Uppo-Nallea.

"Uppis otti runonlausumisasennon. Se pullisti mahansa pullolleen ja liitti etutassunsa kauniisti yhteen. Sitten se aloitti:

Helmikuu (jokaiselle kuukaudelle oma runo)

Kuka kellii kinoksessa,
uupui kelkkamäen alle?
Kuka muu kuin Uppo-Nalle.
Kiveen kelkka karahti
ja Uppo-Nalle parahti:
Syy on kelkan, tottakai,
se kaatui ja Uppis tällin sai".

Toivottavasti muistan maaliskuussa esittää maaliskuun runon. Eli kirjoittaa teille.

Elina Karjalainen on lstenkirjojen lempikirjailijani. Hannu Taina kuvittaa kirjat ja hänenkin jälkensä on ilo silmille.

Hyvää ystävänpäivää teille kaikille.

 

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1973 : 14.02.2017 10:32:59 »
Vastaankin nyt heti ettei unohdu.

En ole päässyt pilkille. Sanovat nämä sukulaiset etten saa yksin mennä. Olen kaatuillut ihan urakalla. Tämä vasemman jalan puutuminen tekee sen että ilman tukea jalka pettää. Olen kaatunut ulkona kolme kertaa. Jos ei ole lähellä mitään mistä ottaa tukea niin täytyy ryömiä kun en muuten pääse ylös. Tuntuu kädetkin niin voimattomilta että ei ole helppoa mitenkään. Ei aina muista kännykkää ottaa mukaan, niin on vitsit vähissä. Olen kaatunut sisälläkin monta kertaa. Onneksi ei ole mennyt luita rikki, kun on se osteoporoosikin.

Kaikkea hyvää Helmikuuhun.

Opissa se on variksenpoika tuulessa

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1974 : 14.02.2017 11:13:40 »
Ainuli, minä sinuna VAATISIN, että leikkaukseen ja heti. Vaarallisenoloista sinun olosi yksin on. Jos et itse jaksa/halua nyrkkiä laittaa terveydenhuollon pöytään, etsi joku kovanyrkkinen tuttava asialle.

Mukavaa helmikuista päivää toivottelen arkisten aherrusteni parista.

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1975 : 14.02.2017 12:34:20 »
On minulla ollut sisko Mervi mukana. On vähän tomerampi. Olen lääkärikammoa potenut huonon kohtelun takia. En vain ymmärrä mitä ne minusta luulevat kun en jaksa puoliani pitää.
Opissa se on variksenpoika tuulessa

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1976 : 25.02.2017 19:29:39 »
Eilen jo arvelin ainulille kutsun käyneen sairaalaan. Kävin monta kertaa katsomassa, mutta kukaan ei ollut lakaissut rappusia. Pelkäsin myös, että sinulle on käynyt huonosti lumen kanssa. Sitä kai tuli Pohjois-Karjalaankin yli oman tarpeen.
Torstain runokortti kolahti kohdalleni. Samoin aatoksin joskus olen kuin Eino on ollut kauan sitten.

Lumen kanssa voi käydä näinkin kuin alla kuvassa. Toivottavasti pesässä ei ollut yöpyjiä.

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1977 : 07.03.2017 07:43:53 »
Hyvää tiistaihuomenta!

Lupasin tuosta selkäjutusta jotakin kirjoittaa. Nyt on kaikki tutkimukset tehty ja sain "vikaluettelon" mitä kaikkea on selässä. Ainakin välilevyrappeuma on kahdessa nivelvälissä. Lannenikama on luhistunut. Paljon nivelrikkoa ja selkäydinkanavan ahtauma. Leikkausaikakin on jo tiedossa. Pari päivää joutuu olemaan sairaalassa. Jos ei mene hyvin niin pitempäänkin.

Olen metsästänyt karvakorville hoitajaa siksi aikaa. Siskot ovat vähän lupailleet, mutta ei ihan varmaa vielä. Pidetään nyt peukkuja että pahin kipu jäisi sairaalaan.

Teille kaikille hyvää terveyttä ja talven jatkoa!

Opissa se on variksenpoika tuulessa

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1978 : 07.03.2017 12:06:23 »
Toivon, että leikkauksesta on sinulle Ainuli hyötyä. Kivut jääkööt leikkauspöydälle. Voimia matkaan.

Kevättä ovat aurinkoiset päivät rintaan tuoneet. Lukemassa olen päivittäin käynyt, muttaon ollut kaikenlaisia työkiireitä ja maantietä olen autollani aikalailla mittaillut.

Hyvää maaliskuuta kaikille.

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1979 : 07.03.2017 21:25:49 »
Piikatytön toivotuksiin yhtyy myös Puupään porukka. Hyvä kun on tutkittu, hyvä kun hoidetaan.
Tervehdykseksi laitan maljaköynnöksen oksan kesältä -14.
Iloa ja valoa, kaikesta huolimatta!