Kirjoittaja Aihe: Ylioppilaslahja  (Luettu 9046 kertaa)

Liena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 179
    • Profiili
Ylioppilaslahja
« : 20.05.2014 21:37:25 »
Hyvät,rakkaat ,viisaat ikäihmiset!Nyt sitten vihjeitä teiltä sopivaksi yo-lahjaksi!Lähinnä haluaisin tietää sen,että mikä on sopiva rahasumma eläkeläisparilta .TS.mikä on kohtuus,ei leuhkiva ,mutta ei mikään "laihialaismainenkaan."

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Ylioppilaslahja
« Vastaus #1 : 20.05.2014 21:54:02 »
Liena, kuinka läheinen kevään ylioppilas on? Lastenlapsi, kummilapsi, tuttavaperheen lapsi....

Jos on kysymys lähinaapurin lapsesta tai muusta ei sukulaisesta, minä kehtaisin mennä 30-50 euron lahjakortin kanssa.

Liena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 179
    • Profiili
Vs: Ylioppilaslahja
« Vastaus #2 : 20.05.2014 22:07:16 »
Sisaren tyttären tytär.Olen siis isotäti.

KROPSU3

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Vs: Ylioppilaslahja
« Vastaus #3 : 20.05.2014 23:56:11 »
 
Hyvät,rakkaat ,viisaat ikäihmiset!Nyt sitten vihjeitä teiltä sopivaksi yo-lahjaksi!Lähinnä haluaisin tietää sen,että mikä on sopiva rahasumma eläkeläisparilta .TS.mikä on kohtuus,ei leuhkiva ,mutta ei mikään "laihialaismainenkaan."

kylkai sun liena pitås tietää ,,ettei elämään riehaantuva ylioppilas "vasikka", tunnen rajoja.
Ei riemun, eikä rahalahjan suhteen..
Varsinkaan sen viimemainitun..kokenut olen,,15 kertaa, alenevassa polvessa.
 

acca

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: Ylioppilaslahja
« Vastaus #4 : 21.05.2014 06:59:37 »
   
   En osaa ottaa kantaa Lienan kysymykseen, sisarellani taitaa olla sama ongelma. Hänen ratkaisustaan en tiedä.

   Jo tammikuussa ostin lapsenlapselleni yo-lahjaksi grafiikkataulun, kun periaatteessa en isoäitinä rahalahjasta pidä.
   Minut herkisti taulun symboliikka:  sen nimi on kevät ja siinä on linnunpesä, olen näkevinäni siinä linnun pesän reunalla,  pari munaa on vielä kuoriutumatta.
   On ilo mennä juhliin, laittaa ykköset päälle ja lasten yo-lyyristä tehty rossi rintaan.

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Ylioppilaslahja
« Vastaus #5 : 21.05.2014 08:26:56 »
Liena, sisareni tyttären tyttärelle veisin 50 eur, korkeintaan 100 eur. Ja yksi ruusu "kylkiäisenä"

Minä teetätin lyyristä korvakorut, kaksi kun junioreita on ja kirjoittivatkin samana keväänä. Toinen jakoi lukionsa neljään vuoteen.

Muistorikkaita yo-juhlapäiviä teille kaikille, joilla sellaiset juhlat reilun viikon päästä ovat juhlittavina.

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Ylioppilaslahja
« Vastaus #6 : 21.05.2014 12:03:12 »
Paljon onnea myös teille, joiden lapsenlapsi valmistuu ammatillisesta oppilaitoksesta!

Putkimiehillä (ja naisilla) on tänä päivänä valoisampi tulevaisuus edessään, kuin vuosia yliopistossa pakertaneilla.

Pojantytär vannoo perjantaina poliisivalan. Unelmansa täyttymys! Hänellä on kyllä myös maisterinpaperit yliopistosta. Ja vakinainen konstaapelinpaikka ollut jo puoli vuotta. Siis niinkuin lottovoitto.

merituuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 140
    • Profiili
Vs: Ylioppilaslahja
« Vastaus #7 : 21.05.2014 17:33:48 »
Kyllä myös ammatillisesta koulusta valmistuvat ovat juhlansa ja
lahjansa ansainneet aivan samoin kuin ylioppilaatkin, usein vaan
jäävät ylioppilaiden varjoon.

Lahjan arvo voisi olla viidestä kympistä ylöspäin riippuen kuinka
läheinen lahjan saaja on.

Lapsenlapset menee mielestäni muiden sukulaislapsien edelle.