Kirjoittaja Aihe: Ikäerot  (Luettu 8006 kertaa)

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Ikäerot
« : 26.03.2012 22:48:31 »
Taisi olla hetki ylimääräistä aikaa ja netti-Iltalehden palstoilta juutuin aiheeseen, jossa kirjoiteltiin nainen-mies ikähaitarista ja painotus oli naistaan nuorempi mies.

Lainaan tähän nimimerkin "Aivot on tärkein sukupuolielin" kommentin. Kommentin, jonka minäkin voisin allekirjoittaa!

"Yksi ja sama, minkä ikäinen kumppani on, mutta ihmetyttää se, miksi nainen on pelkästään objekti ja miksi naisesta puhutaan kuin käytetystä autosta:`Hyvin lähtee käyntiin kylmänäkin`. Minulle (naiselle) on miehissä aina ollut aivan oikeasti tärkeintä äly ja huumorintaju. Tylsää tylsämielistä miestä en huolisi, vaikka olisi millainen pyykkilauta-adonis. Typeryys ja tietämättömyys sekä moukkamaisuus ei ole omiaan herättämään kiinnostustani, saati halujani.

Hauska mies saa anteeksi jopa kokemattomuutensa. Se asia on helppo korjata."


Liena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 179
    • Profiili
Vs: Ikäerot
« Vastaus #1 : 31.03.2012 21:05:18 »
Kiitos Piikatyttö hyvästä tekstistä!Sinä kirjoitit ihan minun "kynällä".Tuollaisia ajatuksia pitäisi olla useammallakin palstalla luettavaksi.Naista yritetään aina käyttää vain työhanskana,kynnysmattona j.n.e

Kettu5

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 97
    • Profiili
Vs: Ikäerot
« Vastaus #2 : 04.04.2012 11:52:16 »
Pikatytö ja liena on oikeassa,kirjoittaa asiaa. Kouluni loppu opiskelun jatko ja sotaväki edessä sen hoidin pois  vapaa ehtoisena.Siinä vaiheessa tapasin kauniin ikäiseni näköisen tytön joka myöhemmin selvisi että oli minua reilu tusinan verta vuosissa vanhempi eronnut kymmenvuotisten lasten kanssa hyvin toimeentuleva uranainen. Kokemukseni sitä ennen lähinnä pussailua & kädestä kiinnipitoa.
Hänen kanssa koin elämän oppikoulun,mitä perheellisen asuminen on,se kesti muutaman vuoden.Minäkin olin nousujohteisella työ uralla vastuuta ja välin jo jopa kuukausien työ komennuksia,hän kävi katsomassa jopa ulkomailla ollessani.Kuitenkin yhteisestä sopimuksesta erottiin.
Meitä tämän päivän lööppeihin tulee,pitää se juttu jostain saada? osin ne on oikeassa mutta onko se uutinen?
Hänelle mitä kuuluu nyt ,kohta puoli vuosisataa,en tiedä?

kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Vs: Ikäerot
« Vastaus #3 : 10.04.2012 22:57:54 »
Oon hankkinut piikatytölle vastaaamaan hienoon aiheeseen ,muttas kun on tuo "salamavalo on mulla hitaalla, enkä oikein osannutkaan nykyistä tapaa .
 Tiedähäntä mikä väläys nyt tuli, kun huomasin konstin ,miten vastata.
 
Ei nainen ole mikään opjekti ,eikä käytetty auto.. vaikka oonkin viimeisen
"hornani ostanut käytettynä.. on muuten paras joukosssa,vaikka onkin
muiden rassaama.
Samaa voisin sanoa ystävyydestäni toiseen sukupuoleen.
On hepulia miettiä mikä on ihmis- suhteissa jokin oikea kaava..
Ei siinä ole naama eikä kroppa,,ei edes vammasuus ratkasemassa..
Jokkainen "haistaa sen juuri sinä hetkenä, kun asia eteen tulee- onkoko
tästä enää ulospääsyä.
Niin sen pitää olla.. ja on.
Kemiostakin puhuminen on ;luvan antamista sivullisille.   

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Ikäerot
« Vastaus #4 : 11.04.2012 00:37:32 »
Ostin tänään Viva-lehden, jonka kantta kaunisti ikiliikkuja Aira Samulin, juuri 85-vuotispäiviään juhlinut tanssitaituri. Olen minäkin hänen opissaan saanut olla, kun hänet kutsuttiin "edellisen elämäni talon" markkinointiosaston tupaantuliaisiin opettamaan silloinen hittitanssi. Nyt nuoruusdementia estää sen pop-tanssin nimen kertomisen. Kerron sen myöhemmin!!! Jos valokuvan osaisin tänne siirtää ko. opetustilanteesta, tekisin sen.

Valotaiteilija Ekku Peltomäen ja Airan suhde oli aikansa skandaali. Mies naistaan kymmeniä vuosia nuorempi!

Aira itse toteaa näin:" Olimme oikeastaan aikaamme edellä. Kyllähän vanhempi nainen viehättää nuoria miehiä, sillä hän on varma ja kokenut. Nuorten huitukoiden kanssa voi joskus olla hankalaa. Sen neuvon kyllä annan, että varttuneemman ei kannata heittäytyä nuoremmaksi kuin on, vaan olla itsensä ikäinen. Siinä kisassa ei voi voittaa".

Viime vuosina valtakunnan kuuluisimmat sääret ja minihame ovat kiertäneet palvelutaloja. Aira Samulin-säätiö kerää varoja vanhusten mielenterveystyön hyväksi. Ikäihmisiä tanssittava ja laulattava Aira ei väsy puhumaan vanhusten hyvän hoidon ja mielenterveyden puolesta, jatkaa toimittaja artikkelissaan.

Presidentti Tarja Halonenkin tervehti Airaa ja Pirkko Lahtea:"Mitäs te vanhusten villitsijät".

Saman lehden kansikuvan alareunassa oli otsikko: 67-vuotias nettitreffeillä:"Pitääkö nykyään mennä heti sänkyyn?"

Toimittajanainen kertoo hauskasti seniorinettitreffikokemuksistaan. Mitä tapahtuu, kun 67-vuotias nainen kokeilee nettitreffejä 46 aviovuoden jälkeen?

Hauskaa minulla oli, kun juttua luin, mutta hieman taisin tulla joissakin kohdin surulliseksikin.