Kirjoittaja Aihe: Muistitesti  (Luettu 18840 kertaa)

kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Muistitesti
« : 12.12.2012 17:48:13 »
En muista olenko jo ennemmin aiheesta kirjoitellut.
Nyt taas kuitenkin kutsu kulki, 20.12   klo 08-10 muistihoitaja
haluaa saada väli-otannan muistamattomuudestani, on jo
neljäs kerta, vuotuisina mittauksina.
Itse sinne ängesin jo 4 vuotta sitten.
Käykääpä nyt te muutkin ko. paikassa, muistatte= muistamme sitten
pidempään kirjootella sopivia ja sopimattomia juttuja tänne foorumiin.
-Jos muistan, niin välipäivinä ilmoitan saamani tulokset :o ??? :-[

snipe

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 80
    • Profiili
Vs: Muistitesti
« Vastaus #1 : 12.12.2012 17:52:18 »
 ;D Ellet kropsu1 muista juuri sitä, niin muistuta meitä, että kysymme.
Älä tee samaa virhettä toista kertaa, ellet tosiaan hyödy siitä!

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Muistitesti
« Vastaus #2 : 20.03.2013 20:38:51 »
No, nyt se alkoi. Nim. pätkiminen meikäläisen aivoissa!  :o

Etsiskelen uudistetussa lähikaupassa margariinia. Löytyy! Siirretty uuteen, hienoon kaappiin . Pähkäilen kaapin edessä, että mistä lasikaappi aukeaa. Kokeilen kaikki ulokkeet ja vivut. Ei vaan aukea!  ??? Lähellä seisoo nuorimies. "Kertoisitko mulle, mistä tämä aukeaa?" Mies katsoo minua aikalailla kummastuneena. "Miten niin", kysyy, pistää kätensä kaappiin ja ojentaa minulle margariinipaketin. Ei mitään lasia siinä!  :-[

Hihittelin kotona parituntia, kunnes säikähdin. Miten mulle näin voi käydä? Nyt odottelen seuraavaa katkosta.

Pitää varmaan mennä testeihin.

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Muistitesti
« Vastaus #3 : 21.03.2013 00:59:03 »
Pumpuli, älä välitä, ei ole Kropsu "yksikään" muistanut joulujen välissä eikä myöhemminkään kertoa muistikokeensa tuloksia. Lupasi kyllä!!!

Joskus saattaa joku nimi unohtua, mutta ei hätää, nuoruusdementiaa se vaan on!

kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Vs: Muistitesti
« Vastaus #4 : 21.03.2013 10:50:22 »
Pumpuli, älä välitä, ei ole Kropsu "yksikään" muistanut joulujen välissä eikä myöhemminkään kertoa muistikokeensa tuloksia. Lupasi kyllä!!!

Joskus saattaa joku nimi unohtua, mutta ei hätää, nuoruusdementiaa se vaan on!

Muistamattomuuden muistaminen, ja miten sen voi unohtaa..
Anteeks vaan etten muistanut tiedoittaa muistitestini tuloksia
vaikka niin lupasisin.
 Oli jo kolmas--tai neljäskin kerta, kun kävin sen viimesyksynä jo
teettämässä,, olen  seurannassa ,koska asianhoitaja muistutti
tulemaan.
Testin tulos kyllä oli entisten lainen, mutta tarkastava lääkäri aikaansai
lisähyödyn mun elämäni jatkuvuuteen.. Hän ympäripuhui minut lopultakin
ymmärtämään etten ole kuolematon.. en lähellekään.
Olen pössötellyt pikkusikaareita 10 kpl:n päivävauhtia jo pitkään.
Puolvuotta sitten se loppui Campiks- kuuria hyödyntämällä.
Yli 300 egua se maksoi mutta rahallinen säästö ollut jo yli tonnin.
Kiitos nuorelle lääkärille joka asillisella ohjeistuksella sai "jääräpääni" kääntymään.

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Muistitesti
« Vastaus #5 : 21.03.2013 11:29:27 »
Muistatteko tunnusluvut ja salasanat?

Tuli tuossa vaan mieleeni "pankissa" käydessäni, kuinka muistatte tunnusluvut.
En oikein tahdo muistaa nettipankin tunnuslukua, vaikka aika usein siellä käyn, kyllä se vaan tarvii tarkistaa.
Nyt oli tullut ensimmäinen e-laskukin nettipankkiin, uutta sekin - ainakin mulle. Kaikki ne vaan täytyy vielä vanhalla iällään opetella.  ::)

Aikansa vei sekin, ennen kuin aloin parin pankkikorttini tunnusluvut muistamaan sen jälkeen, kun niitä alkoi tarvita kauppojen kassoilla näpyttelemään. Kertaakaan sentään ei ole vielä kortti jumittunut minkään.

Kai se dementian torjuntaa on sekin, kun niitä lukuja tarvii muistaa vähän sinne sun tänne.
Ristikkojen ratkomisenkin sanotaan sitä olevan ja niitä mä ainakin ratkon.
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

pauliina

  • Vieras
Vs: Muistitesti
« Vastaus #6 : 21.03.2013 11:55:30 »
  Luulin kerran hukanneeni pankkikorttini,ehdin sen jo kuolettaakin,vaikka sen löysin niin eihän sitä voinut enää käyttää.

Uusi kortti tuli aikanaan ja minun suureksi ilokseni uusi tunnusluku oli hyvin senioriystävällinen.

 Tunnuslukuja ja salasanoja tämä nettimaailma on täynnä.Vaan perässä me seniorit rämmitään :)

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Muistitesti
« Vastaus #7 : 21.03.2013 14:04:24 »
Onnittelen, kropsu!  :) On siellä ollut melkoinen poppamies, kun on saanut sinun pääsi kääntymään.

Melkoinen määrä tunnusluku- ja salasana ritirimpsuja sitä on ihmisen muistettava. Siihen e-laskuun en ole vielä tutustunut.

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Muistitesti
« Vastaus #8 : 21.03.2013 17:02:04 »
Testin tulos kyllä oli entisten lainen, mutta tarkastava lääkäri aikaansai
lisähyödyn mun elämäni jatkuvuuteen.. Hän ympäripuhui minut lopultakin
ymmärtämään etten ole kuolematon.. en lähellekään.

Onnittelut pössyttelyn lopettaneelle Kropsulle!
Minä niin mieleni pahoitin tänään, kun kaupan parkkipaikalla oli autoni taakse kokoontunut parvi tyttöjä vetämään myrkkykääryleitä. Inha haju ehti tarttumaan vaatteisiin sillä aikaa kun laitoin kauppakassit auton takatilaan. Olivat valinneet kauimmaisen parkkiruudun korkeimman auton näkösuojakseen.

Unohtamisesta: tällä viikolla soittelin lääkäriasioista aamuvarhaisella (ennen klo 10). Minulta kysyttiin puhelinnumeroani. Kauhistus, en muistanut sitä   :-[. Toisessa päässä oleva henkilö katsoi omasta puhelimestaan ja kysyi soitanko numerosta 040 xxxxxx ... jne. Oli myönnettävä, että se on juuri minun numeroni. Huh, eka kerta kun sellaista sattui.
Unohtelua on toki sattunut ennenkin.

Jääkapin ovessa on magneetti Kaikki maailman kahvikaan ei tee minusta aamuihmistä. Mikä tuli jälleen todistetuksi.

Pankkikortin tunnuslukuun ja muihin salasanoihin minulla on sepite henkilöhistoriasta. En kerro millaisia.  ;D

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Muistitesti
« Vastaus #9 : 21.03.2013 20:00:27 »
Kropsu kiittää "nuorta lääkäriä" siitä, että pössyttely loppui.

Nyt toivon, ettei kukaan, Espenkään(!) katso tulevia lauseita kehumiseksi, siksi se ei ole tarkoitettu.

Tuolla Pulinapalstalla kerroin 15.3. olleesta nuoremman poikani valmistujaisjuhlasta "Mansessa". Siellä lainasin Kronikkakirjasta nuoren naiskandin tositarinan. Nyt lainaan rehtori Kaija Hollin puhetta, kun hän syöpätauteihin erikoistunut lääkäri, piti puhetta kentälle lähteville valmistuneille.

Hän tapasi naapurin iäkkään naisihmisen, joka kertoi, että "hän sai erittäin hyvää hoitoa, vaikka lääkärillä oli farkut". Rehtorin uteliaisuus kasvoi ja hän kysyi tapauksesta. Tyytyväinen rouva kertoi, että"hänen päänsä toinen puoli oli melkein turra ja huippasi, mutta hän sai asiaan apua. Ja lääkäri koko ajan kertoi, mitä hän tekee ja miksi." Eli potilas huomioitiin, ei seurusteltu vaan tietokoneen ruudun kanssa.

Nostan hattua Kropsun päätökselle. Tiedän miltä pikkusikarit maistuvat. Entisessä elämässäni aina, kun vietettiin kentälle lähtevien työkaverimiesten
 läksiäisiä Albertinkadun VPK:n ravintolassa (sen sai suljetuksi tilaisuudeksi vain meille) ostimme ystävättäreni kanssa peltirasiallisen "havannalaisia". Arvata saattaa, että pari seuraavaa päivä hengitys suorastaan haisi "havannalaisille"!  Toki rasiasta myös tarjoiltiin työtovereille.

Ihan oikeasti en ole koskaan polttanut savukkeita ja samaa mallia toteuttaa seuraava polvi, ainakin toistaiseksi.

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Muistitesti
« Vastaus #10 : 22.03.2013 08:48:03 »
Juu-ei haittaa minuakaan tämä kehysriihen suorittama tupakan- ja karkkiveron nosto. Tupakkia en käytä ja karkkejakin hyvin vähän. Sähköveron nostokaan ei pahemmin enää haittaa. Entisessä elämässä olisi haitannut hyvinkin! Viinaveron nosto vähän kirpaisee, vaikka ei se punaviini kovin paljoa maksa. Jossain sanottiin, että halpa punaviini maistuu verolle. Nyt olen siirtynyt vähän ylemmille hyllyille.  ;D

Sen nyt tietää, että viinaralli siirtyy entistä enemmän Viron puolelle. Olen miettinyt, että kuka sen kaiken sieltä rahdatun viinan oikein juo!  :o

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Muistitesti
« Vastaus #11 : 22.03.2013 11:27:13 »
Juu-ei haittaa minuakaan tämä kehysriihen suorittama tupakan- ja karkkiveron nosto. Tupakkia en käytä ja karkkejakin hyvin vähän. Sähköveron nostokaan ei pahemmin enää haittaa. Entisessä elämässä olisi haitannut hyvinkin! Viinaveron nosto vähän kirpaisee, vaikka ei se punaviini kovin paljoa maksa. Jossain sanottiin, että halpa punaviini maistuu verolle. Nyt olen siirtynyt vähän ylemmille hyllyille.  ;D

Sähkövero kirpaisee kyllä, mutta nautintoaineitten vero ei.
Avattu punaviini vanhenee nytkin kaapissa. Olisiko siitä kastikkeeksi?

Miten tämä liittyy muistamiseen? Siten, että muistin uuden hauskan sanan kyykkyviini. Pumpuli ja Justiina eivät harrasta kyykkyviiniä.  ;D

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Muistitesti
« Vastaus #12 : 22.03.2013 12:28:29 »
Hei Justiina, kerrohan mitä on kyykkyviini ?

Ei haittaa ole täälläkään muiden kuin sähköveron noususta.
Viinistä en ole koskaan tykännyt sen paremmin kuin oluestakaan ja vähissä on kaikki alkomaholin käyttö.
Joskus tuli aina laivalta jotain ostettua ja niitä taitaa jäädä vielä perunkirjoitukseenkin.

Sukkia ja alkoholia, siinä Hemulin jäämistö!  ;D
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

pauliina

  • Vieras
Vs: Muistitesti
« Vastaus #13 : 22.03.2013 13:51:30 »
 
 Samoin olis hauska tietää mikä on kyykkyviinin merkitys,en ole koskaan kuullut moista nimeä.

 Nautitaan keväisistä aurinkoisista päivistä ja lähestyvästä juhla-ajasta, ilman kyykkyviiniä tai sen kanssa.

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Muistitesti
« Vastaus #14 : 22.03.2013 13:53:40 »
Hei Justiina, kerrohan mitä on kyykkyviini ?


Terveisiä pohjatuulen pieksämältä Justiinalta! Yritin hiihtää jäällä, mutta en jaksanut pitkään ponnistella.

Kyykkyviini tarkoittaa halpaa viiniä, usein laatikkoviiniä, jotka sijoitetaan viinakaupassa alahyllyille. Pitää kyykistyä.
Kalliimmat viinit sijoitetaan silmän korkeudelle.

Juoksukalja on  Siwasta tms. kaupasta  napattu ja kassan ohi juoksutettu olutpatteri.

Kaikkea sitä sattuukin silmään sanomalehdistä. ::)