Kirjoittaja Aihe: Säätila.  (Luettu 109188 kertaa)

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Säätila.
« Vastaus #105 : 14.09.2014 22:19:08 »
Punertaa marjat pihlajain
kuin verta niillä ois.
On kurkiaurat lentäneet
jo yli pääni pois.

Mukaansa ei mua ottaneet
ne maihin kaukaisiin.
Saa siivettömät  tyytyä
maan kylmän kahleisiin.

Jää siskokseni tuuli yön
se laulaa lauluaan.
Ja sade kylmin kyynelin
lyö öiseen ikkunaan.

Monta mieron matkaajaa
ohitse rientävää.
Jotakin kerran odotin
ei saavu koskaan hän.

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Säätila.
« Vastaus #106 : 15.09.2014 19:07:23 »
Punertaa marjat pihlajain
kuin verta niillä ois.
On kurkiaurat lentäneet
jo yli pääni pois.

Tänään oli tuon tangon fiilikset. Pihapihlajien ylipursuava punerrus, lähipellolta lentoon kohottautuvien kurkien huudot ja kaiken yllä kirkas sininen taivas. Ja haikeus.

Toivottavasti ensi yönä ei vielä pakkanen puraise krasseja ja ruusupapuja. Pyysin PP:n viemään maljaköynnöksen kasvihuoneeseen turvaan. Se on kukkinut upeasti tähän saakka.
........
Hemuli, kiitos toivotuksesta. En vielä oikein saa irti tarinaa, eli se siitä lörpöttelystä. :D

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Säätila.
« Vastaus #107 : 17.09.2014 17:50:28 »
"Vielä on kesää jäljellä,
 vielä tulee kauniita päiviä..."

Tänään on ollut ihana syyspäivä, lämpöasteita parhaimmillaan piirun verran yli kahdenkymmenen.
Viikonvaihteessa on jo lupailtu kylmenevää. :(

http://www.youtube.com/watch?v=nHACoszdpBM

Ps. Tervetuloa Justiina takaisin, toivottavasti viikon päästä saan lukea lörpöttelyjäsi! :D
« Viimeksi muokattu: 17.09.2014 20:36:33 kirjoittanut Hemuli »
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Säätila.
« Vastaus #108 : 24.09.2014 07:56:11 »
On ollut pari päivää tosi kylmää, sateista ja tuulista. Nyt ei tällä kertaa sada, mutta tuuli puhaltaa navakasti ja lämpöä on vain noin pari astetta. On saanut etsiä jo lämpöisemmät vaatteet päälle että tarkenee. Tuntuu että on sisälläkin vilu ja on oltava pitkähihaista päällä. Pattereissa tuntuu kyllä jonkin verran lämpöä olevan, mutta taitaa johtua tämä kylmyys siitä ettei ole näin kesän jälkeen ehtinyt vielä tottua tähän sään muutokseen. Lunta ei sentään ole vielä satanut tänne meille.

Hyviä syyspäiviä vaan kaikille!  :)

Aarno Korpela

  • Administrator
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 376
    • Profiili
Vs: Säätila.
« Vastaus #109 : 24.09.2014 09:27:16 »
Sää muuttui syksyisemmäksi ja samalla loppui kesäkurpitsan satokausi. Noin kaksi kuukautta sitä kesti. Loput perunat ja porkkanat pitää tänään nostaa maasta.

Kesän mittaan olemme kaikki saaneet ihailla kauniita ottamianne kuvia. Viime viikonlopulla kuljin hetken kameran kanssa pihapiirissä. Samalla tuli mieleen yksi tapa kuvien esittämiseen, jota olen joskus käyttänyt.

Olisin imarreltu, jos katsoisitte aikaansaannostani Golden Agen etusivulta ;)

Terveisin amk

Aarno Korpela

  • Administrator
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 376
    • Profiili
Vs: Säätila.
« Vastaus #110 : 24.09.2014 11:46:26 »
Punertaa marjat pihlajain
kuin verta niillä ois.
On kurkiaurat lentäneet
jo yli pääni pois.

Mukaansa ei mua ottaneet
ne maihin kaukaisiin.
....
Tervehdys Hiidentöykältä uhrilehdosta.


pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Säätila.
« Vastaus #111 : 26.09.2014 08:44:35 »
Kiitos!  :)

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Säätila.
« Vastaus #112 : 27.09.2014 20:19:18 »
Yksi hallayö oli ollut, kun olimme reissussa, daaliat jäivät kauniisti kukkimaan ja nyt ovat entisiä.
-3,8° näkyi mittarissa olleen, viime yönä oli viiden plusasteen tietämissä ja tänään oli ylin +13,8°,
vieläkin on kymmenen astetta.
Huomiseksi on luvattu lämmintä ja aurinkoista.

Syysasteri kukoistaa...
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

espen

  • Vieras
Vs: Säätila.
« Vastaus #113 : 28.09.2014 15:15:26 »

 Nätinvärinen syysasteri sinulla.

Meillä vaimo ei tykkää lainkaan keltaisista kukista ? Mistähän se johtuu. Oltiin tänään taas, oliskohan noin 10:nes kerta,  niin siis puolukassa oltiin. Nyt on todella kypsää,

Taitaa olla niitä viimeisiä kertoja tänä vuonna. Viikon parin päästä menemme bongaamaan suppilovahveroita.

Oi ja voi, kuinka lämmin sienikeitto on hyvää talven pakkasilla, kun tulee kotiin päin hommista.

Taste it:

https://www.google.fi/search?q=suppilovahverokeitto&biw=1366&bih=616&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=sfsnVNLPDOG6ygPP6YKgCA&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAQ

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Säätila.
« Vastaus #114 : 28.09.2014 20:33:32 »
Meillä vaimo ei tykkää lainkaan keltaisista kukista ? Mistähän se johtuu. Oltiin tänään taas, oliskohan noin 10:nes kerta,  niin siis puolukassa oltiin. Nyt on todella kypsää,

Keväällä ensimmäiset orvokit pitää olla keltaisia, mistä se sitten johtuukin, ehkä siitä, kun sitä pidetään pääsiäisen värinä, mutta sitten kun kaikki paikat ovat keltaisena voikukista, kyllästyy keltaisiin kukkasiin, onkohan näin....

Voisit vielä mennä puolukkaan ja heittää tännekin yhden ämpärillisen, minä kun en enää voi oikein metsään mennä.

Olisi mulla sulle jotain painavaa sanottavaakin, mutta saanpa vaan pidettyä nyt näppini kurissa! :-X

Ja sitten aiheeseen! Tänään on ollut mahdottoman hieno syyssunnuntai, lämmintä +16,9° ja aurinko paistanut kirkkaalta taivaalta.
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Säätila.
« Vastaus #115 : 19.10.2014 09:03:05 »
Pilvinen ja pimeä päivä on. Vielä ei sada, mutta tulossa on puoleen päivään mennessä ennusteen mukaan. Mittari on lähellä nollaa vaikkakin lämpimän puolella.

Mainitsette kukkien väristä. Minulle käy kaikki värit mitkä kukissa on olemassa luonnostaan. Ainoa kai mistä en pidä on siniset kanervat kaupoissa tähän aikaan. Ne ei näytä luonnolliselta joten niitä en ostaisi.
« Viimeksi muokattu: 19.10.2014 09:05:02 kirjoittanut Annuska »

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Säätila.
« Vastaus #116 : 19.10.2014 14:27:40 »
Mieleeni tuli syyslaulu..Lehti puusta variseepi,päivä yötä pakenee..
Viimeisiä lehtiä nyt tuuli riipii..
Mietin että saiko Hemuli niitä kaipaamiaan puolukoita,jos olisit lähempänä niin minä nakkaisin.
Tänä syksynä olen innostunut tekemään Pulmupuolukoita.
Kypsiä puolukoita ja pulmusokeria vain isoon astiaan ja  huoneenlämmössä niitä pari päivää silloin-tällöin pyöräyttää isolla kauhalla Sitten vain purkittaa ja säilyy viileässä.Todella kauniin väristä hilloa moneen tarkoitukseen.
Vielä kukkien väristä.Ostan aina värjättyjä kanervia hautausmaalle,pysyvät kauniin värisinä keväälläkin vielä.
Kauniitahan keltaiset kukatkin ovat,sanotaan että keltainen on hyljätyn väri..

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Säätila.
« Vastaus #117 : 20.10.2014 21:18:13 »
Kiitos kysymästä Anniliisa, kyllä olen saanut ämpärillisen puolukoita vaikka postimies ei korvaansa kropauttanut mun toiveelleeni.
Olisi varmasti ollut mukava kokeilla tehdä niitä Pulmupuolukoita, mutta ensi syksynä sitten, jos muistan ja hengissä olen.

Ilmat ovat olleet syksyisiä, eilen oli sadepäivä pitkästä aikaa. Tänään on ollut muutama lämpöaste ja tasaisen harmaata.
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Säätila.
« Vastaus #118 : 23.10.2014 07:40:00 »
Melko kylmää on ollut. Nyt on -7,6 ° pakkasen puolella. Aurinkoinen päivä oli kyllä eilen ja varmaan tänäänkin vielä paistelee. Viikonlopuksi pitäisi lämmetä ja muuttua epävakaiseksi. Hyvä sää kuitenkin osui syysmarkkinoita ajatellen jotka ovat tänään ja huomenna.   

Tallensin ja jäi mielestäni niin paljon tyhjää tilaa tähän alapuolelle. Yritin sitä kaventaa, mutta ei se kaventunut. En kyllä ollut varma miten sen saakaan pienenemään.

No oli mitä oli. Viettäkää hyvää aurinkoista syyspäivää!
Nyt lopulta onnistuin kun aikani räpläsin.
« Viimeksi muokattu: 23.10.2014 07:47:35 kirjoittanut Annuska »

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Säätila.
« Vastaus #119 : 27.10.2014 08:57:48 »
Lämmintä on, 12 plussan puolella. Ja kosteaa. Oli hyvä hengittää, kun tuossa kotipihalla viimeisiä syystöitä puuhastelin. Eipä niitä paljoa ole. "Maatilalla" olisi sitäkin enemmän. Vaan eivät sireenit ja marjapensaat suostu antamaan lehtiään.

Samppakaljan värinen ruusu yrittää epätoivoisesti saada kukkaa aikaiseksi. Saa nähdä, kuinka käy!

Hyvää alkanutta viikkoa!  8)