Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkka  (Luettu 985021 kertaa)

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #75 : 05.09.2012 18:12:23 »
Oli varmaan "Matilta" mahdoton teko enään siinä vaiheessa tehdä mitään muuta kuin vaihtaa se fonttien alusta toiseksi ja sitähän ei tehdä kädenkäänteessä koska viestejä oli jo tuhoton määrä näillä vieheellisillä iillä ja ällällä, esimerkiksi sama häirintä temppu ei onnistu täällä.

Vaihdettiinhan se foorumi hyvin alkuvaiheessa kerran toiselle palvelimelle ja sinne ne jäivät vanhat viestit, ei niitä perästäkään tuotu uudelle foorumille.
Matti ei hallinnut sitä puolta ja kaveri jätti foorumin jossain vaiheessa.
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #76 : 05.09.2012 19:11:57 »
Joo - kirjoittelen vaan, vaikka en ymmärrä höykäsen pöläystä mistään ohjelmoinnista... 8)
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #77 : 05.09.2012 19:35:22 »
Joo - kirjoittelen vaan, vaikka en ymmärrä höykäsen pöläystä mistään ohjelmoinnista... 8)

 Samma här, mutta sen ymmärrän, että jos ei ole minkäänlaista ylläpitoa ja törkeyksien yms. sellaisten poistoa tai muutakaan moderointia, niin niihin saitteihin kyllä pesiytyy selviä häiriköitä ajan oloon.

 Kyllä  joitakin kirjoitus- ja muita sääntöjä ja ohjeita pitää noudattaa., muuten menee koko homma pelleilyksi. Toivoisin, ettei niin käy täällä.

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #78 : 05.09.2012 22:28:52 »
fonttimuoto oli vanhanaikainen jossa kaksi kirjainta olivat samannäköisiä eli pieni I-i ja pieni L-l

Sen verran korjausta, että iso I oli kuin pieni l,
täällä tosiaan ne ovat erilaiset, joten eipä sillä konstilla voi kukaan nikkiäni varastaa.  :)
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #79 : 05.09.2012 23:06:30 »
Kiitos kaikille edellisille vastanneille. Nyt olen siltä osin valaistunut.
S-netin loppukahinoista olin täysin tietämätön, koska lukutuokiot olin lopettanut jo aikaisemmin ja poistanut osoitteen Suosikeista. Kunhan kerran vilkaisin ja näin ilmoituksen sulkemisesta.
Mahtoi lopetus olla monelle kirjoittajalle ikävä paikka. Kun on oppinut jotakin palstaa lukemaan, tulee vilkaistua mitä sinne kuuluu vai kuuluuko mitään.



ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #80 : 06.09.2012 08:08:56 »
Olen käynyt tätä keskustelua S-netin lopettamisen syistä monessa paikassa ja monen henkilön kanssa. Kaikkien mielestä alasajo alkoi jo silloin kun foorumin perustajista toinen jäi pois. "Matilla" ei ehkä ollut valmiuksia hoitaa asioita samalla tavalla. Koko palsta jäi ikäänkuin heitteille. Muutama s-24 palstalta tullut alkoi käyttää sitä hyväkseen. Meno palstalla oli välillä ihan mahdotonta. Viimeinen niitti oli tämä "penska" joka mummonsa yllyttämänä (näin asia selitettiin) alkoi käyttää toisten nimiä ja kuvia törkykirjoitelmissaan.

Kyllä moni tiesi että kohta palsta sulkeutuu. Minäkin laitoin pari päivää aikaisemmin jo kiitokset ja hyvästit blogini lukijoille. Seuraavana päivänä tein kopiointityötä, ehdin kopioida eniten luetun blogini omalle koneelle. Iltapäivällä kopioin yhden toisen kirjoittajan juttuja talteen. Illalla avasin koneen tarkoituksena kopioida lisää mutta kun avasin palstan oli jo lappu luukulla. Kyllä olisi ollut asiallista varoittaa siitä että kiinni menee. Olisi ehtinyt ottaa talteen haluamansa tekstit.

Nyt "seniorinettiläisiä" kirjoittelee monilla palstoilla. Tunnistan heitä aina silloin tällöin. Tämä palsta on ihan hyvä. Hiljainen kyllä on, välillä tuntuu ettei kukaan kirjoita mitään. Meistähän se tietysti on kiinni kuinka kirjoituksia ilmaantuu. Oman blogin kirjoittaminen kiinnostaisi, mutta en ole löytänyt sopivaa foorumia. Mikään yksinpuhelu ei oikein kiinnosta, haluaisin saada myös palautetta ja toistenkin palstalaisten kommentteja. Seniorinetin blogipuoli oli hieman erilainen mutta mielestäni ihan hyvä. Häiriköiden vallattua keskustelupuolen, keskustelut siirtyivät enimmäkseen blogipuolelle. Siellä ei niin selvästi esiintynyt asiattomuuksia koska tuo kirjautumispakko oli voimassa.

Opissa se on variksenpoika tuulessa

espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #81 : 06.09.2012 08:58:31 »
Hyvää pohdintaa Ainulilta. Pikkuhiljaa alkoi tapahtumaan tuon S 24 ryhmittymän tulon jälkeen,  yhä enemmän ja enemmän.

Siis, kun noita tulokkaita yritettin saada edes suurinpiirtein kunnioittamaan Foorumin säännöstöä, niin siitäkös ne kimmastuivat ja suur- sota oli saanut alkunsa.

Toisen foorumilaisen on vaikeaa ohjeistaa toista foorumilaista, siihen tarvitaan ylläpito, joka kertoo, että missä mennään, poistaa ylimääräiset, antaa huomautuksen, jos ei tehoa, niin poistaa nikin.

Se on noin yksinkertaista, siis periaatteessa. Itse olen kirjoitellut monellekkin foorumille, koskaan minua ei ole bannattu mistään, muistaakseni en ole saanut huomautuksiakaan, kuin yhden kerran, jolloin minua suorastaan provosoitiin hieman antamaan takaisin, "hehkuttamaan"

Mutta ne S 24:sen häiriköt, niin näkyvät vieläkin huseeraavan niillä saiteilla, missä törkyä sallitaan.

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #82 : 06.09.2012 12:39:31 »
Ei kai sitä blogia ihan keskusteluun ole tarkoitettukaan.
Mielestäni s-netin keskustelu-ja blogipalstalla ei ollut mitään eroa.
Blogipuolella kirjoittamista pidettiin vain jotenkin hienompana.
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #83 : 06.09.2012 12:53:22 »
Ei kai sitä blogia ihan keskusteluun ole tarkoitettukaan.
Mielestäni s-netin keskustelu-ja blogipalstalla ei ollut mitään eroa.
Blogipuolella kirjoittamista pidettiin vain jotenkin hienompana.

Näin se oli. Blogipuolesta siellä muodostui piilopirtti niille, jotka eivät sietäneet öykkäröivää ja omahyväistä "keskustelutyyliä", siis "HUUTELUA".

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #84 : 06.09.2012 14:18:43 »
Kommentoinnin ymmärrän, mutta en sitä, että jotkut ulkopuoliset keskustelevat jonkun blogissa ihan omia asioitaan.
Kyllä näin on jämpti!  ::)

- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #85 : 06.09.2012 14:45:47 »
Kyllä se mielestäni oli SN-ssä juuri niin että ei oikeastaan rohjennut kirjoittaa enää minnekään muualle kuin juuri siihen omaan blogiin. Minullekin joku sanoi ihan näillä sanoilla "Pysyisitte siellä omissa blogeissanne ettekä tulisi tänne keskusteluja sotkemaan."

Kyllä minäkin alkuun kirjoittelin ihan kaikkeen mistä olin kiinnostunut. Vähitellen se vain jäi pois sitä mukaa kun keskustelupuoli muuttui muutaman itserakkaan ihmisen yksityiseksi huutoareenaksi.

Siinä olet Hemuli oikeassa että joskus keskusteltiin minunkin blogissani ihan minulle vieraista asioista. En sitä niin kovin pahana pitänyt koska me olimme eri ikäisiä ja monelle tietokoneen käyttö oli opettelua. En kokenut blogipuolta mitenkään sen hienommaksi mutta siellä vähemmän esiintyi asiattomuuksia.
Opissa se on variksenpoika tuulessa

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #86 : 06.09.2012 14:59:56 »
Oli niin tai näin, mutta kyllä se tyhjän paikan ens'alkuun jätti, kun ne ovet pantiin säppiin,
kun siellä olin melkein alusta asti roikkunut.
Minä ainakin haahuilin vähän siellä sun täällä, kunnes sain tästä GA:sta vinkin ja olenkin aika hyvin tänne kotiutunut.

Kiitos Justiina, kun nostit kissan pöydälle, jollain lailla helpotti, kun sai purkaa siitä tuntojaan.... 8)
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #87 : 06.09.2012 16:19:33 »
Hemuli,
mietin pitkään voinko kirjoittaa aiheesta, mutta sitten ajattelin että vastatkoon joku jos haluaa tai olkoon vastaamatta. Pulinanurkka jo nimenä antoi rohkeutta kokeilla. :D

Mukavaa että tänne on tullut väkeä. Uskoisin, että tällä porukalla ei rähinöidä tai käydä henkilöön.

espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #88 : 06.09.2012 16:53:28 »
Hemuli,
mietin pitkään voinko kirjoittaa aiheesta, mutta sitten ajattelin että vastatkoon joku jos haluaa tai olkoon vastaamatta. Pulinanurkka jo nimenä antoi rohkeutta kokeilla. :D

S-Netin "Pulinaboxi" oli myös hyvä nimi, sinne kirjoittikin kaikki muut leppoisia keskustelutyyppisiä juttuja arkipäivän asioista,
kaikki muut, mutta eivät nämä itseriittoiset Huutajat.

espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #89 : 07.09.2012 20:27:10 »
SM-Liiga alkaa taas pian. Toivotaan näillä main RAUMAN LUKON pääsevän taas mitalikantaan, jopa mestaruudesta huhuillaan, tietysti ne innokkaammat ovat jälleen liikkeellä.
Meidän joukkueessa ei ole koskaan suosittu hakkaajia tai öykkäreitä, jo Matti Mölli Keinosen ajoista 1960-luvulta alkaen olemme täällä suosineet taitokiekkoilua.

Mitäs snipe, sinne Nyköpingiin kuuluu jääkiekkorintamalla?