Kirjoittaja Aihe: Musiikkia ennen ja nyt..  (Luettu 112120 kertaa)

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Musiikkia ennen ja nyt..
« Vastaus #120 : 29.09.2014 21:01:01 »
Olen seurannut näiden Liimataisen veljesten elämää. Ovat vähän kuin "naapurinpoikia".

Todellinen naapurinpoika on entisajan kuplettilaulaja Veikko Sato. "Maatilani" on hänen kotitalonsa naapurissa.

Rillumarei kulttuurin aikaan ei oltu melankolisia eikä surullisia.

Saisitko, Hemuli, tänne vielä Veikko Sato ja Linjuripolkka. Vähän kuin iloksi Anniliisalle ja muille!  ;D

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Musiikkia ennen ja nyt..
« Vastaus #121 : 29.09.2014 21:27:21 »
Hei pumpuli, onko maatilasi siellä Huittisten nykyisellä liitosalueella?

Minullakin on jonkinlainen hämärä muistikuva, että Veikko Sato olisi joskus humalapäissään erehtynyt kotini naapurin likkaa tanssien jälkeen saatille ja tullut sitten meidänkin pihaan joskus aamusella.

Tästä linjuripolkastakin on joku juttu kiertänyt, mutta jääköön kertomatta.

http://www.youtube.com/watch?v=CHUfSruD9a0

Onhan näitä...

http://www.youtube.com/watch?v=UPozrddE2VM

http://www.youtube.com/watch?v=gFiXkXSj1Ow
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Musiikkia ennen ja nyt..
« Vastaus #122 : 29.09.2014 22:06:27 »
Ei ole liitosalueella, vaan " Ripaskukkulan" lähellä.

Muistan, kun "mukulana" istuin pihamaalla Veikon jalkojen juuressa ja hän soitti "maniskaa" ja lauloi.

Poitui joukostamme aivan liian nuorena.

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Musiikkia ennen ja nyt..
« Vastaus #123 : 30.09.2014 09:46:50 »
Ei ole liitosalueella, vaan " Ripaskukkulan" lähellä.

Niin olen ymmärtänytkin, mutta olen luullut Veikko Sadon, Saton, miten se sitten taivutetaankin, niin olen luullut hänen olleen Vampulasta kotoisin.

Tapio Liinoja ainakin on vampulalainen...
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Musiikkia ennen ja nyt..
« Vastaus #124 : 30.09.2014 10:44:07 »
Kiitosta teille Hemuli ja Pumpuli.Onhan toki hauska välillä kuunnella näitä iloisempiakin rallatuksia.
Kuka vielä muistaa sen ajan kun oli nämä rahastaja-Jussitkin matkalaisia palvelemassa.
Vielä reilu puoli vuosisataa sitten istui rahastaja paikallisliikenne busseissakin ainakin täällä Kuopiossa.

Olisi siinä monelle nuorelle työtä nykyäänkin ja kuljettajat voisivat keskittyä omaan hommaansa.

Ei ollut tuttu tämäkään Veikko Sato,kappale kylläkin.
Vähän samanlainen kuin Severi Suhosen Lentävä kalakukko..

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Musiikkia ennen ja nyt..
« Vastaus #125 : 30.09.2014 10:46:49 »
Kyllä. Veikosta kertovissa teksteissä sanotaan hänen syntymäpaikakseen Vampula. En tiedä, milloin perhe muutti Raskalanmäkeen. Pitää ottaa selvää. Samaa sukua asuu edelleen naapurissani!

Serkkuni syntyi -29, oli Veikon kaveri myöhemmin. Taru kertoo, että Veikko, pieni "tappi", seisoi pöydän vieressä, kun serkkuani avattiin kapaloista. Katsoi sätkivää, punaista vauvaa säikähtäneenä ja sanoi: "Älkää vaan päästäkö sitä irti."  ;D

Veikon kerrotaan olleen sanavalmis ja hauska kaveri jo pienenä. Hänestä on paljon juttuja.

Tässä yksi: Veikko oli äitinsä kanssa hienoissa juhlissa ökytalossa. Äiti pelkäsi jo etukäteen, että mitähän se taas laukoo. Hienolla emännällä oli kaulassaan korea panta. Veikko katsoi pää kallellaan ja tokaisi: " Meiän kutulla on samanlainen!"  ::)

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Musiikkia ennen ja nyt..
« Vastaus #126 : 01.10.2014 08:20:01 »
Löytyihän se syykin näihin Jonne Aaronin mollivoittoisiin esityksiin.
Levyni oli minulle selviytymiskeino kun pitkä parisuhteeni loppui..
Näin hän kertoo Iltalehdessä.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Musiikkia ennen ja nyt..
« Vastaus #127 : 05.11.2014 08:59:47 »
Ihan ensin ,kiitos Justiinalle kun yritit kirjoittelijoita herätellä  monelta palstalta.
Nyt on tullut tosi hauska sekä sanoiltaan että rytmiltään tuo Arttu Wiskarin ..Sirpa..
Jokainen varmaan on huomannut että minä olen aika tumpelo noilta ..elegroonisilta ..taidoiltani.
Suurin syy on kai laiskuus,en tunne kiinnostusta edes opetella näitä hienouksia joita te monet taidatte.
Olen kyllä saanut hienon kameran,kuvia kyllä olen räpsinyt,tytär nekin aina lataa sitten koneelleni kun aikani olen ehdotellut.
Oppia olisi kyllä saatavilla mutta ei vanha enää viitsi.
Jospa taas joku osaisi laittaa tuon ..SIRPAN..sinne yoy tuuppiin niin voitais sitä kuunnella.
Minä puolestani neulon vaikka Kropsu-ystävällemme ne villasukat jouluksi..
Hyvää pimeeää syksyä ja lempeää kynttilän valoa vain toivottelen.

leea

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 67
    • Profiili
Vs: Musiikkia ennen ja nyt..
« Vastaus #128 : 05.11.2014 10:03:00 »
Tässäpä linkki Antti Wiskarin Sirpaan....Ihan kuunneltavaa musaa...lajissaan.
https://www.youtube.com/watch?v=wBYiTrANTBQ

Hyviä kuunteluhetkiä!!

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Musiikkia ennen ja nyt..
« Vastaus #129 : 07.11.2014 09:43:56 »
Kiitos LEEA.
Löytyi ainakin minun mielestäni tosi hyvää kuunneltavaa pimeän syksyn iloksi.
Kuunnelkaa toki.
Sanoissahan on monelle ihmiselle elämänsä tarina.Ensin yritetään,menee huonosti,työkkärin kassalla nauretaan.
Mutta tärkein kuitenkin..Rakkaus..kestää..

KROPSU3

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Vs: Musiikkia ennen ja nyt..
« Vastaus #130 : 07.11.2014 20:28:36 »
Ihan ensin ,kiitos Justiinalle kun yritit kirjoittelijoita herätellä  monelta palstalta.
Nyt on tullut tosi hauska sekä sanoiltaan että rytmiltään tuo Arttu Wiskarin ..Sirpa..
Jokainen varmaan on huomannut että minä olen aika tumpelo noilta ..elegroonisilta ..taidoiltani.
Suurin syy on kai laiskuus,en tunne kiinnostusta edes opetella näitä hienouksia joita te monet taidatte.
Olen kyllä saanut hienon kameran,kuvia kyllä olen räpsinyt,tytär nekin aina lataa sitten koneelleni kun aikani olen ehdotellut.
Oppia olisi kyllä saatavilla mutta ei vanha enää viitsi.
Jospa taas joku osaisi laittaa tuon ..SIRPAN..sinne yoy tuuppiin niin voitais sitä kuunnella.
Minä puolestani neulon vaikka Kropsu-ystävällemme ne villasukat jouluksi..
Hyvää pimeeää syksyä ja lempeää kynttilän valoa vain toivottelen.
               Jospa minäkin koittaisin jotain kerrottavaa "vääntää, pitkästä aikaa.
Monenlaisia aiheita ootte käsitelleet, eikä vähiten kiinnosta ne Anniliisan suunnittelemat Joulu-sukatkaan :)
Edelliset jo onkin vähän hipuneet, varpaankynnet voin jo leikata sukat jalassa.
Vanhus asiaa murehtii Pumpuli,,et oolenkaan aiheetta,,nytkin taas vireillä murha syyte..
Ei enää pelkkiä valelääkereitä,,nyt kotihoitokin hunningolla. Mihin vielä ehditäänkään, ennenkuin
lainlaatijat määrää kaikki eläkeikäiset pihatto-navettaan, josta voi ulkoilla ,ketkä pystyy. sellaisessa
muukin karja saa tepastella mielin määrin.
Muuten elämä on melko kivaa mulla toistaiseksi, jos nyt ei huomio sellasia pikkuseikkoja kuin esim.
ikääntymistä ja...... eikai sit muuta..  ;)                                                                                                                                                                                   

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Musiikkia ennen ja nyt..
« Vastaus #131 : 08.11.2014 09:59:04 »
Sainpas vanhan Karhun hereille kun vähän kopistelin.Voi kamalaa ,että jo varpaat sukista pilkistää.Pahin syy on varmaan että pituutta ei tullut sukkiin riittävästi..Englannin vävynikin tarvitsee noin puolen metrin terän sukkiinsa,sitten ei valita.

Olisikin ihan hyvä idea se pihatto-vanhainkoti.Nykyään kun alkaa olla nautakarjalla paremmat olot kuin monella vanhuksella.
Sisareni pojillakin on sellaiset ropotit navetassaan että lehmät soittelee jos hätä tulee vaikka yönaikaan.
Niin muuttuu maailma Eskoseni ,sanoi muinoin nummisuutarikin.



pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Musiikkia ennen ja nyt..
« Vastaus #132 : 08.11.2014 10:22:22 »
Minustakin se pihatto-navetta juttu on kannatettava.  ;D

Siellä vaan käyskenneltäis kauniilla ilmalla ja märehdittäis!  ;) Ruoka-aikaan tultais syömään.

Ei kai vanhaa lehmää enää lypsettäiskään. Ja vanhat sonnitkin varmaan jo vapautettais velvollisuuksistaan!  :-[

Tähän sopis nyt, linkittäjät, joku mehevä biisi!


pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Musiikkia ennen ja nyt..
« Vastaus #133 : 08.11.2014 11:11:04 »
Jossette muuta keksi, niin laittakaa Juha Vainion "Elämää ja erotiikkaa".

Teatteri kutsuu!!!

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -