Kirjoittaja Aihe: " Henkinen koti "  (Luettu 319097 kertaa)

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #60 : 03.09.2014 11:03:31 »
Huhujahan on liikkunut pitkin aikaa. Mutta kuka nyt huhuja uskoo. Toivossa (eikun Taunossa) on hyvää elää.

Meistä käyttäjistähän kaikki on kiinni. Meille on ollut tarjolla ainutlaatuinen maalaismiljöö, tilava tanssitila, hyvä lattia, Suomen parhaat orkesterit ja artistit, runsaasti parkkitilaa, asfaltoidut, osin matoilla katetut käytävät. Ei ole tarvinnut säämiskäkenkiään liata ja kastella. Hyvä kahvio, pullineen, voileipineen, B-oikeuksineen. Kaikki tämä kohtuuhintaan.

Samahan pätee tähän GA:han. Meille on tarjolla hyvin toimiva, mukava keskustelufoorumi. Ilmaiseksi.

Mä lähen nyt, ettei tule sanottua enempää!

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #61 : 04.09.2014 20:58:20 »
Pumpulin uutisia odottelen, mutta on tainnut jäädä "maatilalleen" syystöihin.
Kävin itsekin eilen siellä syntymäpitäjässäni ja kuulin, että konkassa olisi koko helahoito elikkä taitaa olla tanssit tanssittu "kaljupäiden kiitoradalla".

Entä Kropsu, olitko laittamassa jalalla koreasti?

- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

KROPSU3

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #62 : 05.09.2014 20:56:29 »
 Kyllä olin Hemuli ns. hirven päättäjäisissä". Kaikki uutisointi oli pelkkää lisämainosta "Kiitoradan menestykseen. Väkee oli kuin hurmalan häissä.. ja vientiä. piletti- lipun kyllä
sai , leimaamisen lisäksi.
  Hieno paikka varttuneenväen kuntoilemiseen.Soittokin suomen parhaastapäästä.
Pekkaniskan Pojat.
 Yksi epäkohta ilmeisesti suomen lainsäädöksissä. Jos verottaja rassaa yleishyödyllistä
toimintaa konkkaan" asti. Joku tilastoija vois laskeskella  kuinkamonta miljoonaa sosiaalitoimi
 säästää kun on oikeita virikkeitä varttuneiden..jopa, vanhusväestön mielialahoidosta.
 Puhumattakaan mielekkään liikunnan tehosta,  rutajaviin niveliin.. sattaa olla miljoonapotti.
 Jospa urheiluun satsatut varat ajateltais uudella lailla,, eihän kentillä lietsota kuin vihaa,
toista osapuolta kohtaan.   
  Hirvellä ei ole kännisiä eikä pelureita,,iloisia ihmisiä vaan,  jotka taas viikon  puurtavat kuka missäkin, yhteikunnan varoja säästäen ..

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #63 : 05.09.2014 21:30:45 »
Veit sanat suustani, Kropsu!

Ajattelin juuri, että Kela ja Terveyden ja Hyvinvoinnin laitos ym. voisi vähän sponsoroida kyseistä toimintaa. Loppuuhan tämä autuus pian, mutta täytyy toivoa, että joku taho ymmärtäisi jatkaa. Tyhmää olisi lypsävä lehmä teurastaa.

Itse tiedän kyllä mihin menen, mutta matka pitenee ja täytyy yöpyä. No, ainahan se kotiolot voittaa!  ;D

KROPSU3

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #64 : 05.09.2014 23:07:55 »
Veit sanat suustani, Kropsu!

Ajattelin juuri, että Kela ja Terveyden ja Hyvinvoinnin laitos ym. voisi vähän sponsoroida kyseistä toimintaa. Loppuuhan tämä autuus pian, mutta täytyy toivoa, että joku taho ymmärtäisi jatkaa. Tyhmää olisi lypsävä lehmä teurastaa.

Itse tiedän kyllä mihin menen, mutta matka pitenee ja täytyy yöpyä. No, ainahan se kotiolot voittaa!  ;D
Niinhän  on "Maltaat" Pumpuli..

 Sinä jos oot hirven"terapian-hyvyyden oivaltanut,miks ei se tuu muidenkin meikä-mannien mieleen..kuinkapaljon on 30 km,säteellä ..rampautuneita..kuka mitenkään klenkkaa".- tuskin kuitenkan hirvellä käymättömiä kaikki. (täällä oon syntynyt  ja kaverit ,,kaikki melkein Karsatissa.. On raakaa maatalous, siinäkin tilastoitavaksi aihe.(V
ain  mun aajatus) 

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #65 : 06.09.2014 11:12:23 »
Hei pumpuli ja Kropsu, mitäs tähän sanotte! ::)
Ei muuta kuin sinne vaan jos tanssijalkaa vipattaa. 

http://www.satakunnankansa.fi/Satakunta/1194925506297/artikkeli/konkurssista+viis+tanaan+tanssimaan+siis.html

Mukavaa viikonvaihdetta tanssien tai ilman!  :D
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Viola

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 204
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #66 : 06.09.2014 13:06:04 »

  Minä en ole "hirven terapia-hyvyyttä" oivaltanut. Mulla ei tanssijalka vipata,liekö koskaan kovasti vipattanutkaan,vähiten nyt ikäihmisenä.

  Mutta "terapia-hyvyyttä" jokainen kaipaa,kukin tyylillään. Syksy tuo taas mukanaan erilaiset harrastus-ja liikuntapiirit.

 Käsitöissä olen "apukoulu asteella" edelleen, niinkuin käsityön opettaja aikoinaan minulle sanoi 50-luvulla, jolloin opettajat oli auktoriteetteja. Lehdessä tänään oli erään äidin purkaus kun tyttärensä oli "mopotettu" seiskaluokalla. Aika lapsellisesta asiasta mielestäni.
 Kun sain tutin suuhuni samanlaisessa tapahtumassa 50-luvulla, minua eniten suututti kun tulin koulukortteeriin niin tädit pilkkasivat ja nauroivat, se satutti. Muuta traumaa siitä ei jäänyt :)

Jos voit avata solmun kielelläsi, älä käytä hampaita.

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #67 : 27.05.2015 12:58:56 »
Matleena tuolla toisaalla arvelee, että kaikki kykkii kasvimaalla. Ei ne ikäihmiset siellä jaksaa kauaa kerralla kyyristellä. Kyllä kirjoittamattomuuden syyt ovat syvemmällä. Itse olen hidastanut tahtia. Olen tänne aktiivisesti kirjoittanut 10 vuotta. Nyt alkaa "runosuoni"ehtyä. Ja itsekseen puhuminen on vähäverran hölmöä.  :-[

Olen seurannut Pulinanurkan ja Älyvähänkin lukukertoja. Ne lisääntyy vallan huimaa vautia, siitäkin huolimatta, että ei ole vähään aikaan kirjoitettu. Se on tietty hienoa, kun lukijoita näille riittää. Minä kyllä vähän epäilen, että laskuri on "tullut hulluksi"!  ;)

Ylläpito voisi välillä keikauttaa koko homman alassuin, niin että alhalla olevat aiheet tulisi yläkertaan ja muut pudotettaisiin alakertaan. Sais sitten nähdä, tulisko Yhteiskuntaan ja esim. rahajuttuihin yhtään eloa!

Toukokuu on ollut toivoa täynnä ja vielä jatkuu. Kaikenlaista "pippaloa". :) Hauskoja hetkiä vaan muillekin!


Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #68 : 27.05.2015 16:06:19 »
Omasta puolestani kerron, että henkilökohtainen vatulointikorini on jo pitkään pursunut yli, kas kun olen laiminlyönyt kaikki mahdolliset tekemiset. Kasvimaalle en ole vielä ehtinyt, mutta jotakin pientä yritelmää pihatöihin on kuulunut kaikkiin poutapäiviin. Nyt minulla on kasvihuoneen seinien pesu kesken. Vietän ruokaperräisiä ja silmäilen hallituksen muodostamisesta kirjoitettuja kommentteja verkkosivuilta. Saa nyt nähdä...  ::)

Sain sentään kevään mittaan kirjahyllyn siivottua. Hetken aikaa meidän huushollissa ei haise antikvariaatilta. Lisäksi tein annoksen kuolinsiivousta. Tulevan perikunnan iloksi teurastin 153 kirjaa. Teurastaminen tässä = revin kannet irti, lajittelin kannet ja sivut kierrätettäviksi erillään. Vuosi sitten tuhosin 51 kirjaa. Jos ensi vuonna vielä huokuminen jatkuu, kierrätän lisää. Ikinä en uskonut voivani tuhota omia kirjojani. Pystyin!

Tämä vuosi on välivuosi valmistujaisten ja kesäjuhlien suhteen, onneksi. En nyt jaksaisikaan pippaloita.

Parempaa puhtia teille kaikille!

merituuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 140
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #69 : 27.05.2015 17:54:40 »
Totesin saman kuin Justiinakin, että vanhoja kirjoja ei huoli kukaan edes ilmaiseksi,
kun jokin aika sitten siivosin äitini jäämistöä. Pitänee seuraavaksi aloittaa hävittämään
oman kirjahyllyn sisältöä. Eihän nuorilla kodeissaan juuri kirjoja näy.

Ilmankos ollaan huolissaan nuorison lukutaidosta.
 

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #70 : 27.06.2015 19:58:49 »
Kauniisti Inkeri kirjoittelee Hemulille ja meille muillekin.
Minä ainakin pidän näitä..foorumeita ..tärkeänä henkireikänä.Mietin että pitäiskö vähän mennä tuohon toribupin terassille.

Siellä varmaan istuu nyt porukkaa kun on ihan kaunis ja lämmin kesäilta.

Mökilläkään ei yksin huvita.Nuoret keksivät menojaan.Yksi sakki Katinkultaan ja golf-kentille.
toiset missä lienevät laukkakisoissa.Istukoon vaan mummo kotona.

Mutta,mutta,olin jo mattopyykillä ja laiskuus iski.Maistelen vähän portviiniä ja kömmin sänkyyn..
Miten Justiinan potilas jaksaa.Toivotaan parasta.Se on raskasta aikaa kun on kumppanista huoli.
Minulla ne huolet on elettyä elämää,nyt kun vain huolehtii itsestään ja osaa nauttia näistä ehtoopuolen iloista.
Voikaa hyvin,ystävät..


Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #71 : 29.06.2015 11:44:07 »
Olen minäkin piipahtanut täällä henkisen kodin kynnyksellä, mutta kirjoittaminen on jäänyt.
Kiitos Anniliisalle muistamisesta. PP on ollut kotosalla viikon verran ja toipunut mukavasti. Nyt on kuntoutusjakso alkamassa. Sen varaan olemme asettaneet suuria toiveita.

Sotilaspolitiikassa puhutaan tyhjiön täyttymisestä. Sama on luonnon kanssa. Kun pihassa on vähemmän liikettä ja varsinkin liikkuminen PP:n verstashuoneelle on loppunut tyystin, valtasivat pääskyset piharakennuksen kuistin. Saapa nähdä, onnistuuko tämän pariskunnan pesiminen.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #72 : 06.08.2015 07:35:44 »
Hiljaiseksi on käynyt tämäkin ..henkinen koti..niinkuin koko palstamme.
Kyllä aina joku käväisee selailemassa sivujamme mutta ei kai ehdi naputella kuulumisiaan.

Kesälomalaiset ovat kuin muuttolintuja,menevät ja tulevat.
Nyt kun meidän kesäpaikalla oli vieraana tämä tyttäreni ystävätär,
hän oli laittanut jonnekin witteriinsä kuvan nukkumapaikastaan ,alkovista hirsituvan nurkassa.

Näytti eilen minulle kuvaa ja kertoi jo saaneensa 86 tykkäystä Britanniasta ja Irlannista.
Hänhän voisi alkaa pitää bisnestä,vuokrais vain tuota jykevistä pyöreistä hirsistä tehtyä ..komeroa ..halukkaille yöpymiseen.
Näinhän se menee..naututaan kesästä nyt kun on se aika..

merituuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 140
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #73 : 06.08.2015 08:31:33 »
Hiljaiseksi tosiaan on mennyt, toivottavasti syksyä kohden taas piristyy.
Tulin juuri aamu-uinnilta ja se ainakin piristi, merivesikin pysynyt aika
raikkaana, kun ei ole ollut helteitä.

Kesä on kääntymässä jo loppua kohden, kun ensi viikolla alkavat jo
koulutkin, meilläkin yksi lapsenlapsi aloittaa koulutaipaleensa.

Nautitaan loppukesästä ja reipasta viikonloppua kaikille !


Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #74 : 06.08.2015 11:50:15 »
Hiljaisuutta olen ihmetellyt minäkin tykönäni. Forecan ennusteiden katselumatkalla olen kurkistanut tännekin. Aika monta kävijää näkyy olevan, muttei kukaan juuri pukahda mitään.
Olen ajatellutkin, että tämä taisi olla tässä ja kaikki loppuu aikanaan.

Noloa tunnustaa, mutta vasta eilen heitin talviturkin. Ei ole koskaan pitkän elämäni aikana tapahtunut vastaavaa. Vävy laittoi portaat laiturinraaskun kylkeen, mutta kun on ollut viileää ja päivittäinen sade, ei ole tullut mielitekoa järveen. Eilen ruohoa ajaessani sain niin monta kipeää pistoa paarmoilta ja mäkäröiltä vai mitä polttiaisia pensaista sikisikään, että menin istumaan järveen. Jopa helpotti kutina.

Kerron vielä iloisesta perhetapahtumasta: kerrankin pääskysten pesintä onnistui meilläkin. Muutama päivä sitten emot aloittivat poikiensa lentokoulutuksen. Ensi viikolla niiden pitäisi jo olla valmiina laumassa muuttoa valmistelemassa, sillä "Laurilta laumaan, Pertulta peräti pois."
Iltaisin lapsukaiset ovat vielä palanneet pesälle. Yritin ottaa kuvan pesän reunalla nöpöttävistä poikasista ennen kuin emot syöksyivät päin naamaa. Kiireessä ei tullut hyvää otosta.