Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkka  (Luettu 986363 kertaa)

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1530 : 07.07.2014 08:06:15 »
Justiina on laittanut kesäisen Eino Leinon runon ja kauniin maisemakuvan tänne.

Nyt on kaunis kesäinen aamu täälläkin. Eilenkin oli lämmin kaunis päivä. Aamu on lähtenyt hyvin käyntiin. Yhdeksältä tulee miehelle hiustenleikkaaja. Hiuksetkin on jo pesty valmiiksi. Päivällä on käytävä hakemassa sairaalasta tarvikkeita ja samalla voin käydä hautausmaallakin. Sisko sanoi lähtevänsä mukaan.

Katselin tässä jokin aika sitten kun pupu lennätti lintuja. Sillä on poikaset ja varjelee niitä kuten emon kuuluukin. Varikset ja naakat saa kyytiä jos tulevat liian lähelle.

Hyvää aurinkoista alkavaa viikkoa vaan kaikille!

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1531 : 08.07.2014 09:54:10 »
Kaunis kesäpäivä tulossa. Lämpöä on jo +22,4°. Kävin jo apteekissa ja kaupassa.

Eilen käytiin siskon kanssa hautausmaalla ja niitä hoitotarvikkeita hakemassa. Kukat olivat ihan hyvän näköisiä. Kotiin päästiinkin henkilöautolla kun eräs tuttu oli sairaalassa käymässä ja sanoi että pääsemme hänen kyydissään kotiin. Ei tarvinutkaan mennä bussia odottelemaan. Täällä onkin näköjään heinäkuun ajan bussilipun hinta 2 e. Pääsimme siis halvalla sen reissun.

Myöhemmin iltapäivällä tulikin oltua tuossa pihalla rupattelemassa naapureiden kanssa pari tuntia varjoisassa paikassa. Illalla vähän ennen kymmentä meni sähköt poikki. Naapureista ehti jo parikin käydä kysymässä onko meillä sähköt. Ei sitä olisi muuten huomannutkaan mutta kun telkkari sammui. Oli ne ainakin tunnin pois. Sitten tuli sähköt, mutta telkkari ei silti näkynyt. Luki vaan että ei ole signaalia tai ohjelma ei ole katsottavissa. No tänä aamuna on sitten näkynyt kuvakin. Oli kuulemma maakaapelivika. Luin äskettäin lehden sivuilta.
Olisikin ollut ongelma pakasteista jos olisi pitkään kestänyt. Kesäaikana eii voi parvekkeelle pakkaseen laittaa niitä.

En ole suunnitellut tälle päivälle mitään erityistä. Se jää siis nähtäväksi mitä tänään tapahtuu.

Mukavaa kesäpäivää!


kukka

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 128
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1532 : 08.07.2014 18:15:48 »
Todella, nyt lämmintä piisaa ihan omiksi tarpeiksi ja voi antaa vieraillekin.  Auringossa oleskelua pitää nyt vältellä ja vettä juoda riittävästi.  Ruohonleikkuut ja muut raskaat hommat illalla tehtävä tai siirrettävä tuonnemmaksi.  Mutta nauttia pitää näistä keleistä.

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1533 : 08.07.2014 22:26:05 »
Minäkin olen niin onnellisen onnellinen näistä keleistä. Rantalomalaiset nauttivat olostaan! Jatkuva hiki meinaa olla, vaikka kuinka liehuvahelmaista vatetta yllensä laittaisi!

Mutta nautitaan, kyllä se siitä viilenee!!!


Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1534 : 09.07.2014 07:46:45 »
Lämmintä piisaa. Nyt on jo hiukan yli +20°. Hiukan tuuli kuitenkin näkyy käyvän mikä on hyvä asia. Kyllä pää tästä hiukan viilenee kun minulla on hiustenleikkuu puolilta päivin. Alkoi olla taas hiukan liian pitkä joten täytyy taas vähän siistiä sitäkin.

Ei nyt ole tullut lenkkeiltyä  kuin pakolliset menot. Kaupassakin on paras käydä ihan aamusta ennen kuin tulee liian helteistä. Mukavahan se on että aurinko paistaa. Johan sitä kylmää ja sadettakin oli pitkän aikaa. Nautitaan nyt lämmöstä.  :)



Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1535 : 10.07.2014 10:29:51 »
Viileämpää aamupäivää täällä Savossa. Teki mieli hakea pitkähihaista päälle, kun äsken pyörähdin tarkastamassa lehtikaalien tilaa. Olen ollut viime päivinä massamurhaajana. Kaalikoin toukat tahtovat popsia kaalit suuhunsa ennen kuin me ehdimme. Ennenkin olen sanonut, ettei viljelystä koidu muuta kuin harmia.

Tänään on kuulemma kuvataiteen päivä. Mutta kalenterin mukaan nimipäiväänsä viettää Saima. Saiman päivästä tuli mieleen Saima Harmaja. Saima Harmajasta taas tuli mieleen runo Rannalla, jota sanotaan erääksi Suomen kauneimmista rakkausrunoista. Rakkautta on rakkaus luontoonkin. Kesäisin kävimme kuvan saaren ihanalla hiekkarannalla uimassa. Tämä paikka maapallolla on minulle rakas.

Rannalla

Ihanat vaaleat pilvet
liukuvat taivaalla.
Hiljaa ja lumoavasti
laulaa ulappa.

Aaltojen hyväilystä
hiekka on väsynyt.
Tulisit aivan hiljaa
tulisit juuri nyt.
17.3.1930

Viola

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 204
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1536 : 10.07.2014 10:46:42 »
   
   Justiina on herkistynyt kesän myötä. Hyvä niin, mukavasti toit esiin Saima Harmajan kauniin, kauniin herkän runon.

   Minä laiska, on mukava lukea teidän kesäjuttujanne. Joka päivä luen kaikki kirjoitukset, Älyvähä-jutut siirrän syrjään :)
Jos voit avata solmun kielelläsi, älä käytä hampaita.

marita

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1537 : 10.07.2014 12:46:03 »
Hyvää päivää  :)

Nyt on jo viileämpi sää, joten ihan meikäläisen mieleen. Helteet ovat minulle vähän vaikeita, mutta sisällä ollen ei niin haittaa, Nyt saa sitten taas tuolla ulkonakin jotain puuhastella, kun on viileämpää. Pionit ovat komeasti kukassaan..

Olen ollut kovasti innoissani tuosta saamastani tiedosta, että isäni puolen suku on lähtöisin Harlun Soanlahdeta. Olihan minulla tiedossa, että Harlusta olivat, mutta koska Harlun kunta oli suuri, niin en paremmin tiennyt mistä kylästä . Nyt sen sain selville, mikä on tosi tärkeäkin tieto minulle. Nyt olen jopa ajatellut, että jos pääsisin siellä vaikka käymään entisillä synnyinseuduillani, ennen kuin....

Ainuli, oletko sinä koskaan käynyt täällä ko. paikassa. Muistelen , että olet ainakin käynyt Sortavalassa, kun se on lähellä kotipaikkaasi Kiteetä. Tämä Soanlahtihan on myös aika lähellä, joten jos vaikka olisit sattunut käymään. Kaunista paikkaa , Jänisjärvi siinä lähellä.
Ryhmämatkojahan ne varmaan tekevät jonkin verran, mutta voi olla ettei reitti sivuuta Soanlahtea.


Yritin laittaa sinulle yksityistä viestiä, mutta en saanut näkyviin???


Hyvää torstaipäivää teille kaikille !

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1538 : 11.07.2014 07:50:14 »
Huomenta nurkkalaiset!

Olen myös nauttinut hienoista säistä. Tehnyt ulkotöitä kykyjeni mukaan. Eilen vein viimeisen romukuorman kierrätykseen. Nyt on tontilla jo melko siistiä. Tuleehan niitä lisää, kaikkea pienrautaa ym. Nyt yritän viedä vaikka auton perässä pois etteivät ala nurkkiin kertymään.

Järvelläkin kävin. Ei oikein onni suosinut. Reilun kokoinen hauki tarttui kiinni. Oli jo veneen vieressä, siinä hyppäsi ja vei vaapunkin mennessään kun siima katkesi. Ihan sain käsin vetämällä poikki niin haurasta se oli.

Marita!

Kyllä viestisi oli tullut tuonne yksityisviesteihin. Vastasinkin sinulle jo eilen.

Kaikille hyvää viikonloppua!
Opissa se on variksenpoika tuulessa

kukka

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 128
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1539 : 11.07.2014 16:52:57 »
Edelleen aurinkoista, ehkä hieman viileämpää kuin aivan helle helle aikaa.
Kyllä ihmiselle on synnyinseudut rakkaita.  Talot ja tanhuat.  Kellä isompi talo kellä pienempi, mökki tai torppa, mutta aina yhtä rakkaat.  Menneitten sukupolvien aika ja heidän työnsä raskauden voi vain nykypolvi kuvitella, jos sattuvat käymään esim. museoissa, joissa on esillä vanhan ajan työkaluja. Ei sähköäkään joka paikassa vielä 40-luvulla.

Liena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 179
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1540 : 11.07.2014 21:52:24 »
Kehitys on ollut niin valtavan suurta ja nopeaa,että nykynuoret eivät osaa kuvitellakaan mistä sitä sodan jälkeen lähdettiin.Kyllä ne nuoruusmaisemat ja kotipaikat ovat kerran kesässä käytävä katselemassa .Ei sinne kyllä asumaan tee mieli,mutta käynnin ne vaatii.

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1541 : 15.07.2014 08:18:12 »
Huomenta vaan!

Hiljaista on ollut palstoilla. Joskus tuntuu että olisi mukava kun löytyisi lisää aktiivisesti kirjoittelevaa porukkaa. Onko este siinä ettei voi anonyyminä kirjoittaa. Usealla meistä tänne kirjoittavasta on muistoja SN.n ajoilta. Rekisteröityneitä käyttäjiä oli paljon mutta vakituisesti kirjoittavia aika vähän. Siellä oli melkoisen hyvä "henki". Häiriköt löysivät palstan ja alamäki alkoi. Kaipaan vieläkin niitä aikoja ja kirjoittajia siellä.

Minulla ei ole kovin pitkiä istuntoja tässä koneella. Enkä kovin useinkaan kirjoita. Mukava on lukea tarinoitanne ja katsella hienoja kuvia. Tuo kuvan pienennys ja latausjuttu oli alkuun vähän ongelmallinen. Nyt olen oppinut minkä kokoisena kuvat tulevat kamerasta ja kuinka saan helposti sen sopivat kokoiseksi. Siitä se lähtee sujumaan.

Nyt näihin jokapäiväisiin juttuihin. Taisinkin mainita että meillä on käymälän rakennus meneillään. Pojat ovat olleet kahtena viikonloppuna rakentamassa. Nyt on huussi muuten valmis. Ovi ja nurkkalaudat puuttuvat. Laitettiin huovasta katto, minusta se on mukavampi kuin pellistä tehty. Käytiin eilen ostamassa se erotteleva kuivakäymälä. Kannoin sen jo eilen huussiin sisälle ja pitää nyt koota se käyttökuntoon niin näkee ainakin sen periaatteen kuinka se toimii.

Täällä oli varmasti kova ukonilma yöllä. En herää yleensä siihen kun olen kuuro mutta kun Caro tunkee viereen sänkyyn kun pelkää niin heräähän siihen. Nyt on niin ihanan raikasta ulkona. On hyvä lähteä askareita jatkamaan. Kukahan se kyseli onko Siiri kotiutunut tänne. Kyllähän Siiri käy sisällä syömässä. Kun on lämpimiä päiviä niin menee ja tulee mielensä mukaan kun ovi on auki.

Oikein hyvää viikonjatkoa!
« Viimeksi muokattu: 15.07.2014 08:30:15 kirjoittanut ainuli »
Opissa se on variksenpoika tuulessa

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1542 : 15.07.2014 08:50:44 »
Ei ole minullakaan tullut kirjoiteltua nyt muutamaan päivään. Aika on mennyt johonkin muuhun. Lämmintä ja aurinkoista on ollut. Ukkosta ei ole näkynyt eikä kuulunut ollenkaan.

Eilen miehellä kävi ensimmäisen kerran kotona tämä fysioterapeutti. Oli kaksi tuntia ja teki kaikki testit miten pää ja muut toiminnot sujuu. Tulee taas perjantaina. Käy nyt aluksi ainakin kaksi kertaa viikossa.

Ulkona pihalla olen ollut aina välillä seurustelemassa naapureiden kanssa. Pitkiä lenkkejä ei olla nyt tehty.

Pyykki minulla on nyt pyörimässä ja kuuluu jo linkoavan.

Hyvää viikon jatkoa!  :)


Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1543 : 15.07.2014 20:29:13 »
Hei vaan,
nyt on ollut kesäistä, hellettä ja ukkosta. On ollut kuin harjoitusta naistenviikon varalle.

Ensimmäiset mansikat pakastettiin eilen ja toissapäivänä. Mitähän mansikkalaatikko mahtaa maksaa muualla Suomessa? PP myi mansikkaisännälle tarpeettoman perämoottorin ja 10 kg mansikkaa tuli  kaupan päälle. Seuraavat marjat kyllä täytyy ostaa riihikuivilla rahoilla.

Entäs muut marjat? Onko mustikoita metsissä? Rastaat ovat jo löytäneet, koska jättävät sinisiä käyntikortteja ympäriinsä.
Anniliisa oli ollut hillareissulla pohjoisessa, mutta ei kertonut saaliista. Uutisissa on kerrottu, että Lapin sato on enimmäkseen olematon. Kettu5  ravaa siellä pitkin jänkiä, mutta ei kerro hillasta mitään.

PP kävi juoksemassa yhden suon ja pakasti 3 dl lakkoja talven varalle.  ;D

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1544 : 16.07.2014 07:40:20 »
Pieni tervehdys pulinoihin!

Eihän sitä joka päivälle tapahtumia riitä kerrottavaksi. Ihan tasaista elämää tällä hetkellä.
Luulin ja uskoin että nuo perinnönjakosoporat olisivat ohi. No on osoittautunut etteivät ole. Yksi osakas on kuulemma palkannut tuomarin etujaan ajamaan. Ihmetyttää vähän kun hän ei ole edes rintaperillinen vaan toista polvea. Minulla on se käsitys että ei yhtään ymmärrä mihin on sotkeutunut. Ymmärtäisin jotenkin jos joku meistä tytöistä olisi alkanut lakiosaansa peräämään mutta en tätä.

Tyhjentelin eilen viimeisiä vaatesäkkejä aitasta ja poltin sitä mukaa kaikki kelvottomat vaatteet. Nuo paremmat pussitan ja vien vaatekeräykseen. Lisäksi poltin Äidin kuitteja ja muitakin tarpeettomia papereita joita on kertynyt hänen Kokkolassa asumisensa aikana. Nyt alkaa aitan lattialla olla jalansijaakin vapaana. Pitäisi saada ompelukone esiin. Ostin olohuoneeseen nätit kesäverhot ja ripustin ikkunaan. Ovat kuitenkin liian pitkät. Joutaa ainakin 40 senttiä pois leikata ja päärmätä uudelleen.

Kesäkukistani senverran että Miljoonakello on taas ylittänyt odotukset kukinnallaan. Oli ostaessa vähän sellainen huono ja harva. Nyt kukkii upeasti ja on tosi kaunis. Hellepäivinä on saanut kastella kahdesti päivässä. Muistuu mieleen kun Hemuli kerran kertoi että kädet venyivät polviin hellekesänä kukille vettä kantaessa. Kuinka lienee nyt. Orvokkiamppelit ovat paljon arempia tuon kuivumisen suhteen. Nyt ovat jo sellaisia häräkkeitä. Eivät nättejä.

Toivotan kaikille mukavaa päivää!



Tässä petunioita viime kesältä
Opissa se on variksenpoika tuulessa