Kirjoittaja Aihe: Maailma muuttuu  (Luettu 7141 kertaa)

Raili

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Maailma muuttuu
« : 10.08.2011 15:00:41 »
Mikä meissä on vikana? Miten olemme kasvattaneet lapsemme? Miten tällaista voi tapahtua, tapahtua vieläpä vanhassa Euroopassa? Ensin oli Norja. Nyt Lontoossa palaa ja homma on siirtymässä muihin kaupunkeihin. Ja tänään: Luin rauhallisen pikkukaupunkini viikkolehteä, viime viikonvaihteen tapahtumia. Uutisten murtautumisten ja pahoinpitelyitten ohella siellä oli kuusi (6) juttua autojen rikkomisista eri puolilla kaupunkia. Niitä ei ollut edes varastettu, niissä oli vain ikkunoita rikottu, pellit hakattu lommoille, kumit puhkottu. Pientähän tällaiset ovat noitten suurien rinnalla mutta... Lähin näistä "pienistä" oli muutaman sadan metrin päässä talostani. Tämä paikka on aina tiedetty niin rauhalliseksi, että silloin tällöin unohdan laittaa ovet lukkoon yöksi. Joskus kuumana aikana olen aamulla huomannut, että alakerran ovi on ollut kokonaan auki. - Taidan tästä  lähin muistaa lukita.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »

kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Re: Maailma muuttuu
« Vastaus #1 : 11.08.2011 19:53:57 »
Taitaa Raili olla tänäpäivänä iäsyyskysymys; miten oomme kasvattaneet lapsemme ja kuka antaa ohjeet siihen.
Olen jo kahden ikäluokan ajan huolestunut kirjanoppineiden ja lainlaatijoiden päätelmistä ja päätöksistä.
Mun mielestäni suomalaisia on kasvatettu satoja vuosia oikeudenmukaisessa, vaik´ei herrankaan nuhteessa, niin
kuitenkin kurinalasuudella ja pakolla,,jos ei muu tehoa.  Onhan mukulain saaminen ja niistä huolehtiminen mailman
selkein tapahtuma, ei siten että mukulat ohjaa aikuisten päätöksiä, eihän eläinmaimassakaan emot kauan kattele
penikoittensa piruilua, vaan näpäyttävät juonittelijan äkisti ruotuun. Nuorilta on mennyt jo aistit ja vaistot päin peetä.
Eihän niillä enää pelaa itsensä säilyttämis vaistokaan .
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »

Liena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 179
    • Profiili
Re: Maailma muuttuu
« Vastaus #2 : 22.08.2011 21:07:13 »
Niin on maailama muuttunut.Täyttä asiaa Kropsuseni kirjoittelet .Olen ollut "aitiopaikalla"tavallaan seuraamassa kasvatttajia ja kasvatettavia ihan eläkeikään saakka.Kyllä vanhemmilla on monesti väärät asenteet ja he itse kaipaisivat kasvatusta.Koskaan en ole tavannut niin hankalaa oppilasta kuin joku vanhempi voi olla.Ei tarvi ihmetellä vaikka valmistuvista opettajista moni suoraan hakeutuu muualle kuin opettajaksi alaikäisille.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »