Keskustelualueet > Yleinen keskustelu

Hyvää Pääsiäistä!

<< < (2/9) > >>

leea:
   

Kevät

Kuuntelin puron solinaa,
sen nauravaa, iloista porinaa.
Se kertoi minulle tarinaa,
keväästä.
Linnuista,
jotka nyt palaavat pohjolaan.
Kukista,
jotka vihdoin maasta nousta saa.
Ja siitä,
että on aika rakastaa.   

IILOISTA PÄÄSIÄISTÄ KAIKILLE LUKIJOILLE !!                     

Justiina:
Aurinkoista juhlapäivää kaikille ja kiitokset tervehdyksistä!

Yhä vieläkö, aurinko, karkeloit
ilotanssia taivaalla pääsiäisaamun
kuin lapsuuden vuosina?

-Kaarlo Sarkia-

Joskus lapsena heräsin aikaisin katsomaan pääsiäisaamun auringon tanssia. Kun oikein vahvasti uskoi, aurinko todella tanssi.

Piikatyttö:
Vielä ehdin toivottaa Pääsiäistä!

Olen ihaillut pääsiäisaiheisia kättenne töitä ja pieni pääsiäisrunokin Justiinalta.

Jos aivan oikein muistan, joskus lapsuudessani ajelimme pitkin peltojen hangenkuoria polkupyörällä veljeni kanssa, pääsiäisenä. Pääsiäisen "sijaintihan" heittelee, joten lunta ja hangenkuoria on ollut pääsiäisenäkin.

Nyt seurasimme rannalla sorsien, joutsenten ja lokkiperheiden kaunista uiskentelua ja moottoriveneiden menoa! Jäistä ei ollut tietoakaan.

Nautitaan "helteistä".

Viola:

  Löysin tuon Justiinan laittaman Kaarlo Sarkian runon.
 
  Se herättää lapsuusmuistot mieleen, isä herätti meidät lapset katsomaan aamulla auringon nousua, ja kun oikein tuijotti niin tanssashan se ;D

  Pieniä karkkeja oli piilotettuna ja sanottiin että kukko oli muninut!

  Navetan vintille tehtiin keinu sekin oli hienoa ja jos ilma antoi myöden leikittiin pihassa isän ja kylän lasten kanssa karttusta.

  Nyt kun ikää on tullut eikä enää juoksut maita niin menen Tampereen Tuomiokirkkoon kuuntelemaan Bachin H-molli messun. Siitä alkaa minulla pääsiäisen vietto.

   Hyvää Pääsiäistä GA-ystävät.

KROPSU3:

--- Lainaus käyttäjältä: Viola - 28.03.2015 15:17:34 ---
  Löysin tuon Justiinan laittaman Kaarlo Sarkian runon.
 
  Se herättää lapsuusmuistot mieleen, isä herätti meidät lapset katsomaan aamulla auringon nousua, ja kun oikein tuijotti niin tanssashan se ;D

  Pieniä karkkeja oli piilotettuna ja sanottiin että kukko oli muninut!

  Navetan vintille tehtiin keinu sekin oli hienoa ja jos ilma antoi myöden leikittiin pihassa isän ja kylän lasten kanssa karttusta.

  Nyt kun ikää on tullut eikä enää juoksut maita niin menen Tampereen Tuomiokirkkoon kuuntelemaan Bachin H-molli messun. Siitä alkaa minulla pääsiäisen vietto.

   Hyvää Pääsiäistä GA-ystävät.

--- Lainaus päättyy ---
     

Kivaa on ollut sullakin viola  pääsjäisen " vietossa .
 unhotit vaan hypinlauta hyppelyn, se oli melkoisen vaarallistakin.
  kai muksujen luu- painoluokka, kesti vääntöä ja rasitusta  enemmän  kuin nykyisin.
                                 
                         Varsin hyvä lapsuus sulla. Hyvvää vaan pääsjäistä..Vaikka tuskin sillä niinkään merkitystä.
 Niitä hyväntoivotuksia jo on; kehdosta -hautaan,, vieläpä samanmoisina huitasuina.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta