Keskustelualueet > Luonto

Kevät lähestyy

<< < (2/5) > >>

Piikatyttö:
Siellä Savon sydämessä on aika lailla samanlainen sää, kuin täällä keskisen Suomen "savonrajalla" eli vettä tihuuttelee ja kumikengät jalkaan, jos mielisi rantajäälle. Rannoilla sietää pysytellä, jos jäälle mieli.

Minä olen tyytyväinen säähän, sulattaa kaatuneitten ja poiskorjattujen puiden oksat. Aion itse kasata ne ja kone saa sitten kauhoa ne pois. Oksat mokomat ovat vaan vielä maahan jäätyneinä.

Hangenkuoret ovat mennyttä talvea. Kestivät minunkin ajaa polkupyörällä tänä keväänä, pitkän pitkästä aikaa.

Velipojan kanssa meillä oli tapana lapsuudessa pyöräillä aurinkoisina (tuntuu siltä, että silloin lapsuudessa aurinko paistoi aina!) päivinä. Olinhan minäkin "hieman" kevyempi noina keväinä, hankikelejä siksi pitempään!

Pääsiäistipuja huovuttelen ja sitten täytyy lähteä vähän ulkohommiin.

Hyvää Palmusunnuntaiviikonloppua teille kaikille.

Justiina:
Palmusunnuntai on illassa taas. Eilinen vesisade teki kevättä, mutta maantien rospuutto (suom. kelirikko) paheni entisestään.
Avasin eilen radion ja kyllästyin parissa sekunnissa jutustelevien toimittajien voivotteluun huonosta kelistä (säästä piti puhua) ja vallitsevasta takatalvesta. Maaliskuinen takatalvi, anna mun kaikki kestää! Käänsin radion ykköselle ja siellä oli Usko Viitanen lopettelemassa Merikannon laulua Hilja Haahden sanoihin Kun kevät saapuu. Viitanen vetäisi juuri komeasti viime säkeen: ... "ja kevät koittavi aikanaan". Niinpä niin.
Laulussa kerrotaan aalloista "jäisessä vankilassa". Siitä kuva.

Kerttuli9:

Iloitsen jo etukäteen huomisesta metsäretkestä. Korvasieniä on kuulemma ilmestynyt runsaasti viime syksynä raivattujen myrskypuiden kasvupaikoille. Mikäpä niitä on poimiessa sinivuokkojen koristelemasta rinteestä. Jospa käkikin kukkuisi viihdykkeeksi

Hemuli:
Tervetuloa Kerttuli tänne, kovin niin hiljaiselle foorumille!
Jospa kesän tullen piristyttäisiin...

Kovin kolea on tämän Äitienpäivän sää ja sadettakin on taas luvassa, mutta eletään toivossa, että kyllä se siitä lämpenee. 8)

Justiina:
Olisipa mukava saada lisää kirjoittavia ihmisiä tänne, siis tervetuloa Kerttuli.

Meillä äitienpäivä on nyt vielä aurinkoinen ja melko tyyni. Kyttäsin pientä tuulenpuuskaa saadakseni lipun liehumaan kuvausta varten. Mielestäni on komeaa, kun siniristi liehahtelee sinistä taivasta vasten. - Onnistuihan se!

Käki ei vielä kuku, mutta koivuissa on hiirenkorvat, nurmikko vihoittaa ja sinilaine liplattaa... keväistä mieltä kaikille!

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta