Keskustelualueet > Koti

Joulun kukkasia

<< < (2/4) > >>

pumpuli:
En tiedä, johtuuko uudesta kodistani, mutta huomaan olevani joulukukkien keskellä.

On joulutähteä, hyasinttia, syklaamia, tulilatvaa, jouluruusua.

Kun en ole noita kuvantajia, niin teidän pitää vain kuvitella!  :)

Aarno Korpela:
Joulusta on kulunut kaksi kuukautta.

Jouluamaryllis on kasvattanut hitaasti uuden kukkavarren kuudella kukalla.
Pakkohan se oli nytkin kuvata.

Hyvää maaliskuuta!

Inkeri:
Unohdettu viimejoulun amarylliksen kori löytyi ulkovaraston ruukkuhyllyltä josta sen melko kuolleelta vaikuttavan sipulin putsasin entisestä mullasta.
Olin juuri lukenut jostain keskustelupalstalta , että sipulin pitäminen puoliksi vedessä vuorokauden verran ennen multaan istuttamista nopeuttaa sen kasvua.
Niinpä tapahtuikin, koska jo kahden päivän jälkeen istutuksesta oli parin sentin mittainen vihreäkasvusto työntynyt sipulin keskeltä näkyville. :D
En ole koskaan aiemmin kasvattanut entistä joulukukkasta, joten iloitsen jo nyt sen kasvun seuraamista . Kai sieltä kukkavanakin joskus ilmaantuu .....toivon niin  :D

Anniliisa:
Monta vuotta on minulla ollut tuo Joulukaktus.Kesän pidän aina ulkona,ruukkua vaihdan kun siltä näyttää että alkaa olla tarvis.
Nytkin kyllä kukki kauniisti,mutta jo marraskuussa.Sain taas mieliteon että ostan joulukukaksi Jouluruusun.
Oli jo aamu-tv.ssä niin kauniina esillä.Olen kyllästynyt noihin joulutähtiin ja hyasintteihin.
Mitenhän Inkerin Amaryllis jaksaa,tuliko siitä joulukukka...

Inkeri:
Tilannetiedotus  amaryllikseni  “henkiin herättämis” operaatiosta. :)
Puoli metriä on tullut kahdelle lehdelle pituutta, ja 20 senttiä kolmannelle, jonka olin viime talvena katkaissut sipulin vierestä poikki.
Anniliisa kyseli kukan kehitystä, johon voin vain todeta, että lehteä pukkaa, mutta kukkavanaa ei vain näy heheh ;)
Toivossa on hyvä elää, sanoi lapamatokin !

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta