Keskustelualueet > Koti

Joulun kukkasia

<< < (3/4) > >>

Anniliisa:
 Kiitos Ainulin,runojasi  käy lukemassa vierailijat satamäärin päivässä.Minä vain jaksan uskoa että tämä keskustelu palstamme vielä saatais ..henkiin..

Nyt ongelmani on nuo amarylliksen sipulit ja niiden jälkihoito.
Löysin myös selityksen miksi nämä Amarylliset  käyttäytyvät niin erilailla kuin vuosikymmeniä sitten.

Silloin ne olivatkin noita pienempi- kasvuisia Ritarinkukkia.Nämä amaryllikset ovatkin aivan eri lajike...

Nyt kuitenkin aion taas yrittää säästellä näitä ..mokomia..jättiläisiä ensi jouluksi .Huomasin että ei näitä nyt laitetakaan sinne kaapin nurkaan kesää odottamaan vaan uuteen multaan ja valoon .Sitten kesäksi mielellään ulos kukkapenkkin.Syksyllä sitten sinne komeroon kuihtumaan ja lepäämään ennen uuttakukitusta joulun aikaan.
Kertokaa kokemuksianne.
Nyt kun jo pakkasaurinko  alkaa lämmittää niin viherpeukakotkin taas herää.

Anniliisa:
Lomalaiset pikkuhiljaa palaa sorviensa ääreen,yöt pimenee ja alkaa olla perannojen hoitoaika.Ensin kyllä kaipaa kunnon sadetta.
Huomasin että tosi hyvin on viihtynyt jouluruusuni ..evakossa ..luumupuun varjossa.
Ja nyt kysymys.Onko teillä kellään neuvoa tai kokemusta kuinka sais  tuon kukkimaan ensi jouluna sisätiloissa.
.En ole löytänyt siihen neuvoja,kaikki vain neuvovat sen jättämään ulos ja kukkisi ensi keväänä.
Moni kyllä myös kertoo kuinka sen sitten myyrät hoitelee talven aikana.
Kirjoitelkaa ja kertokaa kokemuksistanne.
Ja ensiviikolla taas katsellaan niitä Elokuun kuutamoitakin.

Justiina:
Sadetta kaivataan tosi kipeästi.  On rutikuivaa ja kasteluun kykenevä ihminen pitää hakea toisesta talosta. Kiireimpään marjastusaikaan teloin itseni toiskätisekseksi ja -jalkaiseksi. Kiireet loppuivat kerralla. En viitsi edes sanoa, miten vihainen olen itselleni. Onni onnettomuudessa oli, että PP pärjäsi pari vuorokautta kotona hyvien ihmisten tuella.

Jouluruusustahan piti puhua. Kuten aikaisemmin olen kertonut, en saa pidettyä sitä hengissä talven yli. Viime jouluna minulla oli kaunis jouluruusu, mutta kyllä se heitti henkensä jo kevättalvella. Ihailen viherpeukaloita, jotka kukittavat jouluruusun vielä ulkona. En siis jakele neuvoja, vaikka yleensä niitä tyrkytänkin. - Eikö niin? :D

Voi kun joku kirjoittaisi toipilaan päivän piristykseksi. Mukavan kesäistä viikonloppua kaikille!


pumpuli:
Haasteellista, kun yks haluaa ruusunhoito-ohjeita ja toinen piristystä päivään.  :)

Sitten keksin: Meidän kaikkien tuntema "kamu" kiskoi köyden ja auton avulla puutarhastaan juurineen maasta jotain ihme salkoruusuja. Tarjosi niitä mulle näkösuojaksi, jota olin kaivannut. Maantienposkessä kun mökkeilen. Kamu sai istutettua ruusut ja minä sain katettua kahvit ja mustikkatortun omenapuun alle terassille. Juuri silloin tuli valtava ukkoskuuro!  ;)

Toinen juttu: Keskiviikkona isomummi, 82-vee oli lähdössä KK:lle. Valkoinen liehuhame ja pusero, jonka kaula-aukko pyrki koko ajan valahtamaan alas olkapäiltä. Vierailulla ollut miniä kuvasi koko komeuden mökin rapulla. Oli sitten illan ja yön aikana postannut kuvaa sinne-tänne. Kommentteja tuli: "Kuuma kesäbööna" ym.

No siinä nyt ruusunhoitoa ja ehkä vähän piristystä toipilaalle ynnä säähuomioita!  :-*

Terkkuja PP:lle.  :D

Justiina:
Kiitos, vielä toisellakin lukukerralla nauratti ruusu + bile -kuvaus. Te ikinuoret sitten jaksatte, "hyvin tuntemamme kamu" ja hurmaava leidi pumpuli. Ruusut kasvavat varmaan, kun tuli heti hyvä kasteluvesi niskaan Oliko kiitoradalla vauhtia?
PP kiittää hymystä, koska  täällä tahtoo mennä välillä sormi suuhun ja naama vakavaksi selviytymistä pohtiessamme. (Olette ikäkavereita!)
Jostain syystä en päässyt kirjautumaan tabletilla, olin vieras aina vaan. Eilen onnistuin. Pöytäkoneella pitää painaa isot kirjaimet Caps Lockilla ja sepä onkin temppu leikatulla kädellä. Jos isot alkukirjaimet puuttuvat, ei juttu ole muistista kiinni.

Joulun kukkasista tuli mieleen, että kaksi amarylliksen sipulia näyttää olevan vielä hengissä kuistin pöydällä. Mitähän niille tekisi, antaako vain olla siellä vähällä kastelulla?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta