Keskustelualueet > Omat rahat

Pakkaspäivän vihje naisille ja miehillekin

<< < (2/2)

pauliina:
Vieläkin minulla puistattava muisto "pässin pökkimistä" villasukista 40-luvulla.Ne siis pakotettiin jalkaan ja laitettiin kiinni liivin nauhoihin napeilla.

Anniliisa:
Ei niitä ollut sukkahousuja vielä keksittykään ja toppa- housutkin on myöhemmin vasta tulleet ainakin tytöille ja naisille.
Hiihtohousut kai oli ensimmäise pitkät housut ainakin minulla.Sen muistan että olin tosi ollakseni kun  sain  uudet äidin neulomat pässinpökkimät ja isän tekemät lapikkaat,sellaiset tasanokat ,että pysyi hyvin suksenkin varpaallisessa.Ei ollut silloin edes siteitä suksissa,ensimmäiset siteet jotka sitten sain olivat Voitto merkkiset,ne oli tyttöjen siteet ja pojilla rotanloukut..Pitää vain sanoa että ..Oi niitä aikoja....

Anniliisa:
Niin on kiireitä pitellyt että vasta iltapimeässä postilaatikolle kipaisin.
Yllätys,yllätys ,oli ystävämies...ei siis miesystävä... ystävänpäivän lahjan pikkupullon .Scottilaista whiskiä laittanut.

Mukana pieni tervehdys,en tule sisälle kun olen flunssainen,ota tästä vähän lääkettä niin säästyt taudilta.
Niinpä nyt selailen Iiris Coffeen valmistusohjeita.En kyllä ala heti nauttia,rokotukset on hoidossa ja kahvia en juo illalla..
Hyvää Ystävän päivää kaikille palstalaiset ja lukijat.

kukka:
Pässinpökkimistä kirjoittelen myös - ihanaa kun oli ahkera äiti jaksanut kutoa pitkät sukat, jotka lämmitti.  Sen ajan liivit oli napit ja kuminauhat, kuten Paulina muistelee - ei hassumpi keksintö lainkaan.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta