Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkka  (Luettu 984942 kertaa)

espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1605 : 03.10.2014 19:48:23 »
Parantelen minäkin olkapäätäni.....eihän se kovin mukavaa ole, ikäänkuin särkisi jompi kumpi olkapää ?.

 Pääkin on toisinaan kipeä, tai ainakin tuntuu siltä. Jos on kova pakkanen tulossa, niin arvaan, että varpaat tuntuvat kylmiltä.

Justiinakin parantelee itseään sillä aikaa, kun Ainuli on pessyt kaivonsa Tolulla. Violaa taas jo vaanivat liukkaudet kävellessä. Pitää olla varovainen jäillä.
 
Kuntoillut olen minäkin, reisilihaksia kuntouttanut, kyykkyistunnassa kun poimii 10 ltr:n ämpärin  täyteen puolukoita puolessa tunnissa, niin matleenankin höpinät vaikuttavat teoreettisilta.

Fannylla taas on ollut aikaa kivojen kissojensa kanssa. Kissat on TOP ykkösiä. Parhaita aivan, ei oravatkaan huonoja ole:

Tossa meidän Kurre, napsii käpyjä pihatuijissa joka päivä. On tuonut kaverinsakin rientoihin:

 

 Kurrellamme on asiat hyvin. Sen toinen olkapää on kyllä hieman löysä. Ja sitten kertoi, että hänen varpaanväleihinsä tulee tuota irtomoskaa, nyt kun syö niin paljon käpyjä ?

 Isovarvaskin oli tulehtunut, huomattiin lähietäisyydellä, poistettiin tikkuja sieltä.

Annuskaa ja Juuliskaa ollaan kaipailtu, sekä Paapuskaa, Niipuskaa, muut ovatkin jo arkiaskareissaan.

Matleenaa taas ei onneksi vaivaa muu sairaus kuin suuruudenhulluus, kukahan häntä kaipailee ?
« Viimeksi muokattu: 03.10.2014 19:50:25 kirjoittanut espen »

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1606 : 03.10.2014 21:28:02 »
.
Itaa. Syksy on ja pimeää. Hirmuisella vauhdilla meni kesä. En ehtinyt kuin huokaista , ohi on. Joka kesä on sama juttu. On harkittu etelään talveksi muuttoa mutta aina se jää. Kai se lopuliisesti on jäänyt. Monihan siellä on ja eläke kyllä riittäisi mutta aikaiseksi sitä ei tunnu saavan. Pitäisi olla joku tuttu siellä.
Minä en voi kuin ihmetellä tuota espeniä. Kun minä tunnun kiinnostavan ihan sairaalloisuuteen saakka. Ei tuota enää voi muuten ymmärtää. Kun minä vakipaikassa runoilen enkä edes täällä häiritse niin mitä ihmettä tämä on. Ne kuvani eivät luvattomia ole eikä ainakaan espeniltä pois. Kuvat ei ole espenin.
Minua syyttää eri foorumeille kirjoittelusta. Itse tänään törmäsin toisella foorumilla samaan espenin oravaan kuin täällä. Foorumilla johon eri nikillä nykyään kirjoittelee. Siis ainakin sinne. Ei sitten muuta enkä enää tänne kirjoita ettei saa taas vettä myllyyn. Onhan tuolla ihan komenttisivukin minulle vartavasten tehty.
Mukavaa syksynjatkoa.
.
.
« Viimeksi muokattu: 03.10.2014 21:38:38 kirjoittanut matleena »

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1607 : 03.10.2014 22:32:11 »

Justiinakin parantelee itseään sillä aikaa, kun Ainuli on pessyt kaivonsa Tolulla. Violaa taas jo vaanivat liukkaudet kävellessä. Pitää olla varovainen jäillä.
 

Ikäviähän nämä sairauskertomukset ovat lukea, mutta joskus niitä sanotaan vertaistueksi.
Oletko varma, ettei vitsiksi tarkoitettu (niin tahdon ajatella) kirjoituksesi  aiheuta palstan hiljenemistä entisestään?

Meidän oravat eivät vielä ole tulleet kuvausetäisyydelle. Kunhan tulevat, lupaan kertoa niistä enemmän kuin itsestäni.  8)
« Viimeksi muokattu: 03.10.2014 22:34:08 kirjoittanut Justiina »

kukka

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 128
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1608 : 06.10.2014 16:15:41 »
Tervehdys pilvipoutaisesta Hämeestä.  Raikas syksyinen tuuli puhaltelee nyt, kaakosta taitaa tuulla.  Pyörälenkillä saa vetreyttä niveliin.
Olkapäästä puheenollen; kuminauhajumppa on tehokas olkapään parantaja. Omakohtaista kokemusta on siitä, että käsi ei nouse... Kivun rajoissa tietenkin pitää toimia.  Myös olan pyörittely on hyvästä.  Liian voimakkaita kiertäviä liikkeitä pitää mielestäni kuitenkin välttää. 

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1609 : 08.10.2014 06:53:41 »
Oli eilen illalla tuossa kuntoutuskeskuksen luentosalissa Suomen tuki-ja liikuntaelinliiton järjestämä luento.
Aihe oli osuvasti  Vastaisku Vaivoille.Miten jokainen voi itse ehkäistä ja hoitaa näitä sairauksia.
Jokainen voi itse vaikuttaa näihin sairauksiin.Tärkeää on pitää huolta liikuntaelimistään.
Luusto uusiutuu koko elämän ajan ,ensin vahvistuu ja jo 40v jälkeen alkaa rapistua.Ravisemus ja liikunta ovat tärkeitä.
Ei ihminun ole mikään kone,kaikki liika on liikaa.Niin haravan heiluttelu lehtien haravoinnissa kuin vaikka liika kyykkiminen puolukoiden perässä .
Huoltoa tarvitaan ja jokainen voi itse vaikuttaa terveyteensä.Kipu on viesti jota pitää kuunnella.
Työkin on terveellistä kun muistaa että kohtuus kaikessa.Voikaa hyvin.

PS.Kukan neuvot olkapäille ovat hyviä,käsien pyörittelyä ja kuminauha-jumppaa voi harjoittaa ilman kuntosaliakin
Välillä vaikka pihatalkoissa tai marjamättäällä.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1610 : 08.10.2014 08:01:41 »
Sain olkapääni toistaiseksi kuntoon jumpalla ja muutaman kerran otin tulehduskipulääkkeenkin. Sain pestyä ikkunatkin ja verhot vaihdettua. Pesin ne eri päivinä. Eilen pesin tuon isomman parvekkeen puoleisen ikkunan iltapäivällä. Verhot pistin vähän niinkuin tipottain ikkunaan. Valoverhot ensin ja välillä oli hoidettava sairaanhoidolliset työt ja ruoka laitettava. Silitin ja ripustin toisen sivuverhon ja sitten olikin jo lenkkitreffit joten toisen sivuverhon laitoin lenkin jälkeen ikkunaan. Oltiin tunti lenkillä. Käveltiin kanavan laitaa osa matkasta. Kanavalla oli niin paljon sorsia ettei jaksanut laskea kuinka monta niitä oli. Sää oli hyvä ja aurinkoinen eilen.

Täytyy myöntää että lonkassa ja jaloissa tuntui jo myöhemmin illalla se verhojen kanssa kiipeily ja kävely päälle.
Tänään on otettava rennommin. Kaupassa on kai käytävä ja seurustelureissulla. Vesisadetta on luvattu illaksi. Tänä iltana kyllä menen Runoja-ja musiikkia kuuntelemaan satoi tai paistoi. Onneksi ei ole pitkä matka.

Aamulla oli kuu niin pyöreä ja komea. Yöllä on ollut pakkasen puolella kun autotkin näkyy olevan jonkin verran huurteessa.

Ajattelin myös aloittaa joulukorttien teon ristipistoilla niinkuin muinakin vuosina. Täytyy vain välillä pitää taukoja ettei liian kauan tee yhdellä kertaa. Mielellään vielä jumpata vähän käsiä ja olkapäätä välillä. Nythän on jo alettava tehdä käsityöt jouluksi jos aikoo sellaisia tehdä.

Hyvää vanhusten viikon jatkoa kaikille!


Viola

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 204
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1611 : 08.10.2014 10:04:47 »

   Kiitoksia Anniliisa ja Annuska kivoista kirjoituksistanne.

   Anniliisan ohjeet tosi hyvät, onneksi tällä ikää saamme jo tehdä hitaasti ja hartaasti kaiken, niin liikunnan kuin elämisen kaikkiaan.

   Eilen katselin vaahteran keltaisten lehtien tanssia pihanurmikolla ja olin tyytyväinen elooni. :)
Jos voit avata solmun kielelläsi, älä käytä hampaita.

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1612 : 08.10.2014 10:28:22 »
Kiitos "tytöt" viesteistänne.  :)

Meikäläisellä on jänteen repeämä oikeassa olkapäässä. Särkylääkkeen ja fysioterapeutin jumppaohjeiden voimalla mennään.

Jalkoihin mennäkseni, luin jostakin tutkimuksen. Jos ei pysty seisomaan yhdellä jalalla 10 sekuntia tai ei pysty kyykistyen saamaan käsiä lattiaan, on suuressa vaarassa saada lonkkamurtuman. Treenaamaan siis. Täytyy tänään testata jumppaporukka!  ;D

Ensi viikolla pitää mennä tutkituttamaan silmänpohjat. Jotain "häikkää".

Silti olen minäkin ihan tyytyväinen olooni.

Kirjoittelemisiin!  ;)

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1613 : 08.10.2014 11:11:36 »
Keskiviikkoa!

Hienoa että olette ehtineet touhuiltanne pulisemaan. En mitenkään voinut pysähtymättä ohi mennä. Kiitos myös kuvista!

Minullakin alkaa ulkotyöt olla ohi, on viitseliäisyydestä kiinni vieläkö lehtiä haravoin. Sisällä on menossa saunan kohennus. Viime viikolla tehtiin lattian kallistukset uusiksi. Nyt laitetaan kiukaan alle kaakelit ja muualle muovimatto. Sisko toi kierrätyskeskuksesta laattoja. Ovat tosi kauniita. Sai edullisesti kun oli joku jäännöserä. Maton väri on vielä päättämättä, on tosi hyviä vaihtoehtoja siihenkin karhennettupintaisesta. Näen jo mielessäni että lattiasta tulee tummanharmaa.

Palomuurin maalasin kahteen kertaan vaalealla värillä. Valostuu koko sauna kun alkaa paneliseinäkin olla aika tumma kun on tupsauttanut savutkin joskus sisälle. Samoin pukuhuoneen katto pitäisi saada maalattua.

Kaikille mukavia päiviä harrastusten parissa toivotan!

Opissa se on variksenpoika tuulessa

merituuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 140
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1614 : 08.10.2014 17:36:55 »
Täytyy minunkin osallistua tähän "valittelu" ketjuun. Meillä kaadettiin eilen
pihalta kolme tosi isoa puuta. Nosturiauto kävi ne kävi ne kyllä kaatamassa,
kun ovat niin lähellä rakennuksia, mutta jättivät ne sitten levälleen.
Mies katkoi rungot pätkiksi moottorisahalla ja ollaan niitä sekä oksia kaksi päivää
raahattu pois piha-alueelta.
Nyt on joka lihas hellänä ja semmoisetkin joita en tiennyt olevankaan ja
urakka jatkuu taas huomenna. 

Liena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 179
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1615 : 09.10.2014 21:57:24 »
Kyllähän omakotitalon pihassa on melkein koko vuodeksi töitä.Ihmeellistä,että kuitenkin niitä töitä nyt pienellä kaiholla ajattelen siirryttyämme kerrostaloon.Luonto "koukutti."Mielestämme olimme järkeviä ,että lähdimme ennen kuin vaivat ehtivät kiusaamaan.Tosin pientä oireilua oli jo näkyvissä.Luopumisen opettelu on siis alkanut.Nautinnollisia pihatöitä!Vaikka fyysisesti väsähtää ,niin psyykkisesti ulkona piristyy.

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1616 : 10.10.2014 01:53:25 »
.
Tuon koipirepsun kanssa  taas on miitinki pidettäva. Oli minulla asiaakin. Jos saisi tehdä runon ainulin lehtikuvasta kun on nii nätti. Saako siis.  :)

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1617 : 10.10.2014 06:58:07 »
Nämä minun neuvot ja ohjeet ovat vain sellaista ennalta ehkäisyä ja itsensä hoitoa .
Nämä Tuki-ja liikuntaelin sairaudet ovat monesti myös olosuhteista ja perimästä johtuvia tai toiseen sairauteen liittyviä.
Silloin ei nämä pienet toimet enää riitä.Justiina jo aiemmin niistä kertoikin.

Ollaan me kiitollisia joille vielä jumppakin apua tuo.Suurin osa kuntoutettavista on näitä leikkaushoitosta toipuvia.
Toivotankin niin Justiinalle kuin myös kaikilla muille notkeita ja kivuttomia päiviä syksyn pimeyteen

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1618 : 10.10.2014 08:08:35 »
Sadehuomenta!

Noihin teidän ajatuksiinne on helppo yhtyä. Kyllähän itse pystyy joihinkin asioihin vaikuttamaan mutta joillekin vaivoille ei mitään mahda. Minun jalkapöydässäni oleva kiputila pahenee mitä enemmän sitä rasitan. Tuskin siihen on muita parannuskeinoja kuin käyttää oikeanlaisia kenkiä ja olla rasittamatta liikaa. Lääkäri on kieltänyt ettei kumisaappaita saisi käyttää ja olen itsekin huomannut että se pahentaa. Korkokenkiäkään en saisi käyttää. Harmittaa sekin kun se oli minulle ihan tapa. Talvikengätkin olivat korolliset, tanssikengistä puhumattakaan. Kun jalkapöydässä on nivelvälit madaltuneet niin jalka ei saa painua kasaan kuten se korkokengissä tekee. Kun on kunnollinen jalkapöydäntuki kuin lenkkareissa niin se on jalalle hyvä mutta niitäkään ei voi pitää montaa tuntia. Mahdollisuuksien mukaan tietysti liikun.

Mukava kun olette kirjoitelleet. En ala ketään nimeltä luetella kun unohdan kuitenkin jonkun joukosta pois. Näin yleisesti vain hyvää syksyn jatkoa! Syksyiseltä nyt tosiaan näyttääkin.

Matleenalle! Toki saat kuvaa käyttää ihan miten haluat.

Tässäpä Caro laiturilla 25.11.-2011

Opissa se on variksenpoika tuulessa

Viola

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 204
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1619 : 11.10.2014 20:03:31 »
Näin siinä kävi, keskustelijat hiljeni.
Jos voit avata solmun kielelläsi, älä käytä hampaita.