Kirjoittaja Aihe: TV:stä katsottua.  (Luettu 91454 kertaa)

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: TV:stä katsottua.
« Vastaus #75 : 21.01.2014 08:53:00 »
Annuskalle: Saat ihan vapaasti korjata tätä miun Karjalan murrettani. Minulla on pohjalla Huittisten murre, sitten tuli väliin vähän pakollista kirjakieltä ja viimeiset vuosikymmenet olen sujuvasti kunnellut Turun murretta! Se ei kyllä ole juurikaan tarttunut. Onneksi!  ;)

Anniliisalle: Ei taida meidän kahden huumori ihan "natsata". Sanonkin aina, että minulla on kieroutunut huumorintaju!  ;D

Nyt pittää männä! (Oliko oikein Annuska?)

acca

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: TV:stä katsottua.
« Vastaus #76 : 21.01.2014 10:01:08 »
 
   Olipa hauska aamun aloitus kun foorumin avasin!
   Eilen illalla meikäläisen piti guuglata minkälainen se Pasta Carbonara oikein on.
 
  Minä en ensinkään päässyt "Vain elämää"-sarjaan kiinni, taisin ahdistua niistä itkuista, en ollenkaan ymmärtänyt miksi ne itki niin herkästi.
  No nythän minä tietty nautin kun Putous parodioi sitä ja Katri-Helenakin kysyy Tommin mielipidettä :)


  Usein joku esittelee itsensä huumorintajuiseksi. Se on hirmun laaja käsite, huumorinlajia on monen monta ja kaikki on yhtä hyviä. Ei voi sanoo toista paremmaksi, tai toista huonommaksi.
 
 

   

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: TV:stä katsottua.
« Vastaus #77 : 21.01.2014 10:14:45 »
   Eilen illalla meikäläisen piti guuglata minkälainen se Pasta Carbonara oikein on.

Hih! Onpa mukava lukea, että joku toinenkin...
Nimittäin on kuukkeloinut pasta carbonaran! Minä kun luulin olevani ainoa auringon alla, joka ei sitä tiedä! ::)  Taidan muuten joskus vaikka tehdä sitä ja kokeilla mitä miun ukkoin siitä sanoo.
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

merituuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 140
    • Profiili
Vs: TV:stä katsottua.
« Vastaus #78 : 21.01.2014 17:34:24 »
Pitänee tällä viikolla katsastaa se Putous, kun en ole vielä ainuttakaan
tullut katsoneeksi. Lienenkö huumorintajuton ihminen, sillä aika harvat
huumoriohjelmat saa oikein purskahtamaan nauruun, korkeintaan
hymähtämään. Aku Hirviniemen jotkut roolit on siinä kyllä onnistunut
ja naisista Krisse Salminen ja aikoinaan tietysti Ritva Valkama.

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: TV:stä katsottua.
« Vastaus #79 : 22.01.2014 00:12:12 »
Ei meinaa ehtiä maitokaakaotaan lämpimänä juoda, kun keskityn teidän hauskoihin juttuihinne. Rommia ei ole nyt höysteenä, vaikka pakkanen nurkissa paukkuukin!

Aamulla lähdin rannalta, eilen illalla otin vastaan työkomennuksella olevia nuoria siilinjärveläisiä, kuopiolaisia ja lapinlahtelaisia poikia asukkaiksi. Jyväskylän kautta kurvasin kotiin vasta iltayhdeksän aikoihin.

Putouksen seuraaminen nyt alkavalla kaudella on toistaiseksi jäänyt minulle "taustaääneksi". Viimevuotisen tuotantokauden katsoin aika tarkkaan ja huumori puri. Huumorin suhteen olen aika kaikkiruokainen.

Tv-ohjelmista syksyn mittaan ovat komisaario-sarjat päässeet melkein ykkösiksi. Katsoin nytkin lauantaina "Midsomerin murhat" ja "Ylikomisario Morse". Siinä yrittää itsekin keksiä murhaajaa!!! (melkein kun ratkoisi sanaristikoita, joita todella ratkonkin)

Viimeinen MOT-ohjelma oli ikävää kuunneltavaa. Kauhistuttaa nuo "kellariin asutetut vanhukset". Viidennentoista kerran mainitsen sen tosiasian, että, kun saan syntymäkotini korjausprojektin valmiiksi, lähden toteuttamaan "yksi näkee, toinen kuulee ja kolmas ajaa autoa ja hoitaa juoksevat asiat ja yhdessä palkkaamme hoitajan. Juniori saa käydä mittaamassa verenpaineet ja uusii reseptit ja kirjoittaa lähetteet.

En ollenkaan epäile, ettenkö saisi "yhdyskuntaani" kasaan.

Lääkefirmojen "juottoillat" olivat ainakin 30 vuotta sitten tehokkaita. Poikieni isäkin taisi erään illan kotiinpaluun viimeiset portaat nousta kontaten!!!

Mutta niin niitä oli ennen vanhaan pankkien ja metsänostofirmojenkin "juottoiltoja". Muistan pankin esimiesharjoittelijatehtävissä olleen miespuolisen työtoverini kertomuksen siitä, kuinka hän toimi "juottoiltojen" isäntien kotiinpalauttajana. Taksikyyti kotiovelle ja vielä "täydellisen illan" tarjoajan puolesta "kotiovelle taluttaja"!!!

Ja Suomella meni hyvin, ei ollut työttömiä, mitä nyt muutama puliukko Lauttasaaren sillan alla! Nyt on työttömiä, m,utta puliukot ja akat on majoitettu sisätiloihin.

Voi niitä aikoja vanhoja, hyviä. Niitä alkaa kohta kaivata. Kaipuu ei johdu edes nuoruusdementiasta!!! 

merituuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 140
    • Profiili
Vs: TV:stä katsottua.
« Vastaus #80 : 27.01.2014 17:18:13 »
Lauantaina katsoin ensimmäisen Putouksen ja todennäköisesti viimeisenkin,

ei oikein iskenyt minun huumorintajuuni. Huomasin etten ole mitään menettänyt

vaikken ole kyseistä ohjelmaa katsonutkaan, väkisin tehtyä.

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: TV:stä katsottua.
« Vastaus #81 : 27.01.2014 18:22:13 »
Lauantaina katsoin ensimmäisen Putouksen ja todennäköisesti viimeisenkin,

ei oikein iskenyt minun huumorintajuuni. Huomasin etten ole mitään menettänyt

vaikken ole kyseistä ohjelmaa katsonutkaan, väkisin tehtyä.

Kerran edellisellä kaudella tallensin yhden jakson katsoakseni, mistä "kaikki" puhuvat. Katselin sitä mainoskatkon verran nauramatta kertaakaan. Minuakaan ei sketsiviihde viihdytä.
Nykyään olen palannut murhamysteereihin. Lauantai-iltaisin katson Midsomerin murhia ja myöhemmin varmuudeksi vielä Morsen. Kunnon brittiläinen  kuivakka huumori puree paremmin kuin mekastus. Eikä tarvitse väistellä mainoksia! ;D


Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: TV:stä katsottua.
« Vastaus #82 : 27.01.2014 19:33:55 »
Etkös Justiina katsonut sunnuntai-iltana italialaista "Montalbanoa"? Minä olen jäänyt koukkuun, italialaista käsilläpuhumista, huutamista jne. jne., mutta on vienyt mennessään! Nyt sarjassa komisaario ei "sotkeutunut" kauniisiin naisiin!!!


Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: TV:stä katsottua.
« Vastaus #83 : 28.01.2014 11:31:57 »
Etkös Justiina katsonut sunnuntai-iltana italialaista "Montalbanoa"? Minä olen jäänyt koukkuun, italialaista käsilläpuhumista, huutamista jne. jne., mutta on vienyt mennessään! Nyt sarjassa komisaario ei "sotkeutunut" kauniisiin naisiin!!!

Montalbanoon en ole koukuttunut, koska en ole sitä katsonut. Jotain rajaa murhillakin  :D
Dekkari-innostukseni on perhepiirissä tiedossa. Tytär soitti kerran lauantai-iltana ja kysyi, sopiiko puhua vai onko murha menneillään. Jos joku sivullinen olisi sen kuullut, mitähän olisi arvellut.

acca

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: TV:stä katsottua.
« Vastaus #84 : 28.01.2014 12:08:57 »
   
   Niin erilaisia olemme, minua ei koukuta minkäänmoiset murhamysteerit.
  Nyt seuraan Teemalta "Saari"-nimistä, se on Kreikkaan sijoitettu sarja. Kertoo saarelle karkotetuista lebra-sairaista.
   Surullinenkin, kun perheenäiti joutuu eroon lapsistaan. Siinä on 26 osaa, joten kerronta on hidasta, etenee verkkaisesti.


Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: TV:stä katsottua.
« Vastaus #85 : 08.02.2014 13:09:23 »
Nyt sitä riittää töllöttämistä kun olympiakisat alkoivat. Lähetysajatkin ovat ihan ihmisten ajoissa, ei tarvii yökausia valvoa.

Hyvin naiset tänään hiihtivät vaikka mitalia ei Aikulle tullutkaan.
Ilman mitalia jäi Peetukin. Vähän ärsyttää se hehkutus, jota etukäteen suitsuttavat, parhaansa kaikki tekevät.
Piiroinen sanoi hyvin, että hän ei lähde seuraavaan lajiin ellei treenit mene hyvin, turistina hän ei halua kilpailuun mukaan mennä. Siinä on asennetta, niin monta urheilijaa, joilla ei ole mitään mahdollisuuksia, sinne lähetettiin.

Ei muuta kuin tsemppiä urheilijat!
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Viola

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 204
    • Profiili
Vs: TV:stä katsottua.
« Vastaus #86 : 05.05.2014 08:27:10 »

  TV:tä tulee tuijotettua varsinkin näinä "takatalven" päivinä. Tosin minua ei kiinnosta kokkiohjelmat eikä sisustusohjelmat, niitä tulee joka kanavalta ja joka päivä,
  ei myöskään amerikkalaiset sarjat.

   Jääkö mitään jäljelle? Ihan tarpeeksi; suomalaisia sarjoja ja leffoja. Kotimaiset ja ulkolaiset dokumentit kiinnostaa.

   Muutama hyvä sarja on koukuuttanut minut:" Dostojevskin elämä" ja "Saari", molemmat tulee Teemalta.

  Yle Femmalta tulee myös hyvää, harvemmin vaan huomaan sen tarjontaa seuraavani. "Konkarikeskiviikko" tulee tiistaisin, siinä haastatellaan ikäihmisiä rennosti. Suomenruotsalainen stand-up-koomikko haastattelee. (huono kielipää ja vielä huonompi muisti; en muista nimeä ;D.)

 
 
Jos voit avata solmun kielelläsi, älä käytä hampaita.

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: TV:stä katsottua.
« Vastaus #87 : 06.05.2014 11:26:27 »
  Yle Femmalta tulee myös hyvää, harvemmin vaan huomaan sen tarjontaa seuraavani. "Konkarikeskiviikko" tulee tiistaisin, siinä haastatellaan ikäihmisiä rennosti. Suomenruotsalainen stand-up-koomikko haastattelee. (huono kielipää ja vielä huonompi muisti; en muista nimeä ;D.)

Konkarikeskiviikkoa olen katsellut Areenasta kuntopyörän selässä. (Koomikko on muuten André Wickström nimeltään.) Konkarit ovat siinä todella konkareita, koska alle 60-vuotiaita ei kelpuuteta haastateltaviksi, ja hyvä niin.

Femmalta on tullut monta loistavaa sarjaa. Jo aikaisemmin olen kehunut näitä sarjoja Älä koskaan pyyhi kyyneleitä paljain käsin ja Vallan linnake. Edellinen on myös suomennettu kirja. Myös Velipuoli taisi tulla Femmalta  kuten jokin aika sitten päättynyt Vettä sakeampaa.
Nyt katsomme Lilyhammeria, siinähän on pääroolissa Sopranosista tuttu mafioso. Sopranos ja Vallan linnake ovat arvostelijoiden mukaan television kaikkien aikojen parhaimpia tv-sarjoja. Toistaiseksi parhaimpia, kunnes uutta keksitään...

Onkohan kukaan seurannut Teemalta espanjalaista sarjaa Crematorio? Sarja valottaa Aurinkorannikon rakennusfirman korruptiota ja siitä aiheutuvaa muutakin rikollisuutta.


Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: TV:stä katsottua.
« Vastaus #88 : 10.05.2014 13:00:57 »
Hei!
Täällä kaikkea hömppää rakastava Hemuli. Niinpä on jäänyt vähemmälle kirjoitukset, kun niitä syvällisempiä keskusteluja kaivattiin ja edelleen tunnen itseni vähän niinkuin tullista tulleena.

Töllöttimestä katson Suurinta pudottajaa hiukan kadehtien, kun itselle ei enää laihduttaminen onnistu, eikä ainakaan sillä rääkillä mitä niille siinä ohjelmassa vedetään.
Eilen oli Suuret setelit katsottavana ja ensi kertaa mentiin koko potilla viisi kysymystä läpi, valitettavasti sitten kuitenkin joutuivat tyhjin käsin lähtemään.
Sarjoissa ei ole tällä hetkellä yhtään koukuttamassa.

Tänään alkaa jääkiekon MM-kisojen Suomipelit  ja ne pitää ainakin  katsoa, kun tulevat ilmaiskanavalta elikkä kolmoselta. Eilen olikin ollut yllätys, kun Ranska voitti Kanadan.

Euroviisut ovat jo lakanneet tällä vuosikymmenellä kiinnostamasta, en edes tiedä millainen viisu on Suomea edustamassa.

- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: TV:stä katsottua.
« Vastaus #89 : 11.05.2014 07:15:25 »
 Hemuli miettii että ei enää Eurofiisut kiinnosta.
Eivät taida olla meidän sukupolvea varten ne kisat.
Ja ainakin minun mielestä ne on karanneet pahasti normaalista käsityksestä ja moraalista.
Onneksi kuitenkin suomen pojat keräsivät pisteitä vaikka olivatkin vain siistejä ja tavallisen näköisiä.
Tälläiset irvikuvailut ihmisistä ovat kyllä alaarvoisia.Onko maailma jo niin valmis että sitä pitää alkaa nyt muuttaa ja tuhota noilla sairailla pilailuilla..Vai onko minun ajatukset vain vanhanaikaisia.