Keskustelualueet > Koti

Ohi On....

<< < (2/5) > >>

Annuska:
On se hyvä että meni joulu ohi ja arki koittaa.Uusi vuosi tässä nyt on edessä mutta ei siinä ole kuin yksi pyhäpäivä.Joulumme ei nyt ollut paras mahdollinen tämän käden murtumisen vuoksi mutta onneksi kaiken saa valmiina kaupasta.Ei ne niin hyviä ruokia ole kuin itse valmistetut mutta niihin oli tyydyttävä tässä tilanteessa ja on tyydyttävä edelleenkin.Eilen en käynyt kaupassa mutta tänään on lähdettävä mikroruokaa hakemaan jos aiotaan syödäkin.Saa nähdä milloin ne antaa luvan yrittää kättä vähän käyttää.Itse ei uskalla mennä testailemaan.

Hyvää vuodenvaihdetta!

pumpuli:
Tuntuu, että vähän jokainen huokailee, että hyvä, kun joulu meni!

Olemme kai sitä ikäluokkaa, jonka pitää kaikki tehdä itse. Kerronpa tädistäni, 90 vee. Joka joulunalus hän riipii kaikki astiat ulos astiakaapeista. Pesee hyllyt ja laittaa uudet hyllypaperit. Sitten hän pesee ja silittää hyllyjen reunoissa olevat virkatut reunakorsteet. Vain nastojen kiinnitykseen hän tarvitsee apua.

Luin jostakin, että älä siivoa kaappeja jouluksi, jos et aio viettää joulua kaapissa.

Täytyy tunnustaa, että yksineläjänä ostan välillä "äitien tekemää ruokaa". Uskallanpa väittää, että ei se itsetehty välttämättä niin kovin paljon parempaa ole! Onkohan kukaan tutkinut, miten lie hinnan kanssa?

Tunnen noita vihannesviljelijöitä, jotka pakkaa salaattiaineet valmiiksi pilkottuna pussiin. Joskus olen ostanut. Nauru tuli, kun caesarsalaattipussista tuli ulos kuivia leipäkuutioita. Niitä olisi ollut omassakin kaapissa!  ;D

Väittäkää vastaan!

Hyvää Uutta Vuotta!  :)

Annuska:
Voi olla Pumpuli halvempaakin tuo valmis ruoka jos käy oikein aineita laskemaan mitä mihinkin tarvitsee.Käväisin jo kaupassa ja ostin Lasagnea ja jotain kiusausta huomiseksikin.Niitä pussisalaatteja en ole koskaan ostanut vaan niitä rasiassa olevia.Kun pääsin kotiin saimme vielä kahvikakun.Eräs ystävä toi sen.Sanoi leiponeensa sen meitä varten kun en nyt pysty leipomaan.

Ajattelin jos vaikka laiskistun näinä viikkoina kun ei tarvi mitään tehdä ja en viitsi tehdä toivuttuanikaan mitään.Tulee vielä tavaksi tämä tekemättömyys.

pumpuli:
Tuntuu tosi hienolta tämä yhteisöllisyys, mikä teillä siellä vallitsee.  Autetaan naapuria, haetaan yhteisiin rientoihin, tuodaan ruokaa ja käydään katsomassa.

Kerronpa vielä YstäväMiehestäni. Kuntonsa ja näkönsä on huonontunut. Viime viikolla kotipalvelu alkoi tuoda hänelle kerran päivässä ruokaa. Kyllä sieltä puhelimesta nyt kuuluu murinaa. On tottunut savustamaan kaloja ja panemaan lihakönttiä uuniin. Keitot ei oikein tahdo kelvata. Yritän  parhaani mukaan "aivopestä jästipäätä", ettei vaan lopettasi tarjoilua.  >:(

Toinen harmin paikka hänelle on, kun pitäisi luopua autosta. Kohta viedään kortti, kun näkö vaan huononee. Mutta että taksilla ajais.  ???

Justiina:

--- Lainaus käyttäjältä: pumpuli - 29.12.2012 12:28:58 ---Kerronpa vielä YstäväMiehestäni. Kuntonsa ja näkönsä on huonontunut. Viime viikolla kotipalvelu alkoi tuoda hänelle kerran päivässä ruokaa. Kyllä sieltä puhelimesta nyt kuuluu murinaa. On tottunut savustamaan kaloja ja panemaan lihakönttiä uuniin. Keitot ei oikein tahdo kelvata. Yritän  parhaani mukaan "aivopestä jästipäätä", ettei vaan lopettasi tarjoilua.  >:(

--- Lainaus päättyy ---

Minulla on ystävämummo, joka siirtyi myös kotipalvelun "leipiin" tai oikeastaan ruokintaan. Ihan samaa murinaa kuuluu, vaikka me tuttavat jaksamme kehua muonipuolista ruokaa ja komeaa nuorukaista, joka valmiin annoksen töytyyttää mummon pöydälle iloisen tervehdyksen saattelemana. Kelpais mullekin, kumpikin!  ;)
Saa nähdä, miten itse suhtaudun kotiapuun. Mikäli sitä ehdin tarvitsemaan ja mikäli sitä on tarjolla. Pitänee sitten siirtyä kuntakeskukseen, ettei soppa jäähdy matkalla  ::)

Jouluruoasta sen verran, että meillä ei ollut kinkkua ollenkaan. Ostin sianfileen ja paistoin sen. Puolet laitoin pakastimeen, toista puolta on järsitty monta päivää. Saimme monenlaisia kaloja, mätihyytelöä ja kinkkua evääksi lähtiessämme joulun vietosta Perijättären ja Unelma Vävyn huushollista. Niitä tässä on sulateltu.

Monena jouluna olen ostanut laatikoita ja salaatteja kaupasta ihan hyvällä omallatunnolla. Nyt joutessani paistelin laatikoita itse.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta