Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkka  (Luettu 974601 kertaa)

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1170 : 18.08.2013 13:33:54 »
Chattiin ei tarvitse rekisteröityä, riittää, kun "ovimikolle" ilmoittaa nimimerkkinsä. Samaa nikkiä ei voi kaksi käyttää.

En ole viimeaikoina siellä juurikaan käynyt. Melko paljon kävijöitä siellä käsittääkseni on.

rosa_leen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1171 : 18.08.2013 16:30:15 »
 Terveiset aurinkoisesta Satakunnasta rekisteröidyin ihan äsken.
Mulla ei ole paljon tapahtumia, ukon kanssa ollaan kahteen henkeen. Sillä tavalla terveitä molemmat käymme lenkillä joka päivä ,mutta eri aikaan.
Minä teen tämän pienen sisähuusollin, hän nuo omakotitalon pihatyöt.
Jotain käsityötä joskus.

 

kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1172 : 18.08.2013 17:02:31 »
Terveiset aurinkoisesta Satakunnasta rekisteröidyin ihan äsken.
Mulla ei ole paljon tapahtumia, ukon kanssa ollaan kahteen henkeen. Sillä tavalla terveitä molemmat käymme lenkillä joka päivä ,mutta eri aikaan.
Minä teen tämän pienen sisähuusollin, hän nuo omakotitalon pihatyöt.
Jotain käsityötä joskus.

 

Taidan ottaa valtuuden toivottaa sut Rosa_ Lee tervetulleeksi tänne fooruvoimaan..
OOn minäkin satakuntalainen joten maakunnallisia juttuja vaan "paperille",
ei täällä liiemmalti kirjoittajia olekaan.
Saattaa juttelu taas elpyä kun päästään syksyisempiin aiheisiin.
  Hymyillään jos tavataan!! ;D

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1173 : 18.08.2013 18:56:36 »
Tulipahan oltua ulkona kaksi ja puoli tuntia. Käytiin ensin lenkillä ja istuttiin sitten pihalla. Useampi naapurikin siellä oli. Päivä lämpeni ja minäkin olin ihan lyhythihaisessa puserossa. Aurinkokin paistoi koko ajan kirkkaasti.

Tulin nyt vain kurkkimaan mitä täällä on poissa ollessani tapahtunut. En ole käynytkään sitten aamun. Säästelen näitä niskoja ja hartioita. Ajattelin kyllä josko huomenna tekisi edes vähän ristipistoja mutta ei liian kauan. Justiinalla näkyi olevan samaa niska- ja hartiavaivaa. Ei tämä kyllä mukavalta tunnu.
Ja Ainuli eletään toivossa että Osku palaa vielä.

Kiva juttu että on yksi uusikin tullut. Mahtuisi tänne lisääkin kirjoittajia kun aika vähän tänne kirjoittelee. Josko syksyllä vilkastuisi kun illat pimenee ja sää kylmenee.

Tervetuloa  Rosa_lee.  Minä asun Etelä-Karjalassa ja myös kahden ukkoni kanssa. Hänen kanssaan en voi oikein kunnolla lenkkeillä koska kulkee hitaasti rollaattorin kanssa. Kuntolenkillä käyn naapurin rouvan kanssa. Tänäänkin lenkki kierrettiin.

Hyvää sunnuntai-illan jatkoa!  :)
« Viimeksi muokattu: 18.08.2013 19:03:51 kirjoittanut Annuska »

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1174 : 18.08.2013 22:48:07 »
Täällä yksi lörpöttelijä!

Viikko vierähti niin, että useimmiten vain kävin lukaisemassa sivuja.

Poikkeuksellisesti tänään(sunnuntaina) tulivat viimeiset venäläiset. Eilen lähti kaksi viikkoa kalastelleet perheet Moskovasta ja Pietarista. Kyllä isännät olivat ostaneet paljon suomalaisia kalastustarvikkeita, avonaisesta jätepussista kun pilkotti jos jonkinlaista avattua Rapala-pakkausta. Muuten en roskisten sisältöä tutki. Paitsi, jos tölkit kilisevät ja kolisevat eli eivät ole osanneet pullo- ja tölkkilaatikkoon. Mielelläni en vie metallia ja lasia sekajätteisiin, vaan olen "roskisdyykari" ja kaivan ne sekajätteistä pois. Myös biojätteet ovat oma kokonaisuutensa. Ulkomaalaisilla bioajattelu on vähän hakusessa käytännön tasolla.

Sunnuntaista eli lepopäivästä huolimatta meillä maalla pyöri betonimylly, jonne sain betonia heittää. Työtä helpotti se, ettei hiekkaa tarvinnut lisätä joukkoon.Kahdestaan oman juniorin kanssa aloitimme syntymäkotimme kellarinurkkauksen pohja-anturan korjaamisen. Nyt kuivahtaa pari viikkoa ja sitten harkkoa harkon päälle.

Jossain vaiheessa "uhosin", että jo joulun vietän maalla, mutta olen joutunut "antamaan periksi" aikataulutustani. Menee ensi kesään ennen kuin voin syntymäkotiini muuttaa. Toki rannalla voin yöpyä, mutta asua maalla vakituiseen aikataulu venyy hieman.

Annoin viikko sitten toiselle kaupunkilaiselle, joka on kirjoilla kaupungissa, mutta tekee paljon metsä- ym. töitä syntymäkodissaan naapuruudessamme, 13-millisen muikkuverkon. Eilen sain kaksi kiloa muikkuja ja ovathan mokomat ruisjauho-suola seokseen "kastettuina" ja voilla paistettuina hyviä, suorastaan herkullisia. Minulla on tapana ottaa pää ja ruoto pois. Nami, nami.

Mustikoita en kovin paljon saanut, mutta puolukoitten "punaisia poskia" tänään ihalin. Viikon, parin päästä niitä pääsee keräämään.

Mutta huominen arki vie taas paperitöiden pariin. Viisi virkaa ja kuusi nälkää!!!

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille palstalaisille.

Nyt taas paperityöt odottavat.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1175 : 19.08.2013 18:35:53 »
Tulin vain moikkaamaan. On Piikatytöllä ollut touhua. Vesikin tuli kielelle kun mainitsee tuon muikunpaiston.

Eipä tänään ihmeitä ole tapahtunut. Hiukset kävin leikkauttamassa vähän siistimmäksi. Naamalle  ei ikävä kyllä voi mitään vaan se on mikä on.

Ulkoa tulin äskettäin. Ensin saatettiin siskoni kotiinsa ja sitten jatkettiin matkaa vähän pitemmälle lenkille. Vettäkin yritti sataa pariinkin otteeseen mutta ei sentään kastuttu kuitenkaan paljon mitään. Penkillä istuttiin vähän aikaa ja nyt kun tultiin sisälle niin sää tietysti kirkastui ja aurinko paistaa tällä hetkellä. Pyykkiäkin heitin koneeseen pyörimään.

Hyvää alkanutta viikkoa vaan kaikille!

Kuva on vanha kuva meidän Eeva-kissasta.

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1176 : 21.08.2013 09:17:22 »
Huomenta nurkkaan!

Kurkkaan tähän nurkkaan
Luen kuulumiset  toisten
Kukista ja touhuistanne mukava on lukea.

On ollut Piikatytöllä työntäyteinen kesä. Lehdissä onkin kirjoiteltu että mökkien vuokraajista yli puolet on venäläisiä. Sehän on hyvä että asukkaita mökeissä riittää. Talvella kuitenkin on hiljaisempaa.

Minulla onkin tänään reissu keskustaan. Lääkkeet ja kaikki ruokakin alkaa olla lopussa. Viime viikolla kävin edellisen kerran kaupassa. Ruohonleikkuriin pitää ostaa 98 bensaa. Ei ne koneet taida pelata sillä 95 bensalla, voivat rikkoutua. Moottorisahaan ja raivuriin olen ostanut sitä pienkonebensiiniä, onhan se kalliimpaa mutta ainakin seos on kohdallaan eikä vaihtele. Itse kun sekoittaa niin voi tulla erilaista joka kerta.

Ostin mökille puuliiterin virkaa toimittamaan sellaisen rakoliiterin. Eivät ainakaan puut homehdu kuten on joskus käynyt tuon entisen vajan kanssa. Lattiaksi laitan kyllästetystä puusta tehdyt ritilät. Ne jäivät tarpeettomiksi kun sille paikalle tuli se huvimaja.

Järvellä en juuri ole ehtinyt käymään, on kyllä ollut niin tuulisia ja sateisia päiviäkin.

On ollut Annuskalla kaunis kissa. Meillä ei ole koskaan ollut tuonväristä.
Punertavia ja harmaita kyllä. Ja olihan kadonnut Simo valkoinen.

Kaikille toivottelen hyvää loppuviikkoa!
« Viimeksi muokattu: 21.08.2013 09:24:17 kirjoittanut ainuli »
Opissa se on variksenpoika tuulessa

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1177 : 21.08.2013 15:36:20 »
Kurkkaan myös tänne ennenkuin lähden ulos. Eilen en käynytkään ollenkaan. Siskon kanssa seurustelin ja naapureiden kanssa. Keskustassakin kävin tekemässä sen työ-ja vanhuuseläkehakemuksen. On nyt sitten aika ajoissa tehty. Kelan sivuilla lukee että käsittelyaika on noin 8 viikkoa ja jostain luin että kannattaa hakea 2-3 kk ennen. On nyt sitten tehty ja odotellaan milloin tulee vastaus.

Tänään en ole käynyt kuin kaupassa ja apteekissa. Kohta mennään ulos kun on toisten kanssa treffit. Tuossa läheisessä puistossa on taas tänä iltana puistokonserttikin. Kuuluu varmaan tuohon pihallemmekin jos ei jakseta seisoskella. Tahtoo olla ne istumapaikat yleensä menneet. Sää on kyllä sopiva. Aurinko paistaa ja lämmintäkin on + 21 astetta varjon puolella.

Ainuli, minusta tuo Eeva-kissamme muistutti tätä Latzin mainoksissa ja ruokapakkauksissa olevaa kissaa aika paljon. Nykyisinkin vielä tulee Eeva mieleen kun näkee kaupassa Latzin kissanruokaa.  Poikani antoi muuten tuon nimen kissalle.

Nyt on lopetettava lörpötys. Hyvää päivän jatkoa!

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1178 : 22.08.2013 08:27:18 »
Huomenta vaan!

Kiitettävästi sinä Annuska jaksat täälläkin pistäytyä. Ei olevinaan ehdi vaikka ei pitäisi minnekään kiire ollakkaan valmiissa maailmassa. Hyvä että sait eläkepaperit jonoon. Hitaastihan ne sielläkin liikkuvat. Muistan oman taisteluni eläkepapereiden kanssa. Kela myönsi minulle eläkkeen aika nopeasti, mutta eläkevakuutusyhtiö vetkutteli ainakin vuoden. Sitten kun aloin saada sieltä niin ei se ollut eläkettä vaan kuntoutusrahaa. Sitten vasta kun olin useamman vuoden saanut kuntoutusrahaa se muuttui työkyvyttömyyseläkkeeksi. Sitten se Kelan myöntämä eläke nyysittiin kokonaan pois. Nyt on vain yksi maksaja ja selvintä se onkin.

Tänään olisi ohjelmassa raivaus- sahan kanssa töitä. Lähden siivoamaan puron vartta ja omalta tontilta järven puolelta vesakkoa. Pari vuotta sitten raivasin vielä enemmän. Jokaisesta silloin kaadetusta koivusta ja lepästä on kasvanut kymmenen uutta vesaa. Niin se vain menee.

Odottelen poikia viikonlopuksi, saa nähdä ehtivätkö tulemaan.

Kaikille hyvää viikonjatkoa toivotan. Vielä yksi kissakuva. Leirintäalueella Maalahdella tuli tällöinen kulkija tervehtimään.
« Viimeksi muokattu: 22.08.2013 08:32:18 kirjoittanut ainuli »
Opissa se on variksenpoika tuulessa

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1179 : 24.08.2013 15:42:43 »
Eilen en ehtinyt käymäänkään täällä. Olin siskonpojan vaimon apuna siivoamassa ym. eilen. Ovat päättäneet myydä talonsa ja muuttaa sinne missä työkin on tällä hetkellä. Nykyäänhän ei tiedä milloin saa lähtöpassit mutta ei nyt kuitenkaan hänen sitten tarvitsisi kulkea tätä väliä perhettä katsomassa ja pitää kahta kotia. Raskaaksi sekin käy kolmivuorotyön lisäksi.

Tämän päivän olen sitten siivoillut kotona. Pyykkiäkin pesin kun vaihdoin vuodevaatteet ja kauppareissukin tuli tehtyä. Nyt kohta lähden ulos. Aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta.

Kylläpä sinulla Ainuli on kestänyt tuo eläkkeen saanti pitkään. Suotta vetkutteli niin pitkään se eläkevakuutusyhtiö. Olisivat vaan heti myöntäneet kun kumminkin joutuivat sitten lopulta taipumaan. Luulisi että tuollainen on stressaavaa kun odottaa että saanko eläkkeen ja milloin.

Mutta nyt on kohta treffiaika. Hyvää viikonloppua kaikille!

Toissailtana otettu taivaskuva parvekkeelta.
« Viimeksi muokattu: 24.08.2013 19:20:46 kirjoittanut Annuska »

rosa_leen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1180 : 25.08.2013 15:46:29 »
  Satakunnassa kaunis lämmin päivä. Kävelylenkki tehty. Syyslannoite laitettu marjapuskille osansa saivat myös omenapuut sekä ruusut, kurjenmiekat hajoitettiin jo viikolla
 Mies kävi marjametsällä ei puolukoita sama on sienien kanssa.
 Hyvää tulevaa viikkoa kaikille

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1181 : 28.08.2013 14:21:37 »
Aurinkoista keskiviikkoa!

Jos nyt jotain kirjoittaisi vaikka ei ole oikein asiaakaan. Nyt on ollut aurinkoiset kauniit säät. Ulkona on tullut oltua aika paljon. Eilen kävin hautausmaalla ja siskonpojan vaimon syntymäpäivillä. Ilta sitten istuttiin pihalla pärpättämässä. Nytkin aion mennä neljältä ulos. Täytyy ruoka nyt ensin mennä tekemään ettei nälissään tarvitse mennä. Kunhan nyt ei liikaa syö että jaksaa liikkua.

Terveisiä ja hyvää kuluvaa viikkoa!

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1182 : 29.08.2013 22:12:04 »
Mukava kun poikkesitte Rosa_leen ja Annuska.
Semmoista tavallista arkea täälläkin vietetään. Ulkona on ollut mukava puuhastella hienon kesäisessä säässä. Tänään kävimme puutarhamyymälässä ostamassa pensaita ja pari omanapuun alkua. Onpa sitten taas suremista, kun myyrät iskevät. Minähän olen valtakunnan pessimisti.
Minusta omenanpuun istuttaminen näillä kymmenillä on turhaa, mutta PP siteerasi vanhaa, muistaakseni kiinalaista ajattelijaa: Jos maailmanloppu tulee huomenna, istutan tänään omenapuun. Tai jotenkin siihen suuntaanhan se taisi mennä.

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1183 : 02.09.2013 11:28:04 »
Tervehdys nurkkalaisille!

Anteeksi nyt kun olen melkein unohtanut Ystävät täällä.

Kaikenlaista touhuakin ollut. Se ei ole mikään puolustus. Nyt sataa vettä ja perinnelato on suojassa pressun alla. Kahtena päivänä saimme ladon koottua. Eilen nostettiin kurkihirsi paikoilleen. Nyt seuraavaksi rakennetaan katto. Odotellaan poutaa koska onhan se mukavampi  nousta katolle, turvallisempaakin. Ladosta on tarkoitus tulla minulle puiden säilytyspaikka. Aion vielä siirtää tänä syksynä puut uuteen varastoon. Osa on ulkona pressujen alla ja kolmessa muussa liiterissä.

Kyllä huomaa että syksyyn päin ollaan menossa. Kukatkin alkavat ränsistyä ulkona vaikka hoidan samoin kuin kesällä. Tattiralli on käynnistynyt, tiellä on jatkuva hurina, erikoisesti viikonloppuna. Savonlinnan tiehaarassa on Tattiauton pysähtymispaikka. Siinä on poimijoita joskus parikinkymmentä autokuntaa. Onhan se hyvä tienesti kun vain jaksaa olla ahkeraan liikkeellä metsissä.

Thaimaalaiset poimijat ovat keränneet puolukkaa jo monta viikkoa. Ovat aina iloisen näköisiä ja tervehtivät kättä nostaen kun ollaan samalla suunnalla liikkeellä. Ajoivat pikkubussilla tukkirekan kanssa vastakkain ja 9 henkeä loukkaantui. Onneksi ei mitään vakavampaa sattunut. Ovat jo päässeet sairaalasta pois.

Hyvää alkavaa viikkoa ja syyskuuta!

Puuvarastostani tulee lähes tämän näköinen, pienempi vain.
Opissa se on variksenpoika tuulessa

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1184 : 03.09.2013 01:10:32 »
Kelpaa klapien kuivaa Ainulin ladossa! Komia lato varmaankin.

Yöradio pauhaa tv:stä, päivän ntyöt sain päätökseen, mutta piti pitkästä aikaa kurkistaa tännekin.

Tulin rannalle illan suussa. Saksalainen perhe lähti tänään, kaikkeen mahdolliseen tyytyväisinä. Säät suosivat heitä ja luonnonrauhahan asuu tällä rannalla. Kymmenen plus annan asumansa talouden siisteydestä. Aamulla aion ottaa kuvan veitsi-, haarukka- , lusikkalatikosta. Mikä mahtava järjestys!

Viikonloppuna junioreiden kanssa teimme syntymäkotini kellarinurkan seinän uusiksi. Ostamamme 130 litran betonimylly pyöri lauantaina ja sunnuntaina ja seinää tuli monta harkkokerrosta. Olisi tainnut junioreista insinöörejäkin tulla!!! Mutta tärkeä rooli oli minullakin: sangollinen vettä myllyyn, sopiva määrä valmisbetonijauhoa ja sitten vaan pyörimään. Kottikärryllinen laastia tuli ja taas alusta. Myllyn pyöriessä kuskattiin toisen juniorin kanssa harkkoja "muurarin" lähelle ja pitihän harkkoja muutama sahata kahtiakin ja raudoitusta varten piti reikiäkin hakata.

Huomenna saan taas tänne rannalle parikymmentä Marttaystävääni. Syyskuun ensimmäinen tiistai on jo kolmannen kerran retki tänne rannalle. Syömme "vakiopizzaani" ja salaatin taitaa korvata kurkkusalaattini.

Kahvikakun piti olla rusinakakku, mutta...rusinat unohtuivat kaupunkiin. Löytyi taatelia ja luumua ja ananasta ja kakusta tuli hyvää.

Tämän syksyinen esiintyjämme on paikallinen, arvostettu runonlausuja. Uskon, että illastamme tulee taas kerran nautittava. Niin ja aina muutama meistä saunoo ja juoksee uimaan hämärtyvässä illassa.

Mukavaa syksyistä syyskuun alkua teille kaikille.