Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkka  (Luettu 974569 kertaa)

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1125 : 27.07.2013 18:45:40 »
No niin,
nyt rojahdin läppärin kanssa seurustelemaan.
Kiitos PP:n puolesta, kerron heti kun saan näköyhteyden. Juuri lähti pyöräilemään että tarkenee mennä uimaan  ;D. Laittoi kumisaappaat jalkaan, siis aikoo poikkeilla metsään marjoja kartoittamaan.
Himohommaansa tuo marjastus.

Kuule, en minä pahemmin passaa ketään miespuolista, korkeintaan tyttärenpoikia vähän.
Nuo sisäpuuhat ovat jääneet kuitenkin minun harteilleni - enimmäkseen. On välillä imuroitava ja pyykkiä hoidettava, marjoja pakastettava ja syödäkin pitää.
Meillä ei ole ollut räydyttävää hellettä vielä. Avokuistin pylväässä oli iltapäivällä noin 26 ja risat.
Ihan mukavaa lämmintä vanhoille luille.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1126 : 27.07.2013 19:31:05 »
Tulin äsken ulkoa. Siellä tulikin oltua reilut pari tuntia. Ei kyllä oltu kun tuossa pihalla.Grillikin oli kuumana ja grilliruokaa tarjolla.

Kyllä minä Pumpuli olen lukenut hyvät vitsisi jo eilen ainakin ja kirjan lukunurkkaan en ole kirjoitellut kun en ole vuosiin kirjoja lukenut. Ei tule luettua kuin sanomalehdet ja joitakin aikakauslehtiä sekä ristikkolehtiä täytettyä.
Näin päivällä Espeninkin hienot kuvat. Hemulikin kirjoittelee silloin tällöin. Hänelläkin on hyvät vitsit. Mutta näin yleensä ottaen on aika hiljaista. Piikatyttö ja Justiina käyvät aika usein ja Merituulikin on käväissyt pitkästä aikaa. Olikohan vielä joku muukin kulkija erehtynyt. Ainulille terveiset myös. Joko on huvimaja sisustettu kauniiksi sisältäkin.
Matleenaa ei voi unohtaa myöskään. Hän on aktiivinen kävijä ja silloin päivällä Matleenan Kropsun onnitteluihin laittama kissa heilutteli minulle iloisesti häntäänsä.

Mutta nyt on mentävä taas. Minulla kun on tuo passattava kylläkin. Onneksi on ollut nyt hieman pirteämmässä kunnossa ja oli ulkonakin meidän kanssa rollaattoreineen. Mukavaa iltaa ja kirjoitelkaa vaikkei olisi asiaakaan.
Miten lie Kropsun synttärit menneet jos ne oli jo. Toivottavasti hyvin.

« Viimeksi muokattu: 28.07.2013 07:07:37 kirjoittanut Annuska »

espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1127 : 27.07.2013 19:38:43 »
Joo, hiljaistahan täällä on.

Ei oikein jaksa innostua, kun tuo multipostaajakin pyörii ihan joka paikassa avaruus-ja muine töherryksineen, copyright oikeuksista välittämättä söheltelee siellä sun täällä aivankuin olisi jonkinlainen kirjailija/taiteilija, jonka teokset ostetaan kirjakaupoista kiljumalla.

Parempi ilmeisesti olla omissa oloissaan, ettei pinna pala.

Kun käyn, niin merkkaan aina luetuksi kaikki, jos näen töhertelijän liikkuneen.

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1128 : 27.07.2013 22:16:29 »
Nyt alkoi ikioma aika! Eilinen hellepäivä maalla, syntymäkodin ympärille laitettiin oja  ja ojaan kaikenmaailman putkistoa kaikenlaisille vesille!!! Minä olin päältä päsmäri, muonitin jne., mutta helteestä sain minäkin osani. Aivan kuitti, kun "asuinpaikalleni" pääsin. Onneksi juniori ratissa.

Tänä aamuna sitten taas rannalle. Kaikki huushollit piti taas läpi käydä. Onneksi sisällä on koneellinen ilmanvaihto, joten helle jää terassille. En kyllä muuten sitä "talon läpikäyntiä" helteellä jaksaisikaan

Moskovalainen seurue oli siivonnut ja maustanut lähes kiloisen hauen ja pöydällä oli pullo alkoholitonta punaviiniä! Toisessa huushollissa avaamattomia grillimakkarapaketteja. ja  minähän sain puolen viikon ruuat ja juomaakin!!!

Periaatteeni on, etten jätä kaappeihinkaan mitään sokeri-, jauho- ym. pussien loppuja. Kymmenen kupillisen kahvipussi löytyy, jos vaikka kahvipaketti on unohtunut hankkia.

Ja sitten pyykkishow, onneksi nyt kaikki kuivaa aivan hetkessä. Päivällä, yöt tuntuvat olevan jo kosteita.

Voi sinä Espen. Anna sinä Matleenan touhuta Äly vähä-palstalla mitä haluaa. Minä en välitä, mistä kuvat ovat kotoisin ja monta kertaa hänen runoissaan on sanomaa. Mutta eihän sinun ole pakko hänen sivuilleen mennä. Minä sanon kohta sinua pienisieluiseksi! Annetaan kaikkien kukkien kukkia.

Aurinkoista viikonloppua kaikille palstalla pyörähtäville!

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1129 : 28.07.2013 08:20:14 »
Huomenta.

Olenkin jo aamusta liikkeellä. Aamukahvit on juotu ja sanomalehti luettu. Mieskin jo nukkuu uudelleen kun sai aamukahvin juotua. Kadullakin on hiljaista näin sunnuntaiaamuna.

Piikatytöllä riittää tekemistä eikä hän ehdi varmaan pitkästymään. Espenkin on käväissyt. Mitä lie nämä muut miespuoliset Snipe ja Kettu touhuu. Paljon on täällä jäseniä mutta loppujen lopuksi pieni tämä ryhmä joka kirjoittelee. Pauliinalle terveiset sillä hän on myös ollut useasti täällä kirjoittelijana. Samoin Anniliisalle jonka muistan. Kun syksy tulee niin varmaan enemmän tulee kirjoittelijoita.

Ensi viikolla alkaa elokuu jo. Ei ole pitkä aika kun koulutkin alkaa. Eilen jo naapurin esikouluun menijä odotteli jännittyneenä sinne menoa.

Mites Pumpuli ? Aiotko syksyllä käydä voimistelu- tai tanssiryhmien vetäjäksi. Kohtahan ne alkaa kaikki kerhot ym. ryhmäjutut. Meidänkin tuo seurustelupaikka aukeaa taas ja uudessa remontoidussa tilassa. Avajaiset on syyskuun alussa. Entisessä paikassa on kyllä muutamana päivänä auki nyt elokuussakin.

Eipä tässä muuta kuin hyvää sunnuntaita kaikille!

Kuva on siellä Partakoskella eläinpihassa otettu. Suolakiviköhän tuolla vuohella on edessä.
« Viimeksi muokattu: 28.07.2013 08:27:26 kirjoittanut Annuska »

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1130 : 28.07.2013 09:04:01 »
Hei vaan!

Helteistä heinäkuuta teille toivotan ja Kropsulle Onnea Syntymäpäivän johdosta!

Mietin vähän Pumpulin sanontaa että onko hän kenties näkymätön. Kyllä tästä luen kaikkien jutut ja ja yritän vastailla. Muissa ketjuissa en ehdi käydä edes lukemassa. Tiedän että siellä on paljon mielenkiintoisia keskusteluja. Ostin "lomalukemiseksi" kolme pokkaria Porista. En yhtäkään ole vielä saanut loppuun luetuksi.

Ulkotyöt ovat nyt ajankohtaisia ja siellä olen yrittänyt uurastaa. Annuska kyseli joko huvimaja on valmis. Kyllä on ja kalusteet sisällä. Ikkunat sovitettiin uudelleen toissapäivänä ja haat laitoin paikalleen että saa tarvittaessa ikkunoita auki. Hyttysverkkoja en kyllä raatsi laittaa kun ne pimentävät vähän. Tarkoitus olisi laittaa kattoräppänään verkko ja tehdä jonnekin alas avattava korvausilmaventtiili.

Aittaa olen maalannut, pojatkin olivat yhden päivän apuna. Hirrenpäiden ja ovien maalaus on hidasta kun tekisi mieli tehdä siistiä työtä.
Pojat tulevat vielä viikolla päiväksi. Jounin tekee mieli kalaan.

Perjantaina pojat tulevat tänne ja lähdemme lauantaiaamuna ajamaan Pohjanmaalle. Äiti täyttää 90 vuotta lauantaina. Äiti toivoi ettei mitään suuria juhlia järjestettäisi koska hän on väsynyt eikä jaksa olla koko päivää jalkeilla. Toivottavasti siellä kunnioitetaan hänen toivettaan. Tärkeintähän Äidille on nähdä omia lapsiaan ja lastenlapsiaan. Kovin montaa vierasta ei täältä päin mene, matka tuottaa vaikeuksia monellekin.

Mukavaa viikonloppua!

Kuva Kerimäen venesatamasta
« Viimeksi muokattu: 28.07.2013 09:20:58 kirjoittanut ainuli »
Opissa se on variksenpoika tuulessa

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1131 : 28.07.2013 09:35:42 »
Huomenta!

Minä kirjoittelen lähinnä omaksi ilokseni. Enkä näkymättömyydellä tarkoita sitä, että minulle aina tarvitsisi vastata.

Meitä on täällä niin pieni joukko aktiiveja, että toivoisin, että huomioitaisiin koko portaali, eikä vaan "yläkerta".

Annuskalle: Jumpan "vetäminen" pitäisi taas aloittaa syyskuun alussa. Meillä on tosi upea parinkymmenen hengen ryhmä. Nyt vaan on niin, että oikea olkapääni on "sökö" ja lonkkakin alkaa oireilla, polvikin on kulunut. Vaan kun ei vetäjiä tahdo löytyä. Olen varmaan porukan vanhin. Tassikurssillahan käyn ihan oppilaana, sitä en pystyisi ohjaamaan. Nykyään vaan melkein kaikki tanssit on ns "kädenalitansseja". Mitä sanoo olkapää?

Kohtaamispaikkaan (M:n Myötätuuli) soviteltiin juuri eilen emäntävuoroja. Siellä voi vaikka istua myyntipöydän takana. Elokuun lopulla on taas "mannekeerausta".  ???

Lukupiirinkin toivon alkava. Hyvä vetäjä jäi eläkkeelle, joten saa nähdä.

Saan tänään harvinaisia vieraita Pohjois-Karjalasta Kiva!  :)

espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1132 : 28.07.2013 12:27:47 »
Voi sinä Espen. Anna sinä Matleenan touhuta Äly vähä-palstalla mitä haluaa. Minä en välitä, mistä kuvat ovat kotoisin ja monta kertaa hänen runoissaan on sanomaa. Mutta eihän sinun ole pakko hänen sivuilleen mennä. Minä sanon kohta sinua pienisieluiseksi! Annetaan kaikkien kukkien kukkia.

Aurinkoista viikonloppua kaikille palstalla pyörähtäville!

Kirjoitin pitkän litanian siitä miksi tykkään, että esim sinä osaat kirjoitella Foorumeille normaali-ihmisen asioita, niinkuin pitääkin, etkä pidä tätä areenaa jonkinlaisena "ponnahduslautana" taiteelliselle urallesi, mutta Se kirjoitukseni meni jonnekin eetteriin ??.
Esimerkiksi huomiosi moskovalaisesta seurueesta oli hauska.

Jos ihmisellä on jostakin asiasta jokin mielipide, toki sen on uskallettava sanoa ulos ?

Käytiin torilla tänään, olihan siellä kuumaa. Kaupustelijoita riitti. Vaimo osti Saara Hopean  sinisen lasikulhon ja Wanhan ajan ulkovalaisimen.

Minä en hoksannut yhtikäs mitään mikä olisi "kolahtanut"










Siinäpäs sitä torielämää
Mutta hyvää ja hedelmällistä kesänjatkoa kaikille Foorumisteille !

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1133 : 28.07.2013 16:07:55 »
Siskot ja veljet,
tervehdys kaikille ketään unohtamatta, ketään mainitsematta!

Sitä se eilinen PP:n polkupyörämarssi tiesi: löytyi vuosisadan vadelmapusikko. Sinne tänään änkeydyin mukaan kipeistä nivelistä huolimatta. Nyt vietän siestaa hetkisen, sitten käymme pakastushommiin.
Vattupuskat ovat onneksi kuivuneiden metsäojien varsilla. Oli helppo kulkea ojanpohjia ja poimia ojien yli kaartuvista oksista. Helteestä johtuen eivät hyttyset inisseet korvissa, toki muutama paarma ehti pistämään.

Pumpuli taisi varoitella joskus aikaisemmin marjastuksen vaaroista. Taisi saada aiheen Torronsuolle eksyneestä hillastajasta. Luin naisen haastattelun lehdestä, siinä hän sanoi lähtevänsä vastakin marjaan ilman puhelinta. - Edesvastuutonta, jos oli tosissaan.
Meillä on tapana pitää mukana puhelin ja vesipullo aina.
Nyt siesta loppui,
mukavaa sunnuntaiehtoota kaikille!

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1134 : 29.07.2013 07:21:54 »
Huomenta.

Taas tulee kuuma päivä varmaan kun jo aamusta on mittarissamme varjon puolella + 18 astetta. Herätty on jo ennen kuutta.

Olen tässä harkinnut viitsinkö lähteä keskustaan hommaamaan uutta henkilötodistusta. Nykyisinhän ne ovat voimassa vain 5 vuotta. Jos on kovin kuuma niin ei viitsisi hönkiä pää märkänä kuvauttamaan itseään.
Hautausmaallakin on kohta käytävä mutta on sen verran väliä ettei samalla reissulla kannata sinne helteessä kävellä. Tämä päivä ainakin on vielä täysin poutainen. Keskiviikon kohdalla oli lehden sääennusteen mukaan sateen mahdollisuus.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1135 : 29.07.2013 11:45:35 »
Hei vaan!

Helteistä heinäkuuta teille toivotan ja Kropsulle Onnea Syntymäpäivän johdosta!
-Kiitosta onnitteluista Ainuli. Myöhään heräsin kittelemään ,,tai oikeastaan
taisin kiitellä ennakkoon jo ennenkuin oli ees ajankohtanen koko päivä..
Se ennakoiminen toikin mulle monet onnittelut, ettei mikää hassu ajatus ollutkaan.
Siis tuplakiitokset kaikille onnittelijoileni.   "Pehmosta syyskesää kaikille!!

 
Mietin vähän Pumpulin sanontaa että onko hän kenties näkymätön. Kyllä tästä luen kaikkien jutut ja ja yritän vastailla. Muissa ketjuissa en ehdi käydä edes lukemassa. Tiedän että siellä on paljon mielenkiintoisia keskusteluja. Ostin "lomalukemiseksi" kolme pokkaria Porista. En yhtäkään ole vielä saanut loppuun luetuksi.

Ulkotyöt ovat nyt ajankohtaisia ja siellä olen yrittänyt uurastaa. Annuska kyseli joko huvimaja on valmis. Kyllä on ja kalusteet sisällä. Ikkunat sovitettiin uudelleen toissapäivänä ja haat laitoin paikalleen että saa tarvittaessa ikkunoita auki. Hyttysverkkoja en kyllä raatsi laittaa kun ne pimentävät vähän. Tarkoitus olisi laittaa kattoräppänään verkko ja tehdä jonnekin alas avattava korvausilmaventtiili.

Aittaa olen maalannut, pojatkin olivat yhden päivän apuna. Hirrenpäiden ja ovien maalaus on hidasta kun tekisi mieli tehdä siistiä työtä.
Pojat tulevat vielä viikolla päiväksi. Jounin tekee mieli kalaan.

Perjantaina pojat tulevat tänne ja lähdemme lauantaiaamuna ajamaan Pohjanmaalle. Äiti täyttää 90 vuotta lauantaina. Äiti toivoi ettei mitään suuria juhlia järjestettäisi koska hän on väsynyt eikä jaksa olla koko päivää jalkeilla. Toivottavasti siellä kunnioitetaan hänen toivettaan. Tärkeintähän Äidille on nähdä omia lapsiaan ja lastenlapsiaan. Kovin montaa vierasta ei täältä päin mene, matka tuottaa vaikeuksia monellekin.

Mukavaa viikonloppua!

Kuva Kerimäen venesatamasta

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1136 : 30.07.2013 13:59:56 »
Päivä onkin edennyt jo iltapäivään. Kaunis sää vaan jatkuu. Eilen en aamun jälkeen aukaissutkaan enää tätä läppäriä.
Mentiin iltapäivän puolella keräämään ne viinimarjat siskonpojan puskista. Katsottiin että niitä on niin paljon että välillä soitettiin kaverin miehelle ja pyydettiin häntä tulemaan avuksi ja tuomaan lisää astioita. Hänellä oli hyvä mies kun totteli heti. Siskonpoika kuumensi grillin ja söimmekin siellä grilllimakkaraa limsan kera. Oltiin tosi hyviä vieraita kun tyhjennettiin marjapuskat,syötiin talon makkarat ja juotiin limsatkin vielä.

Tänään menin sitten jo klo 8.50 bussilla keskustaan uusia "henkkareita" hommaamaan. Kävin ensin Helioksessa kuvat otattamassa ja sitten poliisilaitokselle. Onneksi ei ollut mitään jonoa ja pääsin aika pian pois sieltä. Postittavat sen sitten minulle.

Siskokin tuli meille kun tulin kotiin. Pullakahvit juotiin ja sitten hän lähtikin poikansa kanssa Giganttiin uutta pesukonetta heille hommamaan. Hänen miehensä tulee huomenna kotiin kun on ollut hoitokodissa hetken aikaa. Laittoivat sinne kun meni jalat ukolta alta. Ei pystynyt kävelemään. Eipä nuo kuitenkaan mitään erityistä ole löytäneet hänestä kuitenkaan tänä aikana. Saa sitten nähdä miten sisko hänen kanssaan pärjää. Hankalaa on hänelläkin ollut viime aikoina.

Ajattelin tässä että lämmin on varmaan noillakin kaupungin kesätyöntekijöillä kun kolme nuorta kitkee tuossa vastapäätä istutuksia ja aurinko paahtaa koko ajan. Hiljattain katsoin että on + 24 mittarissamme ja se on sentään varjossa.

Hyvää päivän jatkoa kaikille!


ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1137 : 01.08.2013 08:44:01 »
Huomenta nurkkalaisille!

Päivät mennä huristaa sellaisella vauhdilla ettei perässä ehdi.

Aitan maalauksen eilen lopetin ja pesin ikkunat. Eihän niistä puhtaita tullut, mutta eihän sillä asuta kuitenkaan. Kangaspuut sinne siirrän kunhan saat täällä olevan loimen kudotuksi loppuun. Lattiaa pitää varmaan jollain levyllä vahvistaa koska se on vain ohutta ponttilautaa. Ettei käy niin että kankuri putoaa puineen lattiasta läpi.

Marjojen keruuta kyllä olisi. En kovin paljon kyllä itselleni tarvitse. Entisiäkin on pakastimessa ainakin yhden talven varalle. Olen niitä jo poiskin antanut. Metsävadelmat ovat kovin pieniä rupeloita. Pitäisi löytää jokin varjoisampi paikka, siellä voisivat olla isompia ja mehukkaampia. Olisi mustikan kaveriksi hyvä jos vaikka hilloa tekisi. Ei ole vielä näkynyt thaipoimijoitakaan vaikka huhujen mukaan heitä on läheiseen lomakylään majoittuneina toista sataa henkilöä.
Tässä lähistöllä alkavat hyvät mustikkapaikatkin käydä vähiin. Metsäfirma on muuttanut aukoiksi kaikki kauniit männikkökankaat. Täytyy katsella kauempaa. Samoin ovat kadonneet männiköt joissa kasvoi paljon herkkutattia. Korvasienipaikat sensijaan ovat lisääntyneet. On tehty satoja hehtaareja "kynnöspeltoa" metsistä.

Tänäänkin on tulossa hieno päivä, pilveen on nyt aurinko mennyt, ei sada kuitenkaan. Eikä kovin tuulekkaan. On mukava sukeltaa marjapensaaseen.

Kaikille toivotan hyvää ja antoisaa päivää!
Opissa se on variksenpoika tuulessa

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1138 : 01.08.2013 09:37:46 »
Eilen hieman tihhuutteli, mutta nyt aurinko paistaa ja lämmin henkäys tulee vastaan, kun ulko-oven avaa.

Eilen olin taas roskakuskina. Käyn aina keskiviikkoisin tyhjentämässä huoltorakennuksesta lomalaisten roskat. Ei tule niin suurta "kuormaa" lauantaina.

Ajelin pienempiä teitä ja poikkesin kaupunkiimme liitetyn pikkupitäjän "kirkonkylässä" ahkerien rouvien pitämässä Aittatori-kaupassa. Kauppa auki kesäkuun alkupuolelta aina elokuun puoleen väliin eli parhaan turistikauden. Aitastä löytyy maistuvien leipomusten lisäksi käsintehtyä, niin käyttö- kuin lahjatavaraakin. Niin ja tuoreet vihannekset ja uudet perunat.

Munkkikahvit join, ostin lämpimän ruisleivän ja juttelin mukavien, jo eläköityneiden myyjien kanssa tovin. Ja matkani jatkui ihanassa ruisleivän tuoksuisessa autossa.

Mikä loimi sinulla Ainuli on kangaspuissasi, matto-, poppana- vai esimerkiksi huopaloimi? Kangaspuut aitassa on hyvä oivallus. Kesäkutominen on mukavaa juuri aitassa. Äidin perua minulla on useammatkin puut, mutta kun aikaa ei ole ollut muutaman viime vuoden aikana istahtaa kutomaan. Sormeni syyhyävät loimen kimppuun. Materiaalia olisi niin poppanan kuin mattojenkin kutomiseen.

Olen vähän suunnitellut, että kun pääsen maalle asumaan, pidän sekä poppana- että mattoloimen puissa ja jos joku lomalainen haluaa kutoa vaikka kynnysmaton tai pienen poppanaliinan, on tervetullut kangaspuitteni ääreen vaikka
sadepäivänä.

Mukavaa elokuista päivää teille kaikille.

kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1139 : 01.08.2013 10:29:30 »
Huomenta nurkkalaisille!

Päivät mennä huristaa sellaisella vauhdilla ettei perässä ehdi.

Aitan maalauksen eilen lopetin ja pesin ikkunat. Eihän niistä puhtaita tullut, mutta eihän sillä asuta kuitenkaan. Kangaspuut sinne siirrän kunhan saat täällä olevan loimen kudotuksi loppuun. Lattiaa pitää varmaan jollain levyllä vahvistaa koska se on vain ohutta ponttilautaa. Ettei käy niin että kankuri putoaa puineen lattiasta läpi.
 Vaikka oonkin "kollipuolinen kankuri" niin kaikkeen oon kerinnyt kuten matonkutomiseenkin. Silloin kun perheeni oli vielä kaikilla jäsenillään koossa,
emäntä halusi kangaspuut autotalliin..nillä sit paukuteltiin kaikenmoista..
Aluksi oli hämminki kun suuressa luomiseninnossa koko yksikkö liukasteli
betonilattialla seinästä- seinään. Reevasinkin topparilla kangastoolit seinään etteivät kuljeskelleet.
  Surku vaan et se osa mattoa minkä minä kutelin erottui vaimon tekemästä
mutkaisten reunojensa vuoksi..  jouduinkin tekeen ihan oman pätkän joka on hyvin säilynyt vuosien saatossa..arvatkaapa miksi.. :o   


Marjojen keruuta kyllä olisi. En kovin paljon kyllä itselleni tarvitse. Entisiäkin on pakastimessa ainakin yhden talven varalle. Olen niitä jo poiskin antanut. Metsävadelmat ovat kovin pieniä rupeloita. Pitäisi löytää jokin varjoisampi paikka, siellä voisivat olla isompia ja mehukkaampia. Olisi mustikan kaveriksi hyvä jos vaikka hilloa tekisi. Ei ole vielä näkynyt thaipoimijoitakaan vaikka huhujen mukaan heitä on läheiseen lomakylään majoittuneina toista sataa henkilöä.
Tässä lähistöllä alkavat hyvät mustikkapaikatkin käydä vähiin. Metsäfirma on muuttanut aukoiksi kaikki kauniit männikkökankaat. Täytyy katsella kauempaa. Samoin ovat kadonneet männiköt joissa kasvoi paljon herkkutattia. Korvasienipaikat sensijaan ovat lisääntyneet. On tehty satoja hehtaareja "kynnöspeltoa" metsistä.

Tänäänkin on tulossa hieno päivä, pilveen on nyt aurinko mennyt, ei sada kuitenkaan. Eikä kovin tuulekkaan. On mukava sukeltaa marjapensaaseen.

Kaikille toivotan hyvää ja antoisaa päivää!
Huomenta nurkkalaisille!

Päivät mennä huristaa sellaisella vauhdilla ettei perässä ehdi.

Aitan maalauksen eilen lopetin ja pesin ikkunat. Eihän niistä puhtaita tullut, mutta eihän sillä asuta kuitenkaan. Kangaspuut sinne siirrän kunhan saat täällä olevan loimen kudotuksi loppuun. Lattiaa pitää varmaan jollain levyllä vahvistaa koska se on vain ohutta ponttilautaa. Ettei käy niin että kankuri putoaa puineen lattiasta läpi.

Marjojen keruuta kyllä olisi. En kovin paljon kyllä itselleni tarvitse. Entisiäkin on pakastimessa ainakin yhden talven varalle. Olen niitä jo poiskin antanut. Metsävadelmat ovat kovin pieniä rupeloita. Pitäisi löytää jokin varjoisampi paikka, siellä voisivat olla isompia ja mehukkaampia. Olisi mustikan kaveriksi hyvä jos vaikka hilloa tekisi. Ei ole vielä näkynyt thaipoimijoitakaan vaikka huhujen mukaan heitä on läheiseen lomakylään majoittuneina toista sataa henkilöä.
Tässä lähistöllä alkavat hyvät mustikkapaikatkin käydä vähiin. Metsäfirma on muuttanut aukoiksi kaikki kauniit männikkökankaat. Täytyy katsella kauempaa. Samoin ovat kadonneet männiköt joissa kasvoi paljon herkkutattia. Korvasienipaikat sensijaan ovat lisääntyneet. On tehty satoja hehtaareja "kynnöspeltoa" metsistä.

Tänäänkin on tulossa hieno päivä, pilveen on nyt aurinko mennyt, ei sada kuitenkaan. Eikä kovin tuulekkaan. On mukava sukeltaa marjapensaaseen.

Kaikille toivotan hyvää ja antoisaa päivää!
Hei vaan!

Helteistä heinäkuuta teille toivotan ja Kropsulle Onnea Syntymäpäivän johdosta!

Mietin vähän Pumpulin sanontaa että onko hän kenties näkymätön. Kyllä tästä luen kaikkien jutut ja ja yritän vastailla. Muissa ketjuissa en ehdi käydä edes lukemassa. Tiedän että siellä on paljon mielenkiintoisia keskusteluja. Ostin "lomalukemiseksi" kolme pokkaria Porista. En yhtäkään ole vielä saanut loppuun luetuksi.

Ulkotyöt ovat nyt ajankohtaisia ja siellä olen yrittänyt uurastaa. Annuska kyseli joko huvimaja on valmis. Kyllä on ja kalusteet sisällä. Ikkunat sovitettiin uudelleen toissapäivänä ja haat laitoin paikalleen että saa tarvittaessa ikkunoita auki. Hyttysverkkoja en kyllä raatsi laittaa kun ne pimentävät vähän. Tarkoitus olisi laittaa kattoräppänään verkko ja tehdä jonnekin alas avattava korvausilmaventtiili.

Aittaa olen maalannut, pojatkin olivat yhden päivän apuna. Hirrenpäiden ja ovien maalaus on hidasta kun tekisi mieli tehdä siistiä työtä.
Pojat tulevat vielä viikolla päiväksi. Jounin tekee mieli kalaan.

Perjantaina pojat tulevat tänne ja lähdemme lauantaiaamuna ajamaan Pohjanmaalle. Äiti täyttää 90 vuotta lauantaina. Äiti toivoi ettei mitään suuria juhlia järjestettäisi koska hän on väsynyt eikä jaksa olla koko päivää jalkeilla. Toivottavasti siellä kunnioitetaan hänen toivettaan. Tärkeintähän Äidille on nähdä omia lapsiaan ja lastenlapsiaan. Kovin montaa vierasta ei täältä päin mene, matka tuottaa vaikeuksia monellekin.

Mukavaa viikonloppua!

Kuva Kerimäen venesatamasta