Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkka  (Luettu 974638 kertaa)

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1110 : 20.07.2013 18:32:14 »
Näkiköhän silmät oikein kun tuolla luki että tänään 53 käyttäjää. Se ei kyllä voi pitää paikkaansa vaan on joku virhe.

Ei minullakaan mitään erityistä asiaa ole vaan tulin kurkkimaan tänne muuten vaan. Lenkillä äsken olin kaverin kanssa. Ihan kuin olisi sää hieman lämmennyt iltaa kohti vaikka tuulee melko reippaasti. Päivällä ei ollut kuin +14 astetta. Satanutkaan ei ole nyt moneen tuntiin ja aurinkokin yrittää välillä paistaa hieman.
Eilen samalla kun oltiin lenkillä katsottiin kun Saimaan Wanhat laivat regatta meni tästä ohi Lappeenrannan satamaan.

En ole tänään tehnyt oikein mitään mainittavaa. Kaupassa kävin ja pyykkiä pesin. Sisko kävi päivällä kylässä ja siskonpoika myöhemmin ollessaan koiransa kanssa lenkillä.

Hyvää viikonloppua vaan kaikille!

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1111 : 22.07.2013 05:52:19 »
Tervehdys nurkkaan!

Uni katkesi kesken joten tulin kurkkimaan mitä tänne kuuluu.

Annuskalla on hieno vesikuva.

Kyllähän se kesä on monelle sitä kiireisintä aikaa vaikka olisi jo työelämästä vapaalla. Ei ole vaikeuksia keksiä tekemistä, pikemminkin tuntuu että ei ehdi kaikkea. Minäkin olen päässyt helpommalla nurmikon leikkuun suhteen tänä kesänä. Ei tarvitse kuin nuo reuna-alueet siistiä. Naapuri pyörittelee ajoleikkurilla isommat alueet.

Huvimajakin on valmis ja kalusteetkin jo sisällä. Kyllä elementit olivat huonoa työtä ja kasaaminen vaikeaa, mutta nyt valmiina se on erittäin kaunis. En markkinoilta vastaavaa mallia muuta löytänyt. Nyt on aitan maalaus kesken. Se on ollut useamman vuoden puupinnalla, vain värittömällä lahonsuojalla käsitelty. On suuritöinen nyt kun pitää teräsharjalla hangata miltei kaikki pinnat ennenkuin pääsee maalaamaan. Ei ole nyt sää suosinut, mutta ehkä niitä poutapäiviäkin vielä tulee.

Oli kerrankin tuuria minulla kun olin lukenut lehdestä että kaupungin palvelukseen on tullut toinen rakennustarkastaja ja hän käy tarkistamassa kuinka haetut rakennusluvat ovat toteutuneet. Saatiin tuo maja pystyyn kolmea päivää ennen kuin tarkastaja tänne ilmaantui. Sain puhtaat paperit ja lausuntokin tuli postissa. Oli vain siitä mainittu että jos aitassa nukutaan niin pitää olla palovaroitin katossa. Ei siellä ole ainakaan 6 vuoteen kukaan nukkunut. Pojat laittavat mieluummin teltan pystyyn.

Oikein hyvää alkavaa viikkoa toivottelen!
Opissa se on variksenpoika tuulessa

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1112 : 22.07.2013 10:48:23 »
Ainuli on käynyt aikaisin aamulla. Olin itsekin siihen aikaan hereillä mutta tein kaikkea muuta ensin. Siskon farkutkin lyhensin jo aaamutuimaan että pääsen eroon siitäkin hommasta. Hänellä itsellään kun ei ole ompelukonetta. Tänään on siskon nimipäiväkin ja lupasin mennä puolilta päivin käymään. Ikävä kyllä tuo sää on ihan kamala. Vettä sataa ja tuulee kylmästi kuin syksy olisi. Sateenvarjokin hajoaa jos sen ottaa. Toivottavasti hiukan paranee edes iltapäivään mennessä.

Ainulin huvimaja on aivan ihana. Kyllä siellä kelpaa oleskella. Väritkin on ihan sopivat. Hyvä että rakennustarkastajakin hyväksyi.

Eipä tässä nyt muuta kuin odotellaan sateen taukoamista. Menen sitten nimppareille jos sää hieman paranee. Onnea muillekin nimipäiväsankareille joita ovat Leena,Leeni ja Matleena ainakin.

Tässä tänään ottamani sadepäivän kuva makuuhuoneen ikkunasta.



Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1113 : 22.07.2013 23:32:18 »
Ainulin huvimaja on kaunis.

Palstalaiset taitavat juosta vadelmien, mustikoiden ja lakkojen perässä niin, että tänmnekään ei ehdi!

Sain juuri viimeisen pellisen Hanna-tädin kakkuja uunista pois, kolminkertaisen annoksen niitä tein. Tällä kertaa laitoin pelkkää voita ja kermaa ja pakko myöntää, että voihin tehtynä maku on parempi. Syötyä tulee aivan varmasti margariini- tai öljypohjaisetkin Hannat!

Minä toivoin Englantiin poikaa, prinssiä ja niinhän tuo toiveeni toteutui. Johtuneeko siitä, että aina olen aika miesvoittoisessa "maailmassa" elänyt. Ensin vain veljiä, sitten omaan perheeseen vain poikia.

Matleenallekin ehtivät vielä oikean vuorokauden aikana nimipäiväonnitteluni. Onnea Matleena!

Nyt sateisen ja tuulisen päivän aherrukset ovat päätöksessä ja nyt laittautumaan unten maille.

Hyvää yötä!

Ps. Minnekäs marjametsään Kropsu on eksynyt?

kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1114 : 23.07.2013 00:40:57 »
Vanhalla Telemiehellä ( kropsulla) on aina kanavayhteys kaikkeen kiinnostavaan..
Pieninkin vihje piikatytöltä saa läpän aukeamaan,,pärinä alkaa!
Jos vaan santra yhdistää niin ei siinä marjmättäät ole esteenä.
Muuten on kesä mennyt vallan mukavasti. Huomenna menen tyttären kutsumana
pois kotimökistä ,hetkeks aikaa.. meinaan täyttää vuosiakin sinä aikana..
Jos vielä järki kasvais samaa vauhtia kuin ikäkin niin ei olisi ympäristöllä huolta.
kiitos vaan onnitteluista ;)

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1115 : 23.07.2013 18:53:58 »
Jaa. Mitä se Kropsu oikein pompottelee. ja Piikatyttö. Sinäkin. Voivoivoi. Kesä on kohta mennyt. Vielä on muutama päivä aurinkoa mutta sanokaa mun sanonee..siihe se jää.  8)
Nii.
.

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1116 : 23.07.2013 20:14:43 »
... meinaan täyttää vuosiakin sinä aikana..
Jos vielä järki kasvais samaa vauhtia kuin ikäkin niin ei olisi ympäristöllä huolta.
kiitos vaan onnitteluista ;)

 ;D Kiitos  itsellesi etukäteiskiitoksista.
Jotta oikein paljon onnea sinulle Kropsu. Mukavaa reissua tyttären luokse. Taitaa tulla tasakymmeniä mittariin?


Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1117 : 23.07.2013 21:43:16 »
Että osaa olla kaunis, aurinkoinen ja lämminkin ilta. Vaikka juuri tulinkin kotiin, laitoin vielä pesukoneen käyntiin ja saan lakanapyykit kuiviksi. Eiköhän tuo huominen "helle-ennustus" pitäne paikkansa.

Nyt toivon Matleenan ennustuksen hieman rakoilevan, jotta saisimme nauttia kauniista, kesäisenoloisista, kohta elokuisista päivistä. Elokuullehan sopivat samettisen lämpimät illat.

Kropsun sentraalisantra heitosta tuli mieleeni ajat, jolloin maallakin oli "sentraalisantrat". Äidilläni oli tapana kysellä "santroilta", miksikös puhelun yhdistäminen viipyy. Joskus huutelui, että varikset pois langoilta (Eräs keskusneideistä oli sukunimeltään Varis). Sitten jouluna piti muistaa santrojakin, jos oli vaikka tullut vähän loukattua heitä vuoden mittaan.

Ja hehän, jos ketkä tiesivät kyläkunnan ajankohtaiset uutiset.

Santrat ovat historiaa niin kuin moni muukin mukavakin asia.

Kropsullekin onnitteluja, toivottavsti lähestyt jo tosimiehen ikää!


Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1118 : 23.07.2013 22:03:39 »
Täältä yks entinen sentraalisantra lähettää lämpimät onnittelut Kropsulle.

- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1119 : 24.07.2013 08:20:32 »
Onnittelut myös minulta Kropsulle!
« Viimeksi muokattu: 24.07.2013 08:36:42 kirjoittanut Annuska »

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1120 : 24.07.2013 12:28:54 »
.
Onnea Kropsulle toivotan.
.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1121 : 27.07.2013 13:56:11 »
Hyvää Unikeonpäivää!

Taitaa aika moni nukkua kun on ollut hiljaista täälläkin. Ei ole kyllä itselläkään tullut paljon kirjoiteltua. Miten lie päivät menneet niin nopeasti ettei enää tännekään ehdi kurkkia ja milloin ehtii niin tuntuu ettei ole mitään kirjoitettavaa.

Kauniit aurinkoiset ja lämpimät päivät on ollut nyt torstaiaamusta lähtien. Nyt aamupäivä menikin siivoillessa ja kaupassakin kävin. Pihallakin ehdin istumaan hetken parin naapurin mummelin kanssa. Alkuun siinä oli sisarenikin mutta lähti sitten pojalleen käymään. Myöhemmin menen sitten uudelleen ulos kun ollaan syöty.

Eipä tässä muuta kuin hyvää viikonloppua kaikille!

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1122 : 27.07.2013 14:09:37 »
Hi-hii!  ;D

Olen tainnut hikoilla itseni kuiviin, kun en tule nähdyksi!  ;)

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1123 : 27.07.2013 16:14:37 »
Hi-hii!  ;D

Olen tainnut hikoilla itseni kuiviin, kun en tule nähdyksi!  ;)

Sinut on nähty!
Jokaiseen tänään kirjoittamaasi juttuun olisi paljonkin sanomista, mutta nyt justiinsa ei ole aikaa. Kun on hidas ja hitaammaksi muuttuu päivä päivältä, lopulta hommat kasaantuvat ja kaatuvat päälle, niin että mummoparasta näkyy viimeksi enää jalkapohjat.  :-[

Odotas kunhan istun ajan kanssa.

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1124 : 27.07.2013 17:29:49 »
Sitä minä ihmettelen, että täytyy teidän ikäihmisten olla kovakuntoisia, kun näin kuumalla jaksatte touhuta ja olla kiireisiä!  ;)

Minä vaan huohotan puolivarjossa ja luen. Vaivoin tänne koneelle jaksan raahautua.

Ai niin, mutta mullahan ei ole sitä "passattavaa".

Terkkuja PP:lle!  :-*