Kirjoittaja Aihe: Vuodenaika syksy  (Luettu 19978 kertaa)

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Vuodenaika syksy
« Vastaus #15 : 01.10.2012 16:08:40 »
Kuule anniliisa, sinulla ei ole mitään anteeksipyydettävää. Luin kirjoituksesi kurjista ja siitä, mitä eräs laulu sinulle merkitsee. Harkitsin vastaamista, mutta kun en löytänyt sanoja ilmaistakseni myötätuntoiset ajatukseni, pakenin sanattomana.
Joskus osanoton sanat tuntuvat latteilta. Ymmärräthän mitä tarkoitan?
Valoa lokakuun päiviin.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Vuodenaika syksy
« Vastaus #16 : 01.10.2012 20:16:17 »
 
 
Kiitos,Justiina,ymmärrän ajatuksesi.
Olen sanonut monelle ystävälle että nämä luopumiset eivät ole helppoja,ainakaan lopulliset.
Erot ovat eri asia,sehän ei ole lopullista niinkuin kuolema.
Siksi olkaa onnellisia te joilla on elämänkumppani saanut olla vierellä.
Ei pienet erimielisyydet vahvaa liittoa horjuta.

On myös ystävä-MIES ,joka ymmärtää minua.
Ei luovuta unelmista,unelmat kantavat meitä..

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Vuodenaika syksy
« Vastaus #17 : 01.10.2012 21:24:58 »
Anniliisa, musiikki on ihmeellinen "instrumentti".

Minua reilun vuoden nuorempi veljeni nukkui ikiuneen neljä vuotta sitten. Sairaskohtaus yllätti hänet lomalla syntymäkotimme keittiössä. Mitään ei ollut tehtävissä.

Pari vuotta aikaisemmin olin herännyt kauniina kesäaamuna uneen, jossa "bussi meni oikealta vasemmalle. Edesmennyt äitini istui bussin vasemmalla puolella ja hymyili minulle. Veljeni istui toisella puolella bussia ja hymyili". Onneksi kerroin unestani parille aidolle ystävälleni, joista toinen kertoi, että unessa yleensä äiti tulee noutamaan.
Ja näin sitten tapahtuikin. Olin uneni jo unohtanut, mutta kun sain tiedon veljeni tajuttomuustilasta, uni tuli heti "esiin".

Äitini näki aikanaan ns. enneunia, jotka olivat aina sisällöltään surullisia ja toteutuivat hyvin pian. Olemattoman pienen  perimän olen äidiltäni ilmeisesti saanut.

Autoa ajaessani kuuntelen radiota, muulloin sitä en paljon ehdi kuunnellakaan. Kun tulee PMMP:n "Lautturi", muistan veljeni ja liikutun, lähes aina, vieläkin.

Miespuolinen tuttavani kertoi auto-onnettomuudessa menehtyneen 17-vuotiaan poikansa siunaustilaisuudessa soitetun Yö-yhtyeen "Joutsenlaulua", erittäin voimakkaasti. Keskustelimme asiasta iltamyöhäiseen aikaan ja kerroin omasta "Lautturilaulustani". Kun aamulla menin autooni, käynnistin sen ja avasin radion, PMMP:n Lautturi oli soimassa!

On vielä kolmaskin laulu, joka saa minut ajattelemaan poisnukkuneita omaisiani. Se on Jenni Vartiaisen "Missä muruseni on".

On Tapio Rautavaaraa, Olavi Virtaa jne. jne., mutta monen nykylaulunkin (iskelmän) sanat lähes pysäyttävät, jos niitä jää kuuntelemaan.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Vuodenaika syksy
« Vastaus #18 : 03.10.2012 15:09:35 »
Tulin kurkistelemaan tänne.Mielenkiintoisia nuo kirjoituksenne ovat.Piikatytön kirjoitus piti lukea oikein pariin kertaan.Kyllä minullakin on lauluja jotka kuullessani muistan siihen liittyvän henkilön.Välillä tulee iloiset muistot siitä henkilöstä mieleen ja välillä surulliset.Riippuen tietysti siitä miten laulu liittyy kyseiseen henkilöön.

Täällä on ollut poutapäivä ja kävelin päivällä pitkän kierroksen.Minulla oli kamerakin taskussa ja otin jonkun kuvan.Äsken tein ruokaa ja nyt on massu täynnä.Menen minä vielä iltalenkille ystävättäreni kanssa.

Tässä yksi ottamistani kuvista.