Kirjoittaja Aihe: Mahlat virtaa  (Luettu 20473 kertaa)

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Mahlat virtaa
« Vastaus #15 : 06.05.2012 11:19:39 »
Nyt on pakko tunnustaa että teillä taitaa olla tietoa ja taitoa enemmän kuin arvasinkaan.
Minä luulin että ei näitä pisteaitoja olekaa muualla ollut kuin meillä täällä savossa.
Kun hankimme tuon koivurantamme yli kymmenen vuotta sitten niin kaunis ja hyvin tehty aita kiersi koko tontin ympäri rannasta rantaan,montakymmentä metriä.Aika on tehnyt tehtävänsä ja jo miehenikin eläessä sitä vähän korjailtiin,varmaan juuri noilla Justiinan konsteilla..Nyt vaan aina katselen sitä ja mietin kumpi meistä  ensin todella kaatuu minä vai tuo rakas aitani..Siihen menee jo puutavaraakin tosi paljon,saako niitä ostaa jostakin silleen halkaistuina riukuina vai pitääkö mennä naapurin metsästä va........n..  Kirjailija Aino Räsänen sanoi kerran.Ensin on ihmisellä haave mutta kun se toteutuu voikin siitä tulla RASITE..

Jalmarinpoika

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 81
    • Profiili
Vs: Mahlat virtaa riukuaidan molemmin puoliin
« Vastaus #16 : 06.05.2012 13:13:11 »
Pikkutrenkinä sain seurata riukuaidan tekoa.
Niin on Kropsukin ja puhees viittaa siihen, että olet ollut tekemässä myös aidaksia alustapitäen.
Jos veistelit ohjeen omasta päästäs, niin nostan hattua korkeelle. Oppineet sanoisivat kertomustas kansatieteeks.

Kropsun ohjeiden mukaan tehty riukuaita kesti ja kestää vuosikymmeniä, kun sitä vuosittain hiukan korjataan.
Lisää tällästa jälkipolville

mukavempi on istuskella riukaidalla kuin piikkilangasta tehdyllä airalla saati sähköpaimenen langalla

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Mahlat virtaaJa aita kaatuu..
« Vastaus #17 : 08.05.2012 12:41:24 »
 Tulee hyvä mieli jo noista teidän puheista.Olen kyllä huomannut että kropsu on momitaitoinen mies.
Kun nyt vielä se tanssitaitokin varmistuu niin on mies paikallaan .Sanoihan jo Korpelakin että viisas mies kun tunsi sen Maarian kalan..Mutta nyt on mieleni iloinen kun ovellani seisoi nuori nainen äitienpäivä-ruusu kainalossa.
Hyvää äitienpäivää mummolle ,tulin nyt hakemaan sen autoni .Oli talvisäilytyksessä täällä autotallissa kun ei talvella Hesassa ollut säilytyspaikkaa. Ja Koivurannassa kukkuu käki....

kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Vs: Mahlat virtaa
« Vastaus #18 : 09.05.2012 23:19:14 »
Niinhän tää menee.. taas kohta ollaan Äitienpäivässä, on meikälläkin satoja muistoja ,eri keväiden  äitienpäivistä.
Monemmoisia tapahtumia ,, Omakotitalomme pohjavalut.. kaakkujen tekemiset pikkuväen kanssa..passaukset
sänkyyn,,,joista saattoi tulla suurempi riesa päivänsankarille.. Kaikkea mahdollista tapahtui..kuten muinakin päivinä.
Laspset-5 --persoonaa.. olivat täysin rinnoin toivottluissa.
  ......" KaravaaNI KULKEE... VAAN TUSKIN KUKAAN HAUKKUU" 

Onnea!

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Mahlat virtaa
« Vastaus #19 : 11.05.2012 13:32:07 »
Minä niin tykkään näistä pitkistä, rönsyilevistä viestiketjuista. Kehunpa vaan, vaikka itse aloitin ja yrittänyt väliinkin sorkkia.  ;D

Juttu luistaa letkeän, humoristisen asiallisesti mahlan laskusta, jokamisoikeuksien kautta naapurisopuun. Jatkuu lupauksien pitämisestä pisteaidan tekoon, tanssien siirtyy murteista PP:hen ja sitä kautta Äitienpäivään.

Annetaan mahlan virrata!  :-*