Äänestys

Nyt on kevät käsillä, mutta minkä vuodeajan ihminen olet?

Talvi
1 (14.3%)
Kevät
3 (42.9%)
Kesä
0 (0%)
Syksy
1 (14.3%)
Nautin kaikista yhtä paljon
2 (28.6%)

Äänestäjiä yhteensä: 6

Äänestys päättynyt: 08.04.2012 12:59:04

Kirjoittaja Aihe: Mistä vuodenajasta tykkäät eniten  (Luettu 23742 kertaa)

Aarno Korpela

  • Administrator
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 376
    • Profiili
Mistä vuodenajasta tykkäät eniten
« : 25.03.2012 12:59:04 »
Voit myös perustella vastaustasi.

Terv. Netmanager

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Hankikanto
« Vastaus #1 : 01.04.2012 21:38:05 »
Aamulla pakkasta kuusi astetta. Puolen päivän aikaan aurinkoa pilvettömältä taivaalta. Aivan tyyntä.

Lähdin oksasaksien kanssa keräämään pajunkissoja ja huomasin, että HANKIKANTO! Siitä on vuosia, kun olen onnistunut tavoittamaan hankikannon. Onko sitä edes joka vuosi, taitaa säätilat säädellä sitäkin.

Mieleeni tuli lapsuusajan vuodet, kun vanhemman veljeni kanssa ajelimme polkypyörillä pitkin rantapeltojen hankia. En tiedä, olisinko nykyisten mittojeni (tietysti pituus, ei paino!!!) kanssa voinut polkupyörällä hankia viiletellä, mutta nyt riitti kävelyvauhtikin!

Lapsuuden miellyttäviä hankiretkiä muistellessa nuorruin ainakin 10 vuotta!

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Mistä vuodenajasta tykkäät eniten
« Vastaus #2 : 01.04.2012 21:45:18 »
Nyt vei voiton pääsiäinen. Johtuneeko siitä, että kuvan aihe oli kaunis ja siinä oli pajunkissoja, joita tänään palmusunnuntain akunniaksi olin keräämässä.

Minulle kaikki vuodenajat ovat omalla tavallaan saman arvoisia. Kevät on uuden aikaa, kesä saa kaiken luonnossa kukoistamaan, syksy lahjoo meitä sadollaan ja joulu päättää valoillaan syksyn pimeyden ja sen jälkeen talven valkoiset hanget hellivät meitä.

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Mistä vuodenajasta tykkäät eniten
« Vastaus #3 : 01.04.2012 22:24:05 »
Piikatytön palmusunnuntain tunnelmat olivat melkein kuin omani.
Hankikanto, meillä sanotaan kyllä hangenkuoret, aurinkoa ja loistava hiihtokeli.

Mieluisin vuodenaika minulle on kevättalvi, yleensä maaliskuun alkupuoli. Silloin ei ole liian kuumaa eikä kylmää, ei liian valoisaa eikä liian pimeää enää, ei hyttysiä, ei puutiaisia, ei kesävieraita lyhyellä varoitusajalla, jää kantaa, pääsee hiihtämään, ei ole vielä puutarhatöitä niskassa, soratiellä ei vielä kelirikkoa.
Muissakin vuodenajoissa on ilonsa, mutta nämä viikot ennen "ruman kevään" tuloa ovat aina yhtä mieluisat.

Rumalla kevällä tarkoitan likaista lunta, paljastuvia roskia, kuraa ja lähes ajokelvotonta kotitietä.

kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Vs: Mistä vuodenajasta tykkäät eniten
« Vastaus #4 : 16.04.2012 00:37:05 »
Kun kerran AK, kysyit mielipiteitä vuodenajoista, niin alkasinkin ajattelemaan
asiaa.
Kevät on ajankohtainen nyt ja se on tällähetkellä ehdottomasti
mieleisin.Kauaneläneenä tunnen taas jälleen etten ookkaan ihan"
valmistakauraa, ja mahla virtaa "kannosta edelleen.
Syksy on samanlaisen tuntemuksenantaja, joskin vähän surumielisemmin.
Siinä kuitenkin on sadonkorjuun kylläisyyden makua, haaveellisen unettavaa.
Keskikesä ja talvi ovat yhtä pörinää... Vilu ja hiki..

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Mistä vuodenajasta tykkäät eniten
« Vastaus #5 : 16.04.2012 23:11:18 »
Kropsu vallan runollisena  ;) Keväässä on taikaa, on.

Mutta arvatkaas kaikki, miten riemastuin "pörinästä" lämpökompostorissani. Pakkasilla se pahalainen jäätyi, mutta kun aurinko lämmitti toista poskeansa, oli mittari ponkaissut näyttämään +60 astetta. Oli iloinen yllätys!
Tämän tarina on aika proosallinen kerrottavaksi keväthuuman keskellä, mutta arkipäiväisen ihmisen riemun aihe kuitenkin.

Kevättä kevättä kevättä

Inkeri

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 175
    • Profiili
Vs: Mistä vuodenajasta tykkäät eniten
« Vastaus #6 : 17.07.2012 13:44:23 »
Sanotaan , että pidetymmäksi vuodonajaksi useat tuntevat oman syntymänsä ajankohdan. Tiedä häntä, pitäneekö paikkaansa, mutta itse syyspuolella kesää syntyneenä rakastan eniten aurinkoisia alkusyksyn päiviä , jolloin puiden lehdet loistavat melkeinpä tuhansissa eri värisävyissä. Maastossa jokainen varpu loistaa erivärisenä, puolukkamättäät punastuvat ja jokainen sieni oman värisensä.

Ilmakin tuntuu happi rikkaammalta, ja kevyemmältä hengittää.
Köyhiä olisimme ilman neljää vuodenaikaamme, siispä  iloitkaamme niistä aivan jokaisesta !

(kuva suurenee  klikatessa kuvaa)
« Viimeksi muokattu: 17.07.2012 19:47:11 kirjoittanut Inkeri »
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovissa hiihtäminen !

espen

  • Vieras
Vs: Mistä vuodenajasta tykkäät eniten
« Vastaus #7 : 20.07.2012 07:48:57 »
Keväästä syksyyn on parasta aikaa. Keväällä lumien sulamisten jälkeen vihreyden lisääntyminen. Loppukesällä, syksyä kohti mennessä luonnosta saatavan sadon kasvun seuraaminen ja talteenkeräily.





Keväällä kukkivat pihassamme kirsikka ja luumupuut.

Aurinko paistaa tällä hetkellä, ei silti ole kuuma. Sovittu pienen porukan kanssa lähteä mustikkaan, sen me teemmekin. Hyvää päivänjatkoa foorumin kaikille jäsenille.

PS. Kuvat on otettu Aijaan kautta ja häviävät n. kolmen kuukauden kuluttua, jos niitä ei katsella. Häviävät pois, siis tilaa viemästä foorumilta.

« Viimeksi muokattu: 20.07.2012 07:55:39 kirjoittanut espen »

espen

  • Vieras
Vs: Mistä vuodenajasta tykkäät eniten
« Vastaus #8 : 20.07.2012 13:09:48 »

PS. Kuvat on otettu Aijaan kautta ja häviävät n. kolmen kuukauden kuluttua, jos niitä ei katsella. Häviävät pois, siis tilaa viemästä foorumilta.
Hemmetin hyvä oivallus "espen"  tämä kuvien pois putoaminen.   :D

Jees, olen todennut tuolla muuallakkin, että kyllä häviävät.

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Mistä vuodenajasta tykkäät eniten
« Vastaus #9 : 20.07.2012 14:32:34 »


Miksi snipper on kuvia vastaan.
Ei nuo häviä, jos ne otetaan välillä esiiin.
Sitäpaitsi kaikkialla on kuvia, isoja ja pieniä.
Ainakin minun tarinani vaativat kuvan. En edes tykkää isoista kimaltajista.
Ei niitä ole kielletty, sanotaan , rekisteröidyt käyttäjät voivat liittää.
Snipper on uusi niinkuin minäkin.
Jos vastaat, vastaa tähän. Minä en vastaa muualla.
Aarno Korpela admister, sanoo 7.5.12
kokeilkaa rohkeasti kuvien liittämistä sivuille.

« Viimeksi muokattu: 20.07.2012 14:50:26 kirjoittanut matleena »

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Ne kuvat, ne kuvat.
« Vastaus #10 : 20.07.2012 15:30:46 »
Mielipide täältäkin, vaikka olenkin vasta "tullista tullut".

Luulisin, että kuvien liittämisellä tarkoitetaan itse ottamia kuvia, ei netistä kaiken maailman kuvatuksia.
Niitä voi sieltä itse kukin katsella mielin määrin.

Tällä foorumilla ei nyt niin kauheasti ole kuvia ja liittämällä ne Golden Agen kautta, pitää ne pienentää ennen.
Luulisin sen tarkoittavan sitä, että ei  tänne laitettaisi isoja kuvia, voihan ne sitten klikata isommaksi.
Ohje kuvan koosta löytyy tuosta viestisi alapuolelta ennen tallentamista tai muokkaa toiminnolla Liitteet ja muut asetukset.
« Viimeksi muokattu: 20.07.2012 17:01:15 kirjoittanut Hemuli »
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Mistä vuodenajasta tykkäät eniten
« Vastaus #11 : 20.07.2012 16:06:57 »

   Tämän Otoksiako,   tämän amatöörikuvaajanko Otoksia, sitten pitää ihailla.
Ne on, kuule, nähty moneen kertaan.
Taso ei yllä likimainkaan niiden netin"kaikenmaailman " kuvien tasolle.
Siellä on esim. Krasova - sivulla venäläisten huippukuvaajien kuvaamia maisemia, taidetta ym.
En halua katsella meidänMusti, Vuokattimänty , Pappamopo, meidänJoulukuusi tai Pukki.
Käytän takuuvarmasti sekä katselen satakertaa mieluummin osaavien kuvaajien otoksia
 netissä kuin näitä kotikutoisia kuvaajia.
On siellä tosin alaarvoistakin, netissä. kuvaa. Niitä ei monikaan laita.
 Mutta meidän on tuijoteltava sinun Mirriäsi jne....Ei pätkääkään kiinnosta.
Ja mistä Golden liittämisestä puhut. Avattarestako. Se pitää pienentää kaiketi itse.  En nyt muista.
Muutenkin pitää, ainakin minun ajaa kuvat ennen tänne tuloa,, esim tuo Minni, Imageshakin kautta.
Mieluummin, paljon mieluummin, Minnie Mouse.
En halua täällä enkä muuallakaan tutustua kenenkään Kotialbumiin.
Ei millään pahalla.

espen

  • Vieras
Vs: Mistä vuodenajasta tykkäät eniten
« Vastaus #12 : 20.07.2012 17:05:54 »
Omasta puolestani ymmärrän kaikkia niitä ihmisiä, jotka pienenä tyttösenä ja poikasena keräilivät kiiltokuvia. Silloinhan köyhään aikaan  se harmitti, kun itsellä oli vähän ja toisilla, rikkaampien lapsilla oli paljon enemmän kiiltokuvia, enkelikuvia, moottoripyöriä, eläinkuvia, mikki hiiriä, aku ankkoja, karhuja ja kettujakin.

Oma kokoelma silloin oli aivan surkea verrattuna joidenkin toisten kiiltokuvakokoelmiin. Ymmärrän sitä, että nyt isona, kun on netti ja nettifoorumi, niin netistä löytyy aivan ilmaiseksi miljoonia, jopa miljaardeja kiiltokuvia.

Osa on säihkyviä ja hehkuvia, osa jopa liekehtii ja hehkuu sinne sun tänne. Sitäpaitsi kaikki ne miljaardit kuvat ovatkin yht´äkkiä kätöstesi ulottuvilla. Sinun kätöstesi. Saat niitä kerätä aivan vapaasti ja ilmaiseksi omaan kansioosi nettifoorumilla.
 Aivan ihanaa, niin paljon "kiiltsuja", niistä riittää valittavaa. Sen parempia, miten enemmän säihkyvät ja sätkivät.

Tulee ikäänkuin lapsuusajat mieleen pienen pahvirasiaan kun oli saanut kootuksi ainoastaan muutaman enkelinkuvan. Mutta nyt taivas onkin auki aina avaruuteen saakka. Koko avaruus on täynnä kiiltokuvia.

Miksi joku ei voi ymmärtää, että haluan ne kaikki näytille, näyttääkseni muille, että netissä löytyy "kiiltsuja"

Sitten toisaaltaan on ihmisiä, jotka haluavat olla itse kuvailemassa omia tapahtumiaan, rakentamassa ja tekemässä jotain omaa asiaansa, jotain omaansa, ei lainattua, ei kopsattua, ei toisten tekemää, tai toisten kuvaamaa.

Ovat varmaan amatöörejä. Onneksi tämäkin Foorumi on tarkoitettu iäkkäille aikuisille, amatööreille. Ammattilaisia kuvaamataidon ja valokuvaustaidon mestareita löytyy erilaisista näyttelyista.

Tämä oma mielipiteeni tästä vuodenajasta. Nyt on kesä ja sopii laittaa kesäisiä, itse ottamiaan kuvia, jotka poistuvat ajan ollen, sitten aikanaan kuormittamasta saittia sen pidempään.

espen

  • Vieras
Vs: Mistä vuodenajasta tykkäät eniten
« Vastaus #13 : 20.07.2012 17:45:56 »


EDIT:lisäys: Meikä siinä kuvassa 1964 Obbnäs'issa se oli hienoa aikaa, en osaa mutta sanoa.

Just joo, tossa oma armeijan aikainen kasarmin oven edestä Suomenlinnasta näpätty kuva. Kaverini oli Ruotsista tullut suorittamaan asevelvollisuuttaan Suomeen. Missähän maassa asustelee tänä päivänä?



Huom !! Iltalomille lähdössä, saappaat niin pirusti Blankattu.

PS. tämäkin kuva häviää, kun aikaa hieman kuluu. olen niitä tsekkaillut jälkeenpäin, näin se vaan menee.

Tuohon vielä lopuksi, kun tarkkaan katsoo niin huomaa, että kuva on otettu v. 1962, siis 50 vuotta sitten.

 Minun mielestäni hyvä otos. Kyllä näillä vanhojen ihmisten saiteille kuuluu saada näyttää omaa ja omia Wanhoja valokuvia, siis kertailla omaa elämäänsä. Toisaaltaan jos jotkut haluavat uudelleen leikkiä "kiiltsujen" kanssa, niin sekin on  heille suotava.
« Viimeksi muokattu: 20.07.2012 18:06:01 kirjoittanut espen »

Rohtosormustinkukka

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 6
  • Ei myrkyllinen
    • Profiili
Vs: Mistä vuodenajasta tykkäät eniten
« Vastaus #14 : 11.08.2012 09:54:04 »
Minusta syksy on parasta aikaa! En kaipaa kuulaita puolukkametsäsäitä, vaan syysmyräkkää. Sellaista, joka tuo sateen vaakatasossa ja reuhtoo puiden oksia. Lämpimästi pukeutuneena on nautinnollista olla myrskynsilmässä (tietenkin turvallisuus huomioiden) ja mikä parasta, sitten saunaan ja peiton alle.