Kirjoittaja Aihe: Nyt laittamaan ottamiasi kuvia foorumille  (Luettu 248084 kertaa)

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Nyt laittamaan ottamiasi kuvia foorumille
« Vastaus #210 : 14.05.2013 07:31:30 »
Luin Kreivin ja Matleenan juttua ja tuli mieleen sanonta Niin metsä vastaa kun sinne huutaa. Mielestäni se tarkoittaa sitä että kun toista moittii niin hän vastaa samalla mitalla takaisin. Olenko oikeassa sanonnan suhteen vai kuinka sen kukakin ymmärtää.

Tässä sitä metsää vähän lenkkireissultani nyt sunnuntaina. Espenillä on hienoja kuvia kun katsoin. Osuimme niin yhtä aikaa tänne.
« Viimeksi muokattu: 14.05.2013 08:39:25 kirjoittanut Annuska »

espen

  • Vieras
Vs: Nyt laittamaan ottamiasi kuvia foorumille
« Vastaus #211 : 14.05.2013 08:45:21 »

Luin Kreivin ja Matleenan juttua ja tuli mieleen sanonta Niin metsä vastaa kun sinne huutaa.
................................
Tässä sitä metsää vähän lenkkireissultani nyt sunnuntaina. Espenillä on hienoja kuvia kun katsoin. Osuimme niin yhtä aikaa tänne.

Hieno metsäkuva, Annuska.

Laitan tähän vastapainoksi Funchalin kaupunkikuvaa: Bensaa palaa joskus, kun koko letka seisoo:



Matleena kun suuttuilee, niin hän kirjoittaapi joskus aina pienen pikkuriikkisen uhkauksen, esim.:

  - Tiedän missä asut ?

Siitä syystä sai kirjoituskieltoa tuolta eräältäkin Voorumilta. Se on semmoinen tyyti se matleena, että "oksat pois", hää tekkööp mitä huvittaa ja toiset, mitä uskaltaa.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Nyt laittamaan ottamiasi kuvia foorumille
« Vastaus #212 : 14.05.2013 08:56:51 »
Kaupunkikuvatkin on ihan kivoja. Pysyn nyt vielä metikössä ja laitan yhden kivikuvan. Kohtahan saat kivikovan vastauksen Matleenalta varmaan.

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Nyt laittamaan ottamiasi kuvia foorumille
« Vastaus #213 : 14.05.2013 09:22:03 »
Hyviä kuvia olette laittaneet. Tuo olikin yllätys että Aijaalla näkyy noin paljon mainoksia.

Tuosta tekstinkäsittelystä se että yrittelin Äitienpäivätervehdykseen laittaa väriä, se onnistuu kyllä. Muutin kokoa samaan viestiin, ei toiminut. Yritin kursivoida, ei onnistunut, komennot jäivät näkyviin. Joskua aikaisemmin toisella foorumilla kaikki nämä toiminnot voi tehdä kerralla vaikka yhteen sanaan kuten Äitienpäivä. Tähän en saa sitä onnistumaan millään.

Äitienpäivä

Äitienpäivä

« Viimeksi muokattu: 14.05.2013 09:30:54 kirjoittanut ainuli »
Opissa se on variksenpoika tuulessa

snipe

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 80
    • Profiili
Vs: Nyt laittamaan ottamiasi kuvia foorumille
« Vastaus #214 : 14.05.2013 17:29:41 »
.
Voin valistaa reiviä, lman koota jotta niissä kuvissa on valmiit linkit, twitter. url, facebook, jne..jopa neuvoja annetaan. Sinä et taida osata, vai. Tulitko tappelemaan tänne. Et saa minusta kaveria. Et millään. Sitä paitsi olen varma että olet ....

Enpäs aikonut kommentoida, mutta kun ei akka usko vaan jos joku jostain mimmille huomauttaa niin se on suoranaista riidan hakemista hänen mielestään, vittuilee kyllä muille, mutta hänelle ei saa sitä tehdä.

No tässä ainakin linkki kuvaan jonka matleena on tänne liittänyt ja se ei ole mikään vapaa kuva jossa olisi hänen mainitsemansa linkki ja teksti, että lainaa vaan, ei tosiankaan vaan kuvan oikeassa alareunassa jopa copy right merkki, siis ei taatusti vapaa lainattavaksi.
Kreiville (isolla koolla) älä sinä välitä matleenasta teet mitä hyvään niin et eroon pääse. Joten anna paskan itää.   ;)
Älä tee samaa virhettä toista kertaa, ellet tosiaan hyödy siitä!

Kreivi

  • Vieras
Vs: Nyt laittamaan ottamiasi kuvia foorumille
« Vastaus #215 : 15.05.2013 04:31:16 »
.
Voin valistaa reiviä, lman koota jotta niissä kuvissa on valmiit linkit, twitter. url, facebook, jne..jopa neuvoja annetaan. Sinä et taida osata, vai. Tulitko tappelemaan tänne. Et saa minusta kaveria. Et millään. Sitä paitsi olen varma että olet ....

Enpäs aikonut kommentoida, mutta kun ei akka usko vaan jos joku jostain mimmille huomauttaa niin se on suoranaista riidan hakemista hänen mielestään, vittuilee kyllä muille, mutta hänelle ei saa sitä tehdä.

No tässä ainakin linkki kuvaan jonka matleena on tänne liittänyt ja se ei ole mikään vapaa kuva jossa olisi hänen mainitsemansa linkki ja teksti, että lainaa vaan, ei tosiankaan vaan kuvan oikeassa alareunassa jopa copy right merkki, siis ei taatusti vapaa lainattavaksi.
Kreiville (isolla koolla) älä sinä välitä matleenasta teet mitä hyvään niin et eroon pääse. Joten anna paskan itää.   ;)

Jotenkin kuvittelisi, että mummuikään ehtinyt ihminen on sen verran edes yleissivistystä kerennyt saamaan, että tajuaa lähteen laittaa, kun toiselta lainaa. Ei kai moisen ymmärtämiseen mitään suunnattoman pitkiä korkeakouluopintoja tarvita? Minä en ainakaan tarvinnut.

Minä opin kotona jo ihan pienestä pitäen (siihen aikaan, kun kukaan ei osannut mistään netistä edes unelmoida ja kirjoituskoneitakin oli vain rikkailla), että jos johonkin korttiin tahi kirjeeseen kirjoitettiin lainaus vaikka Raamatusta, Virsikirjasta tai joltain runoilijalta tai kirjailijalta, niin siihen laitettiin lähde perään. Sitten isompana sain käydä kouluja ja opiskella. Ei olisi hyvää seurannut missään vaiheessa, jos olisi ominut toisten tekemisiä omiin nimiinsä, oli sitten kysymys tekstistä, kuvista tai musiikista.

Se seikka, että nykyään netistä voi helposti kopioida muilta mitä tahansa, ei tarkoita yhtään sen suurempaa vapautta olla mainitsematta lähdettä. Toki on olemassa sivustoja, joilta voi vapaasti ladata ja käyttää esim. Clip art -kuvia ja hymiöitä. Mutta mistä löytyisi se sivusto, jonne olisi ladattu upeita valokuvia, joita saa valokuvaajan nimeä mainitsematta ilmaiseksi käyttää?

Matleena käyttää näköjään paljon Flickr -sivustoa. Siellä onkin uskomaton määrä upeita kuvia! Mutta kuinka moni siellä (tai muuallakaan) antaa luvan kopioida omia kuviaan ilman mainintaa kuvan ottajasta? En ole vielä moiseen törmännyt mutta ehkä heitäkin on.

Olen verrannut muutamia matleenan Flickr- ja muilta valokuvasivustolta poimimia kuvia alkuperäisiin; yhdessäkään matleena ei ole maininnut alkuperäistä lähdettä ja yhdessäkään alkuperäinen kuvaaja ei ole sallinut kuvaansa käytettävän ilman lupaa.

Oli sivusto mikä hyvänsä, niin ihan ymmärrettävistä syistä hyvät valokuvaajat haluavat kättensä jäljen näkyviin omiin nimiinsä. Minäkin haluaisin, jos olisin hyvä valokuvaaja ja niin varmasti haluaisi matleenakin, jos olisi hyvä valokuvaaja. Kukapa ei haluaisi?

Surkuhupaisaa on se, että matleena kuvittelee muiden olevan osaamattomia, jos he eivät keskustelupalstoille kopioi luvattomia kuvia.

Käytän esimerkkinä vanhan pianon kuvaa, joka esiintyy matleenan runossa HYLÄTTY Vastaus #291 http://foorumi.goldenage.fi/index.php?topic=918.msg6590#msg6590 Runo ehkä on matleenan käsialaa mutta kuva ei ole. Kuva on täältä http://500px.com/photo/28910505?_t=1366606882 Kuitenkin postauksen on allekirjoittanut ”matleena  -13” ikäänkuin sekä kuva että runo olisivat samalta tekijältä.

Minä osaan ihan luvallisesti niiden matleenan mainitsemien nappuloiden ja koodien kanssa kopioida tuon samaisen kuvan http://500px.com/photo/28910505?_t=1366606882 sekä Facebook-sivulleni että Blogger-blogiini. Tänne Goldenage-foorumiin en kuitenkaan osaa. Syynä on joko se, etten osaa koodata tai se, että vaikka osaisinkin, foorumi ei salli käyttäjän ”omia” HTML-koodauksia.

Eli jos matleena itsekin osaisi niitä mainitsemiaan nappuloita todella oikeasti käyttää, niin lainattuja kuvia klikkaamalla (ja vaikka ei edes klikkaisikaan) lukija näkee helposti, kenelle kunnia oikeasti kuuluu.






Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Nyt laittamaan ottamiasi kuvia foorumille
« Vastaus #216 : 15.05.2013 09:28:56 »
Että jo aamuviiden aikoihin Kreivikin suoltaa ruudun täydeltä aivan ala-arvoista tekstiä! Miten päivä alkaakaan.

Kurkkasin peilityynen kotijärven rantatalon ikkunan edessä Goldeniakin ja teki mieli lähes saman tien sulkea ruutu.

Ei tosiaikuinen ihminen suolla tuollaista tekstiä ellei ole tosi häijy luonne.

Sen verran minäkin aikanaajn oppikoulussa opin, että lainaus laitetaan lainausmerkkeihin, mutta kyllä teksitn täytyy olla lähes gradu, väitöskirja jne., jos lainauksen kohteen nimi täytyy täydentää lainauksen perään.

Lainaaja ja sivujen ylläpitäjä vastaavat lainauksistaan, emme me lukijat!

Onneksi minulla on kyky hyppiä minua mahdollisesti ärsyttävät asia yli. Sitä toivon ala-arvoista tekstiä suoltaville nimimerkeillekin.

Lähden sinisestä taivaasta, tyynestä järvenselästä ja aurinkoisesta päivästä nauttien tekemään ulkotöitä!

Miellyttävää päivää kaikille palstalaisille, myös "lantaa" päätteensä äärellä kirjoittaville!

espen

  • Vieras
Vs: Nyt laittamaan ottamiasi kuvia foorumille
« Vastaus #217 : 15.05.2013 10:48:37 »

Kreiviltä asiallinen ja kiihkoton postaus.

PS.

Pitäisikö itsekin perustaa jonkinlainen "suttuketju", kirjoitella sinne niitä, näitä huuhaajuttuja, laittomia suuren suuria kuvalainauksia ja kaikkea muutta älyvapaata.

Sitten sen voisi lukita niin, että muut eivät pääse sorkkimaan. Ja eripuran tullessa sieltä on hyvä sitten haistatella muita Foorumisteja.

Tämmöiseltä tämä yhteinen foorumi näyttää tällä hetkellä. Hyvää tahtoa ei löydy, nikkejä vääristellään, nimitellään jne.

Eiköhän kannata tosiaan, niinkuin Piikatyttö tuossa kertoili mennä itsekin ulos, unohtaa tuollainen epeli/matleena, katsella sinistä taivasta ja kuunnella lintujen laulua, jos sillä sitten saisi pahan olon, minkä tuo toinen, nikkien vääristelijä, aina tahallaan aiheuttaa, niin saisi edes hieman taantumaan.

snipe

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 80
    • Profiili
Vs: Nyt laittamaan ottamiasi kuvia foorumille
« Vastaus #218 : 15.05.2013 12:56:29 »
Että jo aamuviiden aikoihin Kreivikin suoltaa ruudun täydeltä aivan ala-arvoista tekstiä! Miten päivä alkaakaan.

Kurkkasin peilityynen kotijärven rantatalon ikkunan edessä Goldeniakin ja teki mieli lähes saman tien sulkea ruutu.

Ei tosiaikuinen ihminen suolla tuollaista tekstiä ellei ole tosi häijy luonne.

Sen verran minäkin aikanaajn oppikoulussa opin, että lainaus laitetaan lainausmerkkeihin, mutta kyllä teksitn täytyy olla lähes gradu, väitöskirja jne., jos lainauksen kohteen nimi täytyy täydentää lainauksen perään.

Lainaaja ja sivujen ylläpitäjä vastaavat lainauksistaan, emme me lukijat!

Onneksi minulla on kyky hyppiä minua mahdollisesti ärsyttävät asia yli. Sitä toivon ala-arvoista tekstiä suoltaville nimimerkeillekin.

Lähden sinisestä taivaasta, tyynestä järvenselästä ja aurinkoisesta päivästä nauttien tekemään ulkotöitä!

Miellyttävää päivää kaikille palstalaisille, myös "lantaa" päätteensä äärellä kirjoittaville!
Ajattelin kyllä minäkin jotta "Piikatyttö" olisi tietoinen muustakin kuin vain lainausmerkeistä, mutta ei, joten valaistukseksi hänelle tämä, että tässä eivät lainausmerkit ole kysymyksessä vaan suorastaan tekijänoikeus rikos jos luvattaa levittelee netillä toisten tekemää valmistetta tässä tapauksessa kuvia.
Linkin jonka laitoin esimerkiksi, ota ja katso sitä kuvaa se kuva on myytävänä seuraavassa url:ssä:
http://www.patriciadavidsonphotography.com/  klikka tuota linkkiä niin näet, että sivusto joka aukeaa niin sen oikeassa ylälaidassa on ostoskärryn kuva sitä kautta voi teostoja ostaa.
En kuitenkaan usko matleenan ostaneen lupia kuvan käyttöön, jos hän olisi sen tehnyt niin se näkysi kuvasta. Joten tulppaanit ja puukengät ovat laitonta tavaraa.

Siis Kreivin teksti oli asiallista eikä, kuten sinä sitä kutsuit ala-arvoista.

Sori Piikatyttö kun huomautin, mutta oli pakko koska puolustat sitä kuka tekee väärin ja haukut sitä joka asiasta asiallisesti huomauttaa.
Älä tee samaa virhettä toista kertaa, ellet tosiaan hyödy siitä!

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Nyt laittamaan ottamiasi kuvia foorumille
« Vastaus #219 : 15.05.2013 14:00:36 »
Nautin lounastani, ihanan makuista muikkukukkoa, runsaasti muikkua, pekonia ja ihana ruiskuori ja voita runsaasti lämmitetyn kukkosiivun päälle!!!

Minun kuningasajatukseni oli vielä kerran alleviivata sitä tosiasiaa, ettei meidän toisten palstalaisten kannata täällä leikkiä poliisia. Luvattomat lainaajat vastaavat itse tekosistaan ja ennen kaikkea ylläpitäjien pitäisi ko. asiasta huomauttaa "luvattomille lainaajille".

Minua kyllästyttää muuten mukavien ja leppoisten keskustelujen lomassa säännöllisesti ilmestyvät "poliisiotteet" ja erittäin ruma kielenkäyttö. Ei tänne teidän "poliisien" takia kohta kukaan  viitsi tulla.

Käyttäytykää sivistyneesti, kiitos.

Nyt jatkan herkutteluani kalakukon ääressä.

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Nyt laittamaan ottamiasi kuvia foorumille
« Vastaus #220 : 15.05.2013 15:05:38 »
.
Piikatyttö. Tässä Sinulle. Kiitos.

matleena
.

Kreivi

  • Vieras
Vs: Nyt laittamaan ottamiasi kuvia foorumille
« Vastaus #221 : 15.05.2013 15:55:48 »
Että jo aamuviiden aikoihin Kreivikin suoltaa ruudun täydeltä aivan ala-arvoista tekstiä! Miten päivä alkaakaan.

Kurkkasin peilityynen kotijärven rantatalon ikkunan edessä Goldeniakin ja teki mieli lähes saman tien sulkea ruutu.

Ei tosiaikuinen ihminen suolla tuollaista tekstiä ellei ole tosi häijy luonne.

Sen verran minäkin aikanaajn oppikoulussa opin, että lainaus laitetaan lainausmerkkeihin, mutta kyllä teksitn täytyy olla lähes gradu, väitöskirja jne., jos lainauksen kohteen nimi täytyy täydentää lainauksen perään.

Lainaaja ja sivujen ylläpitäjä vastaavat lainauksistaan, emme me lukijat!

Onneksi minulla on kyky hyppiä minua mahdollisesti ärsyttävät asia yli. Sitä toivon ala-arvoista tekstiä suoltaville nimimerkeillekin.

Lähden sinisestä taivaasta, tyynestä järvenselästä ja aurinkoisesta päivästä nauttien tekemään ulkotöitä!

Miellyttävää päivää kaikille palstalaisille, myös "lantaa" päätteensä äärellä kirjoittaville!

Millä tavalla tekstini oli ala-arvoista ”lantaa”? Oliko oma vastauksesi jotenkin fiksumpi? Jos oli, niin millä tavalla?

Kreivi

  • Vieras
Vs: Nyt laittamaan ottamiasi kuvia foorumille
« Vastaus #222 : 15.05.2013 15:58:43 »
Nautin lounastani, ihanan makuista muikkukukkoa, runsaasti muikkua, pekonia ja ihana ruiskuori ja voita runsaasti lämmitetyn kukkosiivun päälle!!!

Minun kuningasajatukseni oli vielä kerran alleviivata sitä tosiasiaa, ettei meidän toisten palstalaisten kannata täällä leikkiä poliisia. Luvattomat lainaajat vastaavat itse tekosistaan ja ennen kaikkea ylläpitäjien pitäisi ko. asiasta huomauttaa "luvattomille lainaajille".

Minua kyllästyttää muuten mukavien ja leppoisten keskustelujen lomassa säännöllisesti ilmestyvät "poliisiotteet" ja erittäin ruma kielenkäyttö. Ei tänne teidän "poliisien" takia kohta kukaan  viitsi tulla.

Käyttäytykää sivistyneesti, kiitos.

Nyt jatkan herkutteluani kalakukon ääressä.

Jos tarkoitit minua, niin pystyt varmasti osoittamaan, missä kohtaa kielenkäyttöni oli erittäin rumaa.

snipe

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 80
    • Profiili
Vs: Nyt laittamaan ottamiasi kuvia foorumille
« Vastaus #223 : 15.05.2013 16:30:16 »
Nautin lounastani, ihanan makuista muikkukukkoa, runsaasti muikkua, pekonia ja ihana ruiskuori ja voita runsaasti lämmitetyn kukkosiivun päälle!!!

Minun kuningasajatukseni oli vielä kerran alleviivata sitä tosiasiaa, ettei meidän toisten palstalaisten kannata täällä leikkiä poliisia. Luvattomat lainaajat vastaavat itse tekosistaan ja ennen kaikkea ylläpitäjien pitäisi ko. asiasta huomauttaa "luvattomille lainaajille".

Tosiaan hyväähän se muikkukukkokin on, mutta hyvää se tekis jos tämän saitin saamaton ylläpitokin tekisi tehtävänsä ja valvoisi näitten tekijänoikeuksia rikkovien kuvastuksien pois raksimisesta niin ei tarvitsisi meidän maallikkojen niistä muistutella kenellekään.
Lainaus
Luvattomat lainaajat vastaavat itse tekosistaan

Näin mainitset, oletko tietoinen, että se vastuu siitä mitä saitille kirjoitetaan tai liitetään on ylläpidon hoivissa, siis niin yksinkertaista kuin se onkin, niin näin se on eli jos joku kuva täällä todetaan laittomaksi ja, että se rikkoo tekijänoikeuksia niin myös saitin ylläpitäjä on syyllinen ellei hän ole poistanut sellaista materiaalia.
Jos joku ei tätä tiedä niin hän on velvollinen ottamaan selvää siitä ennenkuin liittelee materiaalia sivustoille.
Älä tee samaa virhettä toista kertaa, ellet tosiaan hyödy siitä!

kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Vs: Nyt laittamaan ottamiasi kuvia foorumille
« Vastaus #224 : 15.05.2013 19:49:18 »
JUU,on se yhtä helvetoonia kun lainataan luvattomiakin jutteloita, puhumattakaan oikeista ihmisvalokuvista ja muista,
yksilöllisperssoonallisista symbooleista.. Jotkut käyttävät myöskin sellaisia sanoja joita muut jo ennen ovat käyttäneet.
Kaiken rikollisuuden ääripää oli just ilmitullut yleisradion lottotulosten julkaisu, olkoonkin että se paljastui onneksi kohta
neljänkymmenen vuoden kuluttua.
Mihinkäs tää kiero suomalaisuus meidät vielä johtaakaan,,herr..-varjelkoon herramme.