Keskustelualueet > Matkailu

Minne mennä kesällä? Kehukaa ... mainostakaa

<< < (3/11) > >>

merituuli:
Kyllä tämä porukka varmasti liikkuu paljonkin.
Minä olin viimeksi Turun saaristossa rengastie-kierroksella,
Oli yhteensä 8 lossia ja yhteysalusta, upeat maisemat, hyvä
ruoka ja kiva porukka. Se oli bussi-matka, niin kaikki oli valmiiksi
järjestetty, ei  tarvitse itse huolehtia mistään.
Helppoa matkustamista !

 
,

espen:
Kyllä mekin liikumme, mutta kuitenkin enimmäkseen Länsi-Suomessa ja etelään päin mentäessä Vantaalle saakka.

Nyt on yksi kahdenhengen lahjamatka Tallinnaan käyttämättä, ehkäpä syyskuussa kuittaamme sen. Vanhaa Tallinnaa on kuulemma restauroitu entisestään. Siitä onkin pitkälti aikaa, kun siellä viimeksi ollemme tutustuneet paikkoihin.

Viime aikoina olemme joka vuosi, lokakuun lopun, marraskuun alun pimeyttä paenneet Madeiralle. Kahden viikon ajan aurinkoa on useimmin lähes joka päivä, mutta ei liian helteistä.



Funchalissa, Madeiran suurimmassa kaupungissa, noin Turun kokoinen on erittäin siistiä. Vihreitä muovisia roskiksia löytyy paljon ja ne myös tyhjennetään käsittääksen  lähes joka päivä.

Katukäytävät ja aukiot ovat kauniisti tehtyjä valkeasta ja tummasta laavakivestä. Kiven osat kokoamalla ja koristelemalla. Näky on tosiaan aivan eri, kuin meillä usein katukäytävät ovat harmaita, rumia ja haljenneita, lohkeavia valettuja II-luokan betonilaattoja, tai mustaa asfalttia.

Hemuli:

--- Lainaus käyttäjältä: merituuli - 06.08.2012 17:41:44 ---Minä olin viimeksi Turun saaristossa rengastie-kierroksella,
Oli yhteensä 8 lossia ja yhteysalusta, upeat maisemat

--- Lainaus päättyy ---

En paljoakaan retkeile, mitä nyt päivän kotiseuturetkiä tehdään omalla autolla.
Muutama kesä taaksepäin olin tuolla rengastien-kierroksella, sitä voi suositella.
Meillä vain valitettavasti oli melkein koko päivä autossa istumista, mitä nyt niille losseille jalkauduttiin.
Opas kylläkin oli mukana, mutta ei kai siellä päivän aikana ole paljoa aikaa paremmin tutustua paikallisiin kohteisiin.

Jos olisin nuorempi, lähtisin sinne polkupyöräkierrokselle.

espen:

--- Lainaus käyttäjältä: espen - 10.08.2012 15:07:08 ---

Pojat Vesipuistossa, hauskaa oli Särkänniemessä v.1984

--- Lainaus päättyy ---

Tuossa kuvassa etummaisena on DI, joka on suunnitellut paperikoneita Kiinan vientiin. Ei kiroile kovin usein hänkään. Hänen takanaan taas on sellainen kaveri, joka tietää kaiken tietämisen arvoisen rakennusmaalauksesta, eikä kiroile ylenpalttisesti hänkään.

Sitten on vielä naispuolisia Fil.kand Ja maistereita, hekään eivät aivan työkseen kiroile.

Sen pituinen se tarina. Piti lähteä Madeiralle, mutta tuli muita esteitä. Näin tänään tutun kaverin kirppiksellä, oli saanut edullisen pikalähdön Madeiralle, viikon matka vähän päälle 400,- €, tulee takaisin 17.12, siis jouluksi. Saas nähdä minkälaisia ilmoja siellä on sitten ollut.

Joskus näihin aikoihin saattaa käydä vaikka niin, että on pilvistä ja sataa harvase päivä, katotaas ennuste:
Sat
08th
 18°C
 20°C
9 km/h
Sun
09th
 18°C
 20°C
8 km/h
Mon
10th
18°C
 22°C
12 km/h
Tue
11th
 18°C
 20°C
15 km/h
Wed
12th
 18°C
 20°C
 
Siinä mentiin näämmä jo keskiviikkoon saakka, ennuste näyttää, että alkaa tuulemaan enemmän ?
 
Tossa muuten linkki, jossa on Web-kameroita http://www.madeira-live.com/fi/index.html

Hemuli:
Kesäkuun alussa mennään miniän ja lasten kanssa perinteiselle piknik-risteilylle, samalla tulee katsastettua uusi Viking Grace-alus.
Rauman kesäteatterista kirjoitinkin jo toisaalle.

Viime viikolla oli omalla autolla päivän retki, käytiin Tuurin kyläkaupassa, kilometrejä sillä reissulla tuli kaikenkaikkiaan muutama satametriä vaille kuusisataa.
Näitä omalla autolla tehtäviä päivän reissuja voidaan joskus kesän mittaan tehdä muitakin.
Siinä ne sitten on meikäläisen kesäohjelmat!

   

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta