Keskustelualueet > Hyvinvointi

Liikunta

<< < (3/15) > >>

Justiina:

--- Lainaus käyttäjältä: pumpuli - 01.02.2013 11:35:59 ---Kevättä ilmassa, aurinko paistaa hailakansiniseltä taivaalta.  :)


--- Lainaus päättyy ---

Ihan hetkellisesti pilkisti vanhaa taivasta esille. Uusi lumi häikäisi, kun kävin hiihtämässä muutaman kilometrin lenkin jäällä.
On siis liikutettu istumalihaksiakin  ;D

pumpuli:
Taas eilen tuli todettua, miten hyvää liikuntaa tanssi on. Ryhmäämme, "60 plus", tuli tammikuussa mieshenkilö. Isokokoinen, ylipainoinen ja kömpelön oloinen. Ajattelin, että hän ei kauaa mukana pysy. Sinnikkäästi hän on tullut joka viikko. Eilen juttelin hänen kanssaan. Hän kertoi, että kunto on kohentunut huomattavasti. Paino on laskenut. "Vanhat farkut mahtuu taas jalkaan."

Kysyin, mitä muuta hän tekee asian eteen. Hän on jättänyt hissin käytön ja kulkee portaita viidenteen kerrokseen. Ruokavalio on myös mennyt tarkasteluun. Sillälailla!  ;D

Itse olin kahden tunnin fuskutreenin (fusku=lavajive) jälkeen ihan puhki. Hiki tippui joka karvan päästä ja olin kuin "kurraan kuallu kuttu". Kummasti sitä sentää saunan ja hyvin nukutun yön jälkeen palautuu. Elämä voittaa taas. Pakkokin voittaa. Tänään on jumppaa. Mulla on 7 liikkeen sarja. Ohjeissa luvataan, että jos tekee liikkeet kerran päivässä, niin vyötärö, reidet ja pakarat pienenee kahdessa viikossa!  ::)

merituuli:
Totta on ! Tanssi on tehokasta ja hauskaa liikuntaa. Harrastan kerran viikossa
rivitanssia ja kerran viikossa senioritanssia ja kun vielä on mukavat ryhmät
niin tulee tämä sosiaalinen puolikin hoidettua. Ja onhan tämä uusien askelkuvioiden
opettelu myös hyvää aivojumppaa. Suosittelen !

Annuska:
Nyt alkoikin sitten kesäliikunta kun talvi meni. Tanssin harrastajat voi mennä lavatansseihin ja sellaiset niinkuin minä voi lähteä luonnon keskelle metsäpoluille kuljeskelemaan. Puutarhaa minulla ei ole,mutta kellä on niin voi harrastaa siellä hyötyliikuntaa. Uintiakaan ei sovi  unohtaa kunhan pitää varansa ettei huku. Veneily ja kalastus ovat myös monelle tärkeitä. Marjastus ja sienestysaikakin pian koittaa kun aika menee sitä nopeammin mitä vanhemmaksi tulee.

Nämä nyt ainakin ovat yleisiä kesän liikuntamuotoja ja harrastuksia. Keksiikö joku vielä jotain uutta ja outoakin kesäliikunta-tai harrastusmuotoa.


Hemuli:
Huomenta!

Aikaisin ovat Pauliina ja Annuska olleet liikkeellä. Minä vielä noihin aikoihin olen ollut umpiunessa.

Siitä liikunnasta, pyöräily jäi Annuskalta unohduksiin. Se on oikeastaan ainoa liikunta mitä vielä voin harrastaa.
Vielä muutama vuosi sitten olin ahkera lenkkeilijä, mutta nyt ovat polvet tehneet stopin siihen juttuun.
Ja se todella harmittaa, nyt kun olisi aikaa retkeillä niin ei vaan voi...

Pyöräilykin on jo vähentynyt siitä, kun päivälenkit olivat vähintään kolmekymmentä kilometriä, mutta on vähänkin parempi kuin ei mitään. Valitettavasti vain ei joka päivä tule lähdettyä liikkeelle.

Niin ja uida en osaa eikä tanssikaan ole koskaan ollut mun juttu.  :D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta