Keskustelualueet > Yleinen keskustelu

Pulinanurkka

<< < (2/406) > >>

kropsu1:
Kyllä espen tiedetään kansalais ym. opistot mutta kun
päähän ei mahdu kuin 1 kieli..
Lisäks oletan että meitä on vielä minustakin huonompia,
jotka kyllä harrastavat ja joilla ei ihan oo rahastakaan kii.
Minäkin oon harrastanut suomenkielellä..
tehnyt pari ruumisarkkua ja muuta peruuttamatonta.

espen:

--- Lainaus käyttäjältä: kropsu1 - 24.07.2012 16:48:05 ---Kyllä espen tiedetään kansalais ym. opistot mutta kun
päähän ei mahdu kuin 1 kieli..

--- Lainaus päättyy ---

Tää on ihan totta. Vanhempana ei ainakaan minun mielestäni opi yhtä helposti ainakaan vieraita kieliä, niinkuin nuorena.

Sanokoot asiantuntijat mitä hyvänsä.

kropsu1:
mulla on vävyjä italiasta ja ranskasta,, Samettisilmä" on ollut suomessa
25 v.tä hän on yleisöpalveluksessa,,voi olla hyväkin että murtaa napolitaanoa.
Ranskanmies 10 v. n jälkeen ,,,,vaan hymyilee..
että se siitä vieraaseen kieleen kumartelusta...


Inkeri:
Oikean nurkan ainuli keksikin, juuri tämä täältä on puuttunutkin.
Pienet ja suuret pulinat sopivat samaan nurkkaan, kuten myöskin ilon sekä surun "kyyneleiden" kuivattamisen paikaksi.
Toivotaan näiden sateiden loppumista , ja runsaita marja-ja sienisatoa, ja tietenkin Siirille ahvenia :)
Lienenkö osunut oikeaan ? :-\

ainuli:
Juolahti tässä teijän juttuja lukkiissa jotta ymmärrättäkö työ tätä miun murretta jos yrittäsin niinku sanallisesti noin kirjottoo tätä kieltä mitä mie normaalisti puhun ja aika moni kanssaihminen tiälä päin.

Sehi on surullinen tosassii jotta miun sukupolvi on jääny sillalailla onnesta osattomaks jotta ei ou koulussa suanu kieleopetusta, ei ees sitä ruotsii. Jottai tietokonesanastoo on piähä jiänä kun on hyvä näkömuisti. Lausuu en ossoo ees sanan puolikasta. Ei oo riittäny energijoo lähtee kansalaisopistoo opiskelemmaa. Suattaa olla tuo matkan pittuus yks tekijä jotta ei oikeen huvita. Se on aina 60 kilometrii auton mittariin lissee kun keskustassa käyp.

No en enempee riäkkee teijän korvii tällä murteela. Niin Inkeri, oikeessa olit Siirin suhteen, nyt on toinennii ruuansuoja, Osku nimeltään.

Murrenäytteitä vuan pulinoihin lissee!

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta